arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۲

کشف محموله ادکلن قاچاق در قم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از کشف محموله ادکلن و تبلت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مهدی قدمی اظهارداشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک دستگاه اتوبوس به جای مسافر اقدام به حمل کالاهای قاچاق می‌کند، شناسایی خودرو مذکور در دستور کار ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی گفت: روز گذشته کلیه محورهای مواصلاتی استان به صورت نامحسوس تحت کنترل بود تا اینکه در بعدازظهر، خودرو مذکور شناسایی و متوقف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان افزود: خودرو برای بررسی بیشتر به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز منتقل و در بازرسی از قسمت های مختلف اتوبوس 1018 عدد ادکلن خارجی، 10 دستگاه تبلت و 265 قوطی داروهای انرژی زا که به طرز ماهرانه ای جاساز شده بود کشف که در این خصوص پرونده ای تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

زمینه ارتکاب جرم از افراد بزهکار گرفته شود

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم با بیان اینکه سارقان منتظر یک سهل انگاری اند، تاکید کرد: باید زمینه ارتکاب جرم از افراد بزهکار و مجرم گرفته شود.

سرهنگ مهدی قدمی با اشاره به روزهای پایانی سال و فرا رسیدن سال جدید از مردم خواست، در هنگام خریدهای نوروزی به جای پول نقد از کارت های عابربانک استفاده کنند.

قدمی با بیان اینکه سارقان منتظر یک سهل انگاری هستند، افزود: چنانچه به دلایلی مجبور به حمل پول نقد و یا كیف دستی بودید نباید وجوه نقد و اشیاء گران قیمت داخل كیف در معرض دید افراد ناشناس قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه خانم ها از حمل كیف دستی خود در مواقع غیر ضروری پرهیز کنند، گفت: خانم هایی که در هسته مرکزی شهر تردد می کنند کیف دستیشان را در زیر چادر حمل و از نشان دادن اشیاء قیمتی همچون طلا و جواهر و موبایل در مرعی و منظر خودداری کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان در ادامه با اشاره به اینکه برخی از افراد برای خریدهای نوروزی به دلیل شلوغی هسته مرکزی شهر از موتورسیکلت شخصی استفاده کنند، تاکید کرد: در صورت پارک موتورسیکلت حتماً از شی ثابت برای قفل آن استفاده شود و در هر جایی پارک نشود.

قدمی با بیان اینکه قرار داشتن اشیاء بر روی صندلی و پشت شیشه عقب خودرو برای سارقان تحریک کننده است، اضافه کرد: باید زمینه ارتکاب جرم از افراد بزهکار و مجرم گرفته شود.

رئیس پلیس آگاهی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود از مسافران نوروزی شهر مقدس قم خواست، در محلی چادر مسافرتی بر پا کنند که تحت نظارت و کنترل باشد.

همسایه بانی نکته دیگری بود که وی به آن اشاره کرد و گفت: هموطنان پول و اشیاء گرانقیمت را به صندوق امانات بانک سپرده و در صورتی که همه اعضاء خانواده به مسافرت می روند یکی از همسایه ها و یا اینکه بستگان، دائماً به منزل سرکشی کند.

قدمی با بیان اینکه برخی از مسافران پول و مدارکشان را در صندوق عقب خودرو گذاشته و برای صرف غذا و یا استراحت خودرو را ترک می کنند، تاکید کرد: برای صرف غذا و یا استراحت کوتاه مدت، یکی از اعضاء خانواده مراقب خودرو باشد و حتماً برای استراحت طولانی، خودرو در جایی مطمئن پارک شود.

سارقان انباری آپارتمان‌ها در قم به دام افتادند

رئیس پلیس آگاهی استان قم از دستگیری چند سارق که در استان های قم، البرز و تهران اقدام به سرقت از انباری های آپارتمان ها می کردند، خبر داد.

سرهنگ قدمی در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی قم حین گشت زنی در سطح شهر به یک دستگاه سواری زانتیا با دو سرنشین مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از خودروی آنها تعدادی آلات و ادوات سرقت کشف کردند که در تحقیقات پلیس، متهمان به ارتکاب 20 فقره سرقت در استان های البرز و تهران و 32 فقره سرقت در استان قم طی 2ماه گذشته اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اظهار داشت: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهمان اقدام به سرقت ضبط و باند خودروها و سرقت از انباری آپارتمان های مسکونی می کردند.

گفتنی است، یکی از متهمان ازابتدای سال92 تاکنون به اتهام سرقت های متعدد از انباری آپارتمان های مسکونی در دو استان همجوار، سه فقره سابقه زندان دارد.

امتناع پلیس قم از پیشنهاد 5 میلیون ریالی قاچاقچیان چوب

با تلاش ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان قم خودرو حامل کالای قاچاق از نوع چوب های کمیاب شناسایی و متوقف شد.

سرهنگ فرزاد عسگری در این رابطه افزود: اکیپی از ماموران یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان قم به سرپرستی ستواندوم هاشمی و همراهی دو تن دیگر حین کنترل خودروهای عبوری در عوارضی قم - کاشان به یک دستگاه خودروی نیسان با دو نفر سرنشین مشکوک و آن را متوقف کردند.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان قم بیان داشت: با بررسی ماموران مشخص شد خودرو حامل کالای قاچاق از نوع چوب های کمیاب است.

وی گفت: در ادامه و در تحقیقات ماموران راننده و سرنشین خودرو ضمن اعتراف به حمل چوب های کمیاب و همچنین قطع غیر قانونی درختان، پیشنهاد پانصد هزار تومان رشوه کرده که با امتناع ماموران وظیفه شناس روبرو می شوند.

گفتنی است، متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی استان شدند.

نظرات بینندگان