arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۱۰۷
تعداد نظرات: ۹۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۰۱ دی ۱۳۹۲
مشاور رییس جمهور:

مهدوی کنی گفت دیگر به جلسات احمدی نژاد نرو / احمدی نژاد و مشایی یک تئوری بیشتر نداشتند «کار اساسی نکنید چون خرجش زیاد است ،فقط کاری کنید مردم خوششان بیاید»

از آقای احمدی نژاد شنیدم که می گفت من وامدار هیچ کس در ریاست جمهوری نیستم و فقط وامدار زیارت عاشورا و دعاهای ندبه هستم. راجع به وزارت اطلاعات و وزارت ارشاد با ایشان صحبت کردم... در حدود یک ربعی که من صحبت می کردم ایشان زیر شیشه میز را درست می‌کرد."
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفته است که در دوره هشت ساله ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، "قدم های بسیار بلندی در گذار معکوس دولت داری در ایران به سمت دولت قاجاری برداشته" شده است.

به گفته آشنا "در این دوره تلاش زیادی شده بود تا تصمیمات متمرکز در حلقه بسیار کوچکی گرفته شود... گاهی سو تدبیر تصادفی اتفاق می افتد و گاهی به صورت ساختاری و حساب شده پیش می رود این اتفاق بسیار بیشتر از هشت سال می توانست کشور را عقب ببرد."

مشاور رئیس جمهور ایران و سرپرست مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری این موضوع را به مجله «اندیشه پویا» گفته است.

آشنا از برخی از اتفاقاتی که در دولت محمود احمدی نژاد رخ داده با عنوان "مین‌گذاری در اداره کشور" نام برده و گفته "برخی از مین‌ها کشف شد برخی هم در آستانه انفجار است و فقط کافی است که پایمان را از روی آن برداریم."

او در توضیح این توصیف گفته است که "در موضوع یارانه ها پای ما الان روی مین است نه می توانیم ادامه دهیم و نه می توانیم قطع کنیم آیا به مردم می توان گفت که اشتباه شده است؟ مسکن مهر هم همین طور است."

آشنا گفته دولت قبل "در هفته آخر کاری خود نمایشگاه بین المللی را بدون طی مراحل قانونی به صداو سیما واگذار کرد. صداوسیما هشت سال نمایشگاه بین المللی را می‌خواست، به او ندادند و یک باره در هفته آخر کاری دولت آن را به صداو سیما دادند. این مشخص است که در دولت بعدی نمایشگاه را به صداو سیما نخواهند داد و این یعنی گذاشتن مین در رابطه صداوسیما و دولت جدید."

واگذاری شرکت ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی به آستان قدس
مشاور رئیس جمهور ایران گفته در یک مورد دیگر دولت آقای احمدی نژاد، "شرکتی را که ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قیمت دارد به آستان قدس واگذار کرده که باز هم مشخص است دولت بعدی آن را ابطال می کند و این می شود مین گذاری در رابطه آستان قدس و دولت تازه. در آخرین هفته دولت، دفتری را که مهندس [میرحسین] موسوی در آن کار می کرده به صورت ۱۵ ساله به یک شخص بسیار محترم حقیقی ولی با عنوان حقوقی واگذار شده، دولت بعد آن دفتر را بگیرد یا نگیرد؟ و خیلی موارد دیگر."

حسام الدین آشنا به موضوع هلوکاست و انکار کشتار یهودیان توسط محمود احمدی نژاد هم اشاره کرده و گفته "قبل از هرکسی مرحوم دکتر مجید شریف که جزو مقتولین مظلوم قتل های مشکوک بود کتاب آقای روژه گارودی را ترجمه کرده بود یعنی افراد منتسب به نهضت آزادی موضوع افسانه پنداشتن هولوکاست را اولین بار در جامعه ما ترجمه کرد پس از مساله کشف آقای احمدی نژاد نبود. تبدیل کردن هلوکاست به یک گفتمان و تحمیل هزینه ای سنگین برای کشور نتیجه اش قفل کردن کل روابط خارجی ایران با غرب بود... و من اصلا نمی توانم بروز چنین اتفاقی در سیاست خارجی خودمان را تصادفی بدانم."

'مهدوی کنی، رفتنم به جلسات احمدی نژاد را منع کرد'
حسام الدین آشنا به گفته خودش مدت کوتاهی در دوره شهرداری آقای احمدی نژاد در جلسات مشورتی که او تشکیل داده بوده شرکت می کرده است اما می گوید که محمدرضا مهدوی کنی (رئیس فعلی مجلس خبرگان) او را از رفتن به جلسات منع کرد.

آشنا می گوید "خودم هم در همان جلسات در سال ۸۲ فهمیده بودم که آقای احمدی نژاد با اصراری که در درگیری با دولت داشت قصد دارد به ریاست جمهوری انتخاب شود."

مشاور رئیس جمهور فعلی ایران می گوید وقتی آقای احمدی نژاد در سال ۱۳۸۴ به ریاست جمهوری انتخاب شد "یک بار برای دیدن ایشان رفتم. آقای حدادعادل [رئیس مجلس وقت] اتاقش در مجلس شورای اسلامی را به ایشان داده بود و خودش رفته بود بهارستان و رئیس جمهور منتخب در مجلس می نشست. از آقای احمدی نژاد شنیدم که می گفت من وامدار هیچ کس در ریاست جمهوری نیستم و فقط وامدار زیارت عاشورا و دعاهای ندبه هستم. راجع به وزارت اطلاعات و وزارت ارشاد با ایشان صحبت کردم... در حدود یک ربعی که من صحبت می کردم ایشان زیر شیشه میز را درست می‌کرد."

حسام الدین آشنا می گوید "آقای احمدی نژادی که من سال ۱۳۸۴ دیدم با آقای احمدی نژادی که انتهای سال ۸۲ ترک کردم یک تفاوت داشت و آن افزایش بی حد و حصر اعتماد به نفس او بود."

او می گوید اسفندیار رحیم مشایی، نزدیک ترین فرد در دولت آقای احمدی نژاد به رئیس جمهور پیشین، در دوره ای که آنها در شهرداری تهران بودند "یک تئوری بیشتر نداشت [آقای رحیم مشایی] می‌گفت کار اساسی نکنید چون خرج کار اساسی زیاد است و به جای آن کاری کنید که مردم خوششان بیاید. در واقع تخصص ایشان فیل هوا کردن بود... از خودش شنیدم که گفت درست کردن یک بزرگراه خیلی خرج دارد و یک ماه بعد هم کسی به یاد ندارد که چه کسی آن را ساخته است. این تفکر برای ذهن تبلیغاتی درجه یک است اما برای کشورداری مشکل ایجاد می کند، که کرد."

مشاور رئیس جمهور ایران گفته دولت روحانی دولت پاسداران آشتی و امید است، پاسداران یک تحمل موقت که می تواند به قهر دائم یا به آشتی پایدار تبدیل شود."

او می‌گوید که اسفندیار رحیم‌مشایی، نزدیک‌ترین فرد در دولت آقای احمدی‌نژاد به رئیس‌جمهور پیشین، در دوره‌ای که آنها در شهرداری تهران بودند یک تئوری بیشتر نداشت و آن اینکه می‌گفت کار اساسی نکنید چون خرج کار اساسی زیاد است و به جای آن کاری کنید که مردم خوششان بیاید. در واقع تخصص ایشان فیل هوا کردن بود.

«از خودش شنیدم که گفت درست کردن یک بزرگراه خیلی خرج دارد و یک ماه بعد هم کسی به یاد ندارد که چه کسی آن را ساخته است. این تفکر برای یک ذهن تبلیغاتی درجه یک است اما برای کشورداری مشکل ایجاد می‌کند که کرد.»

مشاور رئیس‌جمهور ایران گفته «دولت روحانی دولت پاسداران آشتی و امید است. پاسداران یک تحمل موقت که می‌تواند به قهر دائم یا به آشتی پایدار تبدیل شود.»

سایت جهان‌ نیز بخش‌هایی دیگر از گفت‌وگوی «اندیشه پویا» با حسام‌الدین آشنا را نقل کرده که در پی می‌آید:

وی در خصوص سابقه آشنایی و حضور در ستاد انتخاباتی آقای روحانی گفت: آقای روحانی دوستان دیرینه‌ای از دوران جنگ و دوستانی قدیمی از زمان حضور در شورای امنیت ملی دارند که من از دوستان دیرآمده ایشان هستم که این دوستان مربوط به دوران انتخابات هستند.

مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه به واسطه یکی از دوستان در آذرماه ۹۱ دعوت شدم تا با آقای روحانی صحبت کنم، گفت: به ۳ دلیل موافق کاندیداتوری ایشان نبودم. بررسی‌های من نشان می‌داد بعد از ریاست جمهوری مقام معظم رهبری، هر دوره حدود ۱۰ سال از سن رئیس‌جمهور کم شده و در نتیجه الان باید کسی رای بیاورد که به لحاظ سنی متولد دهه ۴۰ باشد.

آشنا ادامه داد: دلیل دوم که به ایشان گفتم این بود که مردم بعد از آقای احمدی‌نژاد دیگر به یک روحانی رای نمی‌دهند. دلیل سوم این بود که بعد از احمدی‌نژاد افرادی که وجهه مردمی ندارند به سختی می‌توانند از مردم رای بگیرند و به ایشان گفتم شما مردمی نیستید.

وی در ادامه به پاسخ روحانی اشاره و اظهار کرد:‌ روحانی به من گفت دقیقا به همین ۳ دلیل در انتخابات رای خواهم آورد. او گفت «به این دلیل که مردم دیده‌اند مملکت بچه‌بازی شده، منتظرند یک نفر بیاید که سرد و گرم را چشیده باشد. دوم اینکه مردم دیدند این کلاهی‌ها کار را خراب کردند و حالا می‌گویند صد رحمت به آخوندها و سوم اینکه مردم از کارهای خیابانی خسته شدند و کسی را می‌خواهند که حرف، قیافه و پرستیژش اعتبارآور باشد.»

وی با اشاره به منطق روحانی تصریح کرد: احساس کردم با فردی بسیار باهوش و موقعیت‌شناس و بااراده مواجه هستم.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص جاافتادن آقای روحانی پس از رد صلاحیت آقای هاشمی و کنار رفتن آقای عارف و حمایت آقای خاتمی از روحانی گفت: بیشترین تاثیر در رای آوردن آقای روحانی جمع‌بندی مردم بود که برخی مسائل تجربه‌شده را نمی‌خواستند مجددا تجربه کنند.

آشنا با بیان اینکه از فروردین ۹۲ مطمئن بودم که آقای روحانی رای می‌آورد، به تشریح این مسئله پرداخت و گفت: فروردین ۹۲ بعد از اینکه وی در جمع راهیان نور صحبت کرد احساس کردم یک رئیس‌جمهور متولد شده است. رئیس‌جمهور شدن دکتر روحانی برای من مثل برکشیدن شاخه‌ای بود که فقط دیدن اولین جوانه‌اش شما را از رویش آن مطمئن می‌کند.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور به گذشته کمی دورتر هم اشاره می‌کند و با بیان اینکه آقای روحانی سال ۷۶ هم برای کاندیدا شدن آمادگی داشت اما در جمع‌بند‌ی‌ها به دلیل عدم تشخیص موقعیت، آقای ناطق کاندیدا شد، می‌گوید: در سال ۸۴ با برآورد اشتباهی که دیگران انجام دادند، آقای هاشمی کاندیدا شد و سال ۸۸ هم آقای روحانی آمادگی داشت که مسئولیت بپذیرد اما باز هم مصلحت‌سنجی‌هایی باعث شد جلو نیایند و حالا در ۹۲ با فردی مواجه بودیم که ۱۶ سال در سطح بالا به اداره کشور فکر کرده بود و به تدریج جمع‌آوری داده‌های راهبردی را انجام داده بود.

آشنا روحانی را برای خود همچون شهید بهشتی در زمان درست خود دانست و اظهار کرد: شهید بهشتی مردی مناسب برای زمانی نامناسب بود اما آقای روحانی درست سر وقت رسیده بود.

سرپرست مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال چه شد که آقای روحانی به سراغ شما آمدند، آیا آشنایی وی با شما پیشینه قدیمی‌تری داشت، خاطرنشان کرد: من در یک مورد با ایشان همکاری نزدیکی داشتم. سال ۷۷ در جریان مسئله رفع حصر آیت‌الله منتظری با ایشان از نزدیک کار کردم و فکر می‌کنم خاطره خوبی از آن تجربه داشتم.

وی نقش خود را در آن ماجرا مشاور خواند و افزود: آقای دری‌نجف‌آبادی از من خواستند که به آقای روحانی کمک کنم.

مشاور روحانی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود حسام‌الدین آشنا مشایی آقای روحانی است، گفت: من این نگاه را خیلی خطرناک می‌دانم. هیچ‌وقت مشاور ارشد آقای روحانی نبودم و نیستم. آقای روحانی هیچ‌وقت به حرف یک نفر گوش نکرده و الان هم گوش نمی‌کند.

آشنا در پاسخ به سوالی در خصوص روز ثبت‌نام کاندیداها و انتشار یک سناریوی ۳ پرده‌ای در وبلاگش مبنی بر اینکه شورای نگهبان روحانی را تائید صلاحیت نمی‌کند و آقایان هاشمی، ناطق، روحانی، رضایی، مصباح، قالیباف و خاتمی از صحنه سیاست ایران محو می‌شوند، اظهار کرد: ۲ مسئله را باید از هم تفکیک کرد، اول چیزهایی که نوشته می‌شود و دوم چیزهایی که خوانده می‌شوند. مخاطب وبلاگ من لزوما شما نیستید. برای من مهم خوانده شدن است و نه فقط نوشتن. مهم این است کسانی که این متن‌ها را می‌خوانند با آن چه می‌کنند. برخی از خواننده‌ها از این نوشته‌ها متوجه شدند که سناریوی خطرناکی در جریان است و باید مراقب باشند که اتفاق نیفتد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره نتایج انتخابات گذشته نیز اظهار کرد: من نتیجه انتخابات سال ۷۶ را حاصل پیروزی شهر بر روستا می‌دانم. انتخابات ۸۴ و ۸۸ را حاصل پیروزی روستا بر شهر و ۹۲ را حاصل همکاری شهر و روستا می‌دانم ... من کاملا قانع هستم که آقای احمدی‌نژاد در سال ۸۸ انتخابات را برده است. با تدلیسی که سعید حجاریان گفته موافق نیستم. با واژه‌ها نباید بازی کنیم.

آشنا افزود: همه دولت‌ها تلاش می‌کنند با به کار بردن برخی روش‌ها در دوره دوم هم پیروز شوند. بعضی روش‌ها را ما دوست داریم و بعضی را هم دوست نداریم. همه دولت‌ها در سال آخر دوره اول خود قیمت‌ها را کنترل می‌کنند و ثابت نگه می‌دارند، همچنین تلاش می‌کنند مردم را راضی نگه دارند. می‌گویند می‌خواهیم مشارکت را افزایش دهیم، اما واقعیت این است که مشارکت را به نفع خود افزایش می‌دهند. این کارهای آقای احمدی‌نژاد هم نه عجیب و نه دفعه اول بود که اتفاق می‌افتاد.

وی در پاسخ به این سوال که گویا آقای روحانی مبتنی بر تجربه سال‌های گذشته روش‌هایی را به کار برد که پیروزی‌اش غیرمحتمل نشود، گفت: بله؛ پروژه ۸۸ مجددا داشت اجرا می‌شد. حتی برخی درخواست بازداشت ما را هم داده بودند.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور درباره اینکه چه کمک تبلیغاتی به آقای روحانی کردید و ایده کلید از کجا آمد، اظهار کرد: دوستان احساس کردند سرمایه‌گذاری تبلیغاتی روی کلید ایده جالبی است. از نظر ما تدبیر، کلید حل مشکلات بود. کلید یعنی اینکه قفلی وجود دارد و راه‌حلی هم وجود دارد. ما به نمادی مجسم احتیاج داشتیم که برای همه قابل فهم باشد.

آشنا درباره رنگ بنفش نیز گفت: انتخاب رنگ بنفش ۳ دلیل داشت. اول اینکه جمع قرمز و آبی است. رنگ سال هم بود و سوم اینکه در روانشناسی رنگ بنفش افتخار، غرور و پیچیدگی تعریف شده است.

وی در خصوص کارنامه ۱۰۰ روزه دولت نیز گفت: مسئله اصلی آقای روحانی انجام ۳ کار بزرگ بود؛ اول اینکه بتواند برنامه‌ای تنظیم کند که صرفا تبلیغاتی نباشد، دوم اینکه افرادی برنامه را بنویسند که می‌خواهند آن را اجرا کنند و سومین کار بزرگ آقای روحانی اداره کردن یک دولت تدبیری و ترکیبی بود که نه منافع اعضا آنها را به هم گره زده باشد و نه مسائل عقیدتی و ایدئولوژیک.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور ادامه داد: تشخیص آقای روحانی این بود که کشور بیمار است و این بیماری بحرانی شده و بیماری در CCU بستری است. او می‌خواهد بیمار را به بخش بیاورد. پیدا کردن افراد مورد نیاز برای رفع این وضعیت و از آن سخت‌تر تبدیل کردن این افراد کاردان جاافتاده به یک تیم کاری اصلی‌ترین دغدغه آقای روحانی بود.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا منطقی است که فیس‌بوک فیلتر باشد اما وزرای دولت فیس‌بوک داشته باشند، گفت:‌ مگر فیس‌بوک در ایران فیلتر است؟ اگر فیلتر است پس معنای فیلتر چیست؟ اینکه همه دارند از فیس‌بوک استفاده می‌کنند توهین به فیلترینگ است. ما آش نخورده و دهن سوخته‌ایم. فیلترینگ یک معنا بیشتر ندارد و آن یعنی نظارت. در واقع سیستم فیلترینگ ما فقط دولت را از اینکه شما را ببیند محروم می‌کند.

آشنا درباره اعلام آمادگی احمدی‌نژاد برای مناظره با بیان اینکه به عنوان یک شهروند از این اعلام آمادگی استقبال می‌کنم، تصریح کرد: به ایشان توصیه می‌کنم قبل از اینکه مناظره کنند ۳ کار را انجام دهند. آقای روحانی متن گزارش ۱۰۰ روزه خود را روی سایت منتشر کردند، لطفا آقای احمدی‌نژاد نیز یک متن مکتوب در پاسخ به آن بنویسند. تیم لادن که الان جای دیگری مستقر شده و وزرای ایشان که کابینه سایه تشکیل می‌دادند به خودشان زحمت بدهند و گزارش را نقد کنند. دوم اینکه با توجه به سوءسابقه‌ای که ایشان در استفاده از فرصت مناظره دارند، یک بار از ملت ایران راجع به شیوه مناظره‌شان عذرخواهی کنند و از اتهام زدن به اشخاصی که در جلسه حضور نداشتند و از گفتن سخنانی که بعدا کذب آن محرز شده از مردم عذر بخواهند چرا که بعید می‌دانم تا اطلاع ثانوی کسی در ایران به ایشان تریبون مناظره زنده بدهد. سومین کار آقای احمدی‌نژاد رفتن به دانشگاه‌های کشور و پاسخ به سوالات آنان است. این برای این است که تمرین کنند که وقتی رئیس‌جمهور نیستند چگونه قرار است دیگران با ایشان مواجه شوند. اگر این ۳ کار را انجام دهند آن وقت زمینه فراهم می‌شود تا ببینیم باز هم ایشان تقاضای مناظره با رئیس‌جمهور را دارند یا خیر.

وی گفت: برای آقای احمدی‌نژاد بسیار مناسب است که موقعیت جدیدشان را درک کنند و بتوانند با این موقعیت جدید کنار بیایند؛ یعنی موقعیت رئیس‌جمهور نبودن را قبول کنند.

آشنا درباره طیف مخالف دولت نیز اظهار کرد: آقای روحانی متوجه است کسانی هستند که به خاطر منافعی که به دلیل آمدن دولت جدید از دست داده‌اند هیچگاه از دولت راضی نخواهند بود. درباره آنها راه‌حل کاملا متفاوت است. ما کلیدی داریم که به قفل‌های عادی می‌خورد اما کسانی هستند که قفلشان خراب است. اینها کلید نمی‌خواهند و چیز دیگری لازم دارند. اینها کلیدخورشان خراب است و باید برای آنها فکری دیگر کرد.

وی در خصوص اشاره جزئی‌تر به این افراد گفت: منظورم کاسبان فتنه و تحریم هستند. کسانی که تحریم‌ها منافع اقتصادی زیادی برایشان تامین کرده است، کسانی که پول ایران را از یک بانک به بانک دیگر جابجا می‌کردند و از یک تا ۷ درصد می‌گرفتند. وقتی که رفع تحریم می‌شود او حاضر است کفن هم بپوشد البته خودش حتما کفن نمی‌پوشد اما می‌تواند هزینه هزاران کفن‌پوش را بدهد.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در خصوص کاسبان فتنه نیز به گزارش رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: اتفاقاتی تمام شده و برخی می‌خواهند دوباره در آتش آن بدمند. درباره بحث فتنه من معتقدم که فتنه فقط یک سر نداشته و الا فتنه نبوده است.

آشنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «در دوره اصلاحات خیلی حرف‌ها زده شد اما تبدیل به نهاد سیاسی نشد، آیا این دولت آن تجربه را تکرار نمی‌کند؟»، تصریح کرد: فرق آقای روحانی و خاتمی این است که آقای روحانی کمتر حرف می‌زند، دیرتر حرف می‌زند، کمتر عمل می‌کند ولی تقریبا غیرقابل تغییر عمل می‌کند. در اجرایی‌کردن تغییرات آنهایی که مربوط به دولت است حتما زمینه‌سازی می‌شود. آنهایی که مربوط به دولت و مجلس است سخت‌تر است و آنهایی که مربوط به مجلس و دولت و قوه قضائیه است باز هم سخت‌تر می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آقای روحانی در گفت‌وگو با فایننشال‌تایمز اشاره کردند که گره رفع حصر باز خواهد شد. به نظرتان در کوتاه‌مدت باز می‌شود؟»، گفت: مسئله حصر چندجانبه است. همه جوانب را که شما حل کنید باز یک جانب باقی می‌ماند و آن کسی است که تحت حصر است. او باید تصمیماتی بگیرد. اگر او نتواند و یا نخواهد تصمیم بگیرد، کار برای همگان دشوار می‌شود. اگر تصور شما این باشد که آقای موسوی مظلومی است که تحت حصر است یک جور راهبرد می‌طلبد و اگر تصور این باشد که او از باب رأفت اسلامی در خانه‌اش حصر شده یک جور دیگر درباره موضوع فکر می‌کنید. بیان این ۲ فاصله زیادی است که تا وجه مشترکی میان نگاه مظلوم و ظالم‌بین پیدا نکنید و یک مصالحه اتفاق نیفتد همیشه سوال باقی خواهد ماند.

سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که شما تجربه حضور در ماجرای رفع حصر از آیت‌الله منتظری را دارید آنجا چه مسیری طی شد گفت: درباره آقای منتظری به رغم اینکه شاید فرزندانشان حاضر نباشند قبول کنند اما حصر آقای منتظری برداشته نشد مگر اینکه آیت‌الله منتظری هم قبول مسئولیت کرد.

آشنا درباره اینکه آیت‌الله منتظری چه مسئولیتی قبول کرد، گفت: امیدوارم فرزندان ایشان در خاطراتشان بنویسند. ببینید مسئله حصر غیر مسئله زندان است. در زندان شما دادگاه می‌روید و مجازاتتان هم معلوم است. چه قبول داشته باشید مجرم هستید و چه قبول نکنید، بعد از گذراندن دوران محکومیت از زندان آزاد می‌شوید. مسئله حصر اما غیر از مسئله حقوقی جنبه اخلاقی هم دارد و به سادگی نمی‌توان از آن عبور کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در کوتاه‌مدت حصر برداشته خواهد شد، گفت: بسیار امیدوارم که در کوتاه‌مدت حل شود.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که به هر حال دولت آشتی ملی یعنی چه اظهار کرد: دولت آشتی ملی دولت آشتی جناح‌هاست. در موضوع حصر، بحث از جناح عبور کرده است.

انتهای پیام


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹۱
در انتظار بررسی: ۷۲
غیر قابل انتشار: ۱۸
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
1089
70
اره کارهای اساسی این دولت رو که اصلا عوام پسندانه نیست رو هم دیدیم.مردمو ول کنید هر کار کردن کردن.فیلترینگ رو بردارین دل وقلوه دادن با امریکا وپیرزنهای هیئت دولت که فقط دور هم جمع میشن نق میزنن واز دولت قبلی بد میگن. کارهای بیهوده ای مثل مسکن واشتغال وگرانی وپیشبرد علم رو هم که اصلا به اونها ربطی نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
دقیقا خودت رو تفسیر و معرفی کردی !
سوشيانت
| UNITED KINGDOM |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
حرص نخور ! اطلاعاتتو زياد كن! چشماتو به روي واقعيات باز كن تا توام بتواني تغيير را ببيني!
روزبه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
متاسفم برای افرادی که کار اساسی دولت اعتدال و اصلاحات رو اینگونه می پندارند...
همانطور که دولت قبل را اصول مند پاک منش و اساس مند می دانند
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
هنوز بلد نیستی یه جمله بندی کنی ..
بی سوادی و تکبر و رانت خواری و رشوه و سو استفاده از قدرت و دروغ و توهم و تهمت و عوامفریبی و . . . جز لاینفک ذاتی مریدان احمدی نژاده .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
اینقدر بدم میاد از آدمای بی ادب
diba
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
شما که با فرهنگ هستید و نمیدانید برای رسیدن به مقام بالای علمی ، چند سال درس و سختی باید تحمل کرد حال آیت الله های این مملکت را با فامیل و بقال سر کوچه خودتان یک جور نام میبرید
وای برشماها در دنیا و آخرت
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
کار اساسی رو اصولگرایان محترم عزیز تر از جان انجام دادن لازم نیس کسی دیگه کاری کنه فقط باید بشینیم فک کنیم چیکار کنیم جم کنیم مملکتو
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
من نميدونم اين همه اعتماد به نفس را چه جوري شما احمدي نژادي ها به دست آورده ايد. خجالت هم خوب چيزيه؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
بنده خدا اینجا کاربران کورند اشنا می گوید مهدوی کنی گفت نرو منم اطاعت امر کردم انوقت ما موندیم تغییر در کجای این قضیه است ایشون برای اینکه یه چیزی گفته باشد ابراز وجود فرمودند وگر نه بچه های مدرسه هم می فهمند این مطالب ایشان برای ........
حمیدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
عوام فریبی جزء لاینفک تفکر احمدی نژادی و طرفداران این انسان خادم ملت (تورم 40 در صدی ، بیکاری شدید ، قیمت ها چند برابر ، تولید در حال نابودی) است.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
آقا اینجا کسی نیست به من بگه کجا برم؟؟ آخه میخوام از احمدی نژاد شکایت کنم !! تازه فهمیدم که یه چند میلیارد دلار تو کرسنت و واگذاری کلی از بیت المال به اجاره های ساختگی و تامین اجتماعی و . . . . . . . . . بابا یکی کمک کنه لیست کاملش رو هم بده ...... من که گیج شدم از بس هر روز دله دزدی های عجیب منتشر میشن و هیچ کس نیست به مردم بگه الان همه شما با هم حق دارید برید از محمود شکایت کنید به عنوان متضررین از تصمیات نه اینکه اشتباه بلکه خلاف قانون این آقا !!! واقعا من کجا برم ؟؟ میخوام از محمود شکایت کنم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
455
63
بخش سانسور شده سخنان آشنا توسط سایت سانسورچی انتخاب(بعیده منتشر کند):
من نتیجه انتخابات سال ۷۶ را حاصل پیروزی شهر بر روستا می‌دانم. انتخابات ۸۴ و ۸۸ را حاصل پیروزی روستا بر شهر و ۹۲ را حاصل همکاری شهر و روستا می‌دانم... من کاملا قانع هستم که آقای احمدی‌نژاد در سال ۸۸ انتخابات را برده است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
آقای روحانی بدان ما ساکت نمیشیم اگر بخواهید همه چیز را ماسمالی کنید
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
ناشناس مشکلت اینه که منبع رو از رجا نیوز تحریف گر میگری !!!
یاسین حکمت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
370
34
منظورت اینه که ایت الله مهدوی الان میگه پیش روحانی برو!؟ یا فقط اون موقع ازش پرسیدی بلا. اتنتخاب تیترت رو اصلاح کن آیت الله مهدوی نه مهدوی ادب داشته باش. چطور به طلبه ترم اولی اگه همراستا با خودت باشه میگی آیت الله.
پاسخ ها
بهمن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
شماا ادب هستید چطور به آیت الله هاشمی و آیت الله العظمی صانعی چهار سال تو رسانه هاتون گفتید شیخ صانعی و هاشمی
خاله خانوم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
یاسین جان ازچی لجت گرفته بابا؟
نادر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
289
37
منظورتان ازمشایی همان است که اقای نجفی رییس سازمان میراث فرهنگی عملکرد اورا موردقبول اعلام کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
چه ربطی داشت؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
555
38
قراداد ژنو ترکمانچای دولت ذلت ونکبت ودنباله دولت قاجار عرق شرم بر صورت شما وطن فروشان مینشاند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
نه بابا؟؟!!
ناشناس.م
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
دولت احمدي نژاد دولت قاجاري است بدبختي ما همش از همونجا شروع شد
روزبه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
شما که 8 سال فقط قطعنامه سوغاتتون بود از ژنو تونستید یه بار عرق شرم پدر رو جلوی فرزندش از نداری ببینید؟ تونستید عرق شرم کارگرای چند ماه حقوق نگرفته رو جلوی زن و بچش ببینید؟ با شما هام!!! تونستید واقعا عرق شرم معلمی رو که بخاطر گرونی داره مسافر کشی میکنه و از شاگردش 500 تومنی میگیره رو ببینید؟!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
شما كه وطن فروش نيستي وقتي درياي خزر رو ازمون گرفتند چه كرديد ؟
حسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
واقعا که دولت قاجار دربرابر احمدی نژاد رو سفید است. قرارداد ترکمانچای هم پیش دزدیهای دولت قبل ارزش چندانی ندارد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
ژنو ترکمنچای؟
ما چی داشتیم و دشمن چی داشت؟
ما یه انرژی هسته ای داشتیم که هنوزم از دست ندادیمش و دشمن طوری مقابل ماست که ما تورم 70 درصدی داریم، رشد اقتصادی -5 درصدی، بیکاری بزرگ، رکود بی سابقه، نفتی که فروش نمیتونه بره و هزار تا مشکل دیگه که دشمن از خداشه همینجور ادامه بده تا دیگه اثری از ایران نمونه و در مقابل دشمنی که با فشار به ما ککش نمیگزه..
ترکمانچای وقتی ایجاد شد که آقایون قطعنامه ها رو کاغذ پاره خوندن
ناشناس
| - |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
مدیونید اگر فکر کنید 4 تا کامنت بالا را یکنفر در یک ساعت نوشته
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
14
274
اين همه اشتباهات بزرگ در حد خيانت نمي تواند سهوي باشد اقايان پيگيري كنند سرنخ اين دستورها امكان دارد خارج از ايران باشد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
پیگیری کردن و میدونن چه خبره ولی عرضه اعتراف به اشتباه ندارن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
هر خیانتی را فورا به خارج مربوط نکنیم
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
327
34
نون به نرخ روز خور به شماها میگن
حزب بادید
احمدی نژاد اگر همه چیزش منفی بود و حکومت داری بلد نبود و با همه ضعفش به نظر من خیلی مرد بود.هرچند دور و بری های احمدی نژاد آدم های بیلیاقتی بودند اما
حاضر نشد برای جلو رفتن خودش آنها را قربانی کند و تاوانش را با امثال مرتضوی و مشایی داد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
یه کم فکر کن بعد بنویس.
اون همه عزل و نصب ثانیه ای و غیر منطقی مثل قضیه متکی اگه اسمش قربانی نیس پس چیه.
روزبه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
دوست عزیز بنده اینو بیشتر نشات گرفته از حماقت یک نفر میدونم که حاضر میشه حتی بعد از 8 سال جرم و جنایت و اختلاس و دزدی و ... یک فرد ، باز هم از او حمایت کنه!!!! نظرتون چیه شما دوستان؟
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
8
190
حالا این حرفها را میگی ؟ خوب 8 سال پیش میگفتی
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
184
31
انتخاب توام گیر دادای به احمدی نژادا بابا بیخی هر کاری کرد تموم شد رفت دیگه انقد کشش میدی
پاسخ ها
هادی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
مگه ... ئه که یه کاری کرد رفت، باید جواب کاری رو که کرده بده، باید طوری بشه دوباره یکی مث اون نیاد
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
2
107
هرکس که کاری محض رضای خداانجام بدهد خداوندپاداش آن رامیدهد.عوام نمیدانندکه چه برسرشان آمده ولی سفره خالی وشرمندگی از روی اهل خانواده را خوب میدانند.کشور ما فقیر نیست . مسئولان محترم خواهشمندیم درست مدیریت کنید.خداازشماراضی باشد
مجید
|
UNITED STATES
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
20
54
ایشان مشاور آقای رئیس جمهور است؟به نظر من ایشان از مرحله خیلی پرته.میشه ایشان بجز اون 45هزار تومانی که احمدی نژاد در حساب مردم ریخت وتازه آنهم بجای آن ده برابرش را از مردم گرفت وارزش پولشان را یکشبه یک سوم کرد،فقط یک کارتاکید میکنم فقط یک کار دیگری که ایشان کرد تا مردم خوششان بیاید وخوشحال شوند را بگوید؟انسان باخواندن این جملات که از دهان بعضی مشاوران رئیس جمهور بیرون می آید برای آینده کشور نگران میشود.یکبار دیگر جمله حیرت انگیز ایشان را مرور کنید:احمدی نژاد و مشایی یک تئوری بیشتر نداشتند «کار اساسی نکنید چون خرجش زیاد است ،فقط کاری کنید مردم خوششان بیاید»!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
reza
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
اگه برگردی به سال 88 و شعارهای طرفداراش رو مرور کنی میفهمی که چه کارایی میکرد که عوام الناس خوششون می آمد مثل این شعارها: هم دکتره هم دزدگیره / دزدگیر 88 / احمدی بت شکن .../ احمدی دلاور/ محمود ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
كمي انصاف داشته باش احمدي نژاد به گفته خودش ثروت ايراني ها رو 3 برابر كرد . شما قبلا يه ماشين داشتي 4 مليون ولي ايشون ماشينتو كرد 12 مليون . بد كرده آخه ؟!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
دوست ناشناس ببخشید اون موقع اگر مثلا من ماشینی داشتم که 4میلیون بوده به قول شماشده 12میلیون اگر بفروشمش با پولش ماشین 4میلیونی بهم میدن؟یااینکه بفروشمش وبا 4میلیون یک دوچرخه که تادیروز پول یک ماشین بود بخرم وبا آن برم سرکار؟آخه پسر خوب وقتی همه چیز باهم شد سه چهاربرابر دیگه سه برابر شدن ماشین من به چه درد میخوره؟ارزش ماشین من بالا نرفته بلکه ارزش پول که برای همه به یک نسبت سقوط کرده.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
23
162
میشه اسم ریس جمهور قبلی ایران رو دیگه نشنویم
اه اه اه
پاسخ ها
شنگل آقا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
چرا ؟ با ید هروز هر شب کارهای این مرد خود رای را ب مردم گوشزد کرد تا دیگر دردام عوام فریبی نیفتند
طالب حقیقت
| UNITED STATES |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
ببخشید
به عنوان یک دختر 14ساله که خیلی از سیاست سر در نمیارم باید بگم بعضی پیام های این صفحه بوی حقد و کینه و بی ادبی می دهد
منصف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
5
73
اگر رسیدگی نشود این حرفا فقط باعث عذابه فقط. کو عدالت؟
هدایت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
3
61
سوال من اینه:این حرفا را چرا قبلاً نزدی آقای مشاور؟ و یا اگه زدی کجا زدی، چون من خبر ندارم؟
پاسخ ها
مسلم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
نان بنرخ روز مي خورد آقا .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
3
86
خدا از همه تان که گذاشتید این بلا سر کشور بیاد نمی گذره اینو مطمین باشین
پاسخ ها
ساماني
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
فقط خدا ؟؟؟
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
82
25
بنده هم منتقد احمدی نژادم اما تیتر شما با واقعیات کاملا در تضاد است چون اگر دنبال کارهای اساسی هزینه زا نبود پس سهمیه بندی بنزین و هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت حامل های انرژی که موجب هجمه های بسیار به سوی دولت شد چه بود؟ لابد کار اساسی نبود؟!!
پاسخ ها
احمد
| UNITED KINGDOM |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
در کتاب "١٩٨٤" جرج اورول داستان حکومتی را میگوید که با بکار بردن کلمات در معنای ضد خودشان (وزارت صلح = وزارت جنگ , اطاعت = آزادی) عوام را فریب میدهد . "هدفمندی یارانه های" آقای احمدی نژاد تنها هدفش گدا پروری و جیره خوارکردن تمام ملت بود , پروژه ای که در تاریخ دنیا سابقه نداشته و نتیجه اش را بهمین زودی دیده اید. لطفا بیش از این خودتان را گول نزنید .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
2
50
بزرگوار فکر نمیکنید برا این حرفا دیر شده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
135
20
دیگه صحبت بیمورد نکنید حالا خاتمی که از باند شما بود چه کار خاصی کرد
در صورتی که جادهسازی ها و بزرگترین کارخانه سیمان در خاورمیانه و... از کار های آقای احمدی نژاد هست که همه هم زیر بنایی است
پاسخ ها
هادی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
کدوم یکی از کارای احمدی نژاد بعد دو سال هنوز بدرد میخوره؟
شنگل آقا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
بد بخت خاتمی با نفت 8 دلار و وجود هر 9روز یک بهران چنان کشور را اداره کرد که اب ازاب تکان نخورد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
کدوم جاده سازی؟
راه آهن اصفهان شیرازو یادمون نرفته
زرپ و زرپ سقوط کردن هواپیما ها
تورم هفتاد درصدی
رشد اقتصادی -5 درصدی
بیکاری بی سابقه
بد بختی صنایع

انصافا کارهای زیر بنایی کرده
روزبه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
بخاطر تعریف شما از آقای احمدی‌نژاد لقب دولت ایشون به سازندگی و رشد و توسعه اقتصادی تغییر پیدا کرد و دولت آقای هاشمی به دولت اختلاس 3000 میلیاردی لقب گرفته شد!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
7
75
پس چرا هشت سال هر کسی چیزی گفت همه با او مخالفت کردند و حالا میگن ؟ آیا مجلس نباید ایشان را بر کنار میکرد ؟ از چه میترسیدند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
چون این حرفها رو قبلا هاشمی و موسوی زده بودند و اصولگرایان تخریبشون کرده بودند.اصولگرایان حاضر شدند کشور ویرانه شود ولی به اشتباه خود اعتراف نکنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
2
46
دولت قاجاری نه، دولت عصر حجری !!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
2
7
عدالت؟ یارانه هم برای شهرت هیچکس نمی تواند برنامه رابهم بزند چاپلوسیهای اطرافیان وغیره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
4
17
دولت روحانی دولت پاسداران آشتی و امید است، پاسداران یک تحمل موقت که می تواند به قهر دائم یا به آشتی پایدار تبدیل شود." عالی بود
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
40
9
با خوندن اين كامنتها يك لحظه شك كردم كه شايد اومدم توي سايت فارس يا رجا نيوز. معلومه كه هنوز 6 ماه نشده حقايق كم كم داره براي همه روشن ميشه! حتي توي سايت موافق دولت!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
23
8
همه این حرف ها نشان دهنده یک ذهن بیمار ومتوهم است حالا او برای اعتدال کار می کند یا برای اصلاح یا اصول نقش فعلیش که برای اعتدال است جهت وسویش هم که برای اصول است چون فرمانبر مهدوی کنی است وحرفهایش هم که به درد اصلاح می خورد پس اصلاح اصول اعتدال پیوندتان مبارک
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
2
10
» مهدوی کنی گفت دیگر به جلسات احمدی نژاد نرو.«
خوب تو چه گفتی آقای مشاور؟
-بازم میرم.
-چشم نمیرم.
-دلم خواست میرم دلم نخواست نمیرم.
leila
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
0
21
بله جناب مشاور! ميشه به مردم گفت كه اشتباه شده است! ميشه با مردم صادق بود، اما هزينه ي اين گروني و تورم بي حد و حصر رو بايد كي پرداخت كنه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
8
57
من دانشجوی دکترای اقتصاد و فوق لیسانس MBA
طبق هر تحلیلی هم که انجام شده چه خواسته و چه ناخواسته دولت قبل چیزی نزدیک به 2 برابر سنوات خدمت وضعیت رشد اقتصادی را به عقب برگردانده و انگار در دولت آقای روحانی تازه ما به وضعیت سال 76 برگشته ایم و با وضعیت فعلی مثل این است که ما 16 سال سال هیچ کار توسعه ای در اقتصاد انجام نداده باشیم. دوستانی که وطن فروشی را در توافق ژنو یا مذاکره با آمریکا ترجمه می کنند ببینند که چطور به خاطر حماقت های یک تیم نادان ما در حقیقیت 16 سال کشور را فروخته ایم و حال باعث شده عده دیگری صرفا بخاطر مخاطرات متعدد سیاسی و اقتصادی بر سر میز مذاکره با هر کشوری نشسته و امتیاز بدهند .
دشمن دانا به از دوست نادان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
3
46
قانع نشده ها هم سر از کهریزک و اوین و قبرستان در آوردن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
24
58
دروغ نگید شما می خواهید مثل شاهان قاجار زندگی کنید و خدم و حشم داشته باشید شما مثل شاهان قاجار استخدام می کردید و می کنید و دانشجوی دکتری می گیرید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
66
24
هدفمندی یارانه ها/سهمیه بندی بنزین/خودکفایی بنزین و سیمان و ... کار غیر اساسی بود.
چهارسال دیگه می بینیم کار اساسیتون رو.
نوکری آمریکا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
9
52
"وامدار زیارت عاشورا و دعاهای ندبه"؟؟ یا وامدار ناشایسته سالاری؟؟ اگه وامدار زیارت عاشورا بودی چطور توی این همه مدت باعث نشد بری چهار کلمه انگلیسی یاد بگیری؟ چطور باعث نشد بری چهارتا کتاب سیاست بین الملل بخونی؟ چطور باعث نشد بری چهارتا مقاله اقتصادی بخونی؟ چطور باعث نشد از چهارتا جامعه شناس در مورد عمق تاثیرات عملکرد دولتمرد بر جامعه بپرسی؟ چطور وادارت نکرد به طرح آشتی ملی فکر کنی و استقاده از تمامی نیروهای نخبه از هر جناحی؟
چطور این زیارت عاشورا و دعای ندبه ای که می گی باعث میشه ما بدبختا با تمام کوچیکیمون به این مسائل به قدر کافی بزرگ فکر کنیم ولی تو رو وادار نکرد به این چیزا فکر کنی؟
پس نگو زیارت عاشورا! همون طور که استاندار بودی و به راحتی تونستی دکترا بگیری با اون همه مشغله، همونطور که به راحتی شهردار شدی، به همون راحتی هم رئیس جمهور شدی و فکر کردی به پایان آوردن دوران ریاست جمهوری و حضور در جامعه بین المللی هم به همون سادگیه!
حواله ات به همون زیارت عاشوراها و دعا ندبه ها که می خوندی! حواله ما هم به همین زیارت عاشوراها و دعا ندبه ها که شاید می خونیم شایدم شماها ما رو از همه چیز زده کردید و دیگه نمی خونیم!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
5
44
هنوز وقت زیاد است تا به چهره واقعی احمدی پی ببرید تازه متوجه میشن که کارهای او سهوی نبوده وسو تدبیر نبوده عمدا مملکت را به دامن فقر وفلاکت کشاند
دختر حوا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
3
31
کاسه صبر مردم هم اندازه ای دارد بخدا..........
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
1
28
قبل از انقلاب محبوبیت علما و روحانیون جز سر صدا در مقابل ظلم بود ؟؟؟ چه شده که حالا هم ظلم را دیر درک میکنند و درد آور اینکه وقتی هم میدانند صدایشان از حنجره هم بیرون نمی آید !!!!!
علیرضا از قم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
58
14
جناب آقای آشنایی چرا بعد از این همه سفید کردن موهای زیبایت بازهم به راه و چاه سیاست آشنا نشدی!
احمدی نژاد بد بود چون دست اشرافی گرها را از بیت المال برید چون تسلیم قدرت طلبان را قطع کرد چون هم سفره ی دنیا دوستان نشد احمدی نژاد همیشه تاریخ در دل ما هست به گفته رهبر او شعارهای اصیل انقلاب را احیاء کرد و به آن ها عمل کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
ببخشید اشرافیگری امثال بابک زنجانی زمان ناصرالدین شاه شکل گرفتند؟
ناشناس
| - |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
منظورت بابک زنجانیه دیگه یک آدم هیچی ندار که صاحب ثروت این مملکت شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
3
8
عمو تو این 8 سال خواب بودی!؟ الان یاذت افتاده بگی ؟بیخیال بابا ،
یاسین حکمت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
29
5
حسام جان وقتی استادمون بودی عبا عمامه داشتی به باد دادی عیبی نداره حداقل فکرتو به باد نده از آقای مهدوی برای تخریب احمدی نژاد استفاده نکن. نه این که اگه الان بری پیششون میگن برو حتما با روحانی کار کن!
علی حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
3
19
اصلا انتخاب ایشان به ریاست جمهوری و سکانداری دولت در هشت سال گذشته ، واقعا اشتباه تاریخی ملت ایران بود که امیدوارم چنین اتفاقی دیگر تکرار نشود
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
4
12
گفتن این موضوعات در رسانه ها چه فایده ای دارد اگر حقیقته که هست خوب دادگاهیش کنید چطور جریان فتنه روزی هزار بار از گور درمیاید و محاکمه میشه و دوباره به گور میره ولی از جریان انحرافی فقط با م.ر.ر. یا ر.م یاد میشه
اعتدالی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
25
7
اتفاقا احمدی نژاد اگر میخواست خوشایند مردم را در نظر بگیرد هیچ کاری نمی کرد چون که بیشتر کارهایش از اول مثل سهمیه بندی، واقعی کردن نرخ دلار، هدفمندی یارانه ها، برخی اقدامات او که جنبه ی لجبازی و رودررویی با ارکان نظام را تداعی می کرد، رفتار او در بحث های مربوط به فتنه هیچ کدام منطبق بر خوشایند مردم نبود.احمدی نژاد یک ایدئولوژی برای خودش داشت که اصیل بودن یا من درآوردی بودنش برای من مشخص نیست ولی چیزی که احمدی نژاد را از همه ی سیاست مداران 30 سال اخیر ایران متمایز می کند این است که احمدی نژاد پای ایدئولوژی و یاران خودش ایستاد تا جایی که طرفداران پر و پاقرص خودش را هم از دست داد. من خیلی تعجب کردم که آقای آشنا خوشایند مردم را ملاک رفتار احمدی نژاد می داند اگر اینگونه بود که در همان روز اول احمدی نژاد باید از مشایی دست می کشید حداقل به صورت صوری چرا که این کار باعث خشنودی طرفداران او می شد. انتخاب به نظرم از این فضاها خارج شو و به سمت ارائه راهکار به دولت جدید برو. راه سختی در پیش است مشغول شدن به این حرف ها دولت را با مشکل مواجه می کند.
مريم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
20
8
انتخاب بهت تبريك ميگم سايت شما هم مثل سايت فرارو ارتش سايبري داره اين نظرات كه اينجا ميبنم نظرات آرتش سايبري است كه 70 درصد مردم با آن مخالف هستند فرارو هم براي خودش رسواگر فتنه ساخته است و اين شكلي در موضوعات مختلف چالش ايجاد ميكند و كاربران عصباني را مجبور به كامنت گذاري ميكند در هر صورت روش تبليغي واقعآ زشتي است جالب اينجاست كه كه فقط كامنتهاي مورد علاقه خودتان را ميگذاريد ونظر مخالف كاملآ سانسور ميشود كه اين كار هم مشمئز كننده است.
حامد قزوینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
1
2
مدیریتش هم همینطور بود که وضع مملکت به این صورت شده
از اهالی سار کاشان
|
UNITED STATES
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
1
13
نمره احمدی نژاد و مشایی در تخریب و ویرانی کشور و ملت (اقتصاد، فرهنگ، اخلاق ، نشاط اجتماعی ، آزادی های مشروع ، حقوق شهروندی و ...) 20 است.
شروین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
1
2
سال 84 اقای خاتمی بااتوبوس سفر کرد به احمدینژاد گفتن اینجوریه دراومد گفت خوب بود اما چقدر دیر ...حالا ماهم به جناب آقای آشنا میگیم چقدر دیر اگه اطرافیان این مرد خودشونو به کوچه علی چپ نمیزدن وپست ومقام خودشون رونمیچسبیدن اینقدر مردم بااسترس زندگی نمیکردن
خودم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
1
7
من نظرات و کامنت ها رو که میخونم به این نتیجه میرسم که انقد که ما وقتمون رو برای کل کل کردن سر دولت ها میزاریم اگه سر کارای اساسی تر میزاشتیم مملکت آباد بود. درسته که احمدی نژاد بی تدبیری کرد و مملکت رو به قهقرای ورشکستگی و نابسامانی برد اما خود روحانی هم خیلی دنبال این نیست که چه اتفاقاتی تو این 8سال افتاد و با تدبیر خودش قول داده که انشاالله ظرف این دوسال وضعیت رو به حال عادی برگردونه و فکر میکنم تواناییشم داره. به نظرم طرفدارای احمدی نژاد سفسطه نکنن و قبول داشته باشن که دولت دهم سوء مدیریت داشت.
مردم آگاه ایران زمین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
4
28
دست آوردها اخمدی نژاد در 8 سال ریاست جمهوری وی
1- کاهش ارزش پول ملی 300 درصد
2-تورم بالای 60 درصد
3-فرار مغزها
4- از دست دادن میلیادرها دلار نفتی در میادین مشترک
5-برزگترین اجتلاس تاریخ بانکی ایران توسط رئیس بانک ملی و فرار دادن وی
6-تعطیلی صنایع
7- ییکار شدن هزاران کارگر کارخانه
8-بی ارزش شدن هویت و پاسپورت ایرانی

امیدورام مردم ایران به این لیست اضافه کنند و در تمام سایت های پخش کنند

اخمدی نژاد اگر به این مملکت و مردم خیانت نکرده پس چه کار کرده؟؟؟؟
حسون
|
UNITED STATES
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
3
3
اگرهمه شماکه مجال اظهارنظریافته ایدزیریک سقف قراربگیرید.....همدیگه روپاره می کردید
نظرات بینندگان