arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۳

نیروی زمینی ارتش افغانستان به حالت آماده باش کامل در آمد

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی افغانستان از آماده باش کامل نیروهای ارتش این کشور برای تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی این کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی افغانستان از آماده باش کامل نیروهای ارتش این کشور برای تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی این کشور خبر داد.

به گزارش انتخاب، ژنرال ˈمراد علی مرادˈ فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی افغانستان روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی از آماده باش کامل ارتش افغانستان در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی این کشور خبر داد و گفت: تمام نیروهای ارتش در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

‍ژنرال مراد با تاکید به توان نیروهای ارتش افغانستان در تامین امنیت مراکز رای گیری، حضور گسترده مردم را در تعیین سرنوشت افغانستان ضروری دانست و گفت: مشارکت گسترده مردم در پای صندوق های رای مشت محکمی بر دهان دشمنان افغانستان خواهد بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی افغانستان افزود: علاوه بر نیروهای ارتش که در استان ها مستقر شده اند 100 هزار نیروی ارتش نیز در مناطق حساس استقرار یافته اند تا هر گونه تحرکی را به شدت سرکوب کنند.

ژنرال مراد با ابراز خشنودی از استقبال مردم افغانستان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی گفت:دانشجویان، جوانان و مردم بسیاری از مناطق از جمله خوست اعلام آمادگی کردند که در تامین امنیت برگزاری انتخابات با نیروهای امنیتی همکاری کنند که این اقدام قابل ستایش است.

ژنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز در این نشست خبری گفت: پیام وزارت دفاع به مردم افغانستان شرکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی است که روز شنبه در سراسر افغانستان برگزار شود.

عظیمی افزود: چند حادثه تروریستی اخیر مردم افغانستان را برای شرکت در انتخابات مصمم تر کرده است چنانچه ما شاهد صف های طولانی و انتظار طولانی مدت مردم برای دریافت کارت مشارکت در انتخابات هستیم.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، تعطیلی 10 درصد از کل صندوق های اخذ رای در سراسر افغانستان را فقط مرتبط با تهدیدات امنیتی ندانست و گفت: هر چند برخی تهدیدها در تعطیلی 748 مرکز از 7171 مرکز اخذ رای بی تاثیر نبوده اما علت عمده شرایط جوی است.

12 میلیون نفر از مردم افغانستان واجد شرایط شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی این کشور اعلام شده اند.

شش هزار و 428 مرکز، رای مردم افغانستان را در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی این کشور در 16 فروردین اخذ خواهند کرد. 

بر اساس آخرین گزارشها 200 هزار ناظر داخلی و خارجی نیز تا کنون کارت نظارت بر انتخابات افغانستان را از کمیسیون مستقل انتخابات این کشور دریافت کرده اند.

ˈعبدالرب رسول سیافˈ از فرماندهان جهادی افغانستان و عضو سابق پارلمان این کشور، ˈاشرف غنی احمدزیˈ،رییس سابق کمیسیون انتقال مسوولیت های امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای افغانستان، ˈعبدالله عبداللهˈ وزیر خارجه اسبق و رهبر ائتلاف ملی و همچنین رقیب اصلی ˈحامد کرزایˈ در انتخابات گذشته و ˈزلمی رسولˈ وزیر امور خارجه سابق، از جمله افرادی هستند که تا 13 فروردین فرصت دارند برنامه های خود را برای مردم افغانستان معرفی کنند.

ˈهدایت امین ارسلاˈ مشاور سابق رییس جمهوری افغانستان، ˈقطب الدین هلالˈ رئیس پیشین کمیته سیاسی حزب اسلامی به رهبری ˈگلبدین حکمتیارˈ، ˈگل آقا شیرزیˈ وزیر اسبق شهرسازی و والی ننگرهار و ˈداوود سلطان زیˈ نماینده سابق مجلس افغانستان نیز از دیگر افرادی هستند که در کارزار انتخاباتی تلاش می کنند آرای مردم افغانستان را برای ورود به کاخ ریاست جمهوری کسب کنند.

هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تا 13 فروردین ماه فرصت دارند برنامه های خود را به مردم این کشور معرفی کنند. 

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان روز شنبه 16 فروردین همزمان در سراسر این کشور برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان