arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۳۹۹۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۳
در پی درخواست بازماندگان بمب گذاری در بیت المقدس صادر شد؛

حکم دادگاه آمریکایی: امکان توقیف کلکسیون عتیقه های ایران وجود ندارد

قاضی آمریکایی در حکمی اعلام کرد ، توقیف اشیاء موزه ها به عنوان بخشی از رقم تعیین شده علیه ایران به اتهام دست داشتن در حمله ی تروریستی در بیت المقدس، امکان ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قاضی آمریکایی در حکمی اعلام کرد ، توقیف اشیاء موزه ها به عنوان بخشی از رقم تعیین شده علیه ایران به اتهام دست داشتن در حمله ی تروریستی در بیت المقدس، امکان ندارد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، یک قاضی فدرال در شیکاگوی آمریکا می گوید: بازماندگان یک حمله در سال هزار و نهصد و نود و هفت ، که بخشی از تقصیر آن بر عهده ی ایران است، نمی توانند اشیاء نگهداری شده در موزه های آمریکایی را به عنوان بخشی از رقم چهارصد و دوازده میلیون دلاری تعیین شده علیه ایران، توقیف کنند.

حکم روبرت گتلمن؛ قاضی آمریکایی ؛ در روز جمعه ریشه در نبرد حقوقی بلند مدتی دارد که مسئولان موزه ها به دقت آن را زیر نظر دارند.

این مسئولان بیم آن دارند که اگر این قاضی اجازه می داد تا کلکسیون عتیقه های ایرانی در موزه ی فیلد شیکاگو و دانشگاه شیکاگو توقیف شوند آنگاه کلکسیون دیگر موزه ها نیز به خطر می افتاد.

بازماندگان بمب گذاری در بیت المقدس، از ایران به اتهام همدستی در این حمله ، شکایت کردند. یک قاضی در دادگاه واشنگتن این حکم را صادر کرده بود. قاضی گتلمن اعلام کرد که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد دولت ایران مدعی مالکیت این کلکسیون ها بوده باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
Ali az USA
|
UNITED STATES
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
1
10
متاسفانه اين قانون كه چند سال پيش در كنگره امريكا تصويب شد باعث شده كه هر صهيونيستى كه در هر كجاى دنيا بوسيله باصطلاح هوادران ايران زخمى و يا كشته شود ميتوانند از ثروت ايران راكه در امريكا وجود دارد ضبط نمايند و تا بحال فكر كنم خيليها موفق شدند كه مبالغ نجومى از ثروت ايران را بگيرند و چون طرفشان دولت ايران است و در دادگاه حضور پيدا نميكند در نتيجه قاضى بنفع خواهان رأى ميدهد اما ما بالا سى هزار تبدلت باستانى در دانشگاه شيگاگوه داريك كه نتوانستند در ان پرونده پيروز شوند چونكه دانشگاه با وكيل هاى قدرش باعث جلوگيرى اين كار شدند اما قرار داد زمان ازادى گروگان گيرى طورى منعقد شد كه اشخاص حقوقى و حقيقى كه در انقلاب ايران اموالشان مصادره شده ميتوانند از سپرده ايران كه بوسيله همان قرارداد بسته شده بود در دادگاهى كه فكر كنم دو نفر هم نماينده ايران هستند در مورد شكايتشان تصميم بگيرند و يكى از شرايط شاكى شهروند بودن امريكائى شخص است. بهر حال ايرانيهائيكه بعدا سيتيزن شدند و اموالشان مصادره شده بود توانستند مبلغ زيادى از اين سپرده را بنفع خودشان بگيرند و تا جائيكه بياد دارم پول بلوكه شده ما حدود يازده ميليارد بود كه مبلغ سه ميليارد دلار ان براى همين شكايات برداشته شده بود و هر زمان پولى از اين مقدار كم ميشد بايستى از بقيه پول بلوكه شده ما بان سه ميليارد دلار اضافه شود. خلاصه اين قرارداد كلا بضرر ما بسته شد ... و تازه اين بخش كوچكى از لطمه گروگانگيرى بود و تا بحال هيچكدام هم از مردم ايران عذر خواهى نكردند فقط بعضيها ميگويند ما ميخواستيم بجرأة چند روز اينها را نگهدارى كنيم اما از دست ما خارج شد. فكر كنم نماينده ما در بستن ان قرار داد در الجزائر نام كوچكش مرتضى بود كه مدتى هم وزير شد ... خلاصه گروگانگيرى لطمه بزرگى بما زد و همين تحريمها هم بخشى از ان ... بود و منهم قربانى ان جريان شدم و من و هفت دانشجوى همكلاس مدت سه ماه در زندان بوديم و بعد يك قاضى عادل ما را بيگناه تشخيص داد و از زندان ازاد شديم
وبگرد ایلامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
26
3
اصلا کی گفته اون کلکسیون ها متعلق به ایران است شاید تاریخ را جعل کرده اند!!!!!!! بعدش هم اگر متعلق به ایران هستند چرا در بلاد کفر بسر می برند!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
1
0
نوشته Ali az USA جالب و شنيدنی بود
دانشجو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
0
1
اقای روحانی که تخصصشون شکستن تحریم ها هست در مورد این اشیا هم اقدام کنند دیگه
Ali az USA
|
UNITED STATES
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
0
0
تكميلى: ... تا جائيكه من مطلع هستم قرارداد خيلى بدى نوشته شده بود و تنها كسانى از شكايت عليه ايران مستثى شدند همان گروگانها بودند در صورتيكه اگر تيم ما قوى بود و وكلاى كاردان ايرانى استخدام ميكردند ميتوانستند قراردادى تهيه كنند كه كسى شكايت از ايران نكند اما اقايان در ان جو احساسى انقلابى كسى را قبول نداشتند و نتيجه هم كه مشخص شد كلا بضرر منافع ملى و هنوز هم ادامه دارد...
نظرات بینندگان