arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۲۲ آذر ۱۳۹۲

اجراي سري دوم قرارداد تسليحاتي ميان عراق و روسيه اوايل سال 2014

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : بر اساس مفاد توافقنامه امضا شده میان روسیه و عراق ، دومین سری از سلاح های روسیه اوایل سال 2014 در اختیار عراق قرار می گیرد.
منابع خبری به نقل از محمد العکیلی از نمایندگان پارلمان عراق گزارش دادند براساس قراردادی که پیشتر میان بغداد و مسکو به ارزش 4/3 میلیارد دلار به امضا رسید ، سری دوم سلاحهای روسیه اوایل ماه ژانویه آینده تحویل عراق خواهد شد .
نماینده عراق به جزئیات بیشتری درباره نوع سلاح هایی که قرار است عراق در ژانویه آینده دریافت کند ، اشاره نکرد.
به گزارش خبرگزاری نهرین از بغداد ، عباس بیاتی از نمایندگان پارلمان عراق پیشتر از تکمیل
ابعاد مختلف مفاد معامله بزرگ فروش سلاحهای روسیه به عراق خبر داده بود.
بیاتی افزود پس از امضای این قرارداد تسلیحاتی بزرگ ، شماری از کادر نظامی عراق آموزشهای نظامی لازم را برای هدایت بالگردهای پیشرفته روسیه موسوم به ( شکار شب ) در پایگاههای نظامی روسیه فراگرفته اند . این بالگردها از لحاظ قدرت و تحرک بالا شبیه بالگردهای آپاچی هستند.
پیش بینی می شود در سری دوم اجرای قرارداد تسلیحاتی امضا شده ، مسکو همه 40 بالگرد نظامی مورد توافق طرفین را در اختیار بغداد قرار دهد .
عباس بیاتی تاکید کرد این بالگردها با هدف تقویت توان نظامی نیروی هوای عراق برای حفاظت از مرزها و مقابله با عناصر تروریستی القاعده در اختیار این کشور قرار می گیرد .
روسیه و عراق در سال 2012 قرار داد نظامی به ارزش 4/3 میلیون دلار امضا کردند . بر اساس
مفاد این قرارداد روسیه متعهد شد تجهیزات نظامی پیشرفته از جمله دهها بالگرد نظامی پیشرفته از نوع ( می - 28 ان ای ) در اختیار عراق قرار دهد.
نظرات بینندگان