arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۳۴۹۰
تعداد نظرات: ۷۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۳

چرا تنش های بی سابقه میان روسیه و آمریکا به نفع ایران تمام می شود؟/احتمال دستور پوتین برای تحویل S300 و ارتباط بانکی با ایران

درحالیکه روسیه سعی در الحاق کریمه به خود داشت و آمریکا تحریم های بیشتری علیه مسکو اعمال می کرد، مقامات این دو کشور هفته ی گذشته در کنار یکدیگر در وین نشستند و تظاهر کردند که جنگ سرد جدید بر گفتگوهای هسته ای تاثیر نداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فایننشال تایمز نوشت: درحالیکه روسیه سعی در الحاق کریمه به خود داشت و آمریکا تحریم های بیشتری علیه مسکو اعمال می کرد، مقامات این دو کشور هفته ی گذشته در کنار یکدیگر در وین نشستند و تظاهر کردند که جنگ سرد جدید بر گفتگوهای هسته ای تاثیر نگذاشته است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، مقامات امریکایی پس از پایان مذاکرات هسته ای با ایران در وین از نقش سازنده ی روس ها ابراز رضایت کردند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت که مسکو هیچ نفعی از دستیابی ایران به بمب اتمی یا تشدید تنش ها در خلیج فارس نمی برد.مسکو به خاطر منافع خود در مذاکرات شرکت می کند.

بله، پوچ و بیهوده است اگر تصور کنیم، در صورت ادامه بحران اوکراین، این مسئله به خاورمیانه کشیده نمی شود و بر ایران تاثیر نمی گذارد، چراکه در وهله ی اول، اینجا جایی است که آمریکا بیشترین اسیب را می بیند.

رابترت اینهورن مذاکره کننده سابق آمریکا با ایران می گوید: اگر عاقلانه نگاه کنیم،  دلیلی وجود ندارد که روس ها مذاکرات هسته ای را نابود کنند اما در حال حاضر شما نمی توانید روی اینکه پوتین ضرر و زیان را بسنجد، حساب کنید.

باوجود رفتار خوب روس ها در وین، نماینده مسکو با صدور هشداری این شهر را ترک کرد. او گفت که روسیه ممکن است از مذاکرات هسته ای به عنوان اهرم فشار استفاده کند.

فیودور لوکایانوف تحلیلگر در مسکو می گوید: انتظار می رود که مسکو انتقال تسلیحات به سوریه را افزایش دهد و نیز روابط با ایران را تقویت و نزدیک تر کند.

وی پیش بینی کرد:  روسیه هیچ دلیلی برای کاهش دردسرهای امریکا در خاورمیانه نمی بیند.

اما روسه تا چه حد می خواهد به منافع غربی ها ضربه بزند؟  خروج از مذاکرات هسته ای ایران بیهوده خواهد بود. اما مسکو سعی در تضعیف جبهه غرب و تقویت ایران خواهد کرد.

کارشناسان همچنین نگران فروش تسلسحات روسیه به ایران از جمله اس 300 هستند.

کلیف کوپچان تحلیلگر گروه اوراسیا می گوید: این تنها کارتی است که روس ها دارند.

وی می افزاید: اس 300 تغییر دهنده باز است و می تواند توانایی اسرائیل برای حمله به ایران را کاهش دهد.

روس ها همچنین در طول مذاکرات سعی خواهند کرد که تحریم های اعمال شده بر تهران را تضعیف کنند.

برای مثال مسکو می تواند به بانک ها برای از سر گیری نقل و انتقالات مالی با نهادها در تهران چراغ سبز نشان دهد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۲
در انتظار بررسی: ۵۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
ستار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
31
293
ساده لوحانه است اگر فكر كنيم مي شود به روسيه اميدوار بود.روسيه هميشه به ايران خيانت كرده و خواهد كرد. دولتمردان ايران بايد از اين فرصت استفاده كنند و به آمريكا و اروپا نزديك تر بشوند و گول روسيه را نخورند. روس هيچگاه قابل اعتماد نيست
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
من میدونم دقیقا نقشه ی پوتین تا آخر این بازی چیه ولی همینجوری مجانی نمیگم
محمد حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
روسها خیانت کرده اند همونطور که انگلیسی ها و فرانسوی ها خیانت کردن اما ما از اینده خبر نداریم که در اینده بازم خیانت میکنند.این به خاطر ساده لوح بودن پادشاهان وقت ایران و ضعف ما بوده و اونا هم فرصت را مناسب میدیدن و ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
خدا کنه روسیه باعث جنگ ما با آمریکا نشه چون 2 روز پیش خواب عجیبی دیدم .خواب دیدم که آمریکا به تاسیسات فردوی ما با هواپیماهای جنگنده و کماندوهاش حمله کرده بود ابتدا کماندوهاش بالای کوه پناه گرفته بودند و قرار بود هواپیماهای جنگندش هم بعدش حمله کنند بعد یکدفعه تعداد زیادی از تکاورای ما به سرعت خودشون رو رسوندنو از پایین به سمت بالا داشتن به نیروهای دشمن حمله و تیراندازی می کردند و نیروهای آمریکایی از این سرعت عمل رسیدن به محل و تعداد زیاد نیروهای تکاور ما شکه شده و کم آورده بودند و دونه دونه داشتند کشته می شدند بعدش...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
نیست آمریکا و اروپا خیلی قابل اعتماد هستند و خیانت نمی کنن
سید عابدین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
با ستار موافقم
ببینید در طول تاریخ بیشترین آسیبو و حمله رو از طرف کی داشتیم
ایران توسط روس ها چند بار مورد حمله و تجاوز قرار گرفته ؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
با این حرف موافقم اما آمریکا و اروپا هم دست کمی از روسیه ندارن
مصطفی
| UNITED STATES |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
موازمه مثبت بهترین راهه . باید هوای دوطرف رو داشته باشیم . تو مذاکره دل بستن به یکی از طرفینی که خیانت های مکرر هر مدومشون مرتبا به ایران مشاهده شده بی فایده است
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
آنها که خواب آمریکا را میبینند، خدا از خواب غفلت بیدارشان کند.
.
.
آمریکا از انگلیس بدتر و انگلیس از آمریکا بدتر، .. شوروی هم از هر دو بدتر.
amir hossein
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
9
170
کاش به همین راحتی بود ولی روسها هم مثل امریکایی ها دنبال منافع خودشان هستند
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
7
133
ایران باید ابتکار عمل را به دست گرفته و از شرایط بوجود آمده به نفع منافع ملی خود استفاده کند و اجازه ندهد که روسیه یا آمریکا از ایران به نفع خودشان بهره برداری کنند .
تافردا
|
TAJIKISTAN
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
26
61
بسمه تعالی
اگرحساب بانکی یعنی سوئیفت مسدود باشد چه فرقی می کند که روسیه ازاین سیاست تبعیت کند یانکند. فرض کنید روسیه ازاین سیاست تبعیت نکند روسیه که تمام کشورهای دنیا نیست روسیه یک کشوراست. درثانی فرض کنیدروسیه s300که سهل است مدرن ترین سلاح های خود را دراختیارایران قراردهداولاًتکنولوژی روس 50 سال ازتکنولوژی اروپا وآمریکا عقب است درثانی ایران که کره شمالی نیست که یک کشورنظامی وبدون را بطه با دنیاباشد. حتی 4کشوردیگردارای حق وتو درسازمان ملل می توانند تصمیم به اخراج روسیه ازسازمان ملل علی رغم این که این کشوردارای حق وتواست کنند.
پاسخ ها
کورش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
اولا اگه سلاح های نطامی روسه قدیمی هستن چرا غرب از دادن این سلاح ها توسط روسیه ابراز نگرانی کرده دراینکه هرکشور برای منافع کشور خود به کشئر دیگه میره شکی نیست وتجربه نشان داده روس ها همیشه قدرتمند هستن همچنین به ما ایرانی ها نشان داده که روسیه همیشه به اریان خیانت کرده پس ایران باید این اوضاع منطقه رو مدریت کنه وازاین موضوع به نفع کشو ر خود استفاده کنه
علیرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
آره بابا اصلاً روسیه یه مملکت مفلوک درمانده هست. فقط آمریکا و غربی ها نشستن و این مفلوک درمانده کریمه رو به خودش اضافه کرده
فعال کاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
5
87
اگه راست میگی همه تحریم های ایران رو وتو کن تا خیر خواهیت مشخص بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اول برادریت رو ثابت کن بعد ادعا کن...!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
137
26
دم روسیه گرم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
دلیل منفی ها چیه؟
hassan
|
UNITED STATES
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
8
113
دلتون خوشه ها روسیه هیچ گاه هیج امتیازی به ایران نمی دهد!
در این 35 سال هم فقط با بلیط ایران بازی کرده وگرنه چی عاید ما شده ؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
15
100
اس 300 میخواهیم چیکار؟؟ زیر بار روس ها رفتن عین بی تدبیری است !!! ما علم و تکنیک و سواد و صنعت میخواهیم که نزد روس ها نیست !!!
مستضعف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
8
52
تاریخ معاصر ایران در چندین دهه اخیر گواه صادقی بر این مدعاست که روسها همواره کشور ما را وجه‌المصالحه تنشها یا بده بستانهای سیاسی خود با جهان غرب کرده‌اند ، این امر بویژه در مواردیکه حکومتهای ایران فاقد قدرت لازم برای اداره امور کشور بوده یا بحرانهای داخلی عملاً مانع بسط قدرت آنها در گستره کشور می‌گردیدند تشدید می‌شد ، امروز که به یمن انقلاب اسلامی ، قدرت بازدارندگی نظامی ، آرامش و ثبات و امنیت کشور و برکت وجود مردانی کارکشته ،سیاستمدار و زبده ، کشورمان قادر است بدون تکیه بر این یا آن قدرت خارجی روی پای خود بایستد باید که عزتمندانه از منافع ملی خویش در مجادلات بین‌المللی دفاع و به روسها ثابت کنیم که هرگز نمی‌توانند و حق ندارند که در مجامع جهانی بر اساس نیات و منافع خویش برای مملکت و مردم ما تصمیم‌گیری یا اتخاذ موضع نمایند تا بعداً از این طریق مدعی باج‌خواهی شوند .
پاسخ ها
pak67
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
قدرت بازدارندگی نظامی ، آرامش و ثبات و امنیت کشور و برکت وجود مردانی کارکشته ،سیاستمدار و زبده ، کشورمان قادر است بدون تکیه بر این یا آن قدرت خارجی روی پای خود بایستد

ما اگه سیاست مدار کار کشته داشتیم که مجبور نبودیم به روس ها باج بدیم برادر دلت خوشه ها...قدرت بازندارگی که ازشم دم میزنی چهار تا قاچاقی جیش العدل رو نمیترسونه چه برسه قدرتای جهانی !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
7
39
به نظر من ما باید فقط منافع ملی کشورمون رو در نظر بگیریم. این دعواها بین روس و غرب سابقه طولانی داشته و چیزی که همیشه اتفاق افتاده این بوده بازی روسیه با کارت ملتهای منطقه (اکثرا ایران) و نتیجه اون قربانی شدن این کشورها از طریق تجزیه و اشغال و چپاول و غیره . این یکی رو حافظه تاریخی ملت خوب کار می کنه خدا فقط صدا و سیما را به راه راست هدایت کنه .......
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
8
49
وقتی ارتباط بانکی روسیه با دنیا قطع بشه ارتباط بانکی ما با آنها چه فایده ای خواهد داشت ؟؟؟
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
7
39
از محالات است که روسیه منافع حتی کشورهای دوستش مثل ایران محتر بشمره روسیه فقط وفقط به فکر چپاوله یک با سرزمین یک بار ثروت!!!
لازم به توضیح است مدتیه اکثر خبرهای سایت انتخاب دارای مشکل غلت تایپی است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
غلت تایپی؟ یا غلط تایپی؟
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
غلط تایپی!!!؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
علی کاکو جونی تو خودتم که غلط رو نوشتی غلت بعد گیر میدی به نوشتار انتخاب؟!!!
ضمنا روسیه هیچ غلطی نمی تواند بکند...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
منظورت غلط تایپیه دیگه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
48
10
ایران در هر دو سوی قضیه برنده هستش چون هر دو قطب جهان سعی در دادن امتیاز به ایران هستند تا بتوانند برنده میدان باشند و ایران را در کیش خود داشته باشند که امیدوارم ایران تسلیحات نظامی شرق و پیشرفت غرب را در پیش بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
معلومه که دانشتون از نظر نظامی کامل نیست در ضمن بنده گفتم ایران باید در کنارش صنعت و اقتصاد غرب رو باید داشته باشیم
جعفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
5
29
امیدوارم که وزارت امور خارجه اوضاع را رصد کند و بهره برداری لازم را از این فضا راببرد که ممکن هست چنین فرصتهایی دیگر تکرار نشود
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
من اشتباه منفی زدم اصلاح کنید
موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
7
38
روسیه هیچ فایده ای برای ایران نداره.
مطمنا این روسیه کثیف موشک هم بده رمزاش رو به اسرائیل میفرشوه تا نشه ازش استفاده کرد فکر کنم اینکار رو با گرجستان یا یه کشور دیگه هم کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
6
41
خود روسیه قراه تحریم بشه و آنوقت فکر و خیال خام است که فکر کنیم از طریق روسیه می توانیم پولی انتقال دهیم..الان بهترین فرصت برای ما است که بتوانیم تلافی 100 سال استعمار روسیه و گرفتن بسیاری از شهرهایمان توسط آنا را با نزدیک شدن به غرب از آنها بگیریم..نباید با طناب پوسیده کمونیستها به چاه برویم...
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
10
60
لعتت به روس . چین
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
روس نه. روسیه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
6
36
مسئولین عقلانیت به خرج دهند بیش از این وجه المصاله این دو کشور قرار نگیرند؟ روسیه هرگز مورد اعتماد نبوده و نخواهد بود!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
7
32
امید وارم دولتمردان هشیار بوده و بتوانند از تیرگی روابط اروپا و روسیه حداکثر استفاده را در زمینه سازی امکان انتقال و فروش گاز ایران به اروپا (چیزگی که روسیه به شدت با آن مخالف بوده و به هر قیمتی می خواهد جلوی آنرا بگیرد) فراهم آورند. تجربه تاریخ ثابت کرده که روسها جز نامردی و از پشت خنجر زدن به ایران , خیر دیگری نداشته اند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
14
71
از روسیه خبیث تر و نامردتر و لجن تر واشغال تر باز خودشه
انتخاب سانسور نکن تا با مثبت ومنفی هامعلوم بشه چقدر از اهالی انتخاب موافقن یا مخالف
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
ملاک درست بودن یه حرف تعداد موافقان و مخالفانش نیس
علیرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
آره بابا فقط آمریکا عالی هست . :))
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
26
12
اصلا ممکنه پوتین کلاهک هسته با نفت معاوضه کنداون موقع اوباما چه کار میکنه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
6
44
S300. براي مردم. ميشود فرهنگ ووجدان و رفع. تمام مشكلات
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
6
40
بیشتر از سود برای ایران ضرر داره
بیشتر فکر کنیم
30 سال با روسیه ایم حال و اوضاع...........
سینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
3
21
بعید نیست روسیه از کارت ایران برای کاهش فشارهای غرب علیه خود استفاده کند. این گونه تحلیل های ,,, نباید در سیاست خارجی ما تاثیر بگذارد.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
6
34
سامانه s300 دیگه قدیمی شده ، ایران نباید از روسیه بگیره
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
4
39
عمرا. روس ها از اروپایی ها بیشتر برای ما ضرر دارند.
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
6
30
چرا باید اینقدر از لحاظ نظامی ضعیف باشیم که نیاز به موشک های S300 باشیم!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
4
32
روس ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند. با طناب پوسیده آنها نمی شود در چاه رفت!
دانشجو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
6
22
s300 هایی که برای ایران ساخته بودند رو قبلا اوراق کرده اند رفته، قطعاتی که قابل استفاده بوده، جدا شده، بقیه دور ریخته شده.

هر سفارش منحصربفرد است، برای همین فکر نمی کنم روسیه بخواهد دوباره اس-سیصد ها را از اول بسازد و به ایران تحویل بدهد.
وحید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
0
6
مسئله اوکراین فرصت مناسبی است که ایران با تدبیر گامی دیگر بسمت منافع ملی خود حرکت کند و از این وضعیت ایجاد شده با دیپلماسی فعال وضعیت خود را در مذاکرات بهبود ببخشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
5
4
متشکرم اقای اوباما عید شمام مبارک هههههه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
0
2
واقعا روسها باهوش نیستند اگر تا حالا فکر می کردند باید با غرب علیه ایران همکاری کنند روسیه حالا باید خطر بیشتر از همیشه حس کنه وقتی هر روز ناتو به مرزهاش نزدیکتر میشه ارزش یک دوست قدرتمند از نظر نظامی و اقتصادی در قلب خاورمیانه یعنی حساس ترین نقطه جهان مثل شاه کلید برای حل مشکلات روسهاست بی جهت در جنگ جهانی دوم به ایران لقب پل پیروزی ندادند امیدوارم روسیه از همراهی با غرب و امریکا برای به زانو در اوردن ایران دست برداره تا مشکالتش بیشتر از این نشه
یونس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
1
3
همه کشورها به دنبال منافع ملی خود هستند چه آمریکا باشه چه روسیه، در این میان ایران باید با زرنگی و تدبیر در جهت احقاق حقوق خود نهایت استفاده را از اختلافات پیش آمده بین روسیه و آمریکا ببره، احتمال تحویل سامانه دفاعی اس 300 هم اگه به واقعیت تبدیل بشه خبر خوشحال کننده ایه چون باعث افزایش اقتدار و توان بازدارندگی ایران خواهد شد.
ناشناس
|
CANADA
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
1
2
اول اينكه با بهتر كردن روابط با همسايگان كسي فكر حمله به ايران را نخواهد داشت و مي توان بودجه اين سيستم را به يك درد ديگر زد.مگر همه كشورها اس سيصد دارند؟
دوم اينكه مسلمان از يك سوراخ دوبار گزيده نمي شود و خريد دوباره موشكها ريسك مجدد معامله روسيه با غرب بر سر ايران را دارد.
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
2
4
به نظر من اسراییل جرات وتوان حمله به ایران را ندارد و اس 300 هم تاثیری ندارد . ما نبایید فریب روس ها را بخوریم خائن ترین کشور به ایران همین روس ها هستند یک روزی هم مثل این روزها 17 ایالات شمالی ما را مثل کریمه گرفتند.بهترین سیاست این است که ما از این اختلاف بهره برداری کنیم تا در دام آن بیفتیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
0
10
ببینید دوستان اگر کسی فکر میکنه امریکا روسیه یا هر کشور دیگه چه درباره ایران و چه درباره کشور دیگه در تمام طول تاریخ یک بار دلش به حال یک کشور دیگه سوخته سخت در اشتباه چقدر پادشاهان پسر برادر و پدر خودشونو برای رسیدن به قدرت کشتن قدرت پدر و مادر نداره اوج جنون هستش اینکه بگیم فلان کشور دوست ماست فلانی دشمن فقط ساده اندیشی مارو نشون میده هر کشوری اگر بتونه کشور دیگرو مال خود کنه غارت کنه شک نکنین این کارو میکنه اگه میگیم روسیه فلان کارو کرده امریا نکرده علیه ما به این دلیل نیست که امریکا نخواسته اگه امریکا میتونست بدترشو می کرد یا برعکس مهمترین چیزی که سرنوشت یک ملت میسازه بستگی داره به نظر و تصمیم و عمل حکام ما که بهترین تصمیم بگیرن در زمان های حساس تاریخی اگر پادشاهان قاجار و پهلوی و قبلی ها تصمیمات بهتری می گرفتند امروز وضع ما خیلی میتونست متفاوت باشه اگر اونها از دنیایی که درش زندگی می کردند اطلاعات درست و دقیقی داشتند قطعا تصمیمات سرنوشت سازی می گرفتند خداوند در قران میگه سرنوشت هر قومی دست خودشونه سرنوشت ما نه دست امریکاست نه روسیه فقط ما باید اطلاعات دقیقی از دنیای سال 1393 داشته باشیم یعنی دقیقا همین امروز و با نگاهی به گذشته و اینده با برگ امریکا و با برگ روسیه به نفع خودمون بازی کنیم به نظر من اینکه بگیم ما طرف روسیه هستیم یا امریکا به کل غلط ما باید شرایط بسنجیم و سعی بر استقلال خودمون و بازی با برگه هامون به شکل صحیح کنیم
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
0
4
این مملکت مثل گوشت قربونی افتاده وسط این ابر قدرتها هرکدوم به نفع خودشون دارن ازش استفاده میکنند و همه این کارها هم چیزی جز ضرر عاید این ملت نمیکنه
ali
|
UNITED KINGDOM
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
1
2
نه بابا این بی شرفا موشک بده نیستن این جمله رو فراموش نکنید شوروی هم از آمریکا و هم از انگلیس بدتر است ولی متاسفانه ما ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
1
5
البته که کشورهای بلوک غرب ومتحدینشون در هرجای دنیا پیشرفته تر هستند مانند مجموعه ی:اتحادیه ی اروپا،آمریکا،ژاپن وکره جنوبی وترکیه وامارات وعربستان،مالزی وآفریقای جنوبی وهنگ هنگ و...ولی کشورهای متحد روسیه جزء کشورهای جهان سومند مانندسوریه،کره شمالی،عراق سابق و...البته با روی کار آمدن دکتر روحانی امید است از روسیه فاصله بگیریم واجازه ندهیم چین وروسیه منافع ملی ایران رو به بازی بگیرند
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
0
5
هیچ کشوری به فکر منافع دیگران نیست فقط و فقط به منافع خودش فکر می کنه و خلاف این قضیه هم توهمی بیش نیست ، حالا او نکشور میخواد آمریکا باشه یا روسیه یا اینکه ایران !
مهم اینه که آب گل آلود شده و ایران این فرصت روداره که از این آب گل آلود ماهی بگیره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
0
0
روسها خوب میدانند اگر ارتباط ما با غرب برقرار شود انها در بازار ایران جایگاهی نخواهند داشت ...برای همین در مذاکرات مشکل ایجاد خواهند کرد تا از غرب از بازار ایران به انها سهم بیشتری بدهد...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
0
5
ايران نبايد در دام منافع روسيه بيفتد و بهتر است با غرب كه جهان شمول تر است به نتيجه برسدهمراهي با روسيه شركت در جنگ سرد بين روسيه و غرب است كه با منافع ملي ايران تعارض دارد اگر اخوند بفهمد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
0
3
اسران نبايد به دام روسيه بيفتد تازه نمى تواندكوجكترين اقدام درمورد يانك بكند
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
0
7
در هر حالتی ایران ضرر میکنه.مردم ایران هیچوقت روی آرامش رو نخواهند دید.عزیزان دلتونو به این توافقات خوش نکنید چون تمامی نداره.به زندگی تون برسید دنبال یه لقمه نون حلال باشید.کل تحریمها هم برداشته بشه ارزانی رو نخواهید دید.الان باید منتظر بالا رفتن قیمت حاملهای انرژی مخصوصا بنزین و به دنبال اون انفجار قیمتهاباشید.
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
0
3
به نظر من بهتره احساساتی نشیم.در این که روسیه یا هر کشوربیگانه فقط به فکر منافع خودشه شکی نیست.اما این رو هم باید بدونیم که در حال حاضر منافع ما در امتداد منافع روس ها قرار گرفته و همچنین هم در مسایلی مثل سوریه منافع ما نسبت به روسیه بسیار نزدیکتر از منافع ما نسبت به غرب هست.بنابراین من تحلیل سایت انتخاب را تایید میکنم و امیدوارم که سیاست مدارهای کشورمون سیاست های درستی را در روابط بین الملل اتخاذ کنن.

به امید سربلندی هرچه بیشتر کشورمون.زنده باد ایران
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
0
3
دیپلماسی یعنی استفاده از فرصتها قبول دارم که روسیه قابل اعتماد نیست ولی تا تنور داغه نون را باید با چسبوند
حالا که این شانس بهمون رو کرده باید سریعا اقدام به نوسازی نیروی هوایی پرداخت. مثلا میگ 27 دته کمی از.اف 16 نداره و یا تانکهای تی. 90 هم.رده.تانکهای ابراهام امریکاست بنابر این باید سریعا اقدام به نوسازی نیروی هوایی با هواپیماهای مدرن روسی انجام داد و همچنین یه چند صدتانک مدرن نیاز مبرم داریم تا این عربهای حاشیه خلیج فارس اینقدر پر رو نشوند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
0
6
روسیه کشوری بی وجدان است که حتی به همسایه خودش هم رحم نمی کتد چرا خودمان را به روسیه بچسبانیم باید شعار امام خمینی(ره) را زنده نگه داریم
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
2
0
آمریکا با غرب داشتند دنیا را می گرفتند که فقط حریف ایران نشدند و هیچگاه نمی شوند. خوشبختانه روس خودش را یه تکانی داد انشالله تکانی بعدی حمله به عربستان به بهانه مبارزه با تروریست باشد
ایران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
1
2
ما باید به نفع منافع خود از هر دو طرف درگیر استفاده کنیم هم از روسیه هم از غربی ها چون روسیه و غرب تنها به فکر خودشون هستن ما هم باید تنها به فکر منافع خوذمون باشیم و از این اتفاق حداکثر استفاده رو ببریم از دو طرف
ارش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
1
9
دوستی روسیه با ما مثل دوستی خاله خرسه هست هر وقت رابطه اش با غرب خراب میشه طرف ایران رو میگیره هر وقت هم که رابطه اش با غرب خوب میشه بر ضد ایران رفتار میکنه و طرف اونارو میگیره ما چه قدر باید ساده باشیم که به دیوار پوچ روسیه تکیه بدیم روسها فقط به فقط دنبال منافع خودشونن و منافع ما کوچکترین اهمیتی واسشون نداره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
3
2
به نظر من پوتین نمی دونه چکار داره میکنه.
نظرات بینندگان