arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۹۱۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۲

نتیجه بی محلی آمریکا به عربستان در مورد ایران!

موضوع بحث اولاند و ملک عبدالله در مورد ایران مربوط به نگرانی ریاض در مورد تفاهم هسته ای ایران و امریکا است. سعودی ها از فرانسه خواسته اند که آنها را در جریان پیشرفت مذاکرات بر سر توافق نهایی با ایران بگذارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه السفیر لبنان نوشت: سه مسئله مورد بحث بر روی میز ملک عبدالله پادشاه عربستان و فرانسوا اولاند رئیس جمهوور فرانسه وجود دارد: لبنان، سوریه و ایران.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، اولویت نخست رئیس جمهور فرانسه در سفر 29 دسامبر خود به عربستان سعودی توافق تسلیحاتی بی سابقه با این کشور انجام داد که بهره برداری از سردی روابط واشنگتن و ریاض و ورود به بزرگترین بازار تسلیحات در منطقه ی نفتی خاورمیانه به حساب می آید.

اولاند سعی در جایگزینی تدریجی امریکا در این بازار را دارد.

یک منبع فرانسوی می گوید: موضوع بحث اولاند و ملک عبدالله در مورد ایران مربوط به نگرانی ریاض در مورد تفاهم هسته ای ایران و امریکا است. سعودی ها از فرانسه خواسته اند که آنها را در جریان پیشرفت مذاکرات بر سر توافق نهایی با ایران بگذارند.

وی افزود: آنها نگران گام های آتی ایران هستند.

السفیر در ادامه نوشت: به نظر می آید که سعودی ها دیگر تصمیم گرفته اند که در مورد جلسات ایران و پنج بعلاوه یک، بر فرانسه تکیه کنند تا امریکا.

وی افزود: امریکایی ها با برگزاری مذاکرات محرمانه با ایران در عمان متحدان خود خلیج فارس را شوکه کردند.

تفاهم امریکا و ایران منجر به توافق هسته ای در ژنو شد. در ابتدا فرانسه سعی در مسدود ساختن توافق کرد تا اولاند بتوانند بدون دردسر به تل اویو سفر کند.

سعودی ها خواستار تعویق توافق نهایی هستند و از امریکا نیز خواسته اند محدودیت های بیشتری برای برنامه هسته ای ایران در نظر بگیرد. اما امریکا سعودی ها را ناامید کرد و انها اکنون تماما به فرانسوی امید بستند.

منابع می گویند، سعودی ها از فرانسوی ها خواسته اند که از 6 کشور مذاکره کننده با ایران تضمیمی دریافت کنند تا اطیمنان یابند که ایران تبدیل به قدرت هسته ای نظامی در خلیج فارس نمی شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱۸
غیر قابل انتشار: ۶
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
31
37
اگه بتونیم با دیپلماسی به عربستان نزدیک بشیم، ایران از آمریکا و فرانسه برای عربستان بهتره اما چه حیف که 1:اراده قدرت های بزرگ و2:عملکرد نظام در هشت سال گذشته بر طبل بی فایده جنگ با عربستان می کوبد.
سیاست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
9
36
امریکا هر چی اسلحه توانست به عربستان فروخت به نفت عربستان هم نیازی چندان ندارد.
به طور کلی عربستان دیگر سودی برای 5 سال آینده ندارد.
پس باید رفت سراغ مناطق جدید
فرهنگی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
1
40
عربستان باید نقش وجایگاه ایران درمنطقه راقبل ازدیگرکشورهابپذیرد واذعان داردکه هیچ یک ازقدرت های فرامنطقه ای نمی توانند بدیلی برای ایران بشمارآیند وفرصت روابط دوستانه باایران اسلامی رافدای حسادت جاهلانه خویش وتصمیمات احمقانه دیگران نکند.
ارغوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
60
70
درود بر امریکا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
4
64
ايران بطور يك جانبه با آمريكا توافق خواهد كرد و از فرانسه هم كاري ساخته نخواهد بود!
نظرات بینندگان