arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۱۰ دی ۱۳۹۲

روابط تهران با کشورهای خلیج فارس رو به رشد است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه روابط تهران با یکایک کشورهای خلیج فارس را رو به رشد خواند و گفت: سرعت گرفتن برگزاری کمیسیون های مشترک یکی از شاخصه های همکاری رو به رشد ایران با این کشورها است.

حسین امیرعبداللهیان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود : همکاری و مواضع نزدیک تهران و ریاض در مباحث جهان اسلام در نشست آتی وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در گینه کوناکری مورد توجه ما است.

وی با بیان اینکه دیدگاه های سازنده طرفین در مسیر توسعه و تحکیم مناسبات دو جانبه و چند جانبه در حوزه خلیج فارس جریان دارد ، اظهارداشت: سفر اخیر دکتر ظریف به کشورهای حوزه خلیج فارس نشانگر اهتمام جمهوری اسلامی ایران به همکاری های دو جانبه و جمعی منطقه ای است.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به اقدامات موثر ارتش عراق در مقابله با تروریسم، گفت: این اقدامات ارتش عراق به امنیت این کشور و منطقه کمک خواهد کرد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه تروریست ها در آینده منطقه جایی نخواهند داشت، تصریح کرد: اطمینان داریم تمامی رهبران عراق از روند مبارزه قاطع با تروریسم و بازگشت کامل امنیت به تمامی مناطق این کشور استقبال می کنند.

وی ادامه داد:عراق درسایه وحدت ملی و با درایت تمامی رهبران سیاسی و دینی این کشور مسیر پیشرفت را طی می کند.
نظرات بینندگان