arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۲۳ بهمن ۱۳۸۹
درگیری در الجزایر؛

مردم خواستار برکناری "عبدالعزيز بوتفليقه"‌ شدند/استقرار نیروهای امنیتی در سرتاسر پاینتخت الجزایر

در آستانه تظاهرات مخالفان ، هزاران تن از نیروهای امنیتی الجزایر و خودروهای آنان روز شنبه در مرکز الجزایر پایتخت این کشور مستقر شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مردم الجزائر امروز در پاسخ به دعوت گروه هماهنگي ملي براي دموكراسي و تغيير‌، متشكل از احزاب مخالف، ‌اتحاديه‌هاي كارگري و سازمان‌هاي حقوق بشر عليه نظام عبدالعزيز بوتفليقه‌، رئيس جمهور اين كشور تجمعي را برگزار كردند.دولت الجزایر برای جلوگیری از تکرار انقلاب تونس و مصر شماری از افرادی که خواستار تظاهرات در الجزایر شده بودند بازداشت کرد.


 به گزارش خبرگزاری انتخاب، خبرگزاری فرانسه از الجزیره گزارش داد ، در آستانه تظاهرات مخالفان ، هزاران تن از نیروهای امنیتی الجزایر و خودروهای آنان روز شنبه در مرکز الجزایر پایتخت این کشور مستقر شدند.

درگیری میان معترضین و نیروهای امنیتی

شبكه تلويزيوني العربيه در خبري اعلام كرد كه درگيري ميان نيروهاي امنيتي الجزائر و معترضان به وقوع پيوست و تعدادي از معترضان دستگير شدند.

اين شبكه همچنين گزارش داد كه بيش از 2000 تن توانستند از محاصره نيروهاي امنيتي بگذرند و به جمع تحصن كنندگان ميدان يكم مه در پايتخت اين كشور بپيوندند.


افزایش شمار تظاهر کنندگان

حدود سه هزار تظاهرکننده به تظاهرکنندگان در مرکز الجزیره پیوستند .
 
حدود سه هزار تظاهرکننده با عبور از موانع امنیتی در میدان " اول مه " به تظاهرکنندگانی که در مرکز شهر الجزیره در حال تظاهرات هستند پیوستند .

برچسب ها: الجزایر ، مردم ، بازداشت
نظرات بینندگان