arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۸۲۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۲

تصاویر: پنج روز دیپلماسی نفس‌گیر در ژنو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مذاکرات حساس و فشرده ایران با 5-1 که از 5 روز قبل در ژنو آغاز شده بود بامداد امروز با توافق طرفین به پایان رسید تا پس از 10 سال ایران و غرب بر سر پرونده صلح آمیز هسته به نقطه مشترک دست یابند.

به گزارش فرارو،  تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان به‌ ریاست محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در حالی 5 روز قبل برای سومین بار راهی ژنو شد که دور اخیر مذاکرات  در روزهای 16 و 17 آبان در سطح معاونین وزرای خارجه برگزار شده بود.

در این دو، مذاکرات ایران و گروه 1+5  تفاوت‌های بارزی با مذاکرات یک دهه اخیر با قدرت های جهانی داشت از جمله  ارتقاء مذاکرات به سطح  وزرای خارجه و نیز احتمال دستیابی به یک توافق اولیه احتمالی بر اساس یک متن و سند مشترک.

در مذاکرات این دوره، ظریف، ریاست تیم مذاکره کننده ایران را به‌عهده داشت و سید عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکا، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور اقتصادی و تخصصی بین‌المللی وزارت خارجه، داود محمدنیا مشاور حقوقی وزیر امور خارجه و محمد امیری از سازمان انرژی اتمی تیم پنج‌نفره ایران را تشکیل می دادند.

این تیم توانست بامداد امروز پس از 4 روز مذاکره فشرده و سخت با 5-1 به توافق دست یابد. گزارش تصویری زیر گزیده ای از بیش از 4 روز تلاش نشست در ژنو است. عکس ها گزیده ای از تصاویری است که مونا هوبه فکر عکاس ایسنا، حماد ملک پور عکاس ایسنا، احمد معینی جم عکاس ایرنا و مجید عسگری پور عکاس فارس در طول این 5 روز برای خبرگزاری ها ارسال کرده اند. 

























نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۲۸
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
4
347
همیشه بخندی که نوید لبخند به لبهایمان آوردی! به امید پر رنگ تر شدن تدبیر و کم رنگ شدن تعصب و کوته فکری!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
4
94
دم عراقچی تو عکس آخری گرم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
لایک داری
نظرات بینندگان