arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۳۰ آذر ۱۳۹۲

"مبارزه با افراط گرایی به منزله جهان عاری از خشونت است"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مطرح کردن طرح مبارزه با افراط گرایی از سوی دکتر روحانی موضوعی بسیار حائز اهمیت است، زیرا بعد مثبت این طرح به منزله جهان عاری از خشونت است.

ˈفرج الله عارفیˈ افزود: پیشنهاد طرح مبارزه با خشونت و افراط گرایی موضوع بسیار خوبی است و مطرح کردن آن در مجمع عمومی سازمان ملل از سوی رییس جمهوری ایران یک فرصت با ارزش و با اهمیت بود.

وی یاد آور شد: در عین حال و در صورت رعایت کردن این قطعنامه از سوی سایر کشورها شاهد کاهش رفتارهای خشونت آمیز خواهیم بود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد اظهار کرد: زمانی که بحث گفت و گوی تمدن ها از سوی رییس جمهوری دولت هفتم و هشتم ایران مطرح شد، طرح خوبی بود اما کشورهای ابرقدرت از این طرح سوء استفاده کردند و پس از آن شاهد حمله به افغانستان و عراق بودیم.

عارفی گفت: تمامی کشورهای موافق و حامی قطعنامه ضد افراط گرایی باید با وحدت و هم افزایی بیشتر در راه مبارزه با پدیده افراط و خشونت گام بردارند تا مبادا این موضوع بهانه ای برای تهدید کشورهایی دیگر شود.

وی بیان کرد: همانطور که می بینیم ابرقدرت های جهان از حقوق بشر دم می زنند اما بدترین نوع رفتارهای ضد بشری را اعمال می کنند، به عنوان مثال زندان گوانتانامو یکی از نمونه های بارز رفتارهای ضد بشری است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این قبیل کشورهای مستکبر حقوق بشر را چماقی کردند و به وسیله و بهانه آن رفتارهای خشونت آمیز خود را ادامه دادند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان