arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۷۹۱۸
تعداد نظرات: ۳۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۹ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
اختتامیه جشنواره فیلم فجر برگزار شد؛

«آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» بهترین فیلم شد/سیمرغ بهترین بازیگر به رضا عطاران و مریلا زارعی رسید/بابک حمیدیان و شبنم مقدمی بهترین بازیگر نقش مکمل شدند/احمدرضا درویش بهترین کارگردان شد

اجرای مراسم را محمدرضا شهیدی‌فر به عهده دارد.شهیدی‌فر از رضاداد، به عنوان دبیر این جشنواره و جشنواره‌ سال‌های بعد دعوت کرد که به روی سن بیاید و اولین سخنران مراسم باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر آغاز شد.

به گزارش «انتخاب»، اجرای مراسم را محمدرضا شهیدی‌فر به عهده دارد.شهیدی‌فر از رضاداد، به عنوان دبیر این جشنواره و جشنواره‌ سال‌های بعد دعوت کرد که به روی سن بیاید و اولین سخنران مراسم باشد.

رضا داد در سخنان کوتاهی با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب ایران و خیرمقدم به حضور مقامات دولتی در این مراسم، آرزوی سالی پر از امید برای سینمای ایران کرد.

رامین حیدری فاروق، مجید شیخ انصاری، فرهاد مهران فر؛ فرهاد ورهرام اعضای هیئت داوران بخش مستند برای اهدای جایزه بهترین مستند روی سن آمدند.مرتضی پورصمدی غایب هیئت داوران بود. سیمرغ بلورین بهترین دستاورد هنری و فنی اهدا شد به مهدی نورمحمدی باری فیلمبرداری فیلم «در پناه بلوط». نورمحمدی در سخنان کوتاهی گفت:‌"محیط زیست و طبیعت سرزمین زیبای ایران با چالشی جدی مواجه است و مستندسازان به عنوان دیده بان های خوبی می توانند این خطرات را به جامعه منتقل کنند.امیدوارم حمایت بیشتری از مستندسازان شود."

سیمرغ بلورین بهترین پژوهش و تحقیق اهدا شد به سیدغلامرضا نعمت‌پور و لاله روزگرد برای فیلم «برای گونگادین بهشت نیست». نعمت‌پور جایزه این بخش را دریافت کرد و در سخنان کوتاهی گفت: اکر موفقیتی کسب کرده‌ام آن را مدیون فرهنگ کهن و غنی لرستان هستم  و جایزه‌ام را به روح پدرم و مادرم و همسرم تقدیم می‌کنم.

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی اهدا شد به محسن استادعلی برای فیلم «جایی برای زندگی».سمیرغ بلورین ویژه هیئت داوران هم اهدا شد به مجتبی میرطهماسب برای فیلم «شش قرن و شش سال». میرطهماسب فقط به خواندن یک شعر اکتفا کرد:" ما را به سخت‌جانی خود این گمان نبود "

سیمرغ بلورین بهترین فیلم اهدا شد به فیلم خاطراتی برای تمام فصول (به تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق‌کریمی). رزاق کریمی ضمن تشکر از برگزاری جشنواره سطح برگزرای جشنواره را متفاوت با دوره قبل خواند و از رئیس سازمان سینمایی به خاطر بازگشایی خانه سینما تشکر کرد و گفت:‌ برای شناخت دنیای امروز باید به سینمای مستند توجه بیشتری شود. مستند بد وجود ندارد و هر مستند سندی از دوره تاریخی خودش است. تشکر نهایی رزاق کریمی از جانبازان شیمیایی بود. رزاق کریمی آنها را قهرمانان واقعی کشور دانست. این بخش از سخنان رزاق کریمی با تشویق حاضرین روبرو شد.

علی جنتی، وزیر ارشاد سخنران بعدی مراسم بود. جنتی به هنرمندان خلاق که با آفرینش‌های خود پیام اخلاق و اصالت و فرهنگ را بر دریچه سیم‌گون سینما می‌رسانند و به همه پیشکسوتان، به سوداگران سیمرغ و به آنان که با خلاقیت ، قله‌های جهانی سینما را درنوردید تبریک گفت و گفت: امسال پرنده افسانه ای ایران در سی‌ودومین سفر خود امیدوار و پرنشاط پرگشود . امسال سیمرغ پیام همدلی و نوع دوستی به همراه آورد و همه کسانی را که با ناامیدی روی برگردانده بودند را فراخواند و زیر بال‌های خویش جای داد.

جنتی خطاب به سینماگران گفت:‌همه بخش‌های جشنواره گرم و پررونق بوده است. برخی مثل سودای سیمرغ پررونق تر و برخی به دلیل تخصصی بودن بیشتر حضور کارشناسان و متخصصان را دیده است. مهمترین ویژگی این جشنواره افزایش وسعت جغرافیای این رویداد به همه سرزمین ایران بود. بی تردید این رویداد گامی در راه تحقق عدالت فرهنگی به شمار می‌آید. و این اتفاق باعث تشویق به ساخت سینما و تجهیزات در شهرستان‌ها بود.جنتی تنوع سوژه ها و مضامین را ویژگی دیگر جشنواره امسال دانست و گفت:‌ به سلایق طیف های مختلف در این جشنواره توجه شده است.

جنتی ادامه داد: اما نباید از نقش ویژه سازمان سینمایی در این رویداد مبارک صرفنظر کرد. هدیه ویژه سازمان سینمایی اعلام روز «سینما سلام» بود. جنتی ادامه داد: امروز سینمای ایران، مورد احترام سینمای جهانی است.سینمایی مبتنی بر اخلاق که خود را از کلیشه و بی‌بند وباری و خشونت دور کرده است و مورد استقبال کسانی است که نهاد خانواده و سنت های نیکوی بشری را مورد خطر می داند. شاید بتوان گفت کمبود تجیهزات و سرمایه مادی نقطه ضعف سینماست و این درد مشترک فرهنگ و هنر در کشورهای در حال توسعه است

جنتی گفت:‌سینمای قبل از انقلاب را با سینمای این سالها مقایسه کنید. تعداد فیلم‌های صاحب سبک و سینماگران مولف قبل از انقلاب، انگشت شمارند. مقایسه تعداد سینماگران و فیلم‌ها و حضورهای سینما در مجامع بین اللملی نشان میدهد جنبه فرهنگی انقلاب اسلامی بر دیگر جنبه‌های آن رجحان دارد.

جنتی از هیئت انتخاب فیلم‌ها و هیئت داوران تشکر کرد و گفت:‌حضور سلایق مختلف و تنوع آثار در جشنواره امسال همراه با برنامه‌ریز های  مبتنی بر نوآوری و آزاداندیشی فضایی مبتنی بر اعتماد به وجود آورد. این توفیق بزرگ را به همه اهالی هنر هفتم تبریک می‌گویم.

در طول سخنرانی جنتی، حرف‌های او چند دفعه با تشویق حاضرین در سالن به دلایل نامعلومی مواجه  شد . جنتی در واکنش به این تشویق‌ها اعلام کرد سخنرانی‌اش رو به اتمام است

جنتی در ادامه حضور فعلانه فیلم‌اولی‌ها در این جشنواره را باعث افزایش مسئولیت ارشاد در مقابل آینده سینما دانست و گفت:  فیملسازان جوان امید آینده سینمای ما هستند.بخش پایانی سخن جنتی  ظاهرا در مورد فیلم «رستاخیز» بود. جنتی گفت: عصه هنر دینی، عرصه ژرف اندیشی و آزادنگری است. اگر در چارچوب عرف و شرع از کلیشه و تکرار دوری کنند نتیجه هم دینی خواهد شد. نمایش چهره پیامبران و ائمه و برخی یاران ائمه  و به ویژه نمایش حماسه کربلا به وسیله سینما در ذهن مخاطب مسلمان و غیرمسلامان آزاد می‌‌ماند.

اعلام برگزیدگان بخش فیلم اولی‌ها با حضور هیئت داوران آغاز شد.محمد علی باشه آهنگر، ابوالحسن داوودی، پیمان قاسم‌خانی، اکبر نبوی، عزیزالله حمید نژاد هیئت داوران این فیلم بودند.

دیپلم افتخار بهترین دستاورد هنری و فنی به  امیرجدیدی برای فیلم «سیزده» و «پایان خدمت» اهدا شد. دومین دیپلم افتخار دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری هم به مسعود سلامی برای فیلم «ناخواسته» اهدا شد و سومین دیپلم افتخار هم به پانته‌آ پناهی‌ها بازیگر فیلم «خانم» اهدا شد. تینا  پاکروان کارگردان این فیلم به جای پناهی ها برای دریافت جایزه به روی سن آمد.

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به سید جلال دهقانی اشکذری برای «خانه‌ای کنار ابرها» اهدا شد.سمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به محمدهادی نائیجی برای فیلم «حقِ سکوت» اهدا شد.نائیجی در سخنان کوتاهی گفت:‌امیدوارم این همنشینی ادامه پیدا کند.

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی اهدا شد به جمشید محمودی برای فیلم «چند متر مکعب عشق».

جایزه ویژه هئیت داوران در این بخش هم اهدا شد به هومن سیدی برای فیلم «سیزده». هومن سیدی از سعید سعدی تشکر کرد.

وی گفت: جایزه ام را به فردی که خنده را به لبان مردم بازگردانده است، آقای رئیس جمهور تقدیم می کنم.

 اهدای سیمرغ‌های سودای سیمرغ آغاز شد.

فرهاد توحیدی، محسن شاه‌ابراهیمی، پرویز شهبازی، کیانوش عیاری، فرامرز قریبیان، هوشنگ گلمکانی، حسین کرمی، محمد داوودی اعضای هیئت داوران قرار است با ترتیب ویژه‌ای روی سن بیایند و جوایز را اهدا کرد. 

 فرهاد توحیدی به همراه هومن سیدی برای اهدای اولین سیمرغ‌های بلورین به روی سن آمدند

 سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری: به سیدهادی اسلامی برای فیلم «چ» اهدا شد.اسلامی از مهدی زواری و ابراهیم حاتمی‌کیا بابت اعتماد به جوان‌ها تشکر کرد.

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی: حمیدرضا سلیمانی برای فیلم «چ» و «رستاخیز»

محمد داوودی و رامبد جوان برای اهدای سیمرغ‌های بلورین دیگر بخش سودای سیمرغ به روی سن آمدند.

سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی:محسن دارسنج برای فیلم «همه چیز برای فروش». دارسنج جایزه‌اش را به محسن امیریوسفی و علی‌اکبر ثقفی اهدا کرد.گفت:‌ آقای جنتی امیدوارم فکری به حال مسکن این هنرمندان شود.

محسن موسوی برای فیلم «رستاخیز» هم دیپلم افتخار این بخش را کسب کرد.

دیپلم افتخار بازیگری به میلاد کی مرام رسید.

بابک حمیدیان سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل را از آن خود کرد.

بهترین بازیگر نقش مکمل زن: دیپلم افتخار این بخش اهدا شد به  ملیکا شریفی‌نیا و هنگامه حمیدزاده برای فیلم «اشباح»

شریفی‌نیا بعد از دریافت جایزه جای مهرجویی را در مراسم امشب خالی دانست و از او ، خانواده‌ و دوستانش تشکر کرد.

حمیدزاده هم از هیئت داوران تشکر کرد و از مهرجویی بابت اعتمادی که به او کرده بود تشکر کرد.

سمیرغ بلورین نقش مکمل زن اهدا شد به شبنم مقدمی برای «امروز» میرکریمی. شبنم مقدمی بعد از دریافت جایزه گفت:جایزه‌ام را به پدرم و مادرم تقدیم می‌کنم

کیانوش عیاری و هنگامه قاضیانی برای اهدای جوایز بخش بعدی داوری به روی سن آمدند.

بهترین موسیقی متن: دیپلم افتخار به کارن همایونفر برای فیلم «همه چیز برای فروش». همایونفر در سخنان کوتاهی گفت: امیدوارم کسی که سمیرغ این بخش را می‌گیرد یک ایرانی باشد، چون ما به هر چیزی در سینمای ایران نیاز داشته باشیم به موسیقدان نیاز نداریم.

اما سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن برخلاف انتظار همایونفر به  استفان واربک برای فیلم «رستاخیز» اهدا شد.

برای اهدای سیمرغ بلورین بهترین تدوین، فرامرز قریبیان و مهدی فخیم‌زاده روی سن آمدند.

بهترین تدوین: سیمرغ بلورین این بخش اهدا شد به مهدی حسینی‌وند برای فیلم «چ»

حسینی‌وند بعد از دریافت این جایزه گفت:‌می‌خواهم از داریوش مهرجویی یاد کنم که با «مهمان مامان» او به سینما وارد شدم. اما خیلی خوش‌شانس بودم که هایده صفی‌‌یاری انصراف داد، چون معمولا ایشان همه جایزه‌ها را درو می‌کنند.

برای اهدای جایزه بهترین فیلمبرداری،‌هوشنگ گلمکانی و محمودکلاری روی سن آمدند

بهترین فیلمبرداری: سمیرغ بلورین اهدا شد به حسین جعفریان برای فیلم «رستاخیز»

جعفریان هم از عوامل فیلم «چ» و «رستاخیز»، از عوامل برگزاری جشنواره و علیرضا رضادا و همچنین از عوامل گروهش علیرضا برازنده، پیمان شادمانفر، علی قاضی و جلال عالی‌فکر تشکر کرد.و جایزه‌اش را به پسرش آزاد تقدیم کردو ابراز امیدواری کرد که در دوره دولت تدبیر و اعتدال فیلمش را بسازد.

پخش یک موسیقی پرانر‌ژی  از محسن چاووشی، شور و هیجان خاصی در کاخ جشنواره به وجود آورد.

برای اهدای باقی جوایز جشنواره همه هیئت داوران روی سن حاضر شدند.

بهترین بازیگر نقش اول مرد:سیمرغ بلورین این بخش اهدا شد به رضا عطاران برای فیلم «طبقه حساس»

رضاعطاران بعد از دریافت جایزه گفت: خدارا شکر سیمرغ فبلی که شبیه شکلات‌خوری بود نصیب ما نشد. من چند سالی بود منظر این سیمرغ بودم تا سیمرغ‌هایم جفت شود و تولیدی سمیرغ راه بیاندازم.

بهترین بازیگر نقش اول زن: سمیرغ بلورین اهدا شد به مریلا زارعی برای فیلم «شیار 143»

مریلا زارعی بعد از دریافت سیمرغ بلورین این بخش از هیئت داوران تشکر کرد و گفت:‌خدارا شاکرم که این توفیق را به من داد در نقشی سنگین و حساس بازی کنم در قلب شما بنشینم. این سیمرغ حاصل سالها مهری است که از شما گرفتم و درسی است که  از کار کردن با کارگردانان بزرگی که از آن‌ها درس گرفتم .

زارعی تشکر ویژه‌ای هم از ابراهیم حاتمی‌کیا کرد به دو دلیل اجازه دادن برای بازی در فیلم ارزشمند «چ» و نیز حمایت از «شیار 143» که سبب دیده شدن فیلم شد.

زارعی گفت: در این سیمرغ آدم‌های زیاد سهمی هستند که در راس آنها نرگس آبیار است و خوشحال که یک زن فیلمساز متعهد دیگر هم به سینمای ایران اضافه شد

زارعی درخواست کرد به احترام همه مادران این سرزمین که صبورانه ایستادند و عزیزانشان را در راه این سرزمین دادند؛ بایستند و این مادران را تشویق کنند.

حرف‌های زارعی این‌گونه تمام شد: پاینده باد ایران

بهترین فیلم‌نامه: سیمرغ بلورین این بخش اهدا شد به بهروز افخمی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

افخمی گفت:‌آقای ساداتیان دیروز به ما گفتند که هیچ کدام از عوامل «آذر شهدخت و...» جایزه نگرفتند و من غافلگیر شدم. افخمی از همه گروه فیلمش به ویژه بازیگران فیلمش و اعضای هیئت داوران تشکر کرد و جایزه‌اش را به مرجان شیرمحمدی،همسرش و نویسنده رمانی که فیلم از روی آن اقتباس شده بود اهدا کرد.

افخمی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال بعد جشنواره، بخش فیلمنامه نویسی اقتباسی از فیلم‌نامه نویسی اورجینال جدا شود.

بهترین کارگردانی: احمدرضا درویش برای فیلم «رستاخیز»

احمدرضا درویش در سالن حاضر نبود و قائم‌مقامی جایزه او را دریافت کرد.قائم‌مقامی گفت:‌آقای درویش با من تماس گرفتند و خواستند که این جایزه را به آرش آصفی بازیگر نقش بوکیر تقدیم کنم.

آرش آصفی هم روی سن آمد و از درویش تشکر کرد.

دو جایزه ویژه هیئت داوران: نرگس آبیار برای فیلم «شیار 143»/ حمید نعمت‌الله برای فیلم «آرایش غلیظ»

آبیار در سخنان کوتاهی گفت: باعث افتخار است که در این جشنواره بودم، از آقای رضاداد بابت حضور این فیلم در جشنواره تشکر می‌کنم. این فیلم در مورد شخصیتی است به نام الفت که مادر است و ما با لحظه لحظه رنج او جلو می‌رویم. این فیلم را به مقام مادر تقدیم می‌کنم، به ویژه مادران رزمندگانی که در جبهه‌ها جنگیدند و مجروح شدند و اسیر شدند به ویژه مادران شهید. آرزو می‌کنم روزی برسد که حاج‌کاظم‌ها در سرزمین خودشان غریبه نباشند. با تشکر ویژه از ابراهیم حاتمی‌کیا.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم:در این بخش دو سیمرغ اهدا شد: سیمرغ اول به   آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (به تهیه‌کنندگی بهروز افخمی و سیدجمال ساداتیان)/ سیمرغ بلورین بهترین فیلم به رستاخیز (به تهیه‌کنندگی تقی علیقلی‌زاده)

ساداتیان بعد از دریافت جایزه گفت:‌در این چند سالی که من به سینما آمدم به شرافت وبزرگی سینما ایمان آوردم. اما سینما مورد بی‌مهری قرار گرفته است ، به نظرم باید اجازه دهیم که برای سلایق مختلفی در سینمای ایران کار شود.

علیقلی‌زاده هم گفت: باید از عزیز از دست رفته‌ای در فیلم رستاخیز به نام محمد صاحبی یاد کنیم. او در راه شرافتمندانه و این مضون مقدس جان خودش را داد.

جایزه ویژه نگاه ملی اهدا شد به بنیاد فارابی بریا تهیه فیلم «چ»

جعفری‌جلوه بعد ار دریافت این جایزه گفت:‌این جایزه متعلق به همه کسانی است که در سالهای عشق و حماسه شهید چمران را یادآوری کردند .

سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نظر آرای مردمی: «شیار 143»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۸
غیر قابل انتشار: ۲۳
saeid
|
UNITED STATES
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
13
108
هومن سیدی دمش گرم داشتم می دیدم تو شبکه نمایش چه تشویقی کردنش درود بر روحانی البته اسمه روحانی رو اورد ها...............درود بر خاتمی درود بر روحانی درود بر هاشمی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
عقده گشایی .... به نظرم باید سیاست به کل از سینما بره بیرون...
هموطن ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
12
88
احسنت به هومن سیدی، روحانی مچکریم.
دختر ایران زمین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
12
70
و باز هم روحانی مچکریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
6
67
واقعا متاسفيم براي سيما ما با بدترين كيفيت صدا دارد مراسم را پخش ميكند وزماني كه به سيما زنگ ميزنيم ،ميگويد برج ميلاد مقصر است وحتي يك عذر خواهي ساده هم زير نويس نميكند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
4
53
باعث تاسفه كيفيت صدا وكسي هم پاسخگو نيست وحتي مردم براي سيما ارزش يك پوزش را هم ندارد؟؟؟؟؟
شفق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
4
41
سینمای سفارشی تهش همینه
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
3
48
بي احترامي سيما به ملت در زمان پخش اختتاميه جشنواره ،كه با بدترين صدا ونامفهوم پخش ميشود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
2
32
ما كه چيزي متوجه نميشيم ،با اين كيفيت صدا.....
رمضانی
|
UKRAINE
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
7
60
صداوسیما با نمای نزدیک نشان ندادن اکثر خانمهایی که امشب روی سن می آمدندتوهین بزرگی به ملت ایران کرد.فقط میتوان ابراز تاسف کرد.از دکتر روحانی خواهشمندیم صداوسیما را ... نجات دهد.این توهینها نابخشودنیست.
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
27
16
با تمام احترامی که واسه عطاران عزیز قائلم ولی این سیمرغ باید به نوید محمدزاده می رسید
...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
125
24
بی حجابی در این جشنواره موج میزد !!!
این جشنواره فجر یا جشنواره بی حجابی که راه انداختن !!!
پاسخ ها
یه دوست...
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
کاملا موافقم . باید هزارتا مثبت بگیری برای این نظر ... واقعیت تلخ اینه که هیچکس نمیخواد برای حجاب کاری کنه اگه میخواستن میتونستن فرهنگشو جا بندازن !!! کی فکرشو میکرد یه روزی تو ایران همه کمربند ایمنی ببندن توی ماشین؟؟!!! ولی برای حجاب کسی کاری نمیکنه!!! صداو سیما از همه مقصرتر!!!!
سمیرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
5
64
مریلا زارعی نوووووووووووش جونشششششششششش
بنده خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
4
45
اقا ما چه گناهی کردیم که باید از نعمتایی مثله رضا عطاران و مهران مدیری و ... محروم باشیم ...
شبکه ای فیلم نظرسنجی گذاشته واسه پخش ، سریال خانه به دوش رضا عطاران اوله با اختلاف ...
هیچکی رسیدگی نمیکنه ...صدا وسیما افتاده دست یه عده خاص...
متاسفم ...
زینب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
22
15
سلام به نظر من جشنواره امسال از ناهماهنگی بسیاری برخوردار بود و جشنواره پارسال از قدرت برنامه ریزی بالاتری برخوردار بود ...
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
19
9
سلام برگزاری جشنواره امسال از لحاظ کیفی و برنامه ریزی در سطح بسیار پایینی قرار داشت
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
4
38
خانم مریلا زاعی مبارک باشد.خسته نباشید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
27
12
سیمرغ بلورین بهترین فیلم به رستاخیز تعلق داره نه آذر شهدخت......
مجيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
13
30
به نظر من برنده واقعي سيمرغها حاتمي كيا بود. او با اظهار نظر خالصانه در مورد شيار ١٤٣ نظرها رو به واقعيتي جلب كرد كه اگر نبود اين اظهار نظر اين فيلم شايد چندان ديده نمي شد. آفرين به اين رفتار و كردار.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
15
11
این جشنواره از نظر من بیشتر باند بازی هیات داورانش از رو عدالت نظر نمیده روابط بر ضوابط حاکم شده!
حمیدرضا
|
UNITED STATES
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
15
21
تنها معیاری که تو داوری ها لحاظ نمی شه معیار هنر سینما و زیباییه!! یه دفعه همه جایزه ها رو یک جا می دادن به سه فیلم جنگی: چ،رستاخیز و شیار
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
دوست عزيز، اگه دقت كني ميبيني كه سيمرغ آراي مردمي رو هم برنده شده. جنگ بستر مناسبيه كه واقعيتهاي اجتماعي توش مطرح بشه.
در ضمن نه اينكه نجات سرباز رايان فيلم قشنگي نيست و اصلا هم جايزه نبره!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
10
27
جایزه های سیاسی به جشنواره هنری.این تیتر مناسب برای اختتامیه ی این دوره بود.اصلا هم عصبــــــــــــــانی نیستم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
6
11
متاسفم برای حاتمی کیا که بجای هنرمند نقش داروغه و پلیس امنیت اخلاقی سینما رو بازی کرد و جو چماق و دستور و سانسور رو بالا سر سینما همون روز دوم راه انداخت. آقای حاتمی کیای به اصطلاح هنرمند قبلا هم همکار و هم حرفه اش رو بخاطر اینکه اسکار گرفته مورد طعنه و توهین و تهمت قرار داد و امسال هم با چماق کردن فیلم شیار143 علیه "عصبانی نیستم" و "قصه ها" جوسازی و جنگ روانی ای انداخت که جرات نکردن یه جایزه به فیلم های غیرمذهبی بدن.
اميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
0
14
من اختتاميه رو از شبكه نمايش صداسيما ديدم. من موندم چرا بايد اين همه سانسور داشته باشه..؟ يني مراسم اسكارو ميخواستن پخش كنن كمتر سانسور ميشد!! خانم هارو نشون نميداد يا از دور نشود ميداد. اجراي جناب قرباني رو سانسور كرد. حرف هاي بعضي برنده ها رو قطع كردند و سانسور كردند. بعد وزير ميگه سانسور نداريم؟!
ضحي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
9
3
احسنت بر حاتمي كيا كه با فداكاري اش زمينه برنده شدن خانم زارعي را فراهم كرد
هرچند سيما تلاش كرد كه اين جشنواره خوب را براي مردم تلخ كند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
4
10
عصبانی نیستم! عصبانی نیستم! عصبانی نیستم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
1
7
هیچ چیز بی عدالتی را توجیه نمی کند نه تدبیر نه اعتدال نه مصلحت نه ... بزرگترین بی تدبیری بی عدالتیست و ما در این جشنواره بزرگترین بی تدبیری ... را دیدیم و با اینکه به شدت عصبانی هستیم اما با صدای رسا اعلام می کنم "عصبانی نیستم".
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
0
0
سیمرغ بلورین بهترین فیلم:در این بخش دو سیمرغ اهدا شد: سیمرغ اول به آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (به تهیه‌کنندگی بهروز افخمی و سیدجمال ساداتیان)/ سیمرغ بلورین بهترین فیلم به رستاخیز (به تهیه‌کنندگی تقی علیقلی‌زاده)
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
0
3
سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نظر آرای مردمی: خط ويجه هم بود
نظرات بینندگان