arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۳

فرجی دانا: فرهنگ سازی در زمینه اقتصاد دانش بنیان وظیفه وزارت علوم است

وی در ادامه افزود: موفقیت در فضای رقابتی دنیای امروز، نیازمند اقتصاد دانش بنیان است و اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که روی پای خود بایستد و متکی به دانش بومی بوده و علم و فناوری اساس آن باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر علوم، فرهنگ سازی در زمینه اقتصاد دانش بنیان را وظیفه اصلی وزارت علوم دانست و گفت: وزارت علوم باید برای غالب شدن گفتمان علم و فناوری در کشور تلاش کند.
 خبرگزاری فارس: فرهنگ سازی در زمینه اقتصاد دانش بنیان وظیفه وزارت علوم است

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، رضا فرجی دانا وزیر علوم ضمن تاکید بر این نکته که ما متولی حوزه علم و فناوری هستیم، گفت: وظیفه مهم ما در حوزه فرهنگ سازی این است که برای غالب شدن گفتمان علم و فناوری در کشور تلاش کنیم.

وی در ادامه افزود: موفقیت در فضای رقابتی دنیای امروز، نیازمند اقتصاد دانش بنیان است و اقتصاد مقاومتی اقتصادی  است که روی پای خود بایستد و متکی به دانش بومی بوده و علم و فناوری اساس آن باشد.

فرجی دانا خطاب به همکاران حوزه ستادی اظهار داشت: خواهش من از همکاران این است که در سال جاری با توکل به خداوند و با عزم راسخ و مدیریت جهادی کارها را پیش ببرند.

وزیر علوم، مدیریت جهادی را مدیریتی تعریف کرد که در آن ایثار و از خود گذشتگی محور قرار گیرد و افزود: مدیریت جهادی چیزی را برای خود نخواستن و همه چیز را برای کشور خواستن است، مدیریت جهادی یعنی غلبه منافع ملی بر سایر منافع.

فرجی دانا در محور دیگری از صحبت‌های خود با همکاران به فرهنگ آکادمیک اشاره  کرد و ابتذال را در تضاد با فرهنگ آکادمیک دانست و افزود: آنچه که از آن بیم داریم، ورود و رخنه ابتذال در اخلاقیات است و دانشگاه و ابتذال با هم همخوانی ندارند.

وزیر علوم جنبه دیگری از فعالیت‌های فرهنگی وزارت علوم را غالب کردن اخلاقیات بر فضای علمی دانشگاه برشمرد.

وزیر علوم در پایان ضمن ابراز تاسف از درگذشت سه تن از استادان دانشگاه در روزهای آخرین سال، اظهار امیدواری کرد که آیین علمی این نسل از استادان، معیار جامعه دانشگاهی کشور قرار گیرد.

نظرات بینندگان