arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۱۶۶۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۲۸ آذر ۱۳۹۲

روسیه موشک‌های خود را در مرز اروپا نصب کرد

روسیه، سامانه‌های موشکی "اسکندر-ام" خود را در منطقه غربی این کشور و در مرز اروپا مستقر کرده است. به نظر می‌رسد این موشک‌ها قادر به تخریب سامانه‌های سپر موشکی در اروپا هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روسیه، سامانه‌های موشکی "اسکندر-ام" خود را در منطقه غربی این کشور و در مرز اروپا مستقر کرده است. به نظر می‌رسد این موشک‌ها قادر به تخریب سامانه‌های سپر موشکی در اروپا هستند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر دفاع روسیه امروز این خبر را تائید کرده و سخنگوی وی نیز گفته است که سامانه‌های موشکی "اسکندر-ام" در منطقه‌ای درغرب این کشور در "کالینگراد" نصب شده‌اند.

کالینگراد منطقه‌ای بین لهستان و لیتوانی‌ است و در واقع این موشک‌ها در مرز اروپا مستقر هستند. اما به گفته وزیر دفاع روسیه این موضوع نباید موجب نگرانی اروپایی‌ها شود.

از سویی روزنامه آلمانی "بیلد" هم روز شنبه گذشته اعلام کرده بود که روسیه طی دوازده ماه گذشته چندین سامانه موشکی را به نام های اسکندر و SS_26 در منطقه کالینگراد نصب کرده که می‌توانند اهداف مختلف در لهستان و آلمان را هدف قرار دهند.

خبرگزاری "ریانووستی" در مسکو نیز می‌گوید که این موشک‌ها با برد 280 کیلومتری و با دقت بسیار بالا برای تخریب اهداف مختلف زمینی اعم از موشک ، توپخانه دوربرد یا سامانه‌های ضدموشکی طراحی شده‌اند.

موشک‌های اسکندر قادر به هدف قرار دادن انواع اهداف زمینی از جمله سامانه‌های پدافند موشکی و پدافند هوایی هستند. به نظر می‌سد این اطلاعات به وسیله عکس‌ها و تصاویر ماهواره‌ای جمع‌آوری شده است.

از سویی آمریکا از حدود یک سال پیش استقرار سامانه پدافند موشکی خود در اروپا را آغاز کرده است.

اواخر سال 2011 "دمیتری مدودف"- رئیس جمهور وقت روسیه، اعلام کرده بود که قرار است در منطقه کالینینگراد موشک‌های اسکندر مستقر شود که قادر هستند تأسیسات سپر موشکی اروپا را تخریب کنند.



نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱۲
غیر قابل انتشار: ۰
فرشاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
12
71
روسیه نه دوستیش معلومه نه دشمنیش به خدا امریکا با یه کشورهم دوس شه تا اخر باهاشه ولی امثال روسیه و انگلیس نه
فرزند ایران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
6
15
روسیه به شدت خطرناک شده و این احمق ها به فکر ایرانند
به نظرم اونها باید روسیه رو مهار کنند . اون تونسته برخی متحدین غرب در منطقه رو به سمت خودش بکشه که این یعنی شروع دوباره جنگ سرد...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
4
15
گویا دوباره جنگ سرد داره کلید می خوره...
مجتبی
|
UNITED KINGDOM
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
48
6
اگه روحانی سیاست داشته باشه میتونه روسیه رو به متهد خوب ایران تبدیل کنه در برابر آمریکا و بقیه کشورها
نظرات بینندگان