arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۲۰ دی ۱۳۹۲

استراحت ذهنی، عامل تسریع در بهبود ضربات سر در ورزشکاران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که استراحت ذهنی می‌تواند در تسریع بهبود ضربات وارد به سر ورزشکاران مفید باشد.

به گزارش ایسنا، ضربات مغزی یکی از مشکلاتی است که برای ورزشکاران به وجود می‌آید و باعث آسیب دیدگی‌ آنها می‌شود. راه‌های مختلفی برای احیای این ورزشکاران وجود دارد، هم‌چنین این افراد باید مسائل مختلفی را رعایت کنند. اخیرا محققان دریافته‌اند که استراحت ذهنی برای این افراد لازم است. در 10 سال گذشته پزشکان این نظر را داشتند که بیمارانی که دچار ضربه در ناحیه سر شده‌اند باید فعالیت مغزی خود را برای مدتی متوقف کنند و ذهن آنها نیز استراحت کند. تاکنون شواهد علمی و مستندی در این باره در دست نبود.

ضربه مغزی در ورزشکاران ایجاد می‌شود و برای بازیابی سلامتی این افراد نه تنها باید از نظر جسمی استراحت کنند، بلکده باید فعالیت‌های مغزی خود را نیز متوقف کنند.

آکادمی آمریکایی تخصصی کودکان (AAP) در گزارشی اعلام کرد، دانش‌آموزانی که دچار ضربه مغزی در ورزش می‌شوند باید برای مدتی مدرسه را ترک کنند. این گزارش در بیمارستان کودکان بوستون برای کمک به احیای آنها بعد از ضربه مغزی انجام شد.

ویلیام میهان از بیمارستان پزشکی ورزشی می‌گوید: ما معتقدیم این اولین مطالعاتی است که به صورت مستقل به بررسی تاثیر کاهش فعالیت شناختی بر احیای ضربات مغزی پرداخته است، پیش از این کمبود اطلاعاتی در این زمینه بحث‌های زیادی را به همراه داشت.

برای انجام این مطالعات 335 نوجوان ورزشکار که ضربه بر سر آنها وارد شده بود مورد بررسی قرار گرفتند.

در این مطالعات مشخص شد نوجوانانی که فعالیت‌های شناختی و مغزی انجام می‌دهند نیاز به زمان بیشتری برای احیا دارند.

محققان، ورزشکاران نوجوان را به سه دسته تقسیم کرده‌اند:

کسانی که حداقل فعالیت ذهنی را داشتند. یعنی کتابی نمی‌خواندند، در روز کمتر از پنج پیام به دیگران ارسال می‌کردند و کمتر از 20 دقیقه‌ در روز فعالیت اینترنتی انجام می‌دادند.

- کسانی که فعالیت متوسط داشتند. یعنی در روز کمتر از 10 صفحه کتاب می‌خواندند. کمتر از 20 پیام در روز به دیگران می‌فرستادند و کمتر از یک ساعت فعالیت اینترنتی داشتند تا تکالیف خود را انجام می‌دادند.

- کسانی که فعالیت زیادی داشتند یعنی هیچ محدودیتی نداشتند.

محققان دریافتند افرادی که بیشترین میزان فعالیت شناختی را داشتند، بیشترین زمان را برای احیا نیاز داشتند.

با وجود این که نتایج نشان داد استراحت ذهنی و انجام ندادن فعالیت شناختی به بهبودی فردی که دچار ضربه در ناحیه سر شده کمک می‌کند.

محققان معتقدند که استراحت کامل نیاز نیست. کسانی که حداقل فعالیت و فعالیت متوسط انجام می‌دادند نیز به همان میزان افرادی که در استراحت مطلق بودند، زمان برای احیا احتیاج داشتند.

تحقیقات این نتیجه‌ را در بر داشت که مدارس باید به ورزشکارانی که دچار ضربه در ناحیه سر شده‌اند، فرصت استراحت بدهند یا حداقل میزان تکالیف آنها را کمتر کنند.

محققان پیشنهاد کرده‌اند افرادی که دچار ضربه در ناحیه سر می‌شوند حداقل سه تا پنج روز استراحت کنند و فعالیت شناختی خود را کاهش دهند.
نظرات بینندگان