arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۷ - ۰۸ آذر ۱۳۹۲

اولویت‌های جدید عمره بزودی اعلام می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان حج و زیارت گفت: اولویت های جدید اعزام به عمره مفرده بزودی اعلام می شود و افرادی هم که تقاضای انتقال فیش های خود به دیگران به هر دیلی را دارند می توانند به ادارات حج و زیارت در استان ها مراجعه کنند.

«سعید اوحدی» در گفتگو با ایرنا افزود: ثبت نام در کاروان های عمره مفرده از ششم آذر ماه آغاز شده و روند ثبت نام مشمولان در کاروان های عمره کاملا روان است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: مشکلی برای اعزام مشمولان عمره مفرده امسال به سرزمین وحی وجود ندارد و بزودی نیز اولویت های جدید اعلام خواهد شد.

** تکمیل 40 درصد ظرفیت کاروان ها

اوحدی گفت: در سه روز گذشته از آغاز ثبت نام های عمره، تنها 40 درصد ظرفیت کاروان ها تکمیل شده است.

وی افزود: همه ساله ازدحام زیادی برای ثبت نام در کاروان های عمره ایجاد می شد به طوری که مردم شب را جلوی دفاتر حج و زیارت می خوابیدند تا بتوانند اول وقت ثبت نام کنند اما امسال به دلیل روانی مسیر ثبت نام و نبود محدودیت برای اعزام زائران به عمره، حتی یک مورد چنین وضعیتی وجود نداشته است.

رییس سازمان حج و زیارت از کسانی که به هر دلیل قصد انتقال فیش های عمره خود به دیگران را دارند درخواست کرد برای انتقال فیش های خود به ادارات کل حج و زیارت در استان ها مراجعه کنند.

به گفته اوحدی محدودیتی برای اعزام اولویت ها به عمره وجود ندارد و اولویت های جدید به تفکیک هر استان اعلام می شود زیرا ثبت نام در کاروان های عمره در استان های مختلف متغیر است.

** ثبت نام اینترنتی از مرحله دوم اعزام ها

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ثبت نام اینترنتی در کاروان های عمره نیز گفت: در مرحله نخست ثبت نام اینترنتی از طریق کارگزاران حج و زیارت انجام می شود اما زائران می توانند در مرحله دوم که از فروردین ماه سال آینده آغاز می شود از منازل خود به صورت اینترنتی در کاروان های عمره نام نویسی کنند.

مرحله نخست عمره مفرده 93-92 از ابتدای دی ماه آغاز و تا هفتم فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

دارندگان اولویت های یک تا 300 بانک ملت که در ثبت نام عمومی سال 87 شرکت کرده اند و کارت ثبت نامی معتبر دارند و دارندگان قبوض قدیمی بانک ملی تا تاریخ پنج فروردین ماه سال 86، به عمره امسال مشرف می شوند.

طبق اعلام رییس سازمان حج و زیارت، 850 هزار زائر ایرانی در قالب بیش از پنج هزار کاروان به زیارت خانه خدا در عمره امسال مشرف می شوند.

به گفته اوحدی هزینه سفر به عمره مفرده امسال نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش یافته و حداقل و حداکثر هزینه سفر به عمره مفرده 93-92، به ترتیب یک میلیون و 700 هزار تومان تا دو میلیون و 800 هزار تومان است.
نظرات بینندگان