arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۲

در برنامه نود ديشب چه گذشت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برنامه نود اين هفته از ساعت 22:41 دوشنبه شب از شبکه سوم سيما روي آنتن رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، سئوال مسابقه پيامکي اين هفته به بهترين مربي خارجي دو دهه اخير در فوتبال باشگاه هاي ايران اختصاص يافته بود.

1. توني اوليويرا 2. لوکا بوناچيچ 3.استانکو پوکله پوويچ 4. مصطفي دنيزلي 5. زلاتکو کرانچار

پس از پخش گزارش نود درجه که به اتفاقات هفته اخير فوتبال پرداخته بود گوشه هايي از ديدار تيم هاي استقلال خوزستان و داماش گيلان و حاشيه ها و مصاحبه هاي مربوط به آن پخش شد.

گزارشي در خصوص خوليو ولاسکو سرمربي سابق تيم ملي واليبال پخش شد که طي آن ولاسکو در خصوص علاقه اش به فوتبال صحبت مي کرد.

وي در اين باره گفت: من وقتي 15 سال داشتم در يک باشگاه فوتبال بازي مي کردم که يک مربي واليبال مرا ديد واز آنجا واليبال را آغاز کردم و اين رشته را ادامه دادم.

وي در اين گزارش از علاقه خود به تيم ها و مربيان خارجي صحبت کرد و گفت: در بين مربيان خيلي از فرگوسن خوشم مي آيد، از گوارديولا و مورينيو هم خوشم مي آيد و با گوارديولا بيشتر ارتباط داشتم و حتي وي در مراسمي از 3 آرژانتيني تقدير کرد که يکي از آنها من بودم و اين برايم افتخاري بزرگ است.

وي همچنين گفت: در ميان بازيکنان از مسي خيلي خوشم مي آيد چرا که به نظرم وي بازيکن متواضعي است و همه مردم وي را دوست دارند.

پس از مصاحبه ولاسکو ديدار تيم هاي نفت تهران و فولاد خوزستان و مصاحبه هاي مربوط به آن پخش شد.

گزارشي آماري از رقابت هاي جام حذفي ارائه شد که طي آن از پرگل ترين و کم گل ترين بازي و بهترين بازيکن، بهترين خط حمله و خط دفاع، پرتماشاترين بازي و ... نام برده شد.

گزارشي از مرحوم غياثيان از بنيانگذاران فوتبال خراسان پخش شد. روحش شاد ...

مرتضي اسدي 34 ساله، کاپيتان تيم فوتبال تراکتورسازي تبريز قهرمان جام حذفي ميهمان اين هفته برنامه نود بود.

وي در ابتداي صحبت هايش گفت: پس از اينکه قهرماني در ليگ را از دست داديم تمام توان خود را بکار گرفتيم تا قهرمان جام حذفي شويم و اين جام حق هواداران بود و خيلي خوشحالم قهرمان جام حذفي شديم.

وي خاطرنشان کرد در تهران به دنيا آمدم و در تيم هايي همچون برق تهران، صبا و تراکتورسازي بازي کرده ام.

وي در ادامه صحبت هايش گفت: در طول مدت فوتباليم 2 بار از زمين اخراج شده ام.

گزارشي کامل از فينال جام حذفي فوتبال ميان دو تيم مس کرمان و تراکتورسازي تبريز و حاشيه هاي مربوط به آن پخش شد.

پس از گذشت يک ساعت از آغاز برنامه آمار مسابقه پيامکي گوياي محبوبيت کرانچار در ميان بينندگان برنامه نود بود که 33 درصد آرا را به خود اختصاص داده بود.

صحنه هايي از گلها و پاس هاي مرتضي اسدي پخش شد و وي درباره آنها به صحبت پرداخت.

توني اوليويرا سرمربي پرتغالي تيم فوتبال تراکتورسازي ميهمان بعدي برنامه نود بود.

وي در ابتداي صحبت هايش گفت: از هواداران تبريزي تشکر ميکنم که ما را حمايت مي کنند. با وجود مشکلاتي که داشتم بار ديگر به تراکتور بازگشتم و از اين مسئله خوشحالم.

وي در مورد شهر تبريز و هواداران تراکتور گفت: تبريز شهر دوم من و هواداران تبريزي جزيي از خانواده من هستند و از در کنار آنها بودن لذت مي برم.

توني اوليويرا در مورد قهرماني در جام حذفي خاطرنشان کرد: اين قهرماني را فراموش نمي کنم چرا که با اين جام شادي را براي مردم تبريز به ارمغان آورديم.

در ادامه تصاويري از حرکات کنار زمين اوليويرا پخش شد که در نوع خود جالب بود و توني در اين باره گفت: شايد اگر اکنون که اين تصاوير را مي بينم مي گويم نبايد اين حرکات را انجام مي دادم ولي انجام اين حرکات در يک لحظه است و ارادي نيست.




وي در خصوص شکست خوردن در برخي ديدارها گفت: هميشه برد و باخت جزيي از بازي هستند و ما از شکست ها درس مي گيريم و تمام هدفمان اين است که اشتباهات گذشته تکرار نشود.

بخش دوم مصاحبه خوليو ولاسکو پخش شد و ولاسکو در اين بخش در خصوص دربي پايتخت به صحبت پرداخت.

وي گفت: اينکه هواداران پيش از بازي دربي از يک روز قبل در محل ورزشگاه حضور مي يابند خيلي جالب است.

وي که اکنون سرمربي تيم ملي واليبال آرژانتين است تصريح کرد: اکنون واليبال ايران قوي تر از واليبال آرژانتين است. وي در مورد تيم هاي ملي فوتبال ايران و آرژانتين نيز گفت: اين حقيقت در مورد فوتبال هم صدق مي کند با اين تفاوت که در فوتبال آرژانتين قوي تر از ايران است، اما نبايد فوتبال ايران را دست کم گرفت.

وي در مورد جام جهاني فوتبال گفت: مشخص نيست چه تيمي قهرمان مي شود، صعود ايران از گروهش در جام جهاني کار ساده اي نيست چرا که ايران در گروه دشواري قرار گرفته است.

وي در مورد ايران و مردم کشورمان گفت: مردم ايران بسيار ميهمان نواز هستند و مردمي خونگرم که آنها را بسيار دوست دارم.

وي در پايان از همه مردم و هواداران واليبال ايران تشکر کرد و گفت: آنها در ورزشگاه نام مرا صدا مي زدند که برايم خاطره اي شيرين است و هرگز اين خاطرات را از ياد نمي برم.

در ادامه برنامه تصاويري از دوران کودکي توني اوليويرا تا به امروز پخش شد که توني در مورد هر يک از آنها توضيحاتي جالب توجه ارائه مي داد. نکته جالب توجه در اين بخش تعجب اوليويرا از نحوه تهيه اين عکس ها بود تا جايي که خطاب به فردوسي پور گفت: "شما اين عکس ها را از کجا آورده ايد؟! "

بخش ديگري از گزارش نود تا نود پخش شد که در آن مسائل هفته اخير فوتبال کشورمان به تصوير کشيده شده بود.

اوليويرا در ادامه صحبت هايش خاطرنشان کرد: با قهرماني در جام حذفي کار ما تمام نشده و براي موفقيت در ساير بازي هاي ليگ تمام تلاشمان را مي کنيم تا بهترين بازي ها را انجام دهيم.

تصاوير متعددي از توني اوليويرا پخش مي شد و وي در مورد آنها توضيحاتي ارائه مي داد.










پس از گذشت 2 ساعت از زمان آغاز برنامه طبق آمار مسابقه پيامکي 39 درصد آرا به کرانچار اختصاص يافته بود.

گزارشي از کاميار سعادت، عکاس با سابقه باشگاه پرسپوليس پخش شد که بدليل بيماري در بيمارستان بستري شده است ... براي اين عکاس با تجربه ورزشي آرزوي سلامتي داريم.

کاميار سعادت در اين گزارش از وضعيت جسماني خود سخن گفت.

در خلال اين گزارش علاوه بر مريم سعادت، خواهر کاميار سعادت که از بازيگران با تجربه سينما است، برخي مسئولان و اعضاي باشگاه پرسپوليس از جمله حميد استيلي به صحبت پرداخته ودر مورد وضعيت کاميار سعادت صحبت کردند.

اوليويرا در بخش ديگري از صحبت هاي خود در مورد مانوئل ژوزه و کي روش گفت: اين دو مربي خيلي بزرگي هستند اما شخصيت هاي متفاوتي دارند. من با هردوي اين مربيان دوست هستم.

گزارشي جالب از لحظه پايان ديدار فينال جام حذفي و قهرماني تراکتور و اشک ها و لبخندهاي بازيکنان و مربيان و صحبت هاي بازيکنان و هواداران دو تيم پخش شد.

اوليويرا در خصوص اين قهرماني گفت: قهرماني در جام حذفي برايم خيلي اهميت داشت چرا که هواداران خوشحال شدند، يک سال و نيم در تراکتور هستم ولي در طول اين مدت ارتباط بسيار قوي با هواداران تبريزي برقرار کرده ام.

وي در خصوص شادي پس از قهرماني در جام حذفي گفت: من اين نوع شادي را نيز تمرين کرده بودم!



وي ادمه داد: دو تيم حالت متفاوتي داشتند و يکي خوشحال و ديگري غمگين بود و اين رسم زندگي است و بالا و پايين دارد.



اوليويرا در مورد بازي هاي ليگ برتر تيمش گفت: تا پايان ليگ حرفه اي کار مي کنيم و تلاش ميکنيم بهترين نتيجه را بگيريم. وي در خصوص رابطه اش با بازيکنان گفت: من يکي از آنها هستم و پيش از اينکه يک مربي باشم يکي از بازيکنان هستم و در قبال اين رفتار مي خواهم آنها هميشه در تمرينات حضور يافته و خوب تمرين کنند.

گزارشي از فرشاد پيوس و ورزشگاه مرغوب کار پحش شد و پيوس از خاطرات سال هاي دور خود سخن مي گفت.

وي در بخشي از صحبت هاي خود گفت: بايد افرادي سر کار بيايند که وارد بوده و اينکاره باشند.

گوشه هايي از ديدار تيم هاي ذوب آهن و فجر شهيد سپاسي و حاشيه ها و مصاحبه هاي مربوط به آن پخش شد.

گزارشي از جلسه پيشکسوتان پرسپوليس و حاشيه هاي پيش آمده در اين جلسه پخش شد که تعدادي از پيشکسوتان از جمله مايلي کهن، فنوني زاده، خوردبين، پروين و الله وردي پخش شد.

در اين مصاحبه ها اغلب پيشکسوتان از جايگاه پرسپوليس در ليگ ناراضي بودند.

محمد مايلي کهن پيشکسوت پرسپوليس روي خط تلفني برنامه آمد و در مورد جلسه روز گذشته پيشکسوتان پرسپوليس گفت: در اين جلسه ساير پيشکسوتان صحبت هاي خود را ارائه کردند و من نيز صحبت هاي خود را عنوان کردم و مسئله خاصي نبود که الله وردي تا اين حد ناراحت شد و من جسارتي نکردم.

همه بايد از پروين حمايت کنيم، من در بخشي از صحبت هاي خود گفتم که دوستاني که توانايي مالي دارند اکنون به فکر پرسپوليس باشند، در بخشي ديگر گفتم دايي بايد به خاطر مشکلات اخير باشگاه 30 درصد جريمه شود، دايي مبلغ قراردادش يک ميليارد و هفتصد و پنجاه ميليون تومان قرارداد دارد که 84 درصد آن را دريافت کرده است!

مواردي در باشگاه پرسپوليس وجود دارد که اگر اين ها عنوان شود جاي تاسف دارد! بطور مثال هنور آرفي خانه خود را تحويل نداده است! افرادي هستند که حضور ندارند ولي حقوق دريافت مي کنند.

حسين قدوسي مدير روابط عمومي باشگاه پرسپوليس روي خط تلفني برنامه آمد و گفت: نميدانم چرا برخي افراد اين مسائل را مطرح مي کنند؟! اکنون بايد به فکر موفقيت پرسپوليس باشيم نه اينکه در اين مقطع زماني پرسپوليس را به چالش بکشيم!

مايلي کهن در ادامه صحبت هايش در مورد هواداران پرسپوليس گفت: هواداران بازيکناني ميخواهند که با قدرت در زمين حضور يابند و براي هواداران به ميدان بروند.

قدوسي عنوان کرد: چرا مدام ميگوييد پرسپوليس در زمان مديريت رويانيان 60 ميليارد بدهي داشته است، اين بدهي براي 20 سال اخير پرسپوليس است نه زمان رويانيان! اين مسائل روي بازيکنان فشار مي آورد!

با توجه به کمبود وقت صحبت هاي مايلي کهن و قدوسي نيمه تمام ماند و در بخش پاياني برنامه گزارشي از ليگ دسته يک فوتبال پخش شد.

برنامه اين هفته نود ساعت 2:22 بامداد سه شنبه به پايان رسيد.
نظرات بینندگان