arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۹ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۲

فرانس24: غیبت ایران در کنفرانس "ژنو2" میخی بر تابوت این کنفرانس است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تحلیلگر مسائل سیاسی شبکه تلویزیونی فرانس24 گفت غیبت ایران در کنفرانس ژنو 2 در حقیقت میخی بر تابوت این کنفرانس به شمار می‌رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، "ادواردو کوئه" کارشناس این شبکه  افزود معلوم نیست کنفرانس "ژنو2" چه  نتیجه ای ممکن است بدهد . غیبت ایران بسیار مهم است زیرا ایران متحد اصلی دمشق در کنار مسکو به شمار می رود. برای آنکه توافق احتمالی حاصل شده در این کنفرانس به اجرا درآید به رعایت آن از جانب همه بازیگران از جمله ایران نیاز خواهد بود و به همین علت بسیار مهم بود که ایران در این کنفرانس شرکت کند.

ایران کشوری اجتناب ناپذیر و قدرتی بزرگ در سطح منطقه است.

این کارشناس ادامه داد علاوه بر آن مخالفان سوری در وضعی فاجعه آمیز قرار دارند، بدون آنکه هیچ  اعتباری داشته باشند.

این کارشناس تصریح کرد تغییر نظام سوریه بعید به نظر می‌رسد. بشار اسد امروز از لحاظ دیپلماتیک و نظامی  از یک سال پیش بسیار قدرتمند تر است هر چند هنوز تمام مناطق سوریه تحت  کنترل او  نیست. بشار اسد اعلام کرد احتمال زیادی دارد که در انتخابات ریاست جمهوری امسال دوباره نامزد شود.

این کارشناس ادامه داد مهمترین علت این است که به رغم آنکه پاریس، لندن و واشنگتن با صدای بلند فریاد می زنند به دنبال تشکیل دولت انتقالی در سوریه هستند، در عمل غرب از خود می پرسد آیا بهتر نیست بشار اسد در راس قدرت بماند زیرا در غیر این صورت ممکن است افراطیون روی کار بیایند.

ادواردو کوئه ادامه داد باید این پرسش را مطرح کرد که چرا پاریس، لندن و واشنگتن این قدر تاکید داشتند این کنفرانس برگزار شود در حالی که کنفرانس محکوم به شکست است و به طور قطع اعتبارشان در این بحران سوریه باردیگر زیر سئوال خواهد رفت.


نظرات بینندگان