arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۳۲۰۰
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۸ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۳

آخرین اخبار از سرنوشت اسرارآمیز هواپیمای مالزیایی

خانواده های مسافران چینی هواپیمای ناپدید شده در دیدار با مسئولان مالزی در پکن به شدت خشم خود را از تعلل مالزی در حل معمای این هواپیما به نمایش گذاشتند.. جلسه دیدار خانواده ها با مسئولان مالزی به صحنه شیون و زاری و دشنام و ناسزاگویی تبدیل شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


هشام الدین حسین، وزیر حمل و نقل مالزی اعلام کرد: ماموران تحقیق هیچ مورد مشکوکی را در مکالمه خلبان هواپیمای مفقود شده خطوط هوایی این کشور با برج مراقبت پیش از مفقود شدن این هواپیما طی دو هفته گذشته پیدا نکرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، هشام الدین حسین گفت:  دولت این کشور نمی تواند نسخه این مکالمه را منتشر کند.

وزیر حمل و نقل مالزی افزود : با این حال من می توانم تایید کنم که در نسخه مکالمه میان خلبان هواپیما و برج مراقبت هیچ مورد غیر عادی مشاهده نشده است.

 جست‌وجوها در اقیانوس هند ادامه دارد

در حالی که ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مالزیایی روز شنبه وارد سومین هفته خود شد، جست‌وجوها در اقیانوس هند برای یافتن نشانه هایی از این هواپیما ادامه دارد.

پس از آنکه استرالیا اعلام کرد در تصاویر ماهواره‌ای اشیائی در جنوب اقیانوس هند دیده شده که ممکن است مربوط به این بوئینگ ناپدیدشده باشد، از روز پنج‌شنبه عملیات جست‌وجو در این منطقه آغاز شد.

با این حال نخست وزیر استرالیا امروز (شنبه) گفت که به علت شرایط جوی نامناسب، جست‌وجوها در دو روز گذشته بی‌نتیجه بوده است.

تونی اَبوت، نخست وزیر استرالیا، امروز به خبرنگاران گفت: «امروز شش هواپیما در جنوب اقیانوس هند به جست‌وجو خواهند پرداخت. در چند روز گذشته نتوانستیم اشیائی را که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌داد پیدا کنیم».

شناسايي اشيائي که مي تواند بخش هايي از هواپيماي ناپديد شده باشد

چین و مالزی اعلام کردند ماهواره های چینی شیء جدیدی را در جنوب اقیانوس هند شناسایی کرده اند که می تواند بخشی از لاشه هواپیمای مسافربری ناپدید شده مالزی باشد که 239 مسافر داشت و اکنون کشتی ها در حال حرکت به طرف این شیء هستند تا تحقیقات لازم را انجام دهند.

اداره علوم ، فناوری و صنعت چین برای دفاع ملی در بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد این شیء که حدود 22 متر طول و 13 متر عرض دارد روز 18 مارس در حدود 120 کیلومتری محلی شناسایی شد که بقایایی احتمالی از این هواپیما 16 مارس توسط ماهواره ای دیگر در این اقیانوس در غرب استرالیا شناسایی شده بود.

این کشف چین نخست ازسوی حشام الدین حسین وزیر دفاع و کفیل وزارت حمل و نقل مالزی اعلام شد.

وی در کنفرانسی خبری در کوالالامپور گفت کشتی های چینی به طرف این منطقه اعزام شده اند.

تحقیقات بین المللی درباره این هواپیمای مسافربری ناپدید شده طی چند روز اخیر در جنوب اقیانوس هند و ساحل غربی استرالیا متمرکز بوده است زیرا تصاویر ماهواره ای اشیائی شناور را نشان داده است که مسئولان تحقیق در این باره می گویند این اشیاء می تواند بخش هایی از هواپیمای ناپدید شده مالزی باشد.

خشم خانواده های مسافران هواپیمای مالزیایی ازعملکرد دولت

خانواده های مسافران چینی هواپیمای ناپدید شده شرکت مالزی ایرلاینز بار دیگر در دیدار با مسئولان مالزی در پکن به شدت خشم خود را از تعلل مالزی در حل معمای این هواپیما به نمایش گذاشتند.

خشم و عصبانیت این افراد به حدی بود که ماموران پلیس برای جلوگیری از بروز اقدامات خشونت آمیز مجبور به مداخله شدند.

جلسه دیدار خانواده های مسافران چینی با مسئولان مالزی در هتلی در پکن انجام گرفت و به صحنه شیون و زاری و دشنام و ناسزاگویی تبدیل شد.

خانواده های چینی متقاعد شده اند کوالالامپور از همان ابتدا مسائلی را درباره هواپیمای مفقود شده از آن ها پنهان نگهداشته است.

افراد حاضر در این جلسه شعار می دادند: " دولت مالزی به ما حقیقت را بگو و عزیزانمان را به ما بازگردان."

آن ها تاکید داشتند دولت مالزی دروغ می گوید؛ جرات رویارویی با آن ها را ندارد.

153 چینی بخش اعظم مسافران بوئینگ 777 مالزی ایرلاینز را تشکیل می دادند که روز هشتم مارس کوالالامپو را به مقصد پکن ترک کرد و بعد از آن که از صفحه رادارهای کشوری محو شد هنوز هیچ نشان و ردی از آن پیدا نشده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۰۴
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
30
121
خوب برای چی به نظر این خوانواده ها دولت مالزی باید واقعیت از اونها مخفی کنه عصابانیتشون به جاست اما چرا باید مالزی چیزیو بخواد پنهان کنه کاش اینو توضیح میدادین در ضمن مالزی باید از ایران هم عزر خواهی کنه 2 هموطن ما ناپدید شدن بهمون تهمت تروریست بودن هم زدن انگار
پاسخ ها
هشام الدین حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
چشم
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
جسارا عذر خواهی!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
همه ی این ماجرا برای دور کردن اذهان از ماجرای اوکراینه
ناشناس
|
CANADA
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
20
43
من چند سالی مالزی زندگی کردم ، اینها نه مسلمانند و نه کشور !!. یک خر توی خری حاکم است آنجا که فقط خدا میداند . اون 2 تا ایرانی هم وقتی دیدند همه چیز سولاخ است ، استفاده کردند . بیچاره ها .... آخه پرواز مالزی را کی حاضره توش اقدام تروریستی انجام بده ؟ که چی بشه مثلا ؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
26
92
پس این ماهواره های آمریکایی بدرد چی میخوردند؟فقط بلدن به چاه های فاضلاب مشکوک بشندوبگن اونجا اورانیوم غنی میشه بعد هم بازرسا بیان بیفتن داخلش؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
3
70
واقعا تصور کنید خیلی از این خونواده ها تک فرزندانشون رو از دست داده اند ، با توجه به اینکه چین سال ها تک فرزندی رو اجرا می کرد ، به نظر من این خونواده ها توی این شرایط رنج عجیبی می برند
افشین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
8
121
یکی دو تا از مسئولین هوایی ایرانی رو برای پاسخگویی به خوانواده های چینی ببرن اونجا کاری کنن که دیگه فکر پیگیری به سرشون نزنه!
تازه نفری چند هزار دلار هم بدهکارشون میکنن از اینکه وقت شرکت هواپیمایی رو گرفتن!
شهاب فصیحی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
7
74
با سلام به همه همراهان این خبر
دوستان....در روزگاری زندگی میکنیم که به عصر آی تی و رباتیک معروف شده و از نظر دانش و علم ، بشر به نقاط بالایی دست یافته . برای من بسیار سوال برانگیز شده این موضوع که یه هواپیما گم بشه و دنیا دنبالش بگرده!!!!و با خبرهای ضد و نقیض هی افکار جهانیان رو به بیراهه بکشانند.چه کسانی پشت این ماجرا هستند و چه بهره ای میخواهند بگیرند...نمیدانم. خدا هدایتشون کنه
بیچاره انسانهایی که گرفتار این چنین سیاستهای زشت و ضد بشری میشوند
خسرو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
19
39
خُب خُب ! نمیخواد دولت مالزی از ایران عذر خواهی کنه . ... البته این موضوع هم به کنار که این دو ایرانی از زندگی در ایران گریزان بودند و در جای دیگری بدنبال زندگی میگشتند .
رزمی
|
UNITED ARAB EMIRATES
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
33
25
هواپیمای مالزی از طرف کشوری که فعلا مشخص نیست مورد اصابت موشک قرار گرفته وعلایم پیدا شده در اقیانوس هند بوسیله استرالیا مربوط به همان هواپیماست جامعه جهانی باید مشخص کند بوسیله کدام کشور مورد اصابت قرار گرفته
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
1
7
اخرش میگن کار موجودات فضایی بوده این قضیه با راز مثلث برمودا در ارتباطه
نظرات بینندگان