arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۲ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۳

افشاگری مطبوعات عربستان:دلار های میلیاردرهای سعودی برای یهودی سازی قدس اشغالی

مطبوعات عربستانی پرده از رسوایی جدید آل‌سعود‌ پس از تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برداشته و افشا کردند، حکومت سعودی با شرکتی در طرح‌های یهودی سازی قدس اشغالی مشارکت دارد، قراردادهای میلیارد دلاری امضا کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مطبوعات عربستانی پرده از رسوایی جدید آل‌سعود‌ پس از تلاش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برداشته و افشا کردند، حکومت سعودی با شرکتی در طرح‌های یهودی سازی قدس اشغالی مشارکت دارد، قراردادهای میلیارد دلاری امضا کرده است.

به گزارش انتخاب، مطبوعات عربستان پرده از رسوایی جدیدی از حکومت این کشور برداشته و افشا کردند که ریاض میلیاردها دلار را به شرکتی فرانسوی پرداخت کرده که در فعالیت‌های یهودی‌سازی قدس اشغالی دست دارد و شهرک‌هایی صهیونیست نشین در کرانه باختری احداث می‌کند.

این اقدام سعودی‌ها یادآور قرارداد میلیاردها دلاری ریاض با شرکت «جی فور اس» جهت تامین امنیت مراسم حج و مکه مکرمه است، در حالی‌که این شرکت، همان شرکتی است که بر زندان‌ها و مراکز شکنجه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی اشراف و نظارت دارد.

درباره این رسوایی مطبوعات عربستان نوشتند که شرکت فرانسوی «ویولیا»، متخصص در ارائه خدمات زیربنایی و زیر ساختی در حوزه آب و بازیافت زباله و تولید انرژی است، پیشتر نیز قراردادهای چند میلیون دلاری با حکومت سعودی امضا کرده و از جمله شرکت‌هایی به شمار می‌آید که به دلیل اجرای بسیاری از طرح‌های صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی از جمله یهودی سازی قدس اشغالی در راس شرکت‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا جهت قطع همکاری و تحریم از سوی اعضای این اتحادیه است.

درباره فعالیت‌های این شرکت در قدس اشغالی گفته شده که ویولیا در طرح احداث خط آهن قدس مشارکت داشته که این شهر را به شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری مرتبط می‌کند و از جمله مهمترین طرح‌های یهودی سازی قدس شمرده می‌شود.

این درحالی است که همین شرکت اجرای بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها مانند شیرین‌سازی آب دریا در شهرهای ریاض، جده و الدمام در عربستان و همچنین از جمله مهمترین شرکای شرکت «سیدم» در احداث ایستگاه‌های بزرگ شیرین‌سازی آب در شهرهای جده، الخبر و الجبیل را نیز برعهده دارد.

اولین قرارداد شرکت ویولیا با عربستان در سال ۲۰۰۷ میلادی در حوزه شیرین‌سازی آب دو شهر الجبیل و ینبع به ارزش ۹۴۵ میلیون دلار امضا شد.

از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون این شرکت ۶۲ قرارداد شیرین سازی آب دریا را با عربستان امضا کرده است. ویولیا در سال ۲۰۱۱ توافقنامه‌ای با دانشگاه نفت و معادن ملک فهد برای احداث یک مرکز تحقیقاتی برای این دانشگاه در دشت «ظهران» امضا کرد.

فعالان عربستانی فعالیت شرکت ویولیا در این کشور را رسوایی بزرگی برای حکومت سعودی می‌دانند، چراکه با شرکتی قراردادهایی میلیاردی امضا می‌کند که در یهودی سازی قدس دست دارد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان