arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۲

جلالی: دیدار هیات پارلمانی اروپا با برخی چهره‌های ایرانی خارج از عرف بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز پژوهشهای مجلس با بیان اینکه مجلس اطلاعی از دیدار هیات پارلمانی اروپا با برخی چهره های ایرانی نداشت گفت: در جلسه مشترکی که با مسئولان وزارت خارجه داشتیم بنده و آقای بروجردی از طرف مجلس با این گونه دیدارها مخالفت کردیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهشهای مجلس در حاشیه نشست خبری امروز خود با رئیس کمیته روابط با ایران در پارلمان اروپایی ضمن اشاره به دیدار هیات پارلمانی اروپا با جعفر پناهی و نسرین ستوده گفت: ما از این دیدار خبری نداشتیم و به نظرم این گونه دیدارهای پنهانی خارج از عرف بوده و کار خوبی نیست.

جلالی با بیان اینکه اگر هیات پارلمان اروپایی بنا داشت دیداری انجام دهد باید پیش از این درخواست کتبی به وزارت خارجه می داد گفت: ما از وزارت خارجه می خواهیم این موضوع را پیگیری کند.

وی اظهار داشت: ظاهرا این دیدار در سفارت یونان انجام شده و برخی چهره های ایرانی نیز در این مراسم حضور داشته اند. حرف ما این است که اگر پارلمان اروپا موضعی داشته باشد آن را از مجاری قانونی و دیپلماتیک پیگیری کند.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس اظهار داشت: تمام ملاقات های هیات پارلمانی اروپا در جدولی تعیین شده و ما هیچگاه چنین دیداری را برنامه ریزی نکرده بودیم.

نماینده شاهرود در مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا شما از دیدار هیات پارلمانی اروپایی با این افراد خبر داشتید تصریح کرد: ما تا سه روز قبل از آمدن این هیات به ایران از چنین دیداری بی خبر بودیم.

جلالی گفت: در جلسه مشترکی که با مسئولان وزارت خارجه داشتیم بنده و آقای بروجردی از سمت مجلس با این دیدار مخالفت کردیم چرا که معتقدیم اروپایی به اندازه کافی حرف اپوزیسیون را شنیده اند دیگر نوبت این است که حرف ملت را بشنوند.

نظرات بینندگان