arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۷۹۷۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۲

واشنگتن پست: سرغیرت بیایید و رک و راست در مورد ایران حرف بزنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واشنگتن پست طی مقاله ای تند ضمن حمله به کاخ سفید و دموکرات ها بابت عدم تصویب تحریم های جدید ایران نوشت: وقتی قضیه تحریم های ایران مطرح می شود ، صداقت و شجاعت جایی ندارد . دموکرات ها حرافی می کنند ، اما اجازه نمی دهند طرح تشدید برقراری تحریم های تازه علیه ایران تصویب شود. کمیته روابط عمومی اسرائیل و امریکا بیش از اندازه حرف می زند و سعی می کند مشمول لطف و عنایت کاخ سفید قرارگیرد ( به چه نیتی ؟ آن ها هرگز از این دولت نفعی نبرده اند) اما ملکم هولن لاین ، شخصیت غالباً محتاط از مجمع سازمان های مهم یهودی ،در مصاحبه مشروحی نقاط ضعف سیاست دولت امریکا را درقبال ایران به روشنی بیان کرد.

به گزارش سرویس بین الملل تیک Tik.ir، در ادامه این مقاله آمده است:

او با مطالعه توافق موقت ایران گفت :" وقتی اعلام می کنید که نمی خواهید سانتریفوژی را برچینید و هیچ یک از تأسیسات را تعطیل نخواهید کرد، کار بیهوده ای انجام داده اید. منظورتان این است که شما توانایی [ ساخت بمب ] را خواهید داشت. بنابراین امریکا و عرف باید تصمیمی اتخاذ کنند : آیا ما یک جایی توقف خواهیم کرد؛ مرز توقف کجا خواهد بود؟"

وی افزود: عقیده براین است که ما آنرا در جای مشخصی متوقف کردیم ،[ اما موضوع این نیست ] . باید از" تحقیق و توسعه" جلوگیری می شد، هر کار دیگری هم [ باید متوقف می شد ] . ما تولید موشک را توقف نکردیم ، ما روند مسلح شدن را متوقف نکردیم ، ما از آن ها برای انجام سایر تحقیقات جلوگیری نکردیم . ...

هولن لاین اضافه کرد: بنابراین، ما به وضعیت قبلی ، قبل از 20 نوامبر یا هر وقت دیگری که این توافق امضا شد برنمی گردیم . آن ها در وضعیت خیلی بهتری قرار خواهند گرفت .و به همین دلیل است که داشتن دخایر اورانیوم 5/3 درصدی به مراتب مهم تر از آن است که آیا آن ها اورانیوم 20% غنی شده دارند یاخیر . چون با توجه به سانتریفوژهای جدید ، می توان از اورانیوم 5/3 درصد خیلی سریعتر به اورانیوم 90 درصدی مناسب تولید بمب رسید. مجبور نیستید که مراحل میانی 5% و 20 % را طی کنند. غنی سازی اورانیوم مورد نیاز برای ساخت بمب اتمی سه چهارم، یا دوسوم کار رسیدن به اورانیوم غنی شده به میزان 5/3 درصد است .

وي ئر پاسخ به این سئوال که آیا واقعاً شما می گویید که ایرانی ها می توانند در چارچوب توافق موقت به کشوری درآستانه هسته ای شدن قرارگیرند؟ گفت: آن ها می توانند زمانی به به این مرحله راه یابند که این توافق پایان یابد یا شکست بخورد ، آن وقت آن ها به عنوان کشوری درآستانه هسته ای شدن، ظاهر می شوند.این قضیه مسابقه تسلیحات درخاورمیانه را به راه خواهد انداخت ، چون هیچ کس نمی خواهد غافلگیرشود یا درمعرض خطر قرار گیرد. این مسابقه الآن هم هست. بسیاری از کشورهای عربی خواستار برخورداری از حق هسته ای هستند. بسیاری ازآن ها برای این کار قرار و مدار گذاشته اند . بسیاری از این کشور ها سرگرم ارزیابی و خرید فناوری هسته ای هستند.

از او مستقیماً سوال شد که آیا اوباما دوست اسرائیل است ، او عمداً طفره می رود تا چنین نسبتی به اوباما ندهد و می گوید :" من اعتقاد ندارم که رئیس جمهورآمریکا مخالف اسرائیل است . کنگره امریکا به شدت طرفدار اسرائیل است . ملت امریکا طرفداراسرائیل هستند." .

امیدوارم سخنان هولن لاین کمی صداقت چاشنی این بحث کند ، و دمکرات های سنا و ایپک را سرغیرت آورد تا رک و راست حرف خود را بزنند. اگر حق با هولن لاین است و گرفتن وقت تازمانی که ایران درآستانه هسته ای شدن قرار گیرد درست باشد ( رابرت منندز ، سناتور دمکرات از نیوجرسی ارزیابی او را قبول دارد ، می گویند برقراری تحریم درشش ماه آینده خیلی دیرخواهد بود ) پس اوباما و قانون گذاران که به تحریم ها رأی نمی دهند( ومنتقدانی همچون هیلاری کلینتون ، که از رئیس جمهورطرفداری می کنند) اگرایران به اهداف خود برسد یا اگر اقدام نظامی ضرورت پیدا کند آنها در این مورد مسئول خواهند بود. وقتی موضوع حماقت اوباما درمورد ایران مهمترین موضوع بود،او همه حرف ها را زده است و بعدها باید براین اساس قضاوت شود .

برخلاف خط قرمز اوباما درمورد سوریه ، درآستانه هسته ای شدن ایران خطی نیست که هر سیاستمدار یا فعال امریکایی بتواند تحمل کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۴
amir
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
19
21
اوباما بعد از ريگان ضعيف ترين رييس جمهور آمريكا تا كنون است
پاسخ ها
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
مخالفم
همانطور که دکتر روحانی در مقابل تندروهای داخلی ایستاده ، اوباما هم در مقابل تندروهای داخلیشون که به مراتب و خیلی قدرتمندتر از تندروهای ما هستند ایستادگی کرده ... پس یک رئیس جمهور قوی هستش.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
وقتی که ریاست جمهوری ثروتمندترین کشور دنیا را به شخصی که ثروتمند نیست می دهند همین می شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
1
20
غیرت ترجمه چه کلمه ایه؟!
طاهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
3
1
با سلام
این نشانه آتش درون مستکبران است آن هنگام که مظلومی یا مظلومینی بپرسند که می خواهید چه بر سر ما بیاورید . متکبران هرگز نمی پذیرند که کسی هم ردیف آنها باشد آنها اعتقاد راسخ و بسیار قوی نسبت به انواع طبقات در جامعه جهانی دارند . ولی این مردم ایران هستند که موی دماغ آنها شده که هم در جنگ رودر رو و هم در مذاکره پیروز می شوند . انشالله به زودی این مسکبران سرافکنده در مقابل قدرت تدبیر و امید ایران هم از لحاظ نظامی و هم از لحاظ سیاسی مغلوب خواهند شد. انشاالله
یوس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
1
4
امیر جان اوباما خیلی بهتر از جرج بوش پسر که جهاو را دراستانه جنگ جهانی قرار داد غمل کرده است اورییس جمهوری است که واقعیات آمریکا واقتصاد این کشور را براثر حنگهایی که جرج بوش پسر کرده وبه ویرانی کشانده دیدهاست و میخواهد آن مشکلات را قبل از اینکه بدتر شده وکشور آمریکا را ویران نماید حل نماید ... ولذا بایستی گفت اوباما رییس جمهور منطقی است که میخواهد جنگ را از آمریکا دور کند ودر مورد انرژی هسته ای ایران نیز راه درستی را انتخاب کرده است اما برای او کار به این آسانی نیست جمعیت لابی یهودی آمریکا بسیار به اوفشار میاورند وهردفعه مجبور است برای خاموش کردن فتنه آنها حرفهایی میزند که البته کار را بدتر میکند مثل اینکه همه گزینه ها روی میز است این حرف برای کشور بز رگی مثل ایران حرف خوبی نیست ناگفته نماند بنده طرفدار کشور خودم وسیاستتهای ایران اسلامی هستم اما خواستم بگویم که اوباما قدمهایی که برداشته است برای منافع ملی کشورش عالی هستند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
0
0
احمدي نژاد كه مي گفت ما هسته اي شديم اون وقت اينها ميگن در آستانه هسته اي شدن! كدومو باور كنيم؟ پس اون همه تبليغات چي بود هشت سال؟ هنوز هسته اي نشديم!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
0
0
اینکه کشوری مثه ایران بااین سرمایه ی هوشی که جووناش دارن بخواد به مراتبه بالای علمی بخصوص مباحثی که الان بیشترمطرح تودنیامثه موضوع هسته ایی دست پیدانکنه ممکن بنظرنمیرسه.(قابل توجه تمام دنیا)
نظرات بینندگان