arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۱۵۳۷
تعداد نظرات: ۱۹۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۲

افراطيون از عوام گرايي به عوام سواري رسيدند؟

* فواد صادقی
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در سالهاي اخير و بويژه از آغاز دولت احمدي نژاد، بحث پوپوليسم يا عوام گرايي در ميان نخبگان سياسي كشور به صورت جدي مطرح گرديد و مورد انتقادات فراواني قرار گرفت.

سياستهاي پوپوليستي احمدي نژاد كه از سخن گفتن به زبان مردم كوچه و بازار و استفاده از واژگاني نظير" اون ممه رو لولو برد"، "اونقدر قطعنامه بدهيد تا قطعنامه دانتان پاره شود" يا "مرده شور خودتان و ميز مذاكره تان را ببرد" و رفتارهاي پوپوليستي يعني دامن زدن به موج نامه نگاري به رئيس‌جمهور و دريافت ده‌ها ميليون نامه در سفرهاي استاني كه گاه از جمعيت استان نيز بيشتر مي‌شد گرفته تا سياستهاي اقتصادي پوپوليستي يعني نابود كردن سيستم بانكي و ايجاد سونامي نقدينگي با طرح بنگاه‌هاي زودبازده و پرداخت يارانه‌هاي نقدي را در برمي گرفت، تا ديپلماسي پوپوليستي يعني سرمايه‌گذاري سنگين بر آمريكاي لاتين و لغزخواني بي‌دليل در برابر قدرتهاي بين‌المللي كه به تحريمها و انزواي كشور منجر شد.

اما گرچه يك روي سياستهاي پوپوليستي عدم توجه به ايجاب‌ها و مصلحت‌هاي كارشناسي وعلمي بود كه از سوي نخبگان تشخيص داده مي‌شد اما روي ديگر آن دست كم اين بود كه مردم عادي و فاقد تحصيلات و دانش خاص كه كمتر به پيامدهاي و عواقب اين سخنان و اقدامات توجه مي‌كردند، از اين نوع حركتها لذت مي‌بردند و در واقع عمدتا اين طيف حاميان اجتماعي احمدي نژاد را تشكيل مي‌دادند كه البته پس از چند سال و به خصوص در دوسال پاياني دولت احمدي نژاد كه عواقب آن اقدامات و سياستها مشخص شد، حتي همين عوام نيز با سياستهاي پوپوليستي مخالف شدند و به شدت بدنه اجتماعي حامي احمدي نژاد ريزش كرد.

اما اكنون و پس از پيام روشن انتخابات 24 خرداد در رد سياست‌هاي پوپوليستي از سوي مردم، افراطيون به جاي آنكه در جهت اصلاح خود قدم بردارند، گام را به عقب نهاده و مي‌خواهند از عوام گرايي به عوام سواري برسند.

عوام گرايي اين است كه صاحبان قدرت با استفاده از ادبيات و سياستهاي مورد پسند عوام، حمايت اجتماعي در لايه‌هاي پايين‌تر جامعه به جهت تحصيلات و سطح آگاهي را بدست آورند و حمايت عوام را در برابر انتقادات نخبگان قرار دهند.

اما عوام سواري كه اين روزها از سوي جريان افراطي كشور در حال اجراست و احتمالا در آينده پيش رو تقويت خواهد شد، حتي به اندازه ادبيات و سياستهاي مورد پسند عوام نيز حاضر نيست به آنها امتياز بدهد، و مي‌خواهد تنها از تابلوي عوام براي زدن حرفهاي خود استفاده كند.

در واقع جريان افراطي مواضع نخ نما و بدون منطق خود را كه اگر به صورت رسمي در محافل كارشناسي و دانشگاهي مطرح شود، با واكنش منطقي و محكم نخبگان و كارشناسان مواجه شده و بي‌اساس بودن آن اثبات مي‌شود را از زبان مردم عادي مطرح مي‌كند.

براين اساس شيوه سنتي نگارش مواضع مورد نظر توسط اطاق به اصطلاح فكر جريان افراطي و سپس القاي اين مواضع از زبان مردم عادي و صنوف مختلف، امري است كه بيش از گذشته در رسانه ملي و ساير رسانه‌هاي تحت سلطه جريان افراطي ديده مي‌شود.

جالب‌تر آنكه جريان افراطي، هر انتقادي به اين شيوه غيراخلاقي و غيرحرفه‌اي را توهين به مردم قلمداد مي‌كند و به اين پرسش پاسخ نمي‌دهد كه در كدام كشور توسعه يافته و داراي آزادي‌هاي قابل قبول سياسي و اجتماعي، مسايل كارشناسي را از طريق پخش نظرات سازماندهي شده يك جريان سياسي از زبان مردم عادي به پيش مي‌برند؟

در حالي كه اين اقدام بدترين نوع توهين به مردم است و اگر سران افراطيون به مردم اجازه اظهار نظر آزادنه را بدهند، متوجه خواهند شد كه سطح شعور و آگاهي بسياري از مردم عادي كه داراي شغلها و تحصيلات معمولي هستند، به آن اندازه رسيده است كه مصلحت خود را تشخيص دهند و اتفاقا به همين دليل همين مردم عادي در جريان انتخابات اخير و با وجود رقابت نابرابر و غيرمنصفانه‌اي كه جريان افراطي با بهره گيري از تمامي امكانات موجود از قبيل صداوسيما و امكانات دولتي و بيت المال انجام داد، جريان اعتدال با اعتماد همين مردم توانست به گونه‌اي پيروزي را به دست آورد كه آراي كانديداي جريان اعتدال حدود 5 برابر نماد جريان افراطي بود.

تجربه تاريخي نيز نشان مي‌دهد كه مردم ايران همواره منشي عزت مندانه داشته‌اند و اگر رجال سياسي با آنها از سر احترام و توجه به نظرات و خواسته هايشان وارد شده اند، از آنها حمايت كرده‌اند. اما اگر مردم احساس كنند جرياني مي‌خواهد از آنها سواري بگيرد و به نام مردم منافع خود را تامين كند، آن گونه او را به زمين مي‌زنند كه ديگر ياراي برخاستن نداشته باشد.

اكنون نيز كه نياز جريان افراطي با استفاده از بخشهاي مهمي از صداوسيما، ده‌ها خبرگزاري و سايت پرهزينه و چندين روزنامه كه همگي از بيت المال تامين مي‌شود، قصد دارد به نام مردم و ارزشها به سوءاستفاده و سواري گرفتن بپردازد و هنوز تلاش مي‌كند پيام انتخابات گذشته را نشنيده بگيرد، بايد توجه كند كه عاقبت اين شيوه، با سر به زمين خوردن است و بهتر است به جاي سوء استفاده از نام مردم، مواضع خود را به صورت شفاف از زبان خود يا حداكثر نمايندگاني كه با راي حداقلي و در غياب رقباي واقعي به مجلس فرستاده است، اعلام نمايد تا مردم نيز در انتخابات آينده مجلس نسبت به تعيين نمايندگان خود تصميم بگيرند.

منبع: جمهوری اسلامی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۹۴
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۳۴
هاوش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
2069
405
سلام؛ وضعیت آقای فواد صادقی که مشخص است. ایشان مثل ممنوع القلم های سریع القلم به مردم همچون اسلافش توهین کرده. هر چند که از روزنامه بلا نسبت جمهوری اسلامی و سایت انتخاب بعید نیست و نخواهد بود که توهین به مردم برایشان کاری عادی قلمداد شود. می دانم که چاپ نمی شود اما همان که بخوانید و وجدان نداشته تان هر چند یک ریشتر هم بلرزد کافیست!
پاسخ ها
الی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
متشکرم ازامثال تو که یک ساعت واستون آدم حرف منطقی بزنه بازیچه گوشتون فقط بوده دریغ از ثانیه ای تفکر
قلم راستگویان 8 سال شکسته شده بود اما اون دوران تموم شد.............
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
منفی های نظرتو دیدی ؟ حالا برو ! حرفات بین مردم خریداری نداره عمو جون
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
محمود خان ر فتار پوپوليستي نداشت ؟ پس این جمله :"اون ممه رو لولو برد " از کدام متفکر قرون اخیر است ؟نکنه این جمله از گلستان سعدی است؟ انصافا" کسی به اندازه محمودخان توانایی تخریب وجه کشور را دنیا را داشته و یا دارد؟
حاج سليم
| KUWAIT |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
معلوم شد مخاطب اين مقاله کي هست .... عزيزم چرا انتخاب ميخوني؟؟؟ برو همون کيهان و رجانيوز و فارس خودت رو بخون تا اينجوري جوش نياري ....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
من با قاطعیت می گویم برای اغاز حرکت عقلانی واعتدالی باید تمام شخصیتهای قبلی را بخشید تا اعتدال ییش برود وفقط به جرائم مشخص که دردادگاه ثابت شودرسیدگی شودزیرا پرداختن به شخصیتهایی مثل احمدی نژاد مظلوم نمایی را برای انها بیشتر وحرکت اعتدال را کند می کند
دشتی
| SOUTH AFRICA |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
برایم همیشه سئوال بود که خدایا این خوارج نهروان چگونه فکر میکردند که به حق بودن مولا علی را هرگز درک نکردند و حرف حساب به گوششان شنیده نمیشد ؟ حالا متاسفانه میبینم مثل این هاوش خان که تا ثریا میرود دیوار کج . مطلب آقای فوائد صادقی از سر صدق و صفا بیان شده و درست است و لذا بر دل نشیند . قبول حرف حق هم نعمتی از نعمتهای خداوند هست که نصیب همه افراد نمیشود .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
من یه بار منفی زدم. جا داشت دو بار دیگه هم میزدم! حیف!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
آب را بریز آنجا و گوشش را می پیچانم نیز بیان نموده و بنام ایشان در گینس ثبت شده است !!!!!!!1
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
توروخدا ببين با كيا شديم 70 ميليون !!
امامی
| CANADA |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
وجدان من 1 نه که 8 ریشتر لرزید، اما دلیلش وجود عوام هائی به غلظت توست. چند سال آموزش برای اصلاح و درک صحیح لازم داری؟ تفکر کن مومن که از 70 سال عبادت بالاتر است.
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
هاوش جان کاووش کنی این قدر منفی میگیری
مهدی ن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
آقای فواد صادقی خیلی خوب 8 سال احمدی نژاد وافراطیون رو بیان کردند شما که اینطور از افراطیون حمایت میکنید بهتره بجای انتقاد از سایت انتخاب برید کیهان شریعتمداریتون رو بخونی. زیان دهی کشور و فساد اداری وعقبگرد کشور نتایج دوران این آقا بود.
یکی از همین مردم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
برادر من این مردمی که میگی کجان من خیلی وقته کسی رو ندیدم که مثل شما فکر کنه عزیز یک نگاهی به دور وبرت بنداز مردم یعنی اکثریت مطلق حرفات براشون یا خنده داره یا نفرت انگیز. اگه امکانش هست دست از سر مرررررررررررررردم وردارین.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
اولا از سایت وزین انتخاب تشکر می کنم که ثابت کرد بادی نیست که به این اراجیف بلرزه ثانیا خوب نامی رو برا خودت برگیزیدی اقایاخانم هاوش( اصطلاحی است برای مهار بلا نسبت چارپایان )
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
علی رغم انتقاداتی به احمدی نژاد است اما به خدمات او برای همیشه ماندگار خواهد ماند
ناشناس
| CZECH REPUBLIC |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
دقیقا کدام خدمات احمدی نژاد ؟ تورم 43% یا دلار 4000 تومنی ؟ یا سکه 1.5 میلیونی ؟ کدوم ؟
عدل
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
اين مردم كيستند؟ مردم آيا اسم مستعاريست؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
دست مریزاد ناشناس 18:35 به نکته ظریفی اشاره کردی. این دوست عزیز با انتخاب این عبارت ظاهرا قصد داشت خوانندگان انتخاب رو خطاب قرار بده که به لطف شما به خودش برگشت !
بنفش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
متاسفم که این همه این سایت بی ریشه به مردم فهیم و عزیز ایران اسلامی توهین میکنه
اصلا مگه معنی پوپولیست بده بیسوادها واقعا براتون متاسفم با این تحلیلهای سطحی که فقط در راستای منافع باند ثروت و قدرت هست.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
این هاوش خان نیز کسی است از جنس همون احمدی نژاد
بی ادب و پرگو

چاک دهانش باز وچشم عقلش بسته است

سنگها رابسته اند و...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
عالی بود داداش البته اینها نمیف...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
جالبه که به آقایون افراطی گفتن عوام سوری نکنید و شفاف و از طرف خودتون حرف بزنید اما این نمونشه که هنوزم این آقیون از رو نمیرن و باز میگن به مردم توهین میکنین!!! نرود میخ آهنین در سنگ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
كاملا موافق حرف هاي شما هستم! البته اگر سايت محترم اين نظر را فقط و فقط براي كوبيدن شما اينجا نگذاشته باشه! نمي دانم اينهايي كه اينطور به شما حمله كردند اهل كجا هستند؟ نمي دانم چرا مثل كبك سر خود را زير برف كردند؟ امثال اين نويسنده همه بجز خودشان را آدم هم حساب نمي كنن؟ نمي دانم چرا خودشان را جدا بافته مي دانن؟ يعني خيلي سرشان مي شود؟ يعني بقيه نمي فهمند؟ خواهشن مثل گوسفند فقط سرتان را تكان ندهيد همه ما آدم هستيم و به يك اندازه در سرنوشت كشورمان سهيم هستيم ! اگر ايران پر اينهمه نخبه!!!! است پس چرا وضعيتمان چنين است؟ حالا اگر احمدي نژاد نبود مي خواستيد اين چماق را سر كي بشكنيد!؟؟ كمي واقع بين باشيد شما ها فرزندان همين مردم عوام هستيد كه فردا فرزندان تان شما را عوام خطاب خواهند كرد! كاش جاهايي كه توي قران خداوند حضرت محمد را امي مي خواند را خوانده بوديد
حاجی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
سخیف القلم دیگر کیست؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
هاوشجون ماکه خوندیم هیچ توهینی توش احساس نکردیم ولی اونهایی که میان از توی نماز جمعه وروزنامه کیهان جای مردم حرف میزنن یا اون صداوسیمایی که 1میلیارد دلار بودجه داره تابحال من درسال10دقیقه هم از برنامه هاش استفاده نکردم به خاطر پیش پاافتاده بودن ومسخره بودنشون روتوهین تلقی میکنیم
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
1116
150
برادر عزیز شما هم فکر نمی کنید از آن طرف بام دارید می افتید . اگر این رفتارهای پوپولیستی نبود مگر حق شما را در ژنو به رسمیت می شناختند . تقوا در سیاست هم لازم است
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
اگه مسلمونی یه تعریف از تقوا بیار بذار زیر کامنتت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
تقوای سیاسی یعنی محمود
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
من هم موافقم این دوستان تعاریف خود از واژه های مردم - دین -تقوا - وبیت المال را روشن بیان کنند
سوشون
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
حق من زندگيست اقا سعيد كه محمود از من گرفت اعتبار جهانيست انسانيت است من از افراط بيزارم
خاله خانوم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
ببخشیدجناب سعیدخان به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته ای ایران نتیجه ی زحمات دولت یازدهمه.ادعای شما بایدباسند ودلیل باشه.اگریه دقیقه سرت رو از زیربرف بیاری بیرون پی میبری دور وبرت چه خبره
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
یعنی تو ژنو حق ما رو با نابودی همه زیرساختهای اقتصادی کشور ، اختلاس 3000 میلیاردی و اختلاسهای تامین اجتماعی و از بین بردن 800 میلیارد دلار به رسمیت شناختن ؟؟؟ اینجوری باشه که کره شمالی و زیمباوه الان باید خیلی از ما جلوتر باشن تو گرفتن حقشون از غربیا !!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
حق مارا به رسمیت میشناشند البته با چندین کاغذپاره فلجکننده
لال
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
نکنه فکر کردی ادبیات احمدی نژاد باعث شد تا حق غنی سازی رو به رسمیت بشناسند اگه اینطور بود پس چرا تو این هشت سال این اتفاق نیفتاد.رفتارهای این آقا هم باعث شرم ما ایرانیان بود وهم باعث شد تا 1+5به ما اعتماد نداشته باشند
Amin
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
هموطن گرامی سعید جان در ژنو چون ما کسایی رو داشتیم که با زبان دیپلوماتیک (زبانی که طرفهای مذاکره بفهمن و براشون سوتفاهم بوجود نیاد) طرف مقابل رو در موقعیتی قرار داد که نتونست جواب قابل قبول در عرف دیپلماسی برای مخالفت با حق قانونی ما بده وقبول کرد بقیه اش تعارفه وشکست نفسی جناب وزیرخارجه. پوپولیسم هم معنی عامیانش اینه که یه بابای خیلی زرنگی هست که دست تعدادی از مردم رو خونده با رفتارش میتونه تعداد زیادی افراد کم اطلاع رو فریب بده بندازه دنبال خودش یعنی تحمیق افکار عمومی حالا اگه کسی دوست داشته باشه یکی پیدا بشه که سرش روشیره بماله خودش مختاره !ولی مردم ما نشون دادن خیلی بیشتر از اونی که نشون میدن میفهمند هرکی غیراز این فکر کنه کلاهش پس معرکه است. ضمناتقوا وتفکر لازمه هر کاریه که بخوای درست انجام بدی.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
فکر کن! اگر این رفتارهای پوپولیستی درست بود، چرا در آن رمان این حق به رسمیت شناخته نشد. اگر این رفتارها ادامه می یافت جنگ می شد امنیت هم نداشتیم چه برسد به انرژی هسته ای.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
11 روز حکم رهبری رو بذاری زمین و قهر کنی بری بشینی خونه به این میگن تقوای سیاسی!!!
mohamad
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
محمود یعنی ماکیاولی ایرانی از جنس مغولی . ارادان لفظی مغولی است که ایرانیزه شده . اون کودنی که به این لجن لفظ معجزه هزاره داده بود چقدر احمق بود . تعجب میکنم از خاندان رجبی دوانی که چنین نخبه ای هم در خانواده داشتند و البته برازنده جناب الهام یا همون عصابدست دادستانی سپاه هستند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
خدا ازش نگذره که من یکی رو بدبخت کرد با چند سر عائله همش زیر سر این بود شب و روز نفرینش میکنم تا روزی که از این دنیا برم و قیامت میدونم چه کنم باهاش
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
اگر رفتارهای پوپولیستی نبود الان حق هستهای ایران 8 سال قبل به رسمیت شناخته شده بود و این پرونده بسته شده بود
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
فکر میکنم این آقا سعید ما از اون آدمایی هست که معتقده برای ظهور آقا امام زمان باید زمین را پر از ظلم کنیم . نه آقا سعید این طوریها هم که شما معتقدید نیست یعنی به نظر شما رفتار پوپولیستی و عوام فریبی یعنی تقوا؟؟؟
سلماسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
59
512
اکثرنمایندگان ادم هایشان رادرادارات وشرکت های دولتی باتشکیل باندهای مافیایی قدرت بامدیران نالایق دولتی استخدام می کنندوتوجیه این تبعیض رامراجعه خانواده هاوجوانان برای اشتغال عنوان می کنندوبرای این فسادوتبعیض تازه ازملت طلبکارهم می شوندوجوانان فارغ التحصیل پاک وباکرامت هم علاوه بربیکاری ونظاره گری برفاسدترین بندوبست های جهان معاصربایستی حتمأ اززیستن دریک کشوراسلامی برخودببالند!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
یکی از فجیعترین تبعیض های 10 سال گذشته در تمام دانشگاهها وادارات وسازمانها و... نه تنهادر قوه مجریه بلکه در سایر قوا در این مملکت باب شده است که می تواند به یک بحران اجتماعی تبدیل شود همین پارتی بازی در استخدامها و امکانات عمومی و امتیازها است

کشور به صورت کاملا"باند بازی ومافیایی داره حرکت می کنه و این خیلی خطر ناکه!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
832
123
عوام فریب شما هستید که هنوز عقده دارید. شما هستید که با 100 روز کاری به شعار محمود احمدی نژاد رسیدید. البته شما رل هم نمی توانید بازی کنید. به فضل خدا هر روز چهره اصلی دزدان این مملکت رو خواهد شد و انسانهای پاک همیشه در تاریخ ماندگار خواهند ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
بعله هر روز خبر یک اختلاس جدید وبزرگتر از دولت پاکتون که 8 سال همه چیز رو به لجن کشید به گوشمون می رسه . من نفرین نمی کنم ولی خدا خودش جواب امثال شماروبده که نونتون تو بدبختی مردمه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
از تامین اجتماعی و اختلاس ها چه خبر انسان های پاک ؟
مانا
| UNITED STATES |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
راستی گفتی دزدان مملکت یاد حمایت اون پوپولیست معروف از آقای مرتضوی و چپاول پول مردم در تأمین اجتماعی افتادم. از سه هزارمیلیارد چه خبر؟ 16میلیارد روز آخر؟؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
مرده شور هر چی انسان پاک مثل تو احمدی نژاد هست رو ببره.
عماد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
در زمان خلافت عمر اوضاع وی چنان بود که روزی حضرت علی به او گفت از گشنگی خواهی مرد لااقل برای جان خودت هم که شده چیزی از بیت المال بردار. حالا شده قضیه احمدی نژاد که تا دست نا اهلان رو از بیت المال قطع نکرد از پای ننشست!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
نکنه شما فکر میکنید اختلاس بزرگ قرن , پولشویی تامین اجتماعی , بیمه ایران , پتروشیمی ...
همشون از دستاوردهای دولت تدبیر و امیده؟!
شایدم فکر میکنید آقای مرتضوی دست نشانده ی دولت اعتدال و اصلاحاته؟!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
نکنه منظورت از آدم پاک محمودخانه با این پرونده تو قوه قضائیه وداستان او با مشایی معلوم الحال
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
الان شما چی هستی این آقا عوام فریبه؟ یه سوال فلسفی کی عوام ساخت که حالا بشه فریبش داد، سیب زمینی و چک پول و نامه گرفتن یادته! برو بابا انسان پاک با شیر پاک میشه نسل شیر پاکتی! یه چی بگو به عقل دربیاد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
آقا عماد چرا حدیث دروغ میگی حضرت علی(ع)به خاطر بیتالمال آهن گداخته تو دست برادرش عقیل گذاشت وشمع خودش رو برای کارشخصی روشن کرد حالا عمر شده استغفرالله بالاتر از مولاعلی(ع).نکنه منظورت از نا اهلان مرتضوی ومشاییه؟!!!!که تو این سالا ما مردم تاوان حمایت این عجوبه رو از امثال این آدمها دادیم .من که نمیگذرم
2000
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
آنکس که نداند ونداند که نداند درجهل مرکب ابدالدهربماند.
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
کم کم داره خاطرات زمان چائوشسکو ،رومانی،و افتضاحات به اصطلاح رئیس جمهورش برام زنده می شه...............
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
عماد جان جوک گفتی یا جدی؟

یعنی نمی فهمی که بزرگترین دزدی ها و تاراج اموال مردم درزمان احمدی نژاد بود؟

به خلیفه دوم هم توهین نکن بااین مقایسه
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
به آمار نظرات مثبت و منفی نگاه کن 10درصد موافق و 90 در صد مخالفتند (خجالت بکش)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
7
345
لطفا در پی راهکاری برای این مشکلات،بخصوص عدم سواستفاده ازصداوسيماو خبرگزاري و سايت هاباشید
اعتدال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
59
282
جانا سخن از زبان ما میگویی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
58
305
باید می نوشتید عوامفریبی مقدمه عوام سواری است
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
بدبختی اینه که عده ای اگه سوارشون نشن ناراحت میشن
به نظرات افرادی مثل عماد و هاوش و.. دقت کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
10
308
کجایند بصیرتیان 8 سال گذشته؟!!(سياستهاي پوپوليستي ....رفتارهاي پوپوليستي.....سياستهاي اقتصادي پوپوليستي .....ديپلماسي پوپوليستي ...=نابود كردن سيستم بانكي ....نابود كردن كشور .... سونامي نقدينگي ....انزواي كشور ...)
خدالعنتشان کند!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
فقط خدا جواب این کثافت کاریاشون تو 8 سال رو بده فقط جواب از خدابگیرن همین
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
درسته که الان اقتصاد پوپولیستی نیست اما شفاف وعادلانه هم نیست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
بیش باد
الی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
28
237
فواد جان مرسی از مطالب خوبت.
کاش لاقل از مردم مصاحبه میکنن نظر همروپخش کنند نه اونایی که خودشون می خوان ، کاش فقط از مردم سوء استفاده می شد نه از دینشون واعتقاداتشون وای کاش یکی پیدا شه بگه چه مدت دیگه از ریاست ضرغامی مونده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دختر حوا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
58
396
احمدی نژاد ثابت کرد که میشود در دولتش سه هزار میلیارد تومان اختلاس کرد وآب هم از آب تکان نخورد می توان
نام رشوه را به کارتهای هدیه تغییر داد ومیتوان برای عامل کهریزک 150 هزار تومان جریمه نقدی صادر کرد بدون اینکه کسی معترض شود میتوان با دهن کجی به اعتقادات مردم مامان هوگو چاوز را بغل کرد ودلداری داد بدون اینکه کسی احساس خطر کند میتوان در سازمان تامین اجتماعی وبنیاد شهید و گمرک بوشهر وبیمه ایران دزدی ورشوه ........... صورت بگیرد بدون اینکه مسئولان خم به ابرو بیاورند
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
دوست عزیز بخاطر همین کارهاست که بهش میگن معجزه هزاره سوم.
شهروند ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
61
87
به نظر من هر دو گروه عوامفریبند

1-گروه پوپولیستهای دولت قبلی

2- مافیای قدرت و ثروت دولت فعلی

فقط در دوران اقای خاتمی تا حدودی عدالت و درستکاری در اقتصاد وجود داشت
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
کرسنت دارای 35 هزارد میلیارد ضرر هستش که رو دست همه اختلاسها رو اورده که با این ضرر میشه یه سال کشور رو یارانه داد که مال دولت خاتمی بوده و زمان خاتمی اختلاسها خیلی حساب شده بوده یه نمونه شهرام خان
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
موافقم. من که ار دولت فعلی هم چشم آب نمیخوره!
امید خراسانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
ضرر قرارداد کرسنت هم توسط همین اصولگراها ایجاد شد که مانع قرارداد شدند که حالا مرتب دادگاه جریمه بابت تعلیقش به ایران میزنند. ازطرفی از اون میدان بهره برداری نشد تا اینکه همه گازشو طرف مقابل برد
حالا وهش آقای اصولگرا؟
اینقدر میفهمید شما!!!
Amin
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
آقای خراسانی کل مطلبو گفتی اما بعضیها فقط مطالبی رو میشنوند که دلشون میخواد در هرصورت متشکرم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
ضرر کرسنت که بیشتر از حیف و میل 700 میلیارد دلار در آمد افسانه ای نفت توسط محمود امت نیست
sun
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
ببخشید منفی دادم.واقعا درست گفتی فقط خاتمی.
البته در مقایسه با اون پوپولیستها که کم تر از مافیای قدرت وثروت سوءاستفاده نکردند،اون گروه دومی که گفتی یک آب که نه صد آب شسته ترند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
ببخشید آقایاخانم

مسأله شهرام چه ربطی به دولت داشت؟
اون شخص کارمند دولت نبود وتازه فقط علم شد برای بردن آبروی یه عده
آرامش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
10
149
افراطیون همیشه نام شهدا و اسلام را قربانی اهدافی کرده اند که نه با راه شهیدان و نه با راه اسلام رحمانی حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) سازگار است.شما را بخدا دست از تهمت و افترا به کسانی که برای ملت شناخته شده هستند بر دارید.
حامد قزوینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
60
147
آقای احمدی نژاد که کلا مردم رو عوام فرض کردهبود
با اون آمارهای دروغین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
61
146
واقعا عالی نوشتی آقا فواد و حق مطلب را ادا کردی .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
59
158
در ذولت تدبیر و امید باید بساط این افراطی ها از کشور جمع کرد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
شعارتون حال آدمو بهم می زنه چون همش شعاره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
هم بساط افراطیها هم بساط صاحبان ثروتهای باد آورده پر نفوذ!

یا هیچکدام یا هردو!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
57
43
کجایند بصیرتیان 8 سال گذشته؟!!(سياستهاي پوپوليستي ....رفتارهاي پوپوليستي.....سياستهاي اقتصادي پوپوليستي .....ديپلماسي پوپوليستي ...=نابود كردن سيستم بانكي ....نابود كردن كشور .... سونامي نقدينگي ....انزواي كشور ...)
خدالعنتشان کند!!
روستانشین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
163
64
سال 96 معلوم میشه
مگه شانس بیارین احمدی نژاد کاندیدا نشه
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
زرشک ! آقای حال به هم زن فعلا برو گند کاری دوستاتو تو تامین اجتماعی جمع کن ! مرتضوی و دوستان با بصیرتش مملکت رو جند سال غارت کردن بعد روشنم هنوز زیاد !
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
حالا ببینیم نتیجه محاکمه چی میشه.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
واقعا باید شانس بیاریم وگرنه دوباره همین اش و همین کاسه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
به روستائیان توهین نکن

اونها شعورشون از تو واربابت خیلی بیشتره
محمد
|
UNITED STATES
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
55
34
حتماً همه اون تصویرو دیدین که دارن با طرف به اصطلاح مصاحبه میکنن ولی کنار دوربین متن حرفایی که باید بزنه رو براش نگه‌داشتن تا از روی اون بخونه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
88
56
آقاي صادقي من هنوز پاي اون نظرم (نظر ششم) كه زير مقاله 21/7/1392 نوشتم هستم. باش تا صبح دولتت بدمد!http://www.entekhab.ir/fa/news/132789

ضمنا اصلا اين توهم و تخيل به ذهنت نرسه كه خودت و اين فقيهي مزدور ميانه رو هستيد!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
56
56
فواد صادقیرو همه میشناسن!خخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
شما و امثال شما رو هم همه میشناسن خخخخ
بهناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
54
91
البته خودمونم مقصریم، خیلی قبل تر از این باید یکصدا می شدیم و اجازه نمی دادیم یه نفر که صلاحیت نداره، از طرف ما حرف بزنه و توهین کنه و با دستان پر از تحریم به آغوش میهن برگرده!!!
این است عزتی که آقای معجزه هزاره سوم برای ما پایه گذاری کرد، مردمو به نون شب محتاج کردن واقعا کار هر کسی نبود!
و باز هم با وقاحت تمام جلوی دولت جدید ایستادن، رو که نه، سنگ پای قزوین می خواهد!!!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
34
32
مشکل مملکت ماعوام است!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
میلیونها بار این نظر رو تایید می کنم ضمن اینکه قصد جسارت به مردم خوبمون رو ندارم اما ما تا مردممون اهل مطالعه نباشند و تا موقعی که 14 میلیون بیسواد داشته باشیم همین وضعیت رو خواهیم داشت.به نظر من مردم ما همان مردم زمان قاجارند فقط ظاهر لباس هامون عوض شده متاسفانه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
157
59
ن والقلم وما یسطرون.نمیدانم آقای صادقی میداند که همین مردم کوچه وبازار بودند که از خاک میهن دفاع کردند یانه.امام خمینی نسبت به این ملت چه نظری داشتند.آیاحضرت امام این مردم رابرتر از امت عهد رسول ندانستند.وظیفه نویسندگان نزدیکتر کردن قلوب مردم متمدن وبا فرهنگ ایران است نه ایجاد شکاف میان آنها.امثال شما وسریع القلم با قلمتان جدائی وتفرقه را ترویج مینمائید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
تو اصلا فهمیدی چی گفته که افاضات میکنی؟
میگه آدمای بیسواد نون به نرخ روز خور خرسوار مثل ... از شماها سواری میگیرن! که درست میگه از تو و امثال تو
4444
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
حتما کیهان فارس و.........درجهت اتحاد مردم. !!!اطلاع رسانی وظیفه رسانه هاست راست ودروغشو مردم تشخیص میدن.
ناشناس
| - |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
راستی یک آیه کم بود صلوات امام زمان هم یادت نره بعد که اصلا مهم نیست که حرفت منطق نداشته باشه نه؟
فرد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
53
43
سلام بر فواد!
این واقعیت های که گفتی قابل لمس است و متاسفانه خنده آور! کلی خاطرات آینده نیوز را زنده کردی و خندیدیم! یک واقعیت دیگه را نباید فراموش کنی این است که مردم هیچگاه به بساط دروغ اصالت ندادند. چیزی که بعد از 8 سال تلاش برای هویت سازی برای این جریان کذایی با یک کشیده محکم مردم رفت به قعر تاریخ! اما به همین دلایلی گفتی امپراتوری دروغ یعنی اصولگرایی نه تنها رو به زوال است بلکه در حال خُرد شدن است و من صدای شکستن و له و لورده شدن استخوانهای آن را در میان همان پوپول ها!! می شنوم!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
19
8
شما مطمئن هستید که افغانستان در ردیف آخر فساد اقتصادیه؟
مصطفي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
65
56
با سلام. از شما به اصطلاح به زعم خودتان نخبه بسيار متعجب و متحيرم كه با اين دروغ و عوام فريبي نوشتاري خود به زعم خالي خود مردم عادي وبيسواد ودور از جانشان نفهم فرض كرديد كه با استفاده از اين كلمات بيگانه البته كلمات فرهنگ غرب و بيگنانه براي شما آشنا و مزمزه دهنتان است زيراخيلي دوست داريد مجدداٌ ارباب داشته باشيد اون هم از نوع غربيش؛ سرمردم كلاه بگذاريدو البته با زبان نفهمي خود ديگران را برمردم هم سواركنيد .نه جانا اين مردم به خدمتگذار صادق احترام ميگذارند وكوچكيش مي كنند كما اينكه در دوره موسوي هاشمي و آقاي به اصطلاح فهيمتان خاتمي براي مردم از دور دست دراز ميكردند كه ببوسند.اما گذشت و بدانيد روحاني هم اگر ازجنس شما خودش معرفي يمكرد نفر ششم آرا بود ولي ايشان خودشان را نتسب به ولايت وخدمتگذاري مردم معرفي كرد اما افسوس كه مشتي از امثال شما با تفكرات پوپوليستي عملي دورش را گرفته ايد كه مطمئناٌ در انتخابات 96 جزء بازندگي چيزي عايدش نخواهد شد. بنشين مانند انسان با ادب و ببين.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
شما چرا از روشنگری و مطلع شدن مردم اینقدر واهمه دارید در ضمن این دولت به کوری دشمنان هشت ساله میشود حالا موادب بشینو ببین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
75
61
كينه شتري شما از احمدي نژاد شما رو به هذيان گويي انداخته واز ترس انتخابات بعدي نمي دونيد بايد چه كار كنيد،فقط در دست پاكي احمدي نژاد همين بس كه دشمنان پرقدرت وپرنفوذ وقسم خورده اون تا بحال نتونستند ازش حتي يك مورد محكمه پسند پيداكنند كه اگر پيدا مي كردند الان احمدي نژاد را قيمه قيمه كرده بودند....
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
من نميدونم شما ها كي بايد بفهميد.بوي تعفن پاك دستي هاي احمدي نژاد وياران با وفايش همه جا پيچيده .
نمونه خلافهاي احمدي نژاد همين بس كه هر جا مسئوليت داشت پولهايي بود كه گم ميشد مثل اردبيل،شهرداري تهران ودوران هشت سال اسارت مردم ايران .اوج ناداني اينجاست كه با وجود بديهيات هنوز از ايشون دفاع مي كنيد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
اول اینکه این کینه نیست و حق مردم است و دوم اینکه اگر بخاطر شرایط فعلی کشور نبود یقین بدار برخورد قاطع ای به خاطر بیت المال حتما صورت میگرفت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
من واقعا از ترس انتخابات بعدی نمی دونم چیکار کنم دوباره تکرار سال88 مرگ مردم شگنجه وحشت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
3
90
آب از سرچشمه گل آلود است.دنبال چی میگردی؟
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
128
59
محمود حمدی نژاد شاید دیگر کرار نشود ، چون از قلب و دل مردم و برای مردم بود . چهره احمدی نژاد هیچگاه از ذهن مردمان آزاده پاک نخواهد شد.
فردی پاک سرشت و مرد عمل و مرد کارهای بزرگ ، مرد هوشمند و مردی که پیش بینی های بزرگ او انقلاب و نظام را از خطرات جدی نجات داد. هجمه ی سنگین به او و درخواست مناظره نشان از استدلال قوی محمود احمدی نژاد دارد.
می دانم انتشارش نمی دهید اما خودتان هم بخوانید برای بنده بس است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
مطمئنی این ویژگیها و خصوصیات که بر شمردی همه را نامبرده داشته البته نظر شخصی تو است و برای خودت قابل احترامه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
من هم امیدوارم دیگه هیچ وقت تکرار نشه....
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
مطمئنی از فلب و جان مردم بود؟ من فکر کنم منظورت این بوده که از دل و روده مردم بود!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
علت اینکه می دونستی منتشر نمیشه، دروغ و کریه بودن حرفهایی بود که زدی!!!!
احسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
100
62
ماشالله به این دولت که همه پست ها رو در 3 ماه گرفت و به دوستانشان تقدیم کردن رکورد زدن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
پست ها را فقط از نا لایقان گرفت و شایسته ها را جایگزین کرد این هم حق دولت هست هم نظر اکثریت مردم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
دولت قبلی که به جز رده های مدیریتی، آبدارچی ها راهم از آدمهای خودش گذاشته بود وسواری می گرفت.
عنایت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
63
55
اینکه جریان افراطی از بعضی از رانندگان محترم و زحمت کش سوء استفاده کرده شکی نیست ولی آقای صادقی همان عوام بودند که آقای روحانی را به قدرت رساندند ومخصوصا رانندگان تاکسی که با اقشار مختلف مردم سروکار دارند از جنابعالی بیشتر درک سیاسی دارند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
دوست عزیز جایی نگفتن عوام یا مردم عادی بد هستن بلکه سوء استفاه از مردم عادی در زمینه های مسایل تخصصی کارشناسی کار درستی نیست
منصف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
54
64
با هاله دروغین امد و بزرگتر ها نزدن دهن دروغگو تااینکه مار افعی شد وحیثیت ایران واسلام رو بلعید"
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
47
29
این صحبتها درست است البته اگر جریانهای معتدل به طرز فکر عوام بیشتر توجه میکردند احمدی نژاد اصلا از اول رئیس جمهور نمیشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
31
57
انتخابات 94.......
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
سوتی
استاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
68
52
سلام
شاید عوام علم و آگاهی نداشته باشند ،ولی معرفت دارند،و به هر بهانه به مردم کشورشان توهین نمی کنند.این شخص هم مثل سریع القلم شاید علم ظاهری داشته باشند(که شک دارم آن هم داشته باشند)ولی مطمئنا ذره ای معرفت تو وجودشون نیست .این درجه بندی شهروندان کارانسان هایی است که دیکتاتور و خودخواه هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
با معرفت کسی به مردم توهین نکرده این مطلب انتقاد از سوء استفاده کنند ه ها از عدم آگاهی و دانش بعضی از اقشار مردم است
hadi
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
استاد هرکی عوام باشه بامعرفته هرکی دو تاکلاس درس خونده باشه وموقعیتشو بفهمه بی معرفت؟ اینطوری که شما میگی تمام معتادای گوشه خیابون چاقوکشها لات ها وزورگیرها و...... بامعرفتند چون بی هیچ شکی اینها عوامند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
28
28
آدم از اين كساني كه براي كساني كه قوت شان موج سواري بر جهل مردم بود. در عجب مي ماند
رزمنده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
63
56
افراطيون اصلاح طلباني هستند كه با خوش خيالي هميشه نگاهشان به جاي پرداختن به نيروهاي خودي به غرب است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
افراطیون اصول گرا هایی هستن که بجای توجه به نظر اکثریت مردم توجه به فرقه خاص میکنن مثل پایداری
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
افراطیون اونها هستن که به شرق نفت میدن و برنج و روپیه و.. میگیرن اون هم از نوع افتضاهش و به خورد مردم میدن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
یعنی شما اصولگرایان نگاهتان به شرق نیست نفت در مقابل کالای بی کیفیت چینی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
8 سال گذشته نشان داد که اصولگرایان افراطی بسیار کثیف تر و وابسته تر به عوامل خارجی هستند و از این تحریم ها وسوء مدیریت دولت قبلی برای خود کار وکاسبی راه انداخته بودند. حالا که قطع شده معلومه که ناراحت می شوند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
7
37
این مساله عوام سواری دقیقا در مصاحبه های گلچین شده ی صداوسیما با مردم در مورد مسایل مهم مملکتی دیده میشه!
نا شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
47
49
امثال احمدی نزاد انشاالاه نیان دیگه خدایا
پاسخ ها
1000
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
اگه واندیم نمیان مطمئن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
52
37
درود بر آقاي صادقي و قلم نافذشان انصافا تيتر بسيار بامعنا و بجايي است/
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
61
56
واقعا 24000000 ایرانی غیور که رای به انتخاب دوباره آن مرد دادند تن به سواری داده بودند؟ منظورتان همین است؟ ای شرم بر شما باد. وقتی سیلی ملت بر صورتتان فرود آمد آن وقت می فهمید چطور حرف بزنید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
عزیز من عوام گرایی و عوام سواری اصطلاح هستن برای کسانی که از احساسات پاک مردم سوء استفاده میکنه بر علیه منتقدین خودش و سرکوب کارشناسان دلسوز - مثل کار دولت قبلی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
6
28
من از سایت انتخاب میخوام سیستم کامنت گذاریشو اصلاح کنه که هر ای پی فقط یک بار بتونه کامنت بذاره . یک نفر که طرفدار احمدی نژاده هی اومده ... بافته.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
46
57
وقتي استقبال از هاشمي تو كرمان با اندكي از ادمهاي رسمي وسازماني صورت ميگيره بايدم تصوير استقبال پرشكوه مردم از احمدي نژادو براي چنين مفاله اي بذاريدو اونو عوام پرستي بخونيد شماكه به دروديورار ميزنيد تا بلكه مورد اقبال عمومي قرار بگيريد رييس دولت كه جرات سفر استاني نداره اينم كه فكر ميكردن وضعش بهتره حال وروزش معلومه
پاسخ ها
پارسا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
به اون کار احمدی نژاد میگن عوام فریبی که برا همه روشن شده مقاله هم لازم نداره
ابوعوام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
25
17
خداراشاكرم كه كيهان وانتخاب دو بر يك خنجر هستند چرا گزينشي با پيام ها برخورد مي كنيد با اينكه حاوي توهين نيست اصلا چند بار اتفاق افتاده مطلب راازسايت بر داشتيد بدانيد اين روند را مردم خيلي زود مي فهمند تو خواه پند گير خواه ملال من آنچه شرط بلاغت بود گفتم
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
42
55
شماها به دروغ يا از روي ناآگاهي بيشتر اصول گرايان را افراطي معرفي مي كنيد .آيا بايدمثل مذاكرات ژنو آنقدر امتياز به غربي ها بديم كه با تحريم هاي جديد به ريش ما بخندند وما را خوار كنند .آيا ايستادگي در برابر خواسته هاي نا بحق دشمنان داخلي وخارجي افراط است .اگر در اصول خود افراط نكنيم فردا بايد به عنوان نمونه در برابر جزاير سه گانه هم كوتاه بياييم
پاسخ ها
ف
| - |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
اصلاح طلب ها قبل از اقتدارگرایان وتمامیت خواهان معتقد به حذف همه رقباودگراندیشان به اصول و قانون وقانون اساسی که کامل اجرا نشده معتقد بوده اند !
هاوش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
76
52
روشنفکرا! سلام بلد نیستند واقعا! آبو بریزید اونجاتون که می سوزه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
25
60
ما که به هیچ جناحی تعلق نداریم ! از همان توده مردمی هستیم که شما آن ها روعوام بی علم می دانید که قطعاً اشتباهی فکر می کنید.این را بگم که 19 میلیون رأی آقای دکتر روحانی متعلق به چها نفر ( هاشمی ،خاتمی ،عارف و روحانی ) می باشد و شعار اعتدال ایشون هم معدل این چها نفر است . یعنی هاشمی+ خاتمی+ عارف +روحانی/ 4 .حاصل این عبارت می شود دولت اعتدال . البته ما امیدواریم که این دولت هم گوشه چشمی به این توده عوام ( به تعبیر بعضی خیلی بلدا! اوام)داشته باشد .یک سری هم به این بیچاره ها بزند.وقتی داش محمود می اومد در سفر استانی بعضی ها به شدت عصبانی می شدند و می گفتن چرا این کار رو می کنه ؟ او هم باید در پایتخت بنشینه و جلسه بگیره و یک نفر شب بیاد تلویزیون بگه ما .......! آره دوستان ما هرچه داریم از همین مردم و عوام داریم . اگر همه علم ندارند اما شعور بالایی دارند .( فکر بد نکنید ) ایران را تا بدین جا دو عامل نگه داشته رهبری نظام و مردم و این را شک نکنید.دست همه کسانی که برای این کشور تا به حال زحمت کشیده اند درد نکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
درسته ولی ربطی نداشت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
12
17
فساد مالی اخلاقی کل ایران را گرفته عخب.......
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
ماجرای پرونده کرسنت که یکی از بزرگترین فسادهای اقتصادی در طول تاریخ کشور است با بایکوت و سکوت کامل خبری رسانه های اصلاح طلب مواجه شده است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
70
32
ابو بریز اونجایی که می سوزه.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
تو که نه شعور داری و نه ادب، معلومه که طرفدار که هستی.
ناشناس
| - |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
حالا انتخاب جان الان چقدر لازم بود اینو تایید کنی؟
اصلا یه بحث بذار ببین نظر ما چیه درباره نمایش کامنت ها...
یاسین حکمت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
64
34
من هنوز موندم انتخاب مطالب حاوی توهین رو منتشر نمی کنه راسته یا دروغ. کامنتهایی رو که خوندم توهین به دولت قبلی موج می زد. اگه انشالله این وضعیت با همین شیب ادامه پیدا کنه انتخابات بعدی دوباره احمدی نژاد میاد سر کار. تشکر انتخاب جان ادامه بده تندترش کن. توهین کن.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
توهین بالاتر از آنچه هم کیشان شما می نویسند: آب بریز....... واقعاٌ که رو می خواد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
73
28
خوب شد 750 هزار تا بیشتر بودین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
70
44
چی شد وقتی شما نوکرهای امریکا اونهارو گول میزنید وبه شما رای میدن خوبن وتاج سرتون وقتی دستتون رو میخونن وکلاه سرشون نمیره میشن عوام!!!!!!!!!!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
38
67
مقاله خیلی جالب و درستی است . با تشکر از سایت وزین انتخاب . امیدوارم که از گذشته پند بگیرند و از ادامه این روش خودداری کنند و مواضع خود را شفاف بیان کنند که مردم تکلیفشان با آنها بدانند .
یک اصلاح طلب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
16
37
این عوام فریبان شما را سوار شده اند. شما که اصلاح طلبی را با تندروی و گند زدن به چهره اصلاحات اشتباه گرفته اید.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
2
15
... مثل یه طاعون و هنوز هم ملت تو ظعف صدمه این بیماری اند .
نفرین به ... و هرچی ... چی که بوی فسادشون همه رو داره خفه میکنه .
ما از اینهمه خیانت که در حقمون شده فقط میتونیم دردمون رو بصورت کامنت بگیم .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
14
5
این رویه ای که در پیش گرفتید و همه مخالفینتون رو افراطی می نامید بعدا به ضررتون تموم میشه...
پاسخ ها
فواد
| - |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
کسی که منطق نداره همین الان محکوم میکنه و یک عده بیخبر رو میاره برای مجازات طرفش ، مخالفه یا افراطی؟
الهام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
3
24
از شما دوستان خواهش میکنم دیگر اینقدر حرص این برادر حسین وحسین چیها وساندیس خورها رو نخورید درضمن نماینده ایران و ایرانی سعدی و مصدق است نه احمدی نژاد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
1
2
تا یک مسئله ای پیش میاد افراطیون پای ائمه ی اطهار را به میان می کشند تا کند کاریهای خود را پنهان کنند و با اختلاس و هزاران خیانت و دغل بازی مردم را سرکیسه می کنند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
2
0
انتخاب! جان مادرت بی خیال این محمود شو .
8 سال بدبختی و تحقیرو انزوا کشیدیم بس نبود ؟؟
یه مدت اسم و عکس اینو نیار تو سایتت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
1
3
lتوضیح بدید که اولین بار مردم سالاری(سواری) دینی رو کی گفت؟!
صابری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
2
3
نماد افراط آدمهایی امثال خاتمی و کروبی و میر حسین هستند.... کسانی که در فتنه 88 نقش داشتند و باید هر چه زودتر محاکمه شوند... که خسارات بسیاری به مملکت وارد کردند...
البته خود نویسنده این مقاله هم با این نوشتار نشان دادند که افراطی هستند... و فرافکنی می کنند...
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
2
2
مردم را عوام فرض نکنید از حذف یارانه و دادن سبد کالایی کذایی دولت جدید و وضع اسفبار سال اینده معلوم خواهد شد که کدام دولت در سخت ترین شرایط موفق بوده است...همان لیاقت شما هاشمی است که حتی همشهری هایش هم از او گریزانند.
سیدمهدی موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
2
1
اصلاح طلب ها هم چندان فرقی با همین عوام گرایان نداشتند !!

مگر خود اصلاح طلبها شعار مردم سالاری نمی دادند ؟؟
چی شد نهایتش معلوم شد که ایشان هم دنبال مردم سواری هستند نه مردم سالاری !!!

این فرمایشات گهربار اصلاح طلبان را که فراموش نکردیدم !!

-اگر مرگ موش هم مجانی شود مردم ایران برای آن صف می بندند!!

-تهران باید به قدری گران شود که فقط ثروتمندان و متنعمان بتوانند در این شهر زندگی کنند !!


-مگر ما اصلاح طلبان شعار نان داده ایم که امروز مردم ایران از ما نان می خواهند !!!!


اصلاح طلب ها بدتر از اصول گراها و اصول گراها بدتر از اصلاح طلبان هستند
فقط این وسط ملت بیچاره ایران می باشند ...


هم اصلاح طلبان را دیده ایم هم اصول گرایان
...
محمد مشهد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
2
3
سلام چطور توقع داريد دولتي كه خود را با تدبير ترين دولت پس ازl انقلاب ميداند
راه دولتي را ادامه دهد كه معتفداست 8سال كشور را رو به سقوط برده وازاو الگو
بگيرد براستي اگر ميخواست الگو بگيرد استكبار ستيزي به معناي واقعي را الگو ميگرفت
نه در شعار وحرف اينك معلموم است ميخواهند راه خفت بار دولت اصلاحات را ادامه دهند
وبا لبخند ودوري از ارمانهاي مقدس انقلاب وجه اي براي خودشان نزد مستبكرين بدست
بياورند چه نيازي به سفرهاي استاني وسر كله زدن با پا برهنگان همانند (رانندگان تاكس)
بهتر كه به سفر استاني نمي روند بايد جايي بروند هم شانشان باشد (امريكاواروپا)
بايد بدانيم هر گرد ي گردو نيست انصاف دهيد سفر به شهر ها و روستاها با پيچ وگردنهاي
خطر ناك با اتومبيل كولردار كجا ؟وامريكاواروپا با هوا پيما كجا واقعا تدبير چي ميگه؟
رها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
2
3
افراطیونی که با یک بمب امریکا له می شوند رو چه به سیاست.همون هایی که روزی سر سفره احمدی نژاد و تامین اجتماعی اش ارتزاق میکردند و حالا شدند معتدل.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
1
3
راست مي گيد رفتار محمود پوپوليستيس بايد مثل وزير ارشاد جنتي هر كي ازت سوالي پرسيد بگي به تو مربوط نسيت مالايق احترام نيستيم مالايق به توچه هستيم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
1
2
اي كاش دسته گلهاي احمدي نژاد با اين چيزها تمام مي شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
0
2
3000 میلیارد زیر گنبد کبود!
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
2
2
انصاف می کن یا فؤاد صادقی آنکس که در قرن 21 به مردم کلید نشان می دهد پوپولیست است یا جناب محمود احمدی نژاد
پاسخ ها
محمدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
اين كليد كليد حل مشكلات نيست چون كار نميكنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
3
2
"اگر سران افراطيون به مردم اجازه اظهار نظر آزادنه را بدهند" یعنی کی دقیقا" ؟ مصباح یزدی,شریعتمداری,احمد خاتمی و در راس اونها کیییییییییییییییییییییییییی؟
333
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
3
4
واقا که دستتون درد نکنه.به والله خجالت داره.خجالت بکشید.هشت سال نمک خوردیم حالا نمکدون میشکنیم.5سال ماها چه مشکلی داشتیم یکم فکر کنید دوستان فکر کنین. سه سال آخر دولت آقای احمدی نژاد یکم وضع خراب شد اونم طبیعیه چون تحریم بودیم می دونید چرا چون به آمریک پا ندادیم. چون خام آمریکا نشدیم.نبودیم مثل الان که 1+5 به نتیجه برسه بعدش هم آمریکا بیاد بگه از 25درصد باید5درصد تولید کنید.هه خنده داره 20 درصد ازمون گرفتن.حد اقل اون موقع اگه به توافق نرسیدیم 25 درصد تولید میکردیم.آبرومون رفت تا گفتن با آمریکا مذاکره کنیم آمریکا نفتمون رو دوباره تحریم کرد.هه باز دوباره آبرومون رفت اوباما گفت من به روحانی اعتماد ندارم حد اقل تو 8 سال نه اوباما گفت به احمدی نژاد اعتماد ندارم نه بوش.از اول انقلاب کی واسه مردم اینجوری کار کرد.تمام چادرنشینا خونه دارشدن تمام جاده ها آسفالت شدن فقر کمتر شد عدالت بیشتر شد .خب حالا تو این سه سال آخر یکم وضع بد شد ولی سود دولت احمدی نژاد بیشتر از ضررش بود. بیاین واقعیت هارا قبول کنیم.نمکدون نشکنیم .فکر نکنین که فقط مسئولین باید اون دنیا جواب مردم رو بدن ما مردم هم باید جواب مسئولین رو بدیم..
الان چند ماه هست آقای روحانی رئیس جمهور شدن هنوز پاشون هم از تو کاخ ریاست جهمری بیرون نزاشتن .هنوز یک دونه سفر استانی هم نرفتن ببینن وضع مردم چیه
جوانان ایران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
4
3
دست آوردهای احمد نژاد در 8 سال گذشته
1- بی ارزش کردن پول ملی تا 300 درصد دلار 1000 تومن دلار 3000 تومن
2- بزرگترین اختلاس تاریخ بانکی در زمان ایشان توسط رئیس بانک ملی
3-افزایش بی کاری و اعتیاد
4-فرار مغزها
5- تعطیلی صنایع تولیدی
6- بی ارزش شدن پاسپورت و منزلت ایرانیان

امیدوارم این دست آوردها آنقدر تکرار بشود که همه مردم از عملکرد ایشان اگاه شونند
کمیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
1
2
این دیگه کیه؟!!! منم مطلب بدم تو سایتتون میگذارید؟
غیر خواص
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
3
2
مثل اینکه این آقایون به جز افراد همفکر خود دیگران را عوام میدانند نمیدانم با چند اظهار نطر به خلاف دولت قبلی و به قول خودشان روشنفکرانه)تاریکفکر( به جرگه خواص میروند
اصلاح طلب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
1
4
انقدر در گذشته نباید زندگی کنیم.
نباید همه چیز را به گردن احمدی نژاد انداخت و همه مشکلات را به گردن او انداخت.
از دولت آقای روحانی انتظار داریم به گذشته نپردازد و همچنین اصولگرایان هم دلیل باختشان را احمدی نژاد ندانند,زیرا کلهم سیاست و افکارشان محبوبیت زیادی ندارد و دست از شعار و تهاجم بردارند.
انتخاب اگه میشه نظرمو منتشر کن
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
2
1
آب رو بريز همونجايي كه ميسوزه
ناشناس
|
GERMANY
|
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
2
2
يك موي همين عوام كوخ نشين بيشتر از همه شما دزدان و حرام خواران بيت المال ارزش دارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
3
1
ساده نباشید روحانی هم بد تر از این عمل میکنه خواهیم دید همین معاون راهبردیش نوبخت فردی رو قائم مقام خودش کرده که کافیه در سوابقش جستجو کنید ببینین چه ضرباتی مرگبار بر پیکر مدیریت این کشور وارد کرده بود تازه بازنشسته هم بوده دوباره برش گردوندند چرا ؟ مگه ما این همه استاد دانشگاهی نداریم چه لزومی داشت برن سراغ این ؟ یا اینکه همین تامین اجتماعیشون و یا سازمان بازنشستگیشون چه گلی بر سر بازنشسته های بدبختشون زدند ؟ کی دلش میسوزه برای این ملت ؟ هر امد شعاری داد و جیبشو پر کرد و رفت !!! الان هم امیدشون بدبختانه به دستان امریکاست فکر کردن رابطه با این ملعون گشایش کارشونه ؟؟؟ خدا را فراموش میکنند و شیطان رو میگیرن ؟ این کشور هدایت بشو نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
2
2
می دونم منتشر نمی کنی ولی بد نیست سری به نشریه تیجر بزنیند درمورد سرقت علمی مقاله معاون پرافتخار ومدعی ویا دیدار با جرج سورس در انتخابات 88 تاملی کنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
4
2
به نظر شما همین متن نوعی عوام گرایی از نوع جدیدش نیست؟ فقط یک سواله!
منصور نوين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
1
2
انتخابات اگر به دور دوم ميكشيد روخاني شايد 30 ميليون راي مي آورد، يادمون نره كه احمدي نژاد دور اول فقط 5 ميليون راي آورده بود...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
4
0
اون ممد چاخان بود واین محمود چاخان
نظرات بینندگان