arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۸۶۲۴
تعداد نظرات: ۲۶۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۱ - ۰۵ آذر ۱۳۹۲
گزارش 100 روزه رییس جمهور در تلویزیون:

دولت برای پرداخت حقوق، 4 هزار میلیارد تومان بدهکار بود/ دولت را در بدترین شرایط رکورد و تورمی بی سابقه در 50 سال اخیر تحویل گرفتم/ پایان امسال به تورم 35 درصد می رسیم/مردم می گویند روحانی مچکریم، مردم! من از همه شما مچکرم

مسئله دومی که مردادماه با آن روبرو شدیم، تعبیری است که من یک بار به آن اشاره کردم به عنوان خزانه خالی. خزانه کشور آنجاست که درآمدهای دولت به آنجا منتقل می شود. مخارج هم از همانجا تامین می شود. طبق قانون بودجه ما می بایست ماهانه 17500 میلیارد تومان درآمد می داشتیم چون طبق قانون بودجه درامد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان با هدف ارائه گزارش 100 روزه دولت یازدهم هم‌اکنون از شبکه یک سیما در حال پخش است.

شهیدی‌فر، سپانلو و احمدی، مجریان صداوسیما اجرای این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی را برعهده دارند.

مهمترین محورهای سخنان روحانی به شرح زیر است:

روحانی سخنان خود را با سلام و درود بر امام حسین(ع) و یاران و اصحابش و همچنین درود بر بسیجیان دلاور و مردم دلاور و مهربان ایران آغاز کرد.

من در ایام تبلیغاتی به مردم بزرگ وعده داده بودم که علاوه بر برنامه 4 ساله دولت تدبیر و امید، برنامه کوتاهی نیز برای صدروز داشته باشم و در پایان 100 روز کار دولت را و عملکرد دولت را در طول این 100 روز به ملت عزیز گزارش دهم.

سوال: چرا عدد 100 را انتخاب کردید؟ عدد خوش یمنی در زندگیتان بود؟ یا بحث وعده‌های انتخاباتی است؟

روحانی: صد بالاخره یک معیاری است. در نمره دادن ها هم معمولا نمره بالا 100 است. 100 روز دوره زمانی است که نه خیلی کوتاه است که نشود برنامه‌ای اجرا کرد و نه آنقدر طولانی است که گزارش مطول شود. مبنا این بود که برنامه کوتاه مدت 100 روزه مورد نظر دولت باشد و دولت به مردم گزارش دهد. البته این گزارش 3 بخش دارد که بخش اول را امروز می‌گویم. بخش دوم گزارش مکتوب است که در رسانه‌های مکتوب و سایت ها منعکس می شود. بخش دیگر گزارشی است که وزرا و سایر مسئولان و معاونان به اطلاع مردم خواهند رساند. بلافاصله از فردا، آنها هم به تدریج در گفت‌وگو با صداوسیما یا روزنامه ها یا خبرگزاری ها ارائه می‌کنند.

روحانی ادامه‌ داد: هر روز از ریاست‌جمهوری، برای من بسیار مهم است. دولت همه‌ی تلاشش این است که حداکثر استفاده را از این دوره چهارساله برای خدمت به مردم استفاده کند. شاید برای  اولین بار در جمهوری اسلامی ایران، من در روز تحلیف دولت را به مجلس معرفی کردم. این بدان معناست که دولت تلاش می کند که از فرصتی که در اختیار دارد، حداکثر استفاده را داشته باشد. همانطور که دولت اولین دولتی است که وزرا را معرفی کرده، هفته پیش یعنی در آخرین روزهای صدروزگی، دولت تکمیل شده. در هر صورت از نمایندگان و مردم تشکر می‌کنم. البته گزارش دولت مخصوص برنامه 100 روزه نیست. از این به بعد در هر مقطعی به طور منظم دولت به مردم گزارش کار می دهد. دولت باید در برابر مردم پاسخگو باشد و افتخارش همین است. مردم باید از جزئیات برنامه باخبر باشند چه اینکه دولت بدون همکاری و همیاری مردم نمیتواند وظیفه سنگین اداره کشور را به مقصد برساند.

ضمناً دولت میخواهد مردم و دولت از نظر اطلاعات نزدیک به هم باشند. حتی مردم از مشکلات دولت باخبر باشند. دولت ممکن است پیشرفت کند، حتما این پیشرفت را خواهد گفت. همچنین است درباره برنامه های بلند مدت.

روحانی ادامه داد: صاحب‌نظران و مردم با نقد و نصیحت و پیشنهاداتشان می توانند به دولت کمک کنند. دولت متعلق به مردم است و افتخار می کند خدمتگزار مردم خوب و عزیز کشورمان باشد.

سوال: بخش عمده انتظارات مردم درباره عملکرد اقتصادی دولت است. از این مشکلات که فرمودید فوری‌ترین آنها که دولت مجبور بوده انجام دهد، چه بوده است؟

روحانی: در گزارش امشب ضمن اینکه گزارش عملکرد صدروزه به مردم داده خواهد شد، به همان صورت به مردم خواهم گفت که در چه شرایطی ما کار را آغاز کردیم. در واقع از دولت گذشته چه ارثی به ما رسید و با آن ارث ما کار را شروع کردیم. اولین روزهای بعد از انتخابات، من با اولین مشکلی که مواجه شدم شرایط کالاهای اساسی در کشور بود. اولین گزارشی که از وزارت صنعت، معدن تجارت گرفتم این بود که وضع کالاهای اساسی در کشور چگونه است؟ با گزارشی که داده شد بسیار نگران شدم. برخلاف آنچه در ذهنم بود و فکر میکردم تا 3-4 ماه انبارها پر است، گزارشی به دستم رسید در همان روز سوم و چهارم بعد از انتخابات(قبل از تحلیف و تنفیذ) که نشان میداد کشور از لحاظ کالاهای اساسی و از جمله گندم دچار مشکل است. در یکی از استانها گندم فقط برای سه روز در سیلو وجود داشت. بلافاصله من برخی مسئولان اجرایی را در همان دولت خواستم و با آنها صحبت کردم و  مشکلاتی که برای تامین ارز و خرید بود و برخی کالاها در راه بود و برخیشان در بندر بود و ما دموراژ می‌دادیم. این اولین مشکلی بود که با آن روبرو شدم.

روحانی گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شد و وقتی دولت کارش را شروع کرد ذخیره قابل توجهی فراهم شده بود.

بعد از شروع دولت، اقدام اول فوری ما این بود که ذخیره را قابل قبول کنیم. امروز الحمدلله در همه کالاهای اساسی انبارهایمان پر است و مشکل نداریم. برای آینده دور هم خرید انجام شده است.

مسئله دومی که مردادماه با آن روبرو شدیم، تعبیری است که من یک بار به آن اشاره کردم به عنوان خزانه خالی. خزانه کشور آنجاست که درآمدهای دولت به آنجا منتقل می شود. مخارج هم از همانجا تامین می شود. طبق قانون بودجه ما می بایست ماهانه 17500 میلیارد تومان درآمد می داشتیم چون طبق قانون بودجه درامد و مخارج ما، 210 هزار میلیارد تومان در طول سال بوده که برای یک ماه 17500 میلیارد باید تا پایان مرداد در خزانه می داشتیم. روزی که شروع کردم یعنی 12 مرداد، موجودی خزانه حدود 1280 میلیارد تومان بود.

روحانی گفت: آخر ماه مرداد که می بایست حقوق را پرداخت می کردیم، موارد ضروری در بخش حقوق می بایست 7500 میلیارد تومان پرداخت می کردیم. این برای بودجه جاری بود. از این 7500 میلیارد  تومان، فقط 2870 میلیارد تومان بیشتر در خزانه نبود. یعنی بیش از 4060 میلیارد تومان ما می بایست از بانک قرض می گرفتیم برای پرداخت حقوق. لذا در همان ماه مرداد دولت برای پرداخت حقوق تقریبا 4600 میلیارد تومان بدهکار بود و باید تامین میکرد. لذا ما با مشکلی به نام عدم تامین درآمدها روبرو بودیم. در 5 ماه اول می دانید آن مقداری که در بودجه پیش بینی شده بود فقط 47 درصد منابع تامین شده.البته اگر بودجه مصوبا را بگوییم الان 56-7 ردصد می شود تامین کرد. لذا مجبور شدیم بودجه را اصلاح کرده و آمار و ارقام بودجه را واقعی کنیم.

لذا با 2 فوریت اصلاحیه بودجه را به مجلس دادیم که تا امروز هنوز برنگشته است و دست مجلس است. مجلس 40 هزار میلیارد تومان کسر کرد به دلیل اینکه ارقام بودجه واقعی نبود. البته همین رقم هم پیشنهاد دولت 150 هزار میلیارد برای اصلاح بود که 20 هزار میلیارد در مجلس اضافه شد. شرایطی بوده که از لحاظ اقتصادی کشور را تحویل گرفتیم.

برای اینکه مردم دقیق تر بدانند وضع چه بوده، من چند بار تاکید کردم که شرایط اقتصادی کشور، رکود تورمی بوده. خب سالهایی در کشور بوده که دچار رکود بودیم و تولید رشد کافی نداشته و مثلا در یک سالهایی بوده که رشد اقتصادی ما حتی منفی 9 درصد بوده. در سال 1365. اما در عین حال همان سالی  که رشد ما منفی بوده تورم ما آنقدر زیاد نبوده. تورم ما 23 درصد بوده. سالهایی هم تورم زیاد بوده مثلا 49 درصد بوده در سال 1374. اما در عین حال رشد هم 3 درصد بوده است.

روحانی گفت: اینکه تورم بالای 40 درصد باشد و رشد هم منفی باشد و رکود باشد، سال 91 است. شما در این سال می بینید که رشد ما -5 ممیز 8 دهم بوده و تورم ما بالای 30 درصد است. در شرایطی که دولت را تحویل گرفتیم تورم بالای 40 درصد بود. این شرایط که این حد رکود و این حد تورم دارد، در تاریخ 50 ساله کشور ما بی سابقه است. به غیر از سال 57 و 58 که شرایط خاصی بر  کشور به خاطر انقلاب حاکم بود، در 50 سال گذشته چنین شرایط رکود تورمی بی سابقه بوده است.

 این آمار و ارقام نشان میدهد که چه شرایطی از دولت گذشته به ما به ارث رسید. البته اینکه اینها را می گویم به خاطر اینکه مردم بدانند شرایط چه بوده و نه اینکه ما از مشکلات بترسیم. به حول و قوه الهی مشکلات را به کمک مردم حل کرده و از تنگناهای اقتصادی عبور می کنیم. می بینید که در همین مدت کوتاه 100 روزه در تورم توانستیم قدم مهمی برداریم. آنقدر موضوع تورم برای من مهم است که تقریبا هر دوسه روز یکبار از مسئولان سوال کرده و هر هفته از مسئولان آمار می خواهم. می دانید در ماه های گذشته هر ماه نسبت به ماه قبل تقریبا 2.2 روند صعودی تورم بوده است.

روحانی افزود: در 2 ماه اخیر روند 1.2 شده و یک واحد کاهش یافته است که خیلی برای ما مهم است. ما در حالی که در پایان ماه مرداد و شهریور تورم نقطه به نقطه ما 43 درصد بوده، در پایان مهرماه تورم نقطه به نقطه ما 36 درصدشده است. و این خبر بسیار خوشی است. از 43 به 36 رسیدیم.

بنابراین ما رشد تورم، صعود تورم را تلاش کردیم مهار کنیم و در این مدت مهار کردیم. تلاش ما این است که تا پایان سال این تورم را از این حدی که هست به یک نقطه مطلوب برسانیم و در سال آینده از برنامه های اساسی دولت مهار تورم خواهد بود. می خواهیم تا پایان سال آتی تورم به پایین 25 درصد برسد. البته تا پایان امسال هم با وجود اینکه ماه های پایان سال کنترل تورم سخت تر می شود، قول مسئولان این است که تورم به 35 درصد خواهد بود. لذا درباره تورم قدم بزرگی خواهیم برداشت و در یکی دوماه گذشته قدم های خوبی در این زمینه برداشتیم.

اگر بگوییم دولت گذشته حداقل در درآمدهای ارزی نفتی و غیرنفتی پولدارترین دولت بوده...؛ در طول 8 سال درآمد نفتی  ما 600 میلیارد دلار بوده که بی سابقه است. ضمن اینکه درآمدهای دیگری داشتیم. کشور از نظر درآمد ارزی 750 میلیارد درآمد داشته. دولتی که پولدارترین دولت بوده متاسفانه بدهکارترین دولت هم بود. یعنی دولتی که به ما به ارث رسید.

چند رقم می گویم که مطلع باشند مردم. بدهی دولت به سیستم بانکی در روزی که دولت را تحویل گرفتیم، بیش از 74هزارمیلیارد تومان بوده است.

روحانی گفت: بدهی دولت به صندوق تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی 60 هزار میلیاردتومان بوده است. آمار و ارقامی که بخش های مختلف دولت به من دادند، بدهی دولت به پیمانکاران و بخش های مختلف و بخش خصوصی حدود 55 هزار میلیارد تومان است. همین سه رقم را کنار هم قرار بدهید، ضمن اینکه ارقام دیگری است. بدهی صندوق های بازنشستگی نیروهای مسلح رقم های عجیب و غریبی به ما گزارش دادند.

ما البته می دانستیم دولت بدهکاراست، اما اینکه دولتی که بیشترین درآمد ارزی را در هشت سال داشته وقتی دولت را به منتخبان مردم تحویل میدهد، این همه بدهکاری بعلاوه تعهدات دیگر..

در این هشت سال در سفرهای استانی، تعهداتی که داده شده 211 هزار میلیارد تومان است. از این تعهد فقط 32 درصد انجام شده است. 68 درصد باقی مانده برای دولت های بعدی. از آنطرف اعتبارات وتسهیلاتی که در سفرهای استانی تعهد شده 30 درصد اجرا شده و 70 درصد باقی مانده است. معنایش چیست؟ یعنی 16 سال دیگر اگر همان پول و امکانات باشد، طول می کشد که آن تعهدات را عملی کرده و اجرا کنیم.

پروژه های عمرانی که الان در کشورمان شروع و پهن شده، 400 هزار میلیارد تومان تعهد است. امسال در 5 ماه اول 3 درصد تعهدات عمرانی تحقق یافته. اینجا می خواهم اشاره کنم به سوالی که کردید خب با این مشکلات شما می گویید تورم تا حدی مهار شده است،  جلوی رشد این تورم گرفته و رشد کاهشی شده. شما اگر در بخش های مختلف آمار و ارقام نگاه کنید می بینید که آن رشد حالت تنزل یافته هرچند تورم مدت ها باقی است و باید به تدریج به نقطه مطلوب برگردد. اما چرا این تورم درست شد؟

روحانی گفت: اولین عامل بزرگ تورم رشد بی حساب نقدینگی در جامعه بوده است. در سال 84 نقدینگی 68 هزار میلیارد بود. در پایان دولت چیزی حدود 470 و خرده‌ای هزار میلیارد بوده است. یعنی 7 برابر شده است.

روحانی افزود: برای اینکه روشن تر شود، یک بخشی از نقدینگی مربوط می شود به بدهی دولت به سیستم بانکی کشور. و شما می بینید که وقتی نقدینگی دولت و تعهد دولت اضافه شده و از بانک مرکزی استقراض شود مرتبا، چه مشکلاتی ایجاد می شود.

مسکن مهر برای افرادی که کم درآمد بودند طراحی شد. همه گفتیم  کار خوبی شده. هیچکس نمی تواند منکر باشد که ساخت مسکن برای مردم کار بسیار خوب و ارزشمندی است. مسکن بسازیم اما چجوری و کجا و با چه حجمی و با چه شرایطی و از همه مهمتر: پولش را از کجا بیاوریم؟ اگر پولش را از جیب تک تک مردم درآورده باشیم چه؟ برای مسکن مهر تاکنون 43 هزار میلیارد از سیستم بانکی کشور استقراض شده است. کل پایه پولی کشور تا کنون 100 هزار میلیارد بوده است. از زمان  خلق پول تا الان. که از این مقدار، 43 هزار میلیارد تومان برای مسکن مهر است. این یعنی که بخش بزرگ تورم ما از اینجا نشات می گیرد. شما وقتی پول پرقدرت را از بانک مرکزی به جامعه می آورید. به یک معنا می توانیم بگوییم تورمی که مردم ما تحت فشار قرار گرفتند، یک بخش بزرگش مربوط به مسکن مهر است. 

من از مسئولان محترم بخش های مختلف دولت خواهش میکنم به مردم در این زمینه توضیح بدهند که این 43 هزار میلیارد تومان که برای مسکن مهر گرفته شده چقدر تورم ایجاد کرده است؟

روحانی گفت: البته مقصود من این نیست که مسکن مهر را تکمیل نکنیم؟ دولت خود را متعهد می داند در این زمینه. قراردهای مردم در این باره برای دولت محترم است. دولت برای مسکن مردم طرح خواهد داشت و آن را عرضه میکند. اما درباره سوالتان راجع به تورم، گفتم که یک بخش بزرگ تورم مربوط به مسکن مهر است. چون تدبیر در این زمینه نبوده و حساب و کتاب نبوده اینطور شده است. تورم یعنی مالیات فقرا و این معروف است. آیا از مردم در این باره اذن و اجازه گرفته شده که از جیب فقرا پول بگیریم وبرای عده ای مسکن درست کنیم؟ آنها که صاحب مسکن شدند البته نفسی کشیدند. هرچند همین مسکن مهر خودش مشکلاتی دارد و جنبه های مختلفش هنوز تامین نشده است.

حال چطور می توانیم این تورم را مهار کنیم؟ این را با برهان خلف میتوان به آن برسیم. اگر رشد نقدینگی را مهار کنیم که آمار نشان میدهد در همین 2-3 ماهه رشد متوقف شده و نزولی شده است. ما داریم نقدینگی را مهار می کنیم. بخصوص آنجا که بحث پایه پولی و پول بانک مرکزی است که باید حواسمان زیاد باشد که چه کاری انجام می دهیم.

سوال: پس چگونه می خواهید با ادامه مسکن مهر و هدفمندی، تورم را کنترل کنید حال آنکه  گفتید اینها به تورم کمک کرد؟

روحانی: شما دو بحث را مطرح کردید. یکی بحث یارانه ها که دولت چه میخواهد بکند؟ من لازم است بگویم دولت برای ادامه پرداخت یارانه نقدی، هرماه باید 3500 میلیارد تومان برای یارانه پرداخت کند. طبق قانون می بایست این پول از افزایش قیمت های حامل های انرژی و . .. تامین شود. آن پول کمی بیشتر از نصف این پول را تامین می کند فقط. بخشی اش را باید از مصوبات مجلس و منابع بودجه ای استفاده  کنیم و در عین حال هر ماه ما کسر داریم برای اینکه 3500 میلیارد تومان را پرداخت کنیم. دولت حتما باید روند پرداخت را اصلاح کند. ما 2 راه داشتیم. یا باید یارانه را کاهش دهیم، که خب دیدیم مردم و بخصوص اقشار کم درآمد روی آن  حساب کردند و اگر بخواهیم کم کنیم برای این اقشار مشکل آفرین خواهد بود. راه حل دیگر آن بود که به بخشی از جامعه یارانه ندهیم چون اساسا یارانه درست شد تا وقتی قیمت ها افزایش می یابد بتواند زندگی اقشار کم درآمد را جبران کند.

روحانی افزود: خیلی فکر کردیم چطور می شود افرادی که نیازمند نیستند یارانه نگیرند و بقیه بگیرند. راه های مختلفی پیش بینی شد ولی امسال از آنها صرف نظر کردیم بخاطر اینکه برای اینکه بفهمیم چه کسی نیاز ندارد به یارانه، راه حل های پیش بینی شد که دیدیم باید در زندگی خصوصی مردم دخالت کنیم. حساب های بانکی و املاک مردم را باید می دیدیم. این ممکن است برای کوتاه مدت و برای موضوعی مفید باشد ولی در دراز مدت حتما ضرر دارد.

اگر بخواهیم اینطور در زندگی خصوصی دخالت کنیم، اعتماد مردم سلب می شود و رونق اقتصادی از بین می رود. یکی از هدفهای ما در همین بحث تورم که اشاره کردید، کنترل نقدینگی و یک طرف دیگر بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید است. می شود رونق را به وجود آورد و فضای کسب و کار را بهبود داد ولی در عین حال برویم در زندگی خصوصی مردم کند و کاو کنیم؟

آنوقت مردم به بانک اعتماد نکرده و پولشان را از بانک خارج می کنند. در مجموع ضررش از نفعش بیشتر خواهد بود.

دولت قصد دارد یارانه را تا پایان سال همینطور ادامه دهد و هر فکری دارد برای سال آینده باشد. دولت حتما شیوه پرداخت یارانه را می خواهد اصلاح کند. هم شیوه و هم دهک را می خواهد مطالعه کند. البته مرحله دوم یارانه را هم دولت مصمم است سال آینده عملیاتی و اجرایی کند. 

روحانی افزود: البته دولت اقدامکی را هم امسال برای اقشار کم درآمد انجام خواهد داد در حد توان خود. انشاءالله برای این اقشار تا پایان سال 2 بسته کالایی را در نظر خواهیم گرفت. برای کارمندان دولت، اقشار کم درآمد و ... برای اینکه تا پایان سال در کنار یارانه، کمکی باشد. این بسته و زمان و مقدارش انشاءالله اعلام خواهد شد. البته گزارشی را هم وزارت بهداشت و درمان داده بود راجع به وضع دانش آموزان در  مدارس و ضرورت اینکه باید از لحاظ سلامت این دانش آموزان و رشد آنها دولت اقدامی کند، که دولت تصمیم گرفت از همین ماه آذر، توزیع شیر رایگان را برای مدارس انجام دهد هم برای دوره ابتدایی در سراسر کشور و هم سه سال اول متوسطه. از کلاس اول تا کلاس نهم. 

اینها قدم های کوچکی است که دولت انشاءالله تا پایان امسال برخواهد داشت. 

اما اقدامات اساسی که دولت در بخش اقتصاد انجام خواهد داد، دارد برنامه ریزی می کند برای سال آینده. در سال آینده چند هدف مهم را دنبال می کنیم. غیر از فضای کسب و کار که تکیه ما بر این است که بخش خصوصی ما در جامعه فعال تر شود. می دانید که دولت در این صد روز، ما در دولت سی و پنج تصمیم گرفتیم برای تسهیل در مسائل اقتصادی، بویژه در تولید و صادرات و گمرکات و پیش پرداخت هایی که مردم میخواهند انجام دهند و گشایش ال‌سی‌ها. این مصوبات ابلاغ شد و الان میتوانم بگم همه‌ی این 35 تا عملیاتی و اجرایی شده است. علاوه بر این در بخش کشاورزی دولت تلاش های زیادی کرد. من امیدوارم سال آینده وضع محصولات کشاورزیمان بسیار بهتر از امسال باشد.

می دانید که امسال ناچار شدیم اقدام کنیم برای بیش از 7 میلیون تن گندم. امیدواریم انشاءالله سال آینده وضع ما نه تنها در گندم بلکه در همه محصولات بهتر شود. برای اولین بار قیمت تضمینی را در شهریور اعلام کرده و تسهیلات را در اختیار کشاورزان قرار دادیم و بویژه در ماشین آلات کشاورزی کمک های زیادی کردیم. بار استقلال کشور و امنیت کشور در محصولات غذایی بر دوش کشاورزان است و من بر آنها که در حماسه 24 خرداد حضور خوبی داشتند درود می فرستم.

در بخش دارو هم دولت اقدامات بسیار مهمی انجام داده است. تقریبا کمبود دارو به طور کامل مرتفع شده و قیمت دارو نسبت به  گذشته بسیار متناسب شده. برای آنها که بیماری خاص یا صعب العلاج دارند تسهیلات لازم برای تامین دارو پیش بینی شده. وضع دارو انشاءالله بهتر هم خواهد شد. بخش سلامت ما قدم های جدی برمیدارد البته کمبودهای مالی دارد که انشاءالله دولت تامین خواهد کرد. تیم های مختلفی در سراسر کشور به مناطق محروم اعزام می شوند. دولت در این صدروز اقدامات بسیار خوبی در حد توانش البته و نه در شان ملت ایران انجام داده است.

برای سال آینده ما چند برنامه را مدنظر داریم، یکی بحث مرحله دوم یارانه است که در حال طراحی هستیم. دیگری مهار تورم است. می خواهیم تا پایان 93 تورم را به زیر 25 درصد برسانیم. در رشد اقتصادی که وضعمان در 91، آمار منهای 5.8 را نشان میداد. یعنی اقتصاد ما حدودا 6 درصد کوچک شد. یعنی سفره مردم حداقل 6 درصد خالی شد. تلاش می کنیم در سال 92 انشاءالله در پایان سال کاری کنیم که این -5.8 انشاءالله به صفر یا حتی درصدی برسد. البته یک درصد را بعید می دانم ولی تلاش میکنیم به نیم درصد برسد.

روحانی گفت: تلاش می کنیم سال آینده تا پایان سال 93 انشاءالله سعی میکنیم رشد اقتصادیمان مثبت 3 باشد. البته رشد اقتصادی طبق برنامه باید 8 می شد. ولی خب دیگر باید اقدامات گذشته باید جبران شود.

البته بحث مهار تحریم را هم داریم. برای سال آینده تلاش میکنیم اگر بتوانیم یکسان سازی نرخ ارز را انجام دهیم. چون این تفاوت قیمت ارز خیلی مشکلات درست میکند. یکی از مشکلاتی که این دولت با آن مواجه شد، این بود که مجلس گفته بود که دلار از 12 و خرده‌ای باید بشود 2477 تومان. دولت می بایست در اول تیرماه نرخ دلار را می برد به 2477. متاسفانه دولت قبل این کار را نکرد و وقتی ما آمدیم با این مشکل مواجه شدیم. دولت باید قیمت ارز را دو برابر می کرد معنیش این بود که قیمت کالاهای وارداتی دو برابر می شد که مشکلات زیادی فراهم میکرد. محاسبه کردیم برخی موارد مانند نان و دارو را با پرداخت یارانه کنترل کردیم. بخش های دیگر را با شیب ملایم کاری کردیم که با آن دلار 2477 برسد. برخی مردم میگویند چرا در دولت جدید گرانی شد، مردم بدانند باری به دوش این دولت افتاد که دلار را قیمتش را طبق قانون مجلس 2 برابر کند در حالی که باید در دولت قبلی اینکار انجام می شد. اما بحمدالله ما از این پیچ ها به خوبی عبور کردیم.

روحانی از همکاری مردم در این زمینه ها تشکر کرد و گفت اگر یاری مردم و حمایت مقام معظم رهبری نبود نمیتوانستیم از این وضعیت عبور کنیم.


سوال: شما با توپ سیاست خارجی گل اقتصادی زدید. دکتر ظریف هم فروارد خوبی بود. با چه روشی در این مدت به این سطح پیشرفته از سیاست خارجه رسیدید؟

روحانی: سیاست خارجی جزو اولویت های دولت بو د و اعلام کرده بود. البته این بدان معنا نبود که سیاست های فرهنگی و داخلی و ... اهمیتش کمتر است. بلکه به خاطر مشکلی که کشور بدان مواجه بود این برای دولت مهم بود. در سطح جهانی متاسفانه دشمنان یک ایران هراسی را به وجود آورده بودند. روابط دولت با دنیا در حد بسیار پایینی قرار گرفته بود. جز با کشورهای محدود. مشکلات فراوانی برای ایرانیان داخل و خارج بود. ما در سفرهای خارجی در بیشکک و نیویورک وقتی با ایرانیان روبرو شدیم دیدیم چه شور و عشقی به وطن دارند حتی شاید بیشتر از مردم داخل کشور چون از آب دور شدند قدر آب را بیشتر می دانند. اینها سرمایه های بزرگی هستند. انشاءالله می آیند و کمک میکنند به رشد کشور.

روحانی افزود: کشور متعلق به خود آنهاست. ایرانیان قدرت بزرگی در دنیا هستند. در همین دیپلماسی عمومی ایرانیان نقش بسیار زیادی می توانند داشته باشند.

تقریبا در همه کشورها ایرانیان بخش بزرگیشان از نخبگان جامعه و اساتید و بزرگان و پزشکان هستند. 

فشار ظالمانی در این مدت به بهانه مسئله هسته ای به مردم وارد شده بود. البته نمیخواهم بگویم همه مشکلات اقتصادی مان مربوط به تحریم است. عمدتا مربوط به بی تدبیری بود. درست وقتی می رفتیم به سمت تحریم و دولت می گفت تحریم کاغذپاره ای بیش نیست، دولت وابستگی اش به خارج را بیشتر می کرد. در سال قبل از 84 ما وارداتمان حدود 38 میلیارد بوده است. بعد به کجا رسید؟ به 75 میلیارد در سال 90. شما وقتی با دنیا در حال مبارزه هستید باید به خودتان تکیه  کنید با شعار که نمی شود با دنیا مقابله کرد. البته نباید از فشار دنیا بترسیم بلکه باید تدبیر کنیم و به خود متکی شویم. اینکه مقام معظم رهبری بارها و بارها براقتصاد مقاومتی تاکید کردند برای همین است. 

من آماری به شما بگویم. از سال 1379 تا سال 1383، هر سالی در بحث گندم، خرید ما از کشاورز داخلی 1  میلیون تن اضافه شد. به طور طبیعی خریدمان از خارج کم شد. تا سال 1383 در گندم خودکفا شدیم.

روحانی گفت: در این سال بیش از 11 میلیون تن خرید از کشاورزانمان بود و نیازی به خارج نداشتیم. از سال 1384 به بعد هر سال خرید داخلیمان 1 میلیون تن کم شده و خریدمان از خارج 1 میلیون تن اضافه شده تا جایی که امسال ناچاریم بیش از 7 میلیون تن خریداری کنیم. 7.2 میلیون تن. وقتی داریم با چند قدرت غربی دنیا مبارزه می کنیم باید خود را آماده کنیم. متاسفانه عمل ما با شعار ما در دولت گذشته سازگار نبود. امیدواریم حرکت ما به سمت خوداتکایی بیشتر و تکیه بر کشاورزان داخلی باشد. البته در سالهای اخیر شغل زیاد درست کردیم ولی برای چینی ها و کره جنوبی و دیگران. ولی در داخل مشکل اشتغال داشتیم و حضور اقتصادیمان در صحنه بین الملل چقدر ضعیف بود ولی الان شرایط دارد جوری می شود که به تدریج بهتر شود.

روحانی ادامه داد: من اینجا از دکتر ظریف و همه وزرا و مسئولان تشکر و سپاسگزاری می کنم. انصافا تلاش مجدانه ای کردند. حالا همه وزرا گزارش خواهند داد. در سیاست خارجی قدم های بسیار خوبی برداشته شد. از اولش هم با بهار خوبی شروع شد. سالی که نکوست از بهارش پیداست. روز تحلیف 55 هیات از دنیا شرکت کردند که 10 تا رئیس جمهور و 2 تا نخست وزیر و 6 رئیس مجلس و 11 وزیر خارجه و بقیه وزرا بودند. بعد در سفر اجلاس شانگهای در بیشکک شرایطی پیش آمد که با 2 قدرت بزرگ از 5 قدرت بزرگ شورای امنیت توانستیم ملاقات داشته باشیم که پایه  گذاری بسیار خوبی برای روابط با چین و روسیه کردیم و بحمدالله آن توافقات عملا آغاز شده است.

توافق ما با آنها هم در بحث اقتصادی بود و هم سرمایه گذاری انها در ایران و هم در بخش های سیاسی و فرهنگی. البته با برخی از این کشورها برخی فناوری های علمی را مورد توافق بود. البته ما با 5 قدرت تقریبا از چین شروع کردیم به روسیه و اخیراً با انگلیس. تلفن اخیر ما با کامرون بود. درباره تلفن، ما برای اجلاس ژنو، کلا به هر 5 کشور پیغام داده بودیم که می خواهیم مذاکره داشته باشیم. آنها تلفن کردند ولی درخواست اولیه از ما بود.

همه جا کلید دست مردم بوده. حضور و حمایت مردم، اصلا این مردم دنیایی از شور هستند. من بعنوان عضو کوچکی از مردم احساس کوچکی می کنم در برابر عظمت و فداکاری مردم. ایستادگی مردم باعث شد این قفل باز شود. اگر حماسه سیاسی مردم که تاکید مقام معظم رهبری بود و آن تدبیر رهبری و حضور مردم در کنار صندوق آرا نبود، ما کلید داشتیم؟ کلید حضور و حمایت مردم است. البته دولت هم به عنوان خادم مردم تلاش می کند.

فقط یک قفل نیست البته. ولی یکی باز شده است. عده ای در دنیا دنبال این هستند که کاری کنند این قفل باز نکنند. حالا ممکن است عده ای در داخل باشند که کودکانه بخواهند عمل کنند. البته در داخل درباره  مسائل ملی خوشبختانه دارای یک وحدت ملی هستیم. 

هرچه بخواهیم به دست بیاوریم از وحدت و انسجام داخلی می توانیم به دست آوریم. با تفرقه و اختلاف نمی شود. برخی وقت ها آتش دارد خاموش می شود عده ای هیزم می آورند. بعضی انگار از شعله آتش خوششان می آید. با انسجام می توانیم از پله های پیشرفت بالا رفته و به بام برسیم. در هسته ای اگر پیشرفت داریم به خاطر هدایت مقام معظم رهبری و حمایت مردم و حضور مردم است. البته کارشناسان و دیپلمات های ما هم سهم دارد و تلاش می کند. من در بحث هسته ای به مردم اطمینان می دهم که اولین قفل باز شده است. ما پایه ساختمان تحریم را لرزاندیم. هیچ شک نکنند مردم. اینکه برخی شعار می دهند در دنیا به خاطر این است که چاره ای ندارند و باید صورتشان را سرخ نگهدارند. با این توافق سیستم بانکی متحول می شود. در این توافق امده تحریم جدیدی اعمال نمیشود. این یعنی مهار و محدود کردن تحریم.

خیلی ها تلاش میکردند ایران منزوی باشد ولی امروز دشمنان ما منزوی است و ایران از همیشه در صحنه بین المللی فعال تر است. آن فضایی که در بیشکک و نیویورک دیدیم. وزیر خارجه ایتالیا گفت فضای دنیا به سمت رقابت برای تعامل با ایران است. 10-15 متقاضی ملاقات با ایران در نیویورک باقی ماندند چون وقت نبود.

حسن روحانی کسی نیست. نماینده ملت ایران مهم است. فرد منتخب ملت ایران برایشان  مهم بود. این انتخابات دنیا را تکان داد. به  روحانی خاطرنشان کرد: مردم ایران بزرگ هستند و همه افتخارات را آنها آفریدند. 

در بحث هسته ای می خواهم به مردم اطمینان دهم که اصول مدنظر مردم و حقوق مردم و چارچوبی که مقام معظم رهبری ترسیم کردند، این اصول تا پایان مورد مراعات خواهد بود. یعنی در کشور حق هسته‌ای ما با قدرت بیشتر و شفافیت بیشتر عملیاتی و اجرایی خواهد شد. حتی بخش غنی سازی که یک بخشی از حقوق ماست ادامه خواهد یافت و هیچوقت غنی سازی متوقف نخواهد شد. این خط قرمز ماست. غنی سازی حق روشن ماست حال هر کس میخواهد خوشش بیاید و یا نیاید. برخی NPT را جوری تفسیر می کنند. اینها حقوقدان هم نیستند جوری تفسیر می کنند که از یک سرهنگ بیشتر برمیآید تا حقوقدان. 

هرچه در مقررات بین الملل ممنوع نشده آزاد است. از آن جمله است غنی سازی. آنها می گویند انرژی صلح آمیز. مگر برق اتمی صلح آمیز نیست؟ این رآکتور سوخت و لذا غنی سازی می خواهد. 

روی چارچوب های اصلی ایستاده ایم و مردم مطمئن باشند. باید ظلمی هم که به مردم شده باید برداشته شود. هدف ما رفع تهدیدها و شکستن تحریم هاست. هدفمان این است که فرصت لازم را در صحنه بین الملل ایجاد کنیم. همان که به تعبیر تعامل سازنده با جهان گفتیم. انشاءالله تاجایی پیش می رویم که به تعامل کامل با 5+1 برسیم البته راه طولانی است ولی انشاءالله می رسیم.

اولین مسئله در انسجام این است که همه به حقوق یکدیگر احترام بگذارند. من آن منشور حقوق شهروندی را که به ملت عزیزمان قول داده بودم، امشب پیش نویسش روی سایت قرار گرفت تا مردم و نخبگان نظر دهند. این پیش نویس اولیه را بخش حقوقی تامین کرده است و من گفتم در اختیار مردم قرار دهید تا نظرشان را بدهند. بخصوص حقوقدانان و صاحبان اندیشه.

اولین قدم این است که به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم. و در جامعه ما همه احساس آرامش کنند. یکی از نکات مثبتی که حس میکنم بوده است، این است که یک آرامشی بوجود آمده. نه فقط در سکه و دلار و مسکن. اصلا در جامعه و دانشگاه و بازار و مدارس و ورزش احساس آرامش است.

 

در ورزش که ما کاری نکردیم، والیبال و فوتبال ساحلی و فوتبال و ... همه جا شور هست و جوانان پیروزی می آفرینند. حال یک عده‌ای می گویند روحانی مچکریم(خنده) همه باید از ملت عزیزمان متشکر باشیم. ما کار زیادی نکردیم در این 100 روز. بخصوص وزیر ورزش که آخری بود و توانستیم از کوچه پرپیچ‌وخم پارلمان عبور دهیم به هرحال.

من عضو کوچکی از این ملت بزرگ هستم. واقعا اینچنین است و غیر این نیست. خدمت به این مردم واقعا افتخار است. 

به خاطر اینکه سایه سیاست را از ورزش برداشتیم این همه موفقیت آمد. در فضای فرهنگی یک خرده فضای امنیتی را کنار بردیم و به همین خاطر آرامش ایجاد شد. 

دولت همه‌ی امکانات در اختیارش نیست و اختیاراتش در چارچوب قانون اساسی است. اما رئیس جمهور مسئول اجرای تک تک قانون اساسی است. تمام وعده هایی که به مردم دادم، پای وعده ام ایستاده ام.

روحانی گفت: من با نزاع میانه‌ای ندارم. اینکه برخی فقط با نزاع می خواهند به پیروزی برسند، این در واقع بی هنری است. 

ما با قوای دیگر باید دست به دست هم دهیم. هم مجلس و هم قوه قضائیه به ما لطف دارند. یکی از افتخارات  ما این است که در این دولت یک آرامشی در روابط قوا ایجاد شد. قبلش رفتند تا مرز شکایت از هم در دادگاه. و مردم ما واقعا از اختلاف رنج می برند. از اختلاف سودی نمی برند. البته این انسجام و وحدت یک عاملش این است که رهبری مقتدر داریم و همه قوا به رهبری احترام می گذارند. رهبری هماهنگ کننده قواست اما الحمدلله بین قوا امروز تعامل سازنده است. قبل از دنیا باید تعامل سازنده با خودمان داشته باشیم.

روحانی گفت: امید و آرامش و کرامت را باید مدنظر قرار دهیم. امید الحمدلله در جامعه ما هست در حد بسیار عالی. آرامش هم الحمدلله هست. دولت هرکاری بتواند درباره امید و آرامش انجام خواهد داد. حقوق شهروندی بخشی است برای ایجاد آن کرامت. باید همه به همه احترام کنیم. دولت واقعا از نقد بدش نمی آید. الان صداوسیما، البته همیشه از رسانه ملی متشکر بودیم. رسانه ملی رفتارش نسبت به دولت ما، مثل رفتار با دولت های قبلی در ماه های آخر است. این البته حق رسانه ملی و سایر رسانه هاست. نقد اتفاقا به نفع ماست. ما مگر معصومیم و خطا نمی کنیم؟ نقد اگر سازنده باشد به نفع همه ماست.

از نقد رسانه ملی استقبال میکنیم. همه باید آستانه تحملمان را بالا ببریم و همدیگر را تحمل کنیم و بدانیم با تحمل بیشتر نفع بیشتر عاید این مردم می شود. ما تا الان در هسته ای چطور پیش رفتیم؟ اگر مجلس و سایر ارگان ها کمک نمیکرد و هدایت و کمک مقام معظم رهبری نبود، به اینجا نمی رسیدیم. همه قوا به رهبری احترام کرده و چارچوب هدایت ایشان را پذیرفتیم و بحمدالله قدم خوبی برداشتم که همه دوستان ما خوشحالند. حالا یک رژیم نامشروع اشغالگر را ولش کن. این رژیم بنیانش بر ظلم و جور و دعواست. یک عده جنگ طلب محدود و حالا یکی دو کشور روی اغراضی ناراحت باشند. ولی دولت ها و ملت ها خوشحالند. ما در اولین قدم در منطقه تلاش کردیم در سوریه جنگ نشود. از تلفنی که بین من و پوتین شروع شدو البته خیلی ها تلاش کردند. ما هم به سهم خودمان. خود دولت سوریه بیشترین کمک را کرد. الحمدلله از سایه جنگی که میتوانست برای منطقه خیلی خطرناک باشد عبور کردیم.

در توافق اخیر هم کل منطقه احساس آرامش و امید می کند. کشورهای عربی هم حالا باید همه خوشحال باشند. من فکر نمیکنم توافق ژنو ... ما برای دوستان و همسایگانمان پیام دادیم. به ضرر هیچ یک از همسایگانمان نیست. برخی فکر میکنند ایران به دنبال ساخت بمب نیست. ایران هیچوقت دنبال ساخت سلاح های کشتار جمعی و بخصوص سلاح هسته‌ای نبوده. هدف ما پیشرفت و توسعه است.

سند توافق همین است که منتشر شد، زمینه‌ای ممکن است باشد که اجرایی است. هیچ چیز پنهانی وجود ندارد. توافق این است که چند بانک در دنیا بتوانند فعالیت های بانکی ما را دنبال و حمایت کنند. اینکه چگونه دنبال کنیم توافق را یا اینکه یک کمیته مشترک باید این کار را بکند. ممکن است سند الحاقیه ای برای اجرا باشد اما سند اصلی همان است که منتشر شد. در این توافق مهم نیست که در این 6 ماه چه کاری انجام می شود مهم این است که سر اصول توافق کردیم یعنی این که حق غنی سازی داریم و در پایان همه تحریم ها برداشته خواهد شد و کشورها با ایران همکاری هسته ای خواهد داشت و در نهایت ایران مانند همه کشورهایی که NPT را امضا کردند و از حقوق برخوردار خواهد بود.

مقام معظم رهبری امسال را سال حماسه سیاسی و اقتصادی لقب دادند. تا الان همه در فضای حماسه سیاسی بودیم. حالا سیاست داخلی یا خارجی. در اقتصادی هم حرکت هایی شروع شده اما حماسه از امروز به بعد باید شروع شود چراکه فضا مناسب تر شده است. دیروز اگر فضا این بود که فردا و پس فردا تحریم های جدید می شود، طبق توافق تحریم جدید نخواهد بود. اگر فضا این بود که در سرمایه گذاری ها و اشتغال معلوم نیست چه خواهد شد، آینده روشنتر شده هم اکنون.

روحانی گفت: خواهید دید توافق با کشورهای خارجی و سرمایه گذاری ها بیشتر خواهد شد. اینکه شما می بینید در همین چند روز سقف می بندند و هجوم می آورند بخصوص در پتروشیمی و ماشین سازی که تحریم برداشته شده است. مردم دارند به سمت بازار سرمایه می آیند. این هجوم فرصتی برایمان ایجاد میکند. همه تلاشمان این است که فضای کسب و کار را بیش از پیش بهبود ببخشیم. من بسیار به آینده کشور امیدوارم. 

گزارش امروز به معنای تنها گزارش دولت نخواهد بود. گزارش کتبی  هم خواهیم داد و وزرا هم گزارش خواهند داد.

قول داده بودیم در کنار چرخیدن سانتریفیوژ، اقتصاد هم بچرخد و زندگی مردم هم بهتر شود که الحمدلله به این هدف رسیدیم. در همه زمینه ها انشاءالله شاهد رونق خواهیم بود.

فرهنگ مظلوم است و سوالش هم افتاد آخر(خنده). فرهنگ دولتی نمی‌خواهیم اما دولت فرهنگی را قطعا می خواهیم. سیاست دولت این است که مداخلاتش را در امر فرهنگ به حداقل ممکن برساند. البته برخی جاها مثل آموزش و پرورش و ارشاد و ... دولت حضور دارد و وظایفی طبق قانون اساسی برعهده دارد اما در جایی که دخالت دولت ضروری نباشد حتما خودش را کنار میکشد. تصدی گری دولت در امر فرهنگ باید به حداقل ممکن برسد. صاحبان فرهنگ باید فرهنگ را به عهده بگیرند. انجمن های علمی و پیشکوستان باید بیایند. قانون باید جهت گیری فرهنگی را مشخص کند. شورای عالی انقلاب فرهنگی در برخی موارد البته مشخص می کند. یک نکته می خواهم بگویم. ما صاحبان فرهنگ را باید بهشان اعتماد کنیم. صاحبان فرهنگ در کشور فرهیختگان و بزرگان ما هستند. خیلی به آنها بی اعتمادی بعضی ها در بعضی مقاطع انجام دادند . به فیلمسازان و نویسندگان باید اعتماد کنیم. در همین 100 روز خیلی کتابها که ممنوع شده بود، آزاد کردیم. برخی ها که ممنوع القلم شده بودند تبدیل کردیم به سریع‌القلم.(خنده) خیلی مقررات دست و پاگیر را هم در بخش فرهنگ و هم در اقتصاد داریم روانسازی میکنیم.

روحانی افزود: باید فضای امنیتی را از فرهنگ کنار بزنیم. 

دولت نظرش این است که هیچ فیلتری بهتر از افکار عمومی مردم نیست. فیلم خوب و هنر خوب.

وقتی فیلمی ساختند که مردم نرفتند ببینند و بی اعتنا شدند، آنها فکر خود را می کنند. من نمیگویم در بحث فرهنگی نباید قانون داشته باشیم، اتفاقا باید قانون شفاف داشته باشیم اما مداخلات دولت باید به حداقل برسد. باید به انجمن های فرهنگی و صنفی اعتماد کنیم. خود آنها صلاحیتشان از کارمندان دولت که بخواهند دخالت کنند بیشتر است. البته باید با هم تعامل کنیم. باید  فضای مناسب برایشان ایجاد کنیم. این دولت خلاصه دنبال آشتی است با همه. دولت در گذشته با کارشناسان فاصله  گرفته بودید. دیدید در سازمان مدیریت قفل شد. میخواهیم درش را باز کنیم. امروز می بینید که دولت با فضای فرهنگی آشتی کرده. دولت می خواهد با دانشجویان هم آشتی کند. ما یک فضای رقابتی خوب در فرهنگ باید ایجاد کنیم. مردم ما خواهان کالای خوب فرهنگی هستند. مگر می شود مردم کالای خوب نخواهند؟ غذای روح است.

نه اینکه به بخش فرهنگ کمک نکنیم، بلکه مداخله نمی خواهیم بکنیم. میخواهیم عادلانه کمک کنیم. ما نمیخواهیم تحت عناوین خاص، افراد خاصی بخواهند سوءاستفاده کنند. در یارانه مطبوعاتی اخیر دیدید که فضا عادلانه شد. صندوق را در بخش کمک به بخش هنری فعال کردیم. دولت حمایت و کمک میکند.دولت اول با همه اهل فرهنگ آشتی کرده است و این را ادامه می دهد. 

هر خانه‌ای که باید باز شود، انشاءالله باز می شود. 

فضای امنیتی خیلی کمتر شده اما یک سری مسائل هست که زمان لازم خود را می طلبد. همین انسجام و وحدت و نزدیک شدن جناح ها و تشکل ها، در عین رقابت و اختلاف نظر. همه باید کمک کنیم. هدف این باشد که دلها از کینه ها شسته شود. این کینه چیزی را حل نمیکند البته رقابت سالم مشکلی ندارد. هر کسی برود دنبال اهداف قانونی مدنظر خود. ما دنبال آزادی سالم و مسئولانه در جامعه هستیم. در  عین حال کاری کنیم که آن نزدیکی و الفت حفظ شود. الان احساسم این است که مذاهب و ادیان و اقوام مختلف احساس آزادی بیشتری می‌کنند. هم روانی است این احساس و هم دولت واقعا مصمم است نسبت به اقوام و مذاهب و ادیان. این داستان حقوق شهروندی یک هدف بزرگش همین است. همه شهروندان ایرانی، هرکه تبعه این کشور است، حتی در خارج باید از حقوق شهروندی برخوردار شود. برای اینکه ایرانیها همه باید احساس کنند زیر یک چتر واحد هویت ایرانی و فرهنگ بلند ایرانی دارند زندگی میکنند.  همه افتخارکنند به این هویت و فرهنگ ایرانی. و در سایه این افتخار بتوانند الفت و برادری و محبت خود را بیشتر کنند.

الحمدلله احیای اخلاق را هم شاهدیم. در پایان می خواهم از مردم خوب و عزیز تشکر کنم. می خواهم به مردم عزیز بگویم که ما این راه را با هم آغاز کردیم. آمدیم تا 24 خرداد 92 و مردم چه حماسه بزرگی آفریدند و بعد از اعلام نتیجه، در خیابان ها چه کردند، شادی آفریدند و امید آفریدند و تا امروز در کنار دولت بودند. به مردم عزیز می گویم ما کنار هم خواهیم بود و با کمک مردم، دولت مسیر را ادامه میدهد و انشاءالله تا پایان  کار در کنار هم خواهیم بود. من سپیده را می بینم. سپیده ای که منجر به صبح روشنایی خواهد بود. من توسعه را برای سالهای آتی کشور به خوبی می بینم. ما کشور بسیار بزرگ و غنی هستیم. دومین منابع گازی و چهارمین منبع نفتی دنیا اینجاست. شصت تنوع معدنی در این کشور است. از لحاظ نیروی انسانی و دانشمندان و فرهیختگان بسیار غنی هستیم و هسته‌ای فقط گوشه‌ای از آن است. مردم ما حتما آن صبح را خواهند آفرید. الیس صبح بقریب. مردم در سایت ها به بیان زیباشان گفتند روحانی مچکریم. من امشب می خواهم بگویم، مردم من از همه شما مچکرم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۶۵
در انتظار بررسی: ۲۵۵
غیر قابل انتشار: ۵۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
33
1229
همين كه هر روز يك خبر بد نميرسه خدا رو صد هزار مرتبه شكر روحاني متشكريم
پاسخ ها
م.بهرامی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
روحانی مچکریم
از ته دلم برات آرزوی موفقیت می کنم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
تا حالا انقد بهم یه مصاحبه مثه امشب بهم نچسبیده بود
نام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
عقده ای ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
سلام.. ما که جز تخریب کم تر دیدیم... یکی بیاد این اخلاق رو برای ما تعریف کنه !
سید محمود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
با سلام واحترام به همه کسانیکه تا کنون اظهار نظر داشته اند.
1- درصورت اظهار نظر پیرامون یک مسأله آنهم وضعیت سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و... ما معلمین می بایست شرایط قبلی را تا حدودی چه خوب ویا بد را زیر بنا قرارداده تا رشد ویا عدم رشد آشکار گردد.
2- چنانچه هرکسی قبل از شروع کار موقعیت و جایگاه خود را شنا سائی کند . بفرمائید چگونه می تواند طراحی خود را به پیش ببرد.
3- اصلا" مگر بدون مقایسه می شود رشد و یا عدم رشد برنامه ویا طرحی را برای دیگران ارائه نمود؟.
4- متأسفانه اغلب اظهار نظر کنندگان ایرانی در هر پایه ای از علم و یا تخصص مربوطه بدون دقت کافی فقط برای رضای نفس مخالفت می نمایند ودلیل منطقی ای ندارند.
5- تعدای از ایرانی ها در هر موردی از آن ها سئوال گردد چه اطلاع از موضوع داشته ویا نداشته باشند بدون تحقیق پاسخ صنفی می دهند.
یقینا" می دانم کسانیکه تا کنون مسوولیت سنگین اداری نداشتند کمتر امکان درک کشور داری آنهم در یک شرایط فعلی خواهند داشت لذا سخت است مشکلات عدیده و طاقت فرسای مذاکرات بین المللی و سایر امور کشور داری را لمس تا نظر مطمئن دهند.
به امید موفقیت ملت مسلمان ایرن
خادم بازنشسته در میدان سیاست های بین المللی کشور جمهوری اسلامی ایران
نباتلخ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
946
81
والله ما که الان داریم شبکه یک و میبینیم از قبل تا حین گزارش تلويزیون داره برای دکتر روحانی سنگ تموم میزاره
مخصوصاً این شهیدی فر، و مجری زنه
پاسخ ها
رسواگر فتنه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
کور بشه چشمی که حرمت نگه داری برای روحانی را نمی تواند تحمل کند.
بهزاد
| GEORGIA |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
الان کسی از صدا و سیما صحبت کرد؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
شکر تو قفل نریز پسر جون!
قمی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
حضرت مستطاب شما با محمود اقا خوش باش
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
واقعا توقع دارین نذاره؟!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
شما ترش نكن داداش - برو نبات تلختو بخور . . .
تلخ خور
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
دفتر رئیس جمهور فیلم قبل از مصاحبه رو تهیه کرده بود نه صدا وسیما. ولی اون قسمت که روحانی گفت علت عمده تورم در دوره قبل بی تدبیری بوده معلومه خیلی اذیتت کرده. نه؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
از جناب حیدری , مجری برنامه های آقای مـــــــردمی نژاد چه خبر؟؟
ناشناس
| GERMANY |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
اون گزارش را دفتر رئيس جمهور تهيه كرده بود نه صدا و سيما
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
خوب همین که شما از یک مصاحبه با رئیس جمهور مردم که توش سوالهای توهین آمیز ومجهت دار نبوده تعجب کردی خیلی چیزهارو معلوم میکنه.ممنون
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
اره درسته من هم خیلی تعجب کردم از اینکه دیدم رسانه ضرغامی داره به مردم احترام میذاره شاید تذکری تشری چیزی خوردن الله اعلم
میلاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
برو بابا
اون 8 سال قبل این 100 روزو فراموش کردی یه مجسمه روبروی معجزه هزاره سوم بود که سوال هم نمیپرسید؟
3 مجری بود تا کنترل کنن رئیس جمهور محبوب رو
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
اون فیلم قبل گزارش کار نهاد ریاست جمهوری بود
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
اون کلیپ ابتدایی ساخت تیم تبلیغاتی دکتر روحانی است نه صدا سیما.
کامران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
خوب آقای روحانی باید طبق قولشون گزارش صد روزه میدادن که دادن. حالا ناراحتی شما از چیه من نمیدونم!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
حاجی! اون فیلمو دفتر ریاست جمهوری تهیه کرده بود نه صدا و سیما!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
واقعا چه سنگ تمومی گذاشت این رسانه ملی
سه مجری گذاشتند تا با هم گپ بزنند و بگند و بخنند تا آمارهای دولت قبل بیشتر از این نمایان نشود
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
کاری که هر رسانه ای باید برای احترام به منتخب مردمش بایدانجام بده رو انجام میده که تا حالا از ایشون دریغ کرده بود ، امیدواریم که این کار ادامه داشته باشه
ناشناس
| GERMANY |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
منفی ها به صدا و سیماست قطعا وگرنه مجری های امشب خوب بودن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
پس ببین روحانی چقدر خوب کار کرده و چقدر محبوبه که تو رسانه ضرغامی که جهت گیریش بر علیه دولت فعلیه مجری هاش اینطور بهش احترام می زارن!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
نمیشه روی خورشید خاک پاشید عزیز دیگه صدا و سیما هم مجبور به اعتراف شده.
عرفان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
شما جز خودتون رو قبول ندارید. اگه صدا صیما نقد کنه میگید جانبداره اگه تعریف کنه میگید اعتراف کرد. پس باید چه جور باشه که به ذوق شما خوب باشه. بس کنید به فکر کشور باشید نه مصالح حزبی و گروهی.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
عرفان تو یه فکری واسه سوادت کن داداش!!!! صیما؟؟؟؟؟؟؟
سعید بانشی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
25
537
ببینید احمدی نژاد با مملکت ما چی کرد؟؟؟
مهسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
17
509
600 میلیارد دلار رو چیکار کردی محمود خان که اینقدر بدهکار بودی!؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
بابا این همه اقا زاده ها خوردن گفتید نوش جون حالا یکی که نخورده هم براش ترش می کنید!!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
19
444
دمت گرم خوب زدی تو کاسه کوزه صدا و سیما. دو روز بود برنامه ریزی کرده بودن این حرفها رو نزنی.درود بر دولت راستگویان
امير
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
33
166
شهيدي فر و اون يكي فاجعه هستند....بابا يكي به اين سپانلو بگه حرف نزني به خدا اتفاقي نميوفته
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
14
438
ریس جمهور :
پردرآمدترین دولت ایران , بدهکارترین دولت شد.
چرا؟؟؟؟؟؟!!!!!
یعنی: دولت نهم ودهم باید به جرم خیانت به کشور تحت تعقیب قرار گیرند.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
13
411
ضربه هایی که احمدی نژاد در این 8 سال به ایران وارد کرد در صورت حمله نظامی غرب به ایران وارد نمیشد واین 8 سال لکه ننگی در تارخ ایران خواهد بود که بعد ها تاریخ درباره آن حرف ها دارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
9
235
من تو کفه اعداد و ارقامم
رودانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
10
280
باتوجه به صداقت درگفتاروکردارجناب دکترروحانی وگزارش ایشان ازمیزان دارایی وثروت دولت گذشته ومیزان بدهی وتورم وخزانه بودن خالی آیانبایدآقای احمدی نژادوذوب شدگانش جوابگوی بی لیاقتی وعدم مدیریت خویش رابدهند.پولدارترین دولت شده بدهکارترین دولت.کجاست این ثروت ملی که بربادش دادیدجناب احمدی نژاد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
فکر نمیکنم صفت "جناب" برای احمدی نژاد مناسب باشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
10
274
واقعا نمي دانم در مورد دولت قبلي جي بكويم خدا ازتون
نكذره
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
و البته از حامیانش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
9
245
واقعااین همه جنایت علیه اقتصادملی رودردولت قبل کی میخاد جواب بده.
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
13
179
حیف که مجبورم الان به خاطر دکتر روحانی ، صدا و سیما را تحمل کنم .
انگار نه انگار که جلوی این مجریان رئیس جمهور این مملکت نشسته است و دارن مسخره بازی در میارن.
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
350
22
من تعجب میکنم که چطور این کشور توی این همه بدهی دوام آورده؟؟آقای روحانی چطور با این همه بدهی تورم را نگه داشته اند؟؟چطور کشور ورشکسته نشده ؟؟آقای روحانی مثل اینکه باید به تاین آمار وارقام شک کرد!! هیچ ماست پندی نمیگه ماست من ترشه..همه میگفتن که دلار رو احمدی نژد گرون کرد اما الان دولت فعلی همچنان از همین دلار3000تومنی استفاده میکنه..آقای روحانی این همه سیاهنمایی؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
پس این همه گرونی و خرابی وضعیت اقتصادی برای چی بود؟ اینا نتایج بی تدبیری هست. برای اینکه اون آقای قبلی همش نقدینگی رو می برده بالا و هی اسکناس چاپ می کرده یعنی راه حل های کوتاه مدت که منجر به فجایع بلند مدت می شه. مثل اینکه برای درمان یک درد همش مسکن بخوری و دنبال راه چاره اساسی نباشی. مسکن تا یه مدتی جواب می ده ولی بعد از مدتی درد اصلی رو که درمان نمی کنه هیچی، کلی هم عوارض جانبی داره!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
ورشكسته است اعلام نمي كنند كه ته دل مردم خالي نشه.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
عباس آقا اگر فقط به اندازه یک کتاب اقتصاد دبیرستان تحلیل داشته باشی متوجه میشی دکتر روحانی خیلی مراعات کرده اگر بخواهد تمام واقعیتی را که در این 8 سال به سر این مملکت از هر جنبه اومده را بگه حتی یک لحظه هم طاقت نخواهیم آورد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
واقعا نمی فهمی یا خودت را به ...رده ای
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
بنده خدا دولت ورشکست شده فقط اعلام نمیکنند معلوم میشه شما از دولت قبلی خیلی بهت رسیده و تو رفاهی که هنوز نفهمیدی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
10
220
حرف حق ميزنه روحاني - همه بايد از روحاني حمايت كنيم - دشمن زياد داره چون راهش و حرفش حق هستش - زنده باد روحاني زنده باد ايران زنده باد ايراني
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
362
24
خدایا به عزت و جلالت قسم این مرد را رو سفید نکن
الهی آمین
پاسخ ها
طاهره
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
بگردم... آخیییییی... نونتون آجر شده؟!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
فکر کنم که تو از طرفدارهای اسرائیل هستی که همچین آرزویی میکنی،آخه فقط اونا میخوان که رئیس جمهور ایران موفق نباشه.ننگ بر تو باد
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
فعلا که زمستون تموم شده و روسیاهی برای زغال مونده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
دعا گربه سیاه بارون نمیاد
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
تا کور شود هر آنکه نتواند دید .... برو عزیزم به قول اون معجزه قرنتون، اون جایی رو که میسوزه آب بریز ... در ضمن کاملا مشخصه کی رو سیاهه و کی رو سفید !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
؟؟؟؟چون اون اقايي كه رفته روسياه شده؟؟؟خدايا اينها را با رييس جمهور محبوبشان و ما را با رييس جمهور محبوبمان محشور بفرما آمين....
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
اگه قرار بود خدا به دعای شما گوش کنه الان جلیلی رییس جمهور بود و خرابکاریهای دولت قبل رو ادامه میداد
ناشناس
| AUSTRALIA |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
منظورت کیه؟؟
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
چرا؟؟؟؟؟
irani
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
10
156
این امار هایی که دکترروحانی دادن ازبدهی های دولت سابق موندم مملکت چه جوری تو اون 8 سال روپا بوده؟؟
پاسخ ها
امرایی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
واقعا برات متاسفم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
خیلی راحت.با تبدیل دلار 1000 تومانی به 3000 تومان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
56
93
مجری ها در حد رئیس جمهور نیستن صد رحمت به همون مرتضی حیدری
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
9
205
خداییش آرامشو نو چهره دکتر روحانی رو حال می کنم
دوست داریم دکتر جوت به خاطر صداقتت
فروغ
|
UNITED STATES
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
7
145
به این میگن مصاحبه.
امیر ج
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
6
206
با این همه مدرک چرا دولت خطا کار قبلی را مجازات نمی کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
واقعا با این همه سند و مدرک چرا مجازات نمی کنید؟ اقلا دلیلش رو بگین ما هم بدونیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
14
133
چيزي جز سخنان فيلسوفانه نشنيدم،بقراط،سقراط،سنه كا،أرسطو و أفلاطون بايد در جلوي تو اي نيكو سخن و نيكو سيما درس پس بدهند،پاينده باشي رىس جمهور من
شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
290
24
برای جواب دادن تهمت های آقای روحانی به احمدی نژاد باید به احمدی نژاد فرصت در صدا سیما داد
هیچ آمار رسمی از آقای روحانی در این برنامه ندیدم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
نه این که احمدی نژاد خیلی به اقای خاتمی فرصت دفاع داد؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
نکنه فکر می کنی اسناد آمار احمدی نژاد که چند سال باهاشون سرمون شیره مالید واقعأ موجوده؟!!! تهمت هایی که به بزرگان این نظام و خانواده هاشون زدن چی؟ اونموقع کجا بودید؟
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
یادت میاد به چه کسانی سال 88 تهمت زدند و حق دفاع ندادند!؟؟ از کی تا حالا شما دنبال حق و عدالتید؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
امار رسمی خود مردم هستند مگه شما توایران زندگی نمی کنی
رسواگر فتنه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
چون شما به آمارهای احمدی نژادی عادت کرده اید لذا آمار صحیح را آمار رسمی نمی دانید.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
اهان از اون امار هاي اون اقا مي خواهي ؟؟؟؟2 ميليون شغل رشد اقتصادي بوق درصد و اينا.....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
آره توکه نفست جای گرم در میاد ، اگر واقعا از جنس این مردم باشی و با اونا و در شرایطی که اکثریت مردم زندگی کردن باشی با خون و پوستت درک می کنی که در این هشت سال چه به مردم گذشته، یادت میاد در این هشت سال احمدی نژاد یک حرف منطقی زده باشد مثل اینکه یادت رفته او نه مجلس را قبول داشت نه اعتنائی در عمل به فرمایشات مقام رهبری داشت و خلاصه خودش را در همه امور متخصص می دانست هرکسی هستی حقیقت را بگو و مفتکی جهنم نرو
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
مگه وقتی احمدی نژاد سال 88 به عالم و آدم تهمت دروغ زد کسی به اونا حق دفاع داد الان که روحانی تو این 100 روز عملا ثابت کرده که خیلی توانایی داره اگه تو دوره های قبل مذاکرات یه تیم دسته سومی فوتبال رفته بود حداقل یه مساوی می گرفت ولی دولت قبل هرچی رفت مذاکره شکست خورد و برگشت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
کاشکی رئیس جمهور چند تا امار دروغ میدادند تا جناب شناس سر کار می رفتن وسرگرم وخوشحال می شدن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
انقدر امار دروغ در8سال شنیده ای که به امارواقعی میگی غیر رسمی واقتصاد چیزی است که مردم باپوست وگوشت خودلمس می کنند فارغ ازامار.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
11
193
روحانی مچکریم
یعنی حال کردم اینکه گفتی مردم می گن روحانی مچکریم کلی ریسه رفتم دمت گرم

روحانی مچکریم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
حالم از این جمله روحانی مچکریم به هم می خوره. می خوام ببینم بعد از 4 سال بازم می گی روحانی مچکریم؟ یا اینکه از همون هایی هستی که به نون و نوارسیدی و پاچه خواری می کنی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
191
38
والا مایه خجالته به خدا
انگار که دولت و از حامد کرزای تحویل گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
از حامد کرزای هم بدتر بوده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
بله خزانه خالي چندين هزار ميليارد تومان بدهي چند هزار پرو‍‍ژه نيمه تمام 4 عدد كاغذ پاره كلي وعده و وعيد ....اگه از بنده خدا كرزي تحويل گرفته بود بهتر از اين بود راستي نرخ برابري دلار اونجا جنده؟؟؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
بدتر ، آره حتما منافعی داشته و داری وگرنه میشه اینجا زندگی کرده باشی و از درک وضعییت کشور بی خبر باشی ...!؟
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
اکاش از کرزای تحویل گرفته بود
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
اگر از حامد کرزی تحویل میگرفت وضع ما بهتر بود چون کرزی به مملکت ومردمش خیانت نمی کنه.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
نه خير آقا!
دولت را از محمود ... تحويل گرفته
ابی
| UNITED STATES |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
خجالت رو اونهای باید بکشند که اصلا نمیکشند حداقل ناشناس عزیز خودت پیش وجدان نداشته ات خجالت بکش
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
اق چرا به کرزای توهین میکنی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
11
134
روحانی مچکریم
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
118
31
شهیدی فر داره خودشو واسه روحانی میکشه ... بابا اینا دیگه کین ... چه
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
13
100
دکتر می بینیمت روحمون شاد میشه غصه هامون یادمون میره حتی اگه چرت و پرت بگی خیلی مردی روحانی مچکریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
102
29
مجریها واقعا چرت بودند با اون سوالهای مسخرشون صدا و سیما اقایونی مثل مرتضی حیدری و اقای عابدینی رو ول کردند و اینهارو آوردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و از رئیس جمهور محترم واقعا ممنونیم و امیدواریم که مشکل اقتصادی کاملا حل شود.
پاسخ ها
کوروش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
آقای عابدینی ،شما اون موقع کجا بودی؟!!
صفا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
10
148
تفاوت رئیس جمهور با رئیس جمهور، الله و اکبر از این همه تفاوت، ولله که خداوند به واسطه صداقت و سادگی و رشادت این ملت به آنها لطف کرد و از شر مفسدان رهایی بخشید.
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
10
135
روحانی مچکریییییییییییییییم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
12
119
روحانی عزیز مچکریم ، شما هدیه الهی برای این مردم هستید.
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
10
102
روحانی مچکریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
10
151
روحانی مچکریم

تو 8 سال گذشته خیلی خیلی احساس حقارت کردیم
امید که موفق باشی
leila
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
9
110
عالي بود! مثل هميشه ...
روحاني مچكريم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
9
103
خدا بهت عمر طولانی با سلامتی بده که امید را به دل ما برگردوندی . بخدا از دیدن چهره و لبخند آرامش بخشت سیر نمیشیم :)
حالا احساس میکنم یکی هست که بعد از خدا واقعاً هوامونو داره .. ممنونم خدایا
كمال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
8
115
از اينكه رئيس جمهوري به اين متانت و ادب و وقار داريم و انقد با برنامه حركت مي كنه خوشحالم.روحاني متشكريم!
سبزی ایلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
7
97
صد روز زمان زیادی برای ارزیابی نیست ولی جسارت روحانی را برای گزارش صد روزه میستایم . بی شک در این صد روز بسیاری از عقب ماندگیهای ملتمان یا جبران شده یا در مسیر جبران است .
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
7
93
جناب رئیس جمهور...من به شما افتخار می کنم
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
6
84
روحانی مچکریم
سینوس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
7
106
به مهمترین قسمت برای ما که رفع حصر بود مستقیم اشاره نکرد.ولی گفت که عده ای بر آتش در حال خاموشی تفرقه هیزم می افزایندو نیز گفت امیدواریم کلید هرخانه که باید، باز شود.امیدواریم.
پاسخ ها
مریم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
ماهم امیدواریم .
شهاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
6
83
روحانی مچکریم که به قولت عمل کردی
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
6
78
روحانی عاشقتم
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
6
90
جناب رئیس جمهور...من به شما افتخار می کنم
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
7
98
همین طرز گفتارش میارزه به صدتا..........
کامران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
7
79
رئیس جمهور عزیزم عالی بود .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
9
131
مثل همیشه سخنرانیتان عالی بود.
سیاوش مرادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
10
124
درود پروردگار بر شما مرد بزرگ روحانی متشکریم
سیدمهدی موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
8
167
حالا دوستان و مخاطبان فرهیخته که با سازوکار مدیریت کشور در تعامل هستند دقیقا" می دانستند و متوجه هستند که احمدی نژاد و باند انحرافیش چه بلایی سر مردم آورده اند
به خدا هر کشور دیگر بود صبح احمدی نژاد رو در دادگاه نظامی محاکمه می کرد و ظهر ...

750 میلیارد دلار درآمد
بسیاری از زیر ساخت ها و ویرانی های گذشته ناشی از جنگ و تحریم های و محدودیت های اول انقلاب در دولت های قبل از احمدی نژاد ساخته شده بود
وضع روابط بین الملل بسیار عالی بود و خاتمی طفلک با خون دل بهترین دوران سیاست خارجی رو تحویل این آقا داد
خاتمی دولتی را تحویل داد با تورم 11 درصد
صندوق ذخیره ارزی که بنده خدا سعید شیرکوند با جون کندن درست کرد و تحویل داد به احمدی نژاد با موجودی مناسب
و هزاران مورد دیگر

سئوال وجدان هر انسان ازاده :

آقای احمدی نژاد با این مملکت چه کردی ؟؟
چرا این سرزمین محبوب را به ویرانه بدل کردی ؟؟؟
مگر این ملت زجر کشیده چه بدی در حق تو و خاندانت کرده بودند ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
سید مهدی عزیز
صدهزارتا لایک
اگر قانون حاکم بود احمدی نژاد آلان تا حالا محاکمه و مجازات شده بود.
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
9
124
روحانی متشکریم
ناشناس
|
AUSTRIA
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
10
89
ببخشید حماسه سیاسی هنوز تکمیل نشده است!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
حماسه سياسي در انتخابات مجلس آينده و پاكسازي مجلس از تندروهاي ضد منافع ملي و دنبال منافع شخصي و باندي تكميل مي شه.
دختر دانشجو
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
انگار هنوز تو خواب احمدی نِادی صبح بخیر بیدار شو
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
7
117
خنده داره. در فصل برداشت گندم به قول روحانی فقط برای سه روز گندم بود. در یه شهری..
خاك ايران كفنم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
4
79
حرف حق رو بايد زد
نه اينكه تبليغ و تلقين گل و بلبل براي مردم كرد و مردم را هالو گيرآورد
قابل توجه عمو ضرغام و داش ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
و داش محمود!!!!!
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
13
159
صدا و سیما سعی کرد در بیست وسی دکتر رو از دادن گزارش کارهای دولت قبل بر حذر داره اما دکتر شجاعت به خرج داد و واقعیات رو گفت.مرسی شجاعت .مرسی روحانی
هانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
8
139
سه نقطه هایی که به دادن یارانه و ساختن مسکن مهر و کارهای تو خالی دیگه افتخار میکردین ببینین چه ضربه ای زدین
هر چند که براتون اصلا مفهومی نداره
روحانی بخاطره روراستیت و پشت پرده حرف نزدنت مچکریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
8
189
اقای روحانی بزرگترین دستاورد خودش را نگفت اینکه 100 روزه بدون احمدی نژاد هستیم خدایا شکر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
6
56
خدا از خوشحالي پاره شديم:)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
8
107
رئيس جمهور عزيزم به وجودت و داشتنت افتخار ميكنم دوران سرشكستگي به لطف خدا تكرار نخواهد شد
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
6
99
آقای دکتر در این صد روزه امید را به زندگی ما بر گرداندید انشالله خیر از عمرت ببینی و همیشه خندان و موفق باشی چون با تدبیر شما سالهای سیاه را داریم فراموش میکنیم
fatemeh
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
6
115
کلام و جهره این مرد آرامش دهنده، اعتماد آفرین و امید بخش است. درست برعکس کلام و چهره احمدی نژاد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
7
140
انشاءا.. درب هیچ خانه ای بسته نباشه" (اینو خیلی خوب گفت امیدوارم نکته این جمله رو همه فهمیده باشن)
پاسخ ها
محسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
ان شاءالله منظورش همینی باشه که فکر میکنی!
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
5
85
روحانی مچکریم...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
7
59
تیتر رو درست کنید: رکورد و تورمی!!!!
درستش: رکود تورمی
پاسخ ها
عارف
| UNITED STATES |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
دوست گرامی
منظور رکود مد نظر شما نیست
کنایه از بی سابقه بودن تورم هست که رکورد داشته
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
8
75
روحانی متچکریم.
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
110
28
این مجری ها مخصوصا شهیدی فرکه از مجری سابق هم حرف گوش کن تر بودن وعلاوه بر انفعال تملق هم میکردن میدونم منتشر نمیشه چون ازادی در این سایت بی ازادی
علی اکبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
8
94
امشب که داشتم این برنامه رو می دیدم واقعا به داشتن این رییس جمهور افتخار می کردم
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
6
110
روحانی مچکریم.ظریف مچکریم.زنگنه مچکریم.تیم هسته ای مچکریم.فرجی دانامچکریم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
6
94
اندکی صبر سجر نزدیک است...
ما راهی را که با روحانی شروع کرده ایم تا آخر ادامه خواهیم داد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
6
85
صداقت دولت و آقای روحانی با مردم واقعا جای قدردانی و تشکر دارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
8
83
کلی حال کردیم. این کجا و آن کجا؟
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
7
96
دکتر روحانی: من سپیده ی صبح رو میبینم ، من توسعه و پیشرفت رو میبینم/ ما در کنار مردم هستیم / مردم ایران مچکریم.
این جملات دکتر روحانی واقعا دلگرم کننده بود...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
8
87
به خاطر زحمات بی دریغ روحانی و کابینه اش سپاسگزاریم .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
7
75
بسیار امیدوار کننده بود البته باید صبوربود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
6
88
خدا را شکر می کنیم که رئیس جمهور عزیزمان متشخص هستند و نشستن پای صحبت ایشان لذت بخش است.
حسام الدین
|
UNITED STATES
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
21
13
کسی که که با یه دکترحقوق (روحانی)گفتگو میکنه باید طرف مقابلش یا یک اقتصادان باشه یا صاحب نظر نه سه نفر(...) که اصلاْ صاحب نظرهم نیستند.
فقط مجری وسطی تونست چندتا سپوال کنه بقیه خواب تشریف داشتند .
روحانی مچکریممممممممممممممم
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
5
98
روحانی مچکریم همین که حرف بی تربیتی و عوام فریبانه نمیشنویم خدا رو شکر
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
بقیه باید یاد بگیرن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
4
91
رفتار رسانه با ما مثل رفتار با دولت های قبلی در ماه اخر است!

احسنت به تو رییس با این ایهام چند گانه و زیبای تو دراین قسمت از گفتگوت

صورتتو میبوسم
موسوی فولادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
5
71
براندیشه ی پاک همی گو امید است پایان شب سیه سفید است
ای وووووووووووووول
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
آری شود ولیکن به خون جگر شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
7
70
روحانی مچکریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
133
15
آیا ایشان میخواهد تا آخر دوره ریاست جمهوری به جای گزارش اقدامات خود به دولت قبل اهانت کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
از راست می رنجد یار ما!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
اهانت نبود. گزارش واقعيات تلخ و عرياني بود كه باعث شده است مردم ايران در افسردگي و مصبيتها بيفتند.
اسیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
ناشناس محترم: از کی بیان واقعیت و وضع موجود اهانت به حساب آمده؟ لطفا با مراجعه به فرهنگ نامه کلمه اهانت را خوب یاد بگیر.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
اهانت؟؟؟؟؟ بابا بنده خدا با اين چيزي كه تحويل گرفته خيلي سعه صدر داره كه به انتقاد اكتفا مي كنه و براي شما همون قبلي خوب بود كه معني اهانت رو بيشتر براتون باز مي كرد....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
میتونی بگی دولت قبل یعنی چه ؟ بیسواد هم که باشی بالاخره از درک واقعیت ها که عاجز نیستی مگر اینکه ریگی به کفش داشته باشی
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
اگه برملا کردن خرابکاریهای دولت قبل اهانته احمدی نژاد که تو 8 سال ریاست جمهوریش یکی از کلامهاش این بود که می گفت دولتهای قبل هیچ کار مثبتی نکردن ...
بیطرف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
اگر بنا به رسوا کردن خیانت کاران دولت قبلی باشد به حضرت عباس 8 سال واسه گفتن خیانت های ... کم هست.....شما گروه انحرافی ... شما دیگر لایق این نیستید که مردم رجز کشیده ایرن به شما فکر کند...دنیا دار مکافاته.مطمئن باش اه ملت مظلوم و سختی کشیده میگیره......شما دقت کنید بینید چقد منفی گرفتید و بعدش ...
مهراب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
احمدي نژاد بجز مسخره كردن مردم و ... چيز ديگري بلد نبود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
106
36
مجری: آقای دکتر روحانی در این 100 روز برای مردم چه کار کردید؟

رییس جمهور: دولت قبل بی تدبیر، بی اخلاق، دنبال دعوا، پر بدهی، خائن و.... کلا اخ بود!
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
ناشناس جون البته آقای دکتر روحانی از این ادبیات خاص احمدی نژاد استفاده نمی کنند. اما خودت خوب دولت قبل رو توصیف کردی. من هم کاملا باهات موافقم که: دولت قبل بی تدبیر، بی اخلاق، دنبال دعوا، پر بدهی، خائن و.... کلا اخ بود!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
چیزی ک میگی رو خواب دیدی؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
6
82
مثل همیشه متین، سنگین و باوقار
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
176
20
کاش ماهم رواین صندلی ها می نشستیم دولت جدید فقط دارد به تجملاتت می رسد کاهش ارز هم مشکوک است چرا کالاهای اساسی را نمی آورید پایین یا حداقل جلوی افزایش بیرویه آن را بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
ی بار متن مصاحبه رو بخون، ببین دولت محبوب شما چه ویرانه ای رو تحویل دولت جدید داده بعد بیا اظهار نظر کن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
شما برو تو رجا نیوز کامنت بزن دو تا صندلی تجمله؟؟؟تازه کسبه و کارگر و کشاورز حاظرند بهتر از کاخ نیاوران برای رییس جمهور بسازند ولی با تدبیر و عقلانیت سرمایه های کلان مملکت مدیریت بشه نه مثل اون آقا نون پنیر بذاره رو میز و 600 میلیارد دلار درامد نفتی رو خرج الکی کنه ....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
تازه مگه تجملات اون دوره نبوده! بوتاکس هم بوده!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
600 میلیارد دلار + بیشتر 100 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی + اندوخته صندوق ذخیره و +...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
آدم کاخ نشین باشه ولی دزد نباشه آدم تجملاتی باشه ولی مملکتی رو به باد نده ف راستی چه خبر از 100 میلیارد دلار
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
9
65
اگرچه با چیزی که فکر میکردم متفاوت بود ولی بازم درود به شرف دکتر روحانی،زنده باد اعتدال
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
4
67
دکتر روحانی: من سپیده ی صبح رو میبینم ، من توسعه و پیشرفت رو میبینم/ ما در کنار مردم هستیم / مردم ایران مچکریم.
این جملات دکتر روحانی واقعا دلگرم کننده بود...
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
6
32
رکود تورمی بیسواد نه رکورد تورمی!
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
6
64
واقعا باید شاکر باشیم که کشورمون داره به یه ثباتی میرسه هی دایم دس و دلمون نمیلرزه کلی جای تقدیر داره.
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
214
22
واقعا چه گزارش بی معنایی بود اصلا روحانی گفت توی این سه ماهه چه کرده وبرای اینده چی ؟ 4ماه داره احمدی نژاد و میکوبه البته مردم میفهمند مجری ها هم خیلی بی مزه بازی در اوردن ومداحی روحانی رو میکردن روحانی هم همه جای دنیا را آسوده کرد ه وهمه جا آرامش اومده حتی در امریکا!!!!!!!!!!!!!!!!!
دولت قبلی هم که هیچ کار خوبی نکرده وهیچی
راست میگید منتشر کنید
پاسخ ها
رسواگر فتنه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
آقا حسن اتفاقا شما که همه را نقد می کنید، آیا سخن خودتان قابل نقد نیست که تماما به همه برنامه به صورت کینه ای و سیاه نگاه کرده اید؟
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
مگر دولت قبلی کار خوبی هم کرد به جز شانتاژ بازی و سوژه مطبوعات عالم شدن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
دیدی راست گفتن منتشر کردن؟:))))))
شاد باش هموطن
زیاد سخت نگیر دنیا دو روزه
گهی پشت به زین/ گهی زین به پشت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
دو تا کار مثبت دولت قبل رو بگو تا ما هم دلمون خوش باشه
جز بدبختی برای مردم هیچی نداشت احمدی نژاد
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
گزارش خیلی پر محتوا و امیدوار کننده بود. متاسفانه برای امثال این حسن آقا فقط ادبیات احمدی نژادی و دروغ های بیشرمانه اش معنا داره.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
یعنی هنوز نفهمیدی چرا باید اون آقا رو کوبید....تازه خیلی از خودش نجابت بخرج می ده اقای روحانی و اگر نه اون بلایی که اون آقا سر مملکت اورده شایسته....تازه شما برو تو رجا نیوز کامنت بزن اینجا چی کار داری؟؟؟
درود بر روحاني
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
والله راست ميگي مردم ميفهمن که دولت قبلي چه بلايي سرمون اورد ديگه کم مونده بود که وزيراشم از چين و روسيه و يکي دوتا کشور عربي بياره
ناشناس
|
CANADA
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
72
11
خوب ایشون باز معمم هستند و جرات ندارند.ولی اگر مثلا ظریف می بود معلوم نبود چه به روزش بیارند
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
9
84
ما هم از شما مچکریم رئیس جمهور محبوب
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
9
96
هیچ فیلتری بهتر از افکار عمومی مردم نیست.
روحانی مچکریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
12
80
شهیدی فر، و مجری زن عالی بودند . مجری سوم خوب بود !! . حداقلش بهتر از دوران قبل بود که مجری فقط نقش ضبط صوت را داشت . که اینکار هم حتما به وسیله دفتر ریاست جمهوری انجام شده وگرنه از صدا و سیمایی که ملی نباشه انتظاری نمی رود !!
امیدوار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
9
126
به عنوان یک شهروند ایرانی، از اینکه دیگر گوش دادن به صحبت های رئیس جمهور، اعصاب و روانم را بهم نمی ریزد، خوشحالم. خوشبختانه باری دیگر بر منصب ریاست جمهوری، شخصی تکیه زده است که در حد و اندازه این سمت مهم می باشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
12
128
کنایه دوباره روحانی به "سرهنگ" رو خیلی حال کردم :))
پاسخ ها
محسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
این دیگه شوخی بود!کنایه نبود!
علي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
اره چندتا تيكه با حال اومد

دولت قبل شش ميليون شغل ايجاد كرد ولي واسه چيني ها ...

بعضي ها حقوق چيزي نميدانند و مثل سرهنگ ها فكر ميكنند

و روحاني مچكريم ...

باقي رو دوستان بگن ....
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
اونجایی که گفت تو این دولت بعضی ها از ممنوع القلم بودن دراومدن شدن سریع القلم !
یادی کرد از دکتر محمود سریع القلم
دمش گرم
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
6
56
من اگه جاي روحاني بودم يك فيلم مستند إز گوني گوني چك هاي برگشتي موجود در ادارات و سازمانها به مردم نشان ميدادم
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
15
24
به نظر من مجری ها و کارشناسا ه و محبوب مردم انتخاب شده بودن اصلا مناسب نبودن
شاید درست نباشه اینطور بگم اما چهره ی مجری برنامه پارک ملت مخصوصا بعد از سوژه شدنش تو خنده بازار با اون حالات و حرکات خاص خودشون به نظرم خیلی مناسب این نشست نبود
نمیدونم شاید من اینجوری حس کردم .....
لطفا منتشر کن ببینم جز من کسی این حس رو داشته
پاسخ ها
بیطرف
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
دو مجری مرد خیلی ضعف ظاهر شدن.ولی مجری زن خیلی خوب موضوع رو باز کرد و به قول دکتر روحانی بحث رو یادش اورد....مجری پارک ملت این چه ادا و اصولی بود که در میاوردی؟؟ولی هر سه صد شرف دارن به مجری هایی احمدینزادی...!!
Admin
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
7
57
خداوکیلی عشق کردم از صحبت کردنش...
خیلی واقع بینانه و امید بخش صحبت کرد و از همه مهم تر؛ دروغ نگفت...
آشیخ حسن بهت افتخار می کنم...
برقرار باشی...
هما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
4
36
واقعا مقصر واقعی کیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
سوال اصلی اینه، واقعا کی بود؟
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
هما جان
این یک پرسش بنیادی است که برای خیلی ها مطرح است.
mohammad2del
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
6
42
روحانی مچکریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
5
21
خودمونیم فقیهی جان
دیکه هیچ نظری از من و نمیزاریا:)))

صورت تورم میبوسم:-D
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
8
43
روحاني دوستت داريم ، همه ي درسهاي بسته را باز كن
ناشناس
|
CANADA
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
7
33
به امید ادامه موففیتها وسربلندی بیش از پیش ایران عزیز.دوستان لطفا ایشان را با احمدی نژاد مقایسه نفرمایند چون سطح توقع مان پایین می آید.نه افراط وسطح توقع بالا نه تقریط وسطح توقع نازل
صديقه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
6
42
ممنون از اقاي روحاني
واقعا ازشون متشكريم
سخنانشون خيلي ارامش بخش وجدي ومفيد بود
خداوند پشت وپناهشون باشد
erfan
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
6
75
از اونجایی که دکتر گفت دولت قبلی شغل ایجاد کرده ولی واسه چین و کره خیلی حال کردم قشنگ انداخت به احمدی نژاد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
6
50
اصلا اینطور صحبت کردن یادم رفته بود!!! که آدم باید از رییس جمهور مملکتش انتظار اینطور صحبت با ادب و نزاکت رو داشته باشه و با خیال راحت بچه رو بذاره پای تلوزیون یکم آداب سخنوری و نزاکت یاد بگیره نه این که آب ریختن به جای سوخته و قطعنامه دان و اینا یاد بگیره ....آقای روحانی بیش از پیش مچکریم....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
اونیکه لولو برد را یادت رفت بگی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
8
36
با تشکر از آقای روحانی و سایت انتخاب
چندنقد کوتاه به صحبتهای ایشان داشتم
لطفا منتقل یا منتشر کنید:
1. مخاطب این رنامه در اصل مردم بودند و در درجۀ دوم کارشناسان، پس نباید جوری سخن بگوییم که مردم از آمار و ارقام خسته شوند. باید آمار و ارقام را به صورت پاورپوینت یا نمودارهای بزرگ برای مردم ملموس و قابل فهم کرد.
2. باید اصطلاحاتی مثل تورم نقطه به نقطه و نقدینگی را با مثال و تشبیه برای مردم ملموس کرد تا بقیۀ صحبتها فهم شود
3. برای مقایسۀ درست باید ابتدای دولت یازدهم با ابتدای دولت نهم نیز مقایسه میشد تا تصویر درست تری از این 8 سال به دست بیاید
4. آقای روحانی با همۀ شرح صدری که دارد نباید اجازه دهد صدا و سیما دستاوردهای دولتش را کوچک جلوه دهد یا طوری به مردم وانمود کند که مردم از این دستاوردها به درستی مطلع نشوند
5. آقای روحانی از کلمۀ "دولت" و برخی قیدها (مثل "بسیار") زیاد استفاده میکرد و این قدری برای مردم خسته کننده بود
6. اگر از کلمۀ "من" کمتر استفاده کنند مردم ارتباط بیشتری با ایشان برقرار خواهند کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
7
71
بعضی کامنت ها یکم یکجوریه..انگار هدفمنده... تجملات؟ شما به 4 تا مبل خوشرنگ میگی تجملات؟؟ بقیش که همون لوازم قبلی پاستور بود... حتی اگر رییس جمهور عوض حقوق بهترین کاخ ها و امکانات رو برای خودش طلب کنه بهتر از این است که مثلا ساده زیست باشد و 600 میلیارد دلار درآمد نفتی را با ندانم کاری خرج الکی کنه و 4تا کاغذ پاره برایمان به ارث بذاره...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
5
70
هر خانه‌ای که باید باز شود، انشاءالله باز می شود...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
8
63
اگر سه چهار دوره پشت سرهم چنین رئیس جمهورهایی سرکاربیایند به خدا این کره ای ها، چینی ها و خیلی از کشورهای دیگر رو پشت سر خواهیم گذاشت.ملت همه باید همت کنیم این مسیر روبه جلو قطع نشود. باید استمرار و فداکاری داشته باشیم . وقتی مشکلاتمان حل شد گذشته بد را فراموش نکنیم و خیلی مراقب باشیم.تنها راهی که با آن پیشرفت ادامه داشته باشد انتخابات ریاست جمهوری است. ما مثل کشورهای پیشرفته احزاب قوی و سیستماتیک نداریم.به خودمان قول دهیم تا زمانی که زنده هستیم مثل انتخابات گذشته یکصدا یکنفر نماینده واقعی مردم را انتخاب کنیم.
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
رییس جمهور بعد روحانی بدون شک دکتر دوست داشتنی و محبوب محمد جواد ظریف هست ... بخدا انتخابات شرکت کنه با فاصله نجومی رای میاره ... دوست دارم روحانی عاشقتم ظریف
رضا
|
UNITED STATES
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
9
92
خیلی دوست دارم ببینم که صدا و سیما تو اخبار فردا چه طور این مصاحبه رو پوشش میده....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
تا ضرغامی و شریعتمداری از رسانه های مردمی کنار نروند همیشه اوضاع بر همان پایه قبل می چرخد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
3
7
دیشب برای چند ساعت تونستیم رسانه ملی را به جای مییییییییلی ببینیم.روحانی مچکریم.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
5
3
به نظرم بهتر بود رئیس جمهور کمتر از دولت قبل و نواقص اون می گفت تا بزرگواری خودش رو بیشتر نشون میداد چونکه مردم خودشون زمان دولت قبل و مشکلات اون رو بخوبی یادشون هست.
حتی اگر میتونست چند نکته مثبت هم از دولت قبل می گفت بد نبود.
در هر حال آرامش کنونی با سالهای قبل قابل مقایسه نیست
انشاءالله همواره موفق باشید
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
3
5
اصولا ما ایرانی ها همینطور هستیم، یادم میاد خاتمی وقتی اومد روی کار همین حرفها رو برای دولت قبلی می گفت و احمدی نژاد برای خاتمی و حالا روحانی برای احمدی نژاد و 8 سال دیگر رئیس جمهور بعدی اقدامات رئیس جمهور کنونی رو زیر سوال می برند. از رئیس جمهور سوال می کردند شما برای اقتصاد چیکار کردید، در جواب: دولت قبلی فلان کارش اشتباه بوده و .................
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
3
7
با سلام
دیشب تا آخر سخنان زیبای این مرد شریف را شنیدم.
لذت بردم از این همه نجابت و شرافت ایشون .چند بار دیگه میخام این سخنان را بشنوم . ازانتخاب محترم تقاضا دارم کلیپ کامل سخنان را برام بگذارید تا دانلود کنم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
4
7
حالا از اینکه یک ایرانی هستم به خودم میبالم درود به شرفت دکتر روحانی لقب امیر کبیر هم برای شما کم است
باقر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
6
6
درود بر روحانی
دیگه از رئیس جمهور کشورمون دروغ نمی شنویم مثل 8 سال گذشته !
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
3
6
اميدواريم درب انجمن صنفي روزنامه نگاران نيز باز شود.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
5
3
فارس بنحو شگفت آوری گزارش رییس جمهور را منعکس نموده و گویی پیروزی و خرمی و پیشرفت ملت ایران برای فارس قابل تحمل نیست !
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
3
7
و من همچنان بذنبال بصیرت میگردم !
رضا گ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
6
8
مثل همیشه عالی بود مخصوصا
مردم:روحانی مچکریم
روحانی:من هم از شما مچکرم
شهروند آسیب دیده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
4
8
درود بر شرف و مردانگی و صداقت توام با دانش و تدبیر و تقکر مردی از جنس روحانیت که امید مرده را به دل مردم دلمرده برگرداند ؛ درود بر او که ایرانیان به وجودش افتخار می کنند و بزرگی و ارزشمندی را به ایرانیان برکرداند
اظهر من الشمس است تدبیر وادبیات و درک و شعور و شخصیت او
سنگ بدگوهر اگر کاسه ی زرین شکند
قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
5
11
تازه دیشب به عمق فاجعه پی بردم.
روحانی متشکریم...
یا حسین...
فاطمه امرایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
5
8
روحانی مچکریم.ملت شریف ایران دعا گوی شما هستن@
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
5
9
سلام بر سه مرد آسمانی
هاشمی ، خاتمی ، روحانی
Manuchehr
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
5
5
براي شروع دراين مدت كم بويژه توفيق درحل مسائل هسته اي حتي تهيه آمارومعضلات وگزارش عملكرد دولت قبل وديدارهاي دكترظريف وهيئت همراه باوزراي امورخارجه دول اروپاوامريكا ونگرش دولت عزتمندتدبيرواميدوارشادات مقام معظم رهبري وپويايي دراين حوزه عالي است عملكردايشان/صداقت /راستگويي /ومردم رامحرم دانستن /توجه به حقوق شهروندان اميدوارشده كشورمان/دوري ازخشونت ودروغ/وحفظ حرمتها كه انسجام ملي وديني رادرپي دارد/حل مشكلات روابط باهمسايگان وجهان خوبخود باعث حل مشكلات داخلي وامنيتي ميشودكه اين دولت كريمه باتوجه به حمايتهاي رهبري ومردم قادربه انجام آن خواهدبود/پس:روحاني مچكريم.ياعلي مددي يك درويش گنابادي.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
6
10
1-احتمالا قضیه خیلی بد تر از اینهایی است که ریاست محترم جمهور توضیح دادند 2- همزمانی صحبتهای ریاست محترم جمهور با پخش سریال جومونگ وهمچنین پخش فوتبالهای مهم ازدوکانال دیگر سوال برانگیز است
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
6
5
خدا را شکر که مردم برای حل مشکلات خود راه پرهیز از خشونت و تنفر را برگزیدند و با صبر و متانت خشونت طلبان داخل و خارج را منزوی کردند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
6
6
براي اولين بار يك مقام دولتي با احترام و ادب و سنگين با مردم ايران صحبت كرد.روحاني فقط ميتونم بگم عاشقتم. حتي اگه دشمنات نزارند اوضاع خوب بشه بازم از اينكه تو رييس مملكتموني خوشحالم. خدا خودش نگهدارت باشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
5
6
تشکر ازرییس جمهور محبوب
سوشون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
5
7
اقاي روحاني به ريئس جمهوري پرستيژ بخشيد براستي او را بايد پرزيدنت ناميد نه انكسي كه نموداري از ... زشت رو 8 سال به خورد مردم داد
بنیامین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
7
8
کسانی که سنگ محمود خان رابه سینه میزنند خوب جواب بدن که چه بلایی بسر ما اوردن .بعدش هم همین که مردم استقامتت کردن بسه دیگه میدانید تو این مدت 4 ساله دوم چه به مردم گذشت حالا اقای محمود خان ازاد ازاده .میگن بیا دادگاه اقا انگار با اون نیستن اگه یک کارمند عادی این بلا را به سر مملکت میاورد خدایی ولش میکردید
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
6
6
ای ول به این می گن رییس جمهور نه مثل احمدی نژاد یکسر دنبال دعوا بود
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
6
10
جدا از امار و ارقام درست. و ارامش و خیلی چیزهای دیگه خوب روحانی جون. واقعا واقعا موندم تو این ابر حافظه ریس جمهورم. خدایش خیلی باسوادی.و واقعا حافظت عالیه.خدا حفظت کنه.روحانی مچکریم...
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
6
8
دیدن چهزه ی متبسم ایشان همراه با درایت وصداقتی که مدتها دلتنگش بودیم بسیار دوست داشتنی بود .از صمیم قلب به برادر بزرگوار وعزیزمون چناب اقای روحانی می گم ممنون و خدا قوت .
رباني
|
-
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
15
7
گزارش خيلي ضعيف بود و تا جائي كه مي توانست فرافكني نمودند.......
هموطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
6
9
باسلام خدمت همه هموطنان گرامی.ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دولت تدبیر و امید باید عرض کنم آقای روحانی عزیز فقط از بدهی ها و درآمدهای کلان دولت نهم و دهم گفت ولی حجم کارهای مثبت انجام شده در دو دوره قبل در مقایسه با سایر دولتهای گذشته را نگفت که بنظرم بی انصافیه.شاید با مقایسه همزمان این دو آمار بتوان نتیجه بهتری گرفت.امیدوارم در روزهای آینده آمارهای شفاف تری از عملکرد دولت قبلی و فعلی بیان شود.عملکرد دولت آقای روحانی همینجوریش هم قابل تقدیره ولی نباید با سیاه نمایی دیگران، همراه باشه.حضرت علی (ع) در نامه 53 نهج البلاغه به مالک اشتر می نویسد:هرگونه که تو درباره دیگران - مسئولین قبلی- قضاوت کنی و بگویی، آینده گان هم درباره تو قضاوت خواهند کرد و خواهند گفت!
امید ایرانیان به تدبیر شماست.
مهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
6
9
میگن حرفی که از دل بیاد به دل میشینه .
اقای روحانی ازت ممنونم.سیاستمدار بزرگی هستی.دروغ گفتن به ملت ایران تو رسانه ی ملی دستاورد ... بود چه راحت تو تلویزیون حقو ناحق میکرد بعد میخندید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
7
7
گزارش بجا وروشنگرانه اي بود .
روحاني مچكريم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
6
7
خداوند همیشه بهترین سرنوشت رابرای مردم ایران رقم میزنه حتما مصلحت بوده که 8سال گرفتار انسانهای...... بشیم تا قدر آقای روحانی رابهتر بدونیم واقعا این تیم که یکی از یکی گل تر هستند کجا بودند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
6
9
به رییس جمهورمان افتخار می کنیم..
هوادار انسانیت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
6
10
ایرانیها باید بدانند شایسته اقتدار و بزرگی هستند
حتما به جایگاه خود باز خواهیم گشت
و دیگر در دنیا تحقیر نخواهیم شد اگر فریب ریاکاریها را نخوریم
نیلوفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
7
13
وای یه زمون فکر این روزا برامون رویا بود...
حالا تو اوج رویا یاد کابوس های هشت ساله می افتم
کنفرانس های محمود چاخان با حیدری ... واااااااااااای پوزخندهای تمسخر که ... می زد و سر تکون دادن های بی مورد حیدری .... خدایا به عمر من یه نفر نباشه اون روزگار تلخ تر از زهر تکرار بشه...
حاتمی زرنه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
16
10
من که پیشرفت قابل لمسی تو این صد روز ندیدم
میدونم که انتخاب منتشر نمیکنه ولی خب...
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
ببخشید شما با وضع تحریم ها و ... انتظار معجزه داری؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
4
3
جوجه رو آخر پاييز مي شمرن
شرتون رو گرمه با اين اعداد و ارقام
روحاني خوب رگ شما دستشه
اون بگه .... شمام بگين به به
عمل مهمه نه حرف
اگر دولت قبل هيچي نگذاشته پس از كجا مي خواي بسته كالا به مردم بدي و شير رايگان بدي و اصلا بقيه ماه ها حقوق رو از كجا آوردي
اگر صندوق خالي به شما تحويل دادن الان از كجا دارين يارانه مي ديد
والا موندم
چطور ميشه تو اين صد روز به اين همه نتيجه رسيد
مراقب باشيد اينقدر تند مي ريد نخوريد زمين
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
4
2
این گزارش 100 روز بود یا شو تلویزیون روحانی و سه نفر مجری بادمجون دور قابچین نون به نرخ روز پاچه خوار؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
3
4
ننگ بر هیزم کشان اتش مردم سوز......
روحانی متشکر............یم
mohammad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
5
2
توزیع شیر رایگان حداکثر تدبیر دولت
داریوش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
4
2
صحبتهای احمدی نژاد کجا و صحبتهای روحانی کجا؟تفاوت از زمین تا آسمان است.مرد منطقی فهمیده باشعور دکتر روحانی.درود بر روحانی.
arash
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
2
2
کاش از خاتمی وعارف حرفی میشنیدیم ؟
این دولت حاصل تدبیر این دوبزرگوارست .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
2
3
هههههه هیچ کدوم از نظرام رو پخش نکردید اینجور میخواید حکومت کنید بر مردم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما که از ...... بدترید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
3
3
تا حالا چندتا نظر گذاشتم ولي متاسفانه " انتخاب" خودش انتخاب مي كنه و نظرات را مي ذاره
هر چند مهم نيست
چون فقط همين چندهزار نفرن كه ( به 2 هزار تا هم نمي رسن) چه بسا خيلي هاشونم تكراري هستن، سرشون گرم شده به آمار و ارقام
واقعا خيلي بچگانه است كه يكي توي روز بياد بگه شبه و همه هم بگن آره شبه.
مثل كسي كه عاشق يكي ميشه ديگه هيچي جلودارش نيست تا بهش برسه
بعد كه رفتن زير يه سقف، جنگ و طلاق و طلاق كشي
خب بابا اين همون بود كه اينقدر دوستش داشتي
حالا هم خيلي ذوق نكنيد. فعلا دوران عقد و نامزد بازيه. صبر كنيد بريم زير يه سقف بعد كري خوني كنيد.
جوجه را آخر پاييز مي شمرن
انتخاب جان شما توهين هاي دولت قبل رو ثبت مي كني ولي حقايق دولت جديد و فريبكاريها رو حذف مي كني
خوبه خودتون هم مي دونيد چه خبره
خوش باشيد
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
2
2
خدایا از صمیم قلب تورا سپاس میگویم که من حقیر را همچون قاطبه ملت بخاطر رای به بزرگمردی که عزت و افتخار ایرانی بودن را به امت مسلمان ایران برگرداند موفق نمودی.رای قتطع ملت سلحشور ایران بر این رئیس جمهور فرزانه وکابینه خردمندش تا ابد مبارک ومیمون باد.سالها بود برنامه ای مثل این مصاحبه که سرتاسر بیان حقایق بود از رسانه ملی ندیده بودیم.این رسانه باید خودرا با مردم هماهنگ نماید واز انحصار اقتدارگرایان خارج شود تا حقوقی که از بودجه بیت المال مردم میگیرند حلالشان باشد.آقای روحانی از صداقت و صفال باطن شما واحترامتان به مردم سپاسگذاریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
4
4
هنوز برای تشکر خیلی زوده، ملت عزیز جو گیر نشین!

جوجه رو آخر پاییز میشمارن، اگه انصاف داشته باشین، با توجه به بمب تبلیغاتی آقای روحانی که من 100 روزه تغییراتی قابل لمس میدم و ...هنوز که تغییری پیش نیومده و گرونی بدتر از قبل شده و ......
دولتی که فقط بیاد دولت قبلی رو تخریب کنه و خودش فقط شعار بده-که انشالله شعار ها عملی بشه و ملت و مردم عزیزمون که مستحق آسایش و رفاه هستن به حقشون برسن- دولت منصفی نیست.
طلا و دلار اومد پایین، تغییری توو زندگی مردم پیش نیومد، رئیس انجمن خودرو سازان هم که اعلام کرد توافق ژنو تاثیریروی کاهش قیمت خودرو نداره و ....

در هر صورت امیدوارم متشکرین حداقل تا یکسال دیگر روی مچکر بودن خودشون پایبند باشند.
کوروش کبیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
3
4
موقع بخش ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍گزارش هیچکس تو خیابونا نبود
روحانی مچکریم
خياوي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
1
3
چند پيام در موارد مختلف گذاشتم اما انتشار نكرديد چون همسو با افكار شما نبود البته با رعايت اين اصل كه ("انتخاب" نظراتی را كه حاوی توهین است، منتشر نمی كند) ما هم اعتدالي هستيم اما منصفانه مي انديشيم نقطه ضعفها و قوتها را با واقع بيني مي نگريم . اگه اين نيز به ذوقتون مي خوره چاپ نكنين
اميركبير
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
3
5
يكي نيس به شهيدي فر بگه جلو رئيس جمهور نشستي نه تو پارك علت!!!!!!!!! لطفا از واژه آره اينجا استفاده نكن! چون ما روي اميركبير زمانمون خيلي غيرتي هستيم!
نظرات بینندگان