arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۲۸ آذر ۱۳۹۲

ناآرامی ها در سودان جنوبی ادامه دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درحالیکه ناآرامی ها در سودان جنوبی کماکان ادامه دارد ارتش این کشور روز پنجشنبه اعلام کرد کنترل مرکز ایالت شرقی این کشور را ازدست داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از ˈکامپالاˈ اوگاندا، ˈفیلیپ آگوئرˈ سخنگوی ارتش سودان جنوبی گفت: مسئولین در شهر ˈبورˈ مرکز ایالت ˈجونگلیˈ به تماس های تلفنی پاسخ نمی دهند و دولت مرکزی براین عقیده است که آنان به گروه های شورشی پیوسته اند.

وی افزود: کنترل شهر ˈبورˈ از دست ارتش خارج شده است.

این سخنگو همچنین گفت که در طول شب گذشته درگیری مسلحانه در شهر بور ادامه داشت و افسران شورشی سعی داشتند تا کنترل شهر را از دست نیروهای وفادار به دولت خارج کنند.

براساس این گزارش، از زمان شروع درگیری ها در سودان جنوبی در روز یکشنبه، صدها نفر کشته شده و هزاران نفر دیگر از مردم برای فرار از این درگیری ها خانه و کاشانه خود را ترک کرده و در پایگاه های سازمان ملل تحت محافظت قرار گرفته اند.

درگیری ها در سودان جنوبی در شهر بور مرکز ایالت شرقی جونگلی رخ داده و تنش های موجود در حال گسترش به دیگر ایالت ها است. 

ˈسالوا کی یرˈ رییس جمهوری سودان جنوبی تلاش ˈریک ماچارˈ معاون سابق خود را برای یک کودتا عامل این خونریزی دانسته است. 

با این حال ماچار که در ماه ژوئیه توسط رییس جمهوری برکنار شد و اکنون یک فراری محسوب می شود هرگونه تلاش برای کودتا را تکذیب کرده است. 

این گزارش می افزاید، نگرانی در مورد بروز جنگ داخلی در سودان جنوبی، جدیدترین کشور جهان با هشدار سازمان ملل در مورد گسترش دامنه خشونت ها، افزایش یافته است.

جامعه بین الملل از آن بیم دارد که این کشور فقیر و بی ثبات که در سال 2011 از سودان استقلال یافت، ممکن است دوباره با یک جنگ داخلی روبرو شود.
نظرات بینندگان