arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۰۶ آذر ۱۳۹۲

هواشناسی: تداوم آلودگی هوای پایتخت تا چند روز آینده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارشناس ارشد هواشناسی از تداوم آلودگی هوای شهر تهران تا چند روز آینده خبر داد.

محمد اصغری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: امروز در اوج آلودگی هوا هستیم اما از فردا موج جوی از فراز تهران عبور می‌کند که اگر چه در کاهش آلودگی هوا تاثیری ندارد اما جلوی افزایش آن را می‌گیرد.

وی ادامه داد: به طور کلی در آذر و دی ماه امسال نیز همچون سال‌های گذشته با تشدید آلودگی هوای شهر تهران مواجه خواهیم بود.

این کارشناس ارشد هواشناسی از بارش باران در نیمه شمالی کشور خبر داد و به ایسنا گفت:‌ در روز یکشنبه سامانه بارشی که از کشورمان عبور می‌کند موجب بارش‌هایی در نیمه شمالی کشور می‌شود.

به گفته اصغری اگرچه در حرکت این موج بارشی، شاهد بارندگی در شهر تهران نخواهیم بود اما تاثیر آن را بر وضعیت آلودگی هوا خواهیم داشت.

مرکز هماهنگی اطلاع‌رسانی آلودگی هوای تهران نیز اعلام کرد: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت کلیه آلاینده‌ها به غیر از آلاینده منوکسیدکربن نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده‌های ذرات معلق کمتر از ده میکرون و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در شرایط ناسالم می‌باشد.

گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی صاف و غبار آلود است که به این ترتیب انتظار می‌رود شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم باقی بماند.
نظرات بینندگان