arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۳
یحیی آل اسحاق

قطر و عراق منابع نفت ایران را می بلعند/ بدهی سنگین نهادها و شرکت های دولتی به بانک ها

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه باید در صنعت نفت ایران در یک برنامه 5 ساله حدود 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گیرد، تاکید می کند: اگر این کار انجام نشود این منابع زیرزمینی را قطر، عراق و سایرین خواهند برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه باید در صنعت نفت ایران در یک برنامه 5 ساله حدود 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گیرد، تاکید می کند: اگر این کار انجام نشود این منابع زیرزمینی را قطر، عراق و سایرین خواهند برد.

به گزارش انتخاب، یحیی آل اسحاق مردان اقتصادی کابینه حسن روحانی را موفق می داند، اما معتقد است که در این تیم همه ژنرال هستند و نبود کسی که همه از او فرمانبری کنند، احساس می شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در گفت و گویی به دولت یازدهم توصیه می کند که از اشتباهات دولت احمدی نژاد درس بگیرد، زیرا میراث بجا مانده از گذشته برای دولت فعلی کمک کننده نیست.

۸۰ هزار تومان مطالبات معوق بانکی خطرآفرین است

 وی یکی از عارضه های کنونی نظام بانکی را ۸۰ هزار تومان مطالبات معوق می داند و تاکید می کند: این موضوع باعث شده تا قدرت مانور و تسهیلات دهی بانک ها کم شود که برای فعلان اقتصادی خطرآفرین است و بانک ها نیز به این دلیل امکان اعطای تسهیلات جدید را ندارند.

یحیی آل اسحاق ادامه می دهد: این ۸۰ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق بانکی مربوط به شرکت ها و نهادهای دولتی است که در میان واحدهای کوچک و متوسط نیز کسانی با عنوان راه اندازی خط تولیدی، اقدام به دریافت تسهیلات کرده اند، اما آن را در ساخت و ساز هزینه کرده اند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه باید در صنعت نفت ایران در یک برنامه ۵ ساله حدود ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گیرد، تاکید می کند: اگر این کار انجام نشود این منابع زیرزمینی را قطر، عراق و سایرین خواهند برد.

وی در گفت و گو با سالنامه نوروزی تجارت فردا گفته است: ایران رقیب بزرگی به نام قطر دارد که بی وقفه منابع چاه ها را می بلعد، بنابراین وزارت نفت فرصتی برای از دست دادن ندارد.

مشکلات بخش تولید همچنان پابرجا است

آل اسحاق در ادامه به مشکلات بخش تولید اشاره کرده و می گوید: بسیاری از واحدهای تولیدی با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند که نشان می دهد مشکلات آنها همچنان به قوت خود باقی است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران بودجه های عمرانی را موتور محرک صنعت ارزیابی کرده و گفته است: کل بودجه عمرانی برای سال ۹۳ حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که با این مبلغ نه تنها پروژه های نیمه تمام که  پروژه هایی با ۷۰ یا ۸۰ درصد پیشرفت نیز به اتمام نخواهد رسید.
نظرات بینندگان