arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۲

سفیر ژاپن: وجهه بین المللی ایران با روی کار آمدن دولت جدید بهتر شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر کشور ژاپن در ایران گفت: از هنگامی که دولت تدبیر و امید در ایران بر سر کار آمده است، شرایط و وجهه این کشور در عرصه بین المللی بهتر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ کوجی هانه دا ˈ که به دعوت اتاق بازرگانی استان کرمانشاه به این شهر سفر کرده است، روز چهارشنبه در نشستی با رییس اتاق بازرگانی استان و فعالان اقتصادی و تجاری استان، افزود: ایران و ژاپن به طور سنتی همواره روابط حسنه ای در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته اند.

وی گفت: متاسفانه در سال های اخیر به دلیل فشارهای بین المللی و تحریم ها علیه ایران، روابط کشور ما با جمهوری اسلامی ایران نیز تا حد زیادی کمرنگ شده بود اما امیدواریم با تدبیری که دولت جدید ایران در هم افزایی با جامعه جهانی در پیش گرفته است، باز هم به شرایط خوب گذشته باز گردیم.

هانه دا، ابراز امیدواری کرد که با توجه به ظرفیت های بالای اقتصادی که در کشور ایران وجود دارد، زمینه برای ورود شرکت ها و سرمایه گذاران ژاپنی در بازار ایران فراهم شود.

سفیر ژاپن در کشورمان همچنین ظرفیت های استان کرمانشاه را در حوزه های مختلف مناسب ارزیابی کرد و گفت: این استان در حوزه های اقتصادی به ویژه هم مرز بودن آن با کشور عراق و نیز حوزه های توریستی برای کشور ما دارای جذابیت هایی است.

وی به محوطه تاریخی و ثبت جهانی شده بیستون اشاره کرد و گفت: در بازدید از این اثر فاخر، احساس کردم که جهانگردان و مردم کشورم می توانند برای دیدن این اثر و سایر جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه به این دیار بیایند.

وی وعده داد که برای تعمیق روابط میان کشورش و مسوولان استان کرمانشاه، درخواست هایی که از دست اندرکاران حوزه های صنعتی، گردشگری و کشاورزی کرمانشاه به وی ارائه شده است را با جدیت به دولت مرکزی ژاپن انعکاس خواهد داد و زمینه را برای ورود بخش خصوصی ژاپن و تبادل هیات های اقتصادی میان دو طرف فراهم خواهد کرد.

پیش از سخنان سفیر ژاپن، رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه نیز پیشرفت های شگرف اقتصادی و صنعتی کشور ژاپن را دلیلی برای قابل احترام بودن این کشور نزد افکار عمومی ایرانیان به ویژه مردم کرمانشاه عنوان کرد.

ˈ کیوان کاشفی ˈ اظهار کرد که افزون بر 60 سال سابقه ارتباطات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی میان دو کشور ایران و ژاپن وجود دارد و امروز با این نشست بر آنیم که زمینه های مشترک همکاری ها میان دو طرف را تقویت کنیم.

وی از ایران به عنوان کشوری قدرتمند در منطقه خاورمیانه نام برد و گفت: ایران در سال های اخیر پیشرفت های زیادی داشته و ثروت های عظیم طبیعی، انسانی و سرمایه ای از این کشور، یک قطب منطقه ای ساخته است.

وی گفت: با برنامه های توسعه اقتصادی در دستور کار، سیر صعودی اقتصاد ایران در سال های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

کاشفی در مورد استان کرمانشاه نیز گفت: این استان در حوزه های تجاری، کشاورزی، صنعتی و گردشگری از قطب های ایران به شمار می رود.

وی همسایگی استان کرمانشاه با کشور عراق و نیز وجود سه واحد فعال پتروشیمی، توانمندی های کشاورزی و گردشگری را زمینه ای مناسب برای ورود فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاران ژاپنی به استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: در قانون سرمایه گذاری ایران نیز حمایت های خوبی از سرمایه گذاران خارجی به عمل آمده است.

کاشفی به طرف ژاپنی اطمینان داد که هر گونه سرمایه گذاری در استان کرمانشاه دارای توجیه و تضمین است و ما در اتاق بازرگانی بر ایجاد و توسعه همکاری ها مصمم هستیم و آماده ایم تا در آینده نزدیک میزبان هیات های اقتصادی و تجاری کشور ژاپن در استان کرمانشاه باشیم.

کاشفی در پایان با اشاره به برنامه استان برای ساخت یک واحد پتروشیمی و نیز دو منطقه ویژه اقتصادی، از سرمایه گذاران کشور ژاپن برای ورود به این عرصه ها دعوت کرد.
نظرات بینندگان