arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۹۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۲

شرایط ‌بازنشستگی‌ پیش‌ از‌ موعد‌ فرهنگیان‌

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم: علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه همایش تجلیل از 35 پیشکسوت عرصه امور تربیتی و پرورشی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که اخیرا مقام معظم رهبری سیاست اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده است، چه بخش‌هایی از‌آن به حوزه کاری وزارت آموزش و پرورش مربوط می‌شود؟ اظهار داشت: بنده این سیاست‌ها را به طور دقیق مطالعه کردم و در آموزش و پرورش گروهی را مأمور کردم که ترجمان این سیاست‌های رهبری را در آموزش و پرورش ببینند.

وی افزود: خوشحالم که فعالیت‌هایی که در این چند ماه در اموزش و پرورش انجام دادم در راستای این سیاست‌هایی است که مقام معظم رهبری اعلام کرده‌اند. اما هم اکنون شورای عالی آموزش و پرورش مأموریت یافته تا این سیاست‌ها را به طور دقیق بررسی کند همچنین کمیته‌ای را مأمور کرده‌ایم که آن هم سیاست‌ها را بررسی‌کرده و به زبان آموزش و پرورش ترجمه کند.

وزیر اموزش و پرورش با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یک سیاست است که بر مجموعه فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش سایه می‌اندازد گفت: به طور حتم بخش مدیریتی حوزه تعلیم و تربیت بیشترین تأثیر را از این سیاست ‌ها می‌گیرد.

فانی در خصوص بودجه آموزش و پرورش گفت: امسال برای اولین بار برنامه‌های سال 93 را بر مبنای 4 سیاست تنظیم کرده‌ایم همچنین احکامل بسیار خوبی را در بودجه سال 93 پیش‌بینی کردیم که دولت و مجلس این احکام را کاملا تصویب و تأیید کرده‌اند.

وزیر‌آموزش و پرورش ادامه داد: بودجه پینشهادی ما در مقایسه با سال گذشته 26 درصد رشد داشته است درحالی که وبدجه دولت نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش را نشان می دهد و این موضوع حاکی از آن است که دولت سنبت به اهمیت آموزش و پرورش در کشور اشراف دارد.

وی ادامه داد: در گردهمایی که حدود دو ماه گذشته در جمع مدیران کل استان‌هادر خدمت رئیس جمهور بودیم گفتند که گشایشی در بودجه کشور ایجاد خواهد شد و به آموزش و پرورش بیشتر خواهیم رسید.

*شرایط بازنشستگی پیش از موعد درسال 93

وزیر اموزش و پرورش در خصوص بازنشستگی پیش از موعد درسال 93 عنوان کرد: مجلس بازنشستگی پیش از موعد با سنوات ارفاقی را تصویب نکرد و برای سال آیندده بازنشستگی پیش از موعد را داریم اما بدون سنوات ارفاغی و براساس نیاز و عدم نیاز به نیروی انسانی در خصوص ان تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: با توجه به نیروی انسانی در یک منطقه جغرافیایی خاص رشته و دوره تحصیلی در خصوص بازنشستگی پیش از موعد تصمیمگیری خواهیم کرد و اگر در یک منطقه جغرافیایی به نیروی انسانی در رشته‌ای خاص نیاز داشته باشیم با بازنشستگی پیش از موعد موافقت نمی‌شود اما اگر بتوانیم نیرو را جایگزین کنیم با بازنشستگی پیش از وموعد موافقت خواهیم کرد.

وی در خصوص تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: برای اینکه یک سند تحول در بستر وسیع آموزش و پرورش شکل بگیرد نیاز به نقشه راه دارد و هم اکنون در حال تدوین آن هستیم و بلافاصله پس از اینکه این نقشه راه تدوین شود در خوصص اجرای سند تحول بنیادین اقدام خواهیم کرد.

وی بیان کرد: این نقشه راه شامل پیش‌نیازها، و تمهیدات اجرایی شدن تحول بنیادین، محتوا، روش‌ها و مجموعه فعالیت‌هایی است که برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در یک جدول زمانبندی تنظیم می‌شود. و تلاش می‌کنیم با فراهم کردن مقدمات به سمت اجرای واقعی سند تحول بنیادین برسیم.
نظرات بینندگان