arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۳۲۱
تعداد نظرات: ۱۴۰ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۳

مولوی عبدالحميد: «جیش العدل»می خواهد با دولت مذاکره کند!/ می خواهند زندانیان این گروهک آزاد شود! + سخنی کوتاه با جناب مولوی!

جناب مولوی عبدالحمید ، تاکید می کنیم که همت و تلاش جنابعالی نقش تعیین کننده ای در خوشحالی ملت ایران در آغاز سال 93 داشت ، اما کاش پاسخ دهید که این گروهک را چه به آزادیخواهی؟ آیا می دانید معنای مذاکره با یک گروهک تروریست چیست؟ اگر فرضاً دولت چنین خبطی کند و با این اراذل تروریست، بنشیند لابد باید از فردا منتظر بود تا گروه های مختلف تروریستی، دست به اعمال جنایتباری زده و سپس از مذاکره دم بزنند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مولوی عبدالحميد،‌ امام جمعه اهل‌سنت زاهدان، گفت که گروه جيش العدل آمادگی خود را برای مذاکره با دولت ايران اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار «انتخاب» ؛ مولوی عبدالحميد که پس از آزادی چهار مرزبان ايرانی سخن می گفت،‌ بدون اشاره به مردان پشت صحنه این گروهک تروریستی و ارتباطاتشان با برخی دستگاهای اطلاعاتی منطقه، افزود: هئيت مردمی اعزامی، گروگان‌گيران را ترغيب کرده بودند که خواسته‌ها و مشکلات خود را از راه مذاکره و گفتمان حل کنند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در عين حال اشاره کرد که آزادی چهار مرزبان ربوده‌شده ايرانی مرهونِ آنچه «پادرميانی مردمی» و «حرمت قرآن مجيد» ناميد،‌ بود و افزود:‌ گروگان‌ها در افغانستان تحويل هيات مردمی اعزامی شدند.

به گفته مولوی عبدالحميد،‌ گروگان‌گيران خواستار آزادی برخی از زندانيان بودند و درخواست‌های ديگری نيز مطرح کردند، اما در نهايت پذيرفتند که به احترام کتاب قرآن و حرمت علما و مردم، مرزبانان را آزاد کنند.

عبدالحمید اشاره نکرد که جرم و اتهام زندانیان نزدیک به این گروهک تروریستی چه بوده است! این درحالیست که گزارش های خبرنگار «انتخاب» حکایت از آن دارد که زندانیان مرتبط با تروریست ها، به دلیل قاچاق و ترانزیت مواد مخدر و جنایت و ترور، در زندان هستند!

از سوی دیگر، مولوی عبدالحمید درحالی مدعی خواسته های تروریست ها مبنی بر «آزادی برخی زندانیان» و مسائل مربوط به قوم بلوچ شده که این گروهک، پیشتر با دریافت میلیون ها تومان پول، گروگان ها را آزاد کرده بود.

به طور مثال گروهک ریگی در سال 84 ، پس از به گروگان گرفتن چند نفر در جاده زاهدان - زابل (که به جنایت تاسوکی معروف شد)  ، با دریافت صدها میلیون تومان پول، گروگان ها را آزد کرد.

طرح چنین ادعاهایی از سوی فردی چون مولوی عبدالحمید - که قطعاً مذاکرات و تلاش و همت او، نقشی تعیین کننده در آزادسازی گروگان ها داشت و در عین حال، سوابق مبهمی در اتفاقات مشابه دارد  - ، یادآور ادعای برخی گروه های اپوزوسیون - چون علیرضا نوری زاده است - که در ایام ترورهای عبدالمالک ریگی، با این تررویست به عنوان یک آزادیخواه و حامی «ملت بلوچ» مصاحبه های بسیار مفصلی انجام می داد.

... و پس از آن شد که عبدالمالک ریگی تا پیش از آن روز، فرق آزادی خواهی و ترانزیت مواد مخدر را نمی دانست، یکباره نام گروهک تروریستی خود را از «جندالله» به «جنبش ازادیخواه ایران» تغییر داد!

شیرین است، افرادی که تا دیروز کاسبی‌شان راه انداختن کاروان‌های تا بن دندان مسلح ترانزیت هروئین بود و در مسیر خود هر تنابنده‌ای را از پشت وانت تویوتا با تیربار به رگبار می‌بستند، حالا پولی گرفته‌اند و شده‌اند «جیش‌العدل»!

جناب مولوی عبدالحمید ، تاکید می کنیم که همت و تلاش جنابعالی نقش تعیین کننده ای در خوشحالی ملت ایران در آغاز سال 93 داشت ، اما کاش پاسخ دهید که این گروهک را چه به آزادیخواهی؟ آیا می دانید معنای مذاکره با یک گروهک تروریست چیست؟ اگر فرضاً دولت چنین خبطی کند و با این اراذل تروریست، بنشیند لابد باید از فردا منتظر بود تا گروه های مختلف تروریستی، دست به اعمال جنایتباری زده و سپس از مذاکره دم بزنند؟

قطعاً آن روز جناب مولوی ، خود پاسخگو نخواهند بود ...

و نکته ی آخر خطاب به دولت محترم است تا در مورد جزئیات آزادی مرزبانان و نقش گروه های مختلف، شفاف عمل کند تا مانع آن شود تا برخی با «ساده لوحی و جوزدگی ها در شبکه های اجتماعی» و البته «جمع آوری محبوبیت ناشی از آزادی مرزبانان به سود خود» ، نقش سخنگو برای گروه های مشابه ایفا. نکنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴۰
در انتظار بررسی: ۱۱۸
غیر قابل انتشار: ۲۶۸
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
437
758
لحن این نوشته تون رو اصلاً دوست نداشتم!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
این نوشته کاملا عاقلانه بود
محسن
| UNITED STATES |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
اگه خودت رو جای جمشید دانایی فرد و خانواده اش و اون بدبخت دیگه ای که این گروه کشتند و خانواده هاشون بزاری فکر کنم کم کم خوشت بیاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
گیر این بدصفتها نیفتادی که اینگونه میگویی
صادقی نِِِژاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
با سلام از همه دوستان سوال می کنم ، شهدای سربازی که توسط گروه تروریستی ریگی به شهادت رسیده را چه کسی پاسخ می دهد .قانون حمل مواد مخدر و اعمال خالاف قانون باید برای همه از جمله شیعه و سنی و همه اقوام مساوی باشد . اینجانب به سهم خود از همه طرفداران صلح و امنیت برای آزادی سربازان ایرانی و تامین کنندگان امنیت مرزهای ایران تشکر می نمایم .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
نباید با گروههای تروریستی مذاکره کرد و اونهارو به رسمیت شناخت ولی باید برای امام جمعه محترم اهل سنت که قاعدتا مورد تائید رهبر معظم انقلاب و نظام هستند احترام قائل بود و حرمت ایشان را حفظ کرد و با ایشان مانند بیگانگان سخن نگفت.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
بله، کمی تند رفته اید؛ باید احترام مولوی را نگه می داشتید. حداقل الان زمان مناسبی برای این لحن نبود
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
این گروهک های جنایتکار اصلا در این حد نیستن که دولت ایران باهاشون مذاکره کنه. ...
محمدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
پاسخ بموقعی داده اید دیر جواب دادن صلاح نبود. شان آقای عبدالحمید نبود که اینگونه از این گروهک صحبت نمایند.
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
بهتره خشونت رو با تدبیر جواب داد
بهتره برای مردمان سرزمینی که از بی کاری و فلاکت به دام ترانزیت مواد و شرارت می افتند فکری اساسی کنیم
بهتره احترام دلسوزان را نگه داریم
به تفکر خطرناک دانستن اقلیت ها را رها کنیم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
از پرچمت معلومه .....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
منظور مولانا این بوده که کاری کنیم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
ناشناس
|
CANADA
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
132
669
جناب مولوی با تمام احترامی که براتون قائلم اما تکلیف جمشید دانائی فر چی میشه؟! تکلیف اون 13 نفر مرزبان دیگمون که نا جوانمردانه به قتل رسیدن چی میشه؟!
کجای دنیا با تروریست هایی که اصول اولیه انسانی رو رعایت نمیکنن مثل دیپلمات ها رفتار میشه؟
پاسخ ها
شهریار
| UNITED STATES |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
مگه جناب مولوی رهبر جیش العدله که از اون میپرسین؟!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
آمریکا هم با طالبان مذاکره کرد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
بهتره از خانواده های گروگانها بپرسید نه از مولوی عبدالحمید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
503
252
اگر باهاشون مذاکره نکنند وضعیت بدتر میشه بنظرم باید باهاشون مذاکره کرد به هر حال بهتر از اینه که هر دفعه یک عده ای رابکشند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
یه کم فکر کن دولت بره با یه مشت وهابی زبون نفهم مذاکره کنه!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
الحمدلله که زمام امور دست شما نیست. نمی شود هرکی از هرجا رسید ۴ نفرو گروگان بگیره بعد باج خواهی کنه.
باید اگر چنین چیزی تکرار شد مقابله به مثل شه.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
عزیزم بهتر اینه که امنیت مرزها رو زیادتر کنن نه اینکه مذاکره کنن
دانشجو
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
تروریسم یعنی همین.

یعنی ایجاد رعب و وحشت برای دست یابی به اهداف سیاسی یا اقتصادی و یا آزادی همکاران خود...
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
مخالفم

اگه باج بدیم دوباره تکرار می کنن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
264
207
ممنون از تجزیه و تحلیل منطقی تون.
leila
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
43
196
شما چرا اينقدر مبهم رفتار مي كنيد؟ مردم چه گناهي كردن كه اينهمه ضدونقيض بايد بشنوند؟ وقتي در داخل ايران حرف سياستمدارهاي ما يكي نيست، معلومه كه گوش مردم به رسانه هاي خارجي سپرده ميشه، خب يه كم صداقت داشته باشيد محض رضاي خدا.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
66
367
باید دید آیا مولوی محترم بعنوان یک میانجی صرفا یک نقل قول از تروریست ها کرده است ، یا مدافع خواسته های آنان است ؟ بنظر میرسد ایشان صرفا نقل قولی از انان کرده و مدافع آنان نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
ایشون هم نقل قول کرده هم طالب حل مشکلاته
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
به نظر نمی رسد !!
ماتا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
61
220
مذاکره نمیشه که.فرزندان این ملت رو سربازان بی گناه ملت رو کشتن بعدش میخان مذاکره کنن؟چه مذاکره ای؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
دوست عزیز امریکا 13 سال در افغانستان با طالبان جنگید و کلی هم کشته داد اما در اخر تصمیم به این امر گرفت که پای میزه مذاکره بشیند چرا که خون را با خون نمی توان شست.
پرهام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
جنگ ایران و عراق هم نهایتا" با مذاکره تموم شد. افغانستان هم داره رو به مذاکره با طالبان میره.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
274
366
جناب انتخاب شما هم دارید کمی تند میروید!
از محبت خارها گل میشود!
به امید ایران سربلند و معتدل و قدرتمند.
پاسخ ها
arash
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
محبت به کی؟به یک گروه تروریستی؟مثل اینکه یادتون رفته این گروه مسئول مرگ 14 سرباز وظیفه و مرگ جمشید دانایی فر هستش.اگه یکی از اعضای خانوادتم بود این میگفتی؟هیچ دولتی توو هیچ جای دنیا خودشو انقد ذلیل نمیکنه که با یک گروه تروریستی وارد مذاکره بشه.مذاکره فقط با نهادهای رسمی انجام میشه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
نویسنده پاراگراف آخر جهت اطلاعش بگم که بالاترین درصد رای آقای روحانی از سیستان و مشخصا" برای اعلام حمایت جناب مولوی بود خالا شما کردیش سخنگوی جیش العدل می دونی چرا ؟ چون توی تهرون نشستی ... و از مشکلات اونجا کمترین اطلاعی نداری
مانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
علی جان کدام محبت می تواند جای شهید دانایی فر برای فرزند یتیمش پر کند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
شما مگه لیست درخواست آزادی افراد رو دیدین که در موردش قضاوت می کنین. سیستان و بلوچستان محرومه و خیلی اتفاقا واسه اونجا میافته که هیچکی خبر نداره و جور دیگه ای بازتاب داده میشه دوستان. بابت این قضاوت ها در پیشگاه خدا مسئولید.
حمید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
شما برو خودت سایت این گروهک رو بخون ببین افتخارشون چیه؟ کشتن فلان سرهنگ و منفجر کردن ماشین نیروی انتطامی و سپاه... به هر کسی نباید محبت کرد
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
آفرین بر انتخاب با انتخاب این مطالب کاملا منطقی
همه افراد باید حدود اظهار نظرات خود و تبعات آنرا را بدانند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
آقای مانی از نوزادان یتیم شده ی اهل سنت خبر داری؟؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
اقای ناشناس که به مانی جواب دادی مگه اهل سنت رو کسی قتل عام کرده که اینو میگی بعدش هم نوزاد اون بیچاره چه گناهی کرده ؟؟؟
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
154
216
آیا بهتر نیست بجای این همه درگیری مذاکره شود ؟ بنظرشما این قضیه کجا باید ختم شود تا کی باید به این درگیریها ادامه داد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
126
225
در هر صورت مذاکره و گفتمان بهتر از جنگ و خونریزی و نا امنی است
دانشجو
|
INDIA
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
203
192
متن بسيار خوبي بود و به نظر من به هيچ عنوان نبايد به هيچ كروه تروريستي اجازه صحبت داد نه در ايران در همه جاي دنيا كوچكتريت مزاكره با اين گروه پايمال كردن خون شهيد دانايي فر ميباشد
پاسخ ها
پیام
| UNITED KINGDOM |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
اگر برادرانمان هم جزو سربازها بودند به همین راحتی نظر میدادیم؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
اشتباه منفی دادم
محمد مجيدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
114
107
خيلي خوب گفتي
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
26
79
خب باید این را هم ببینیم که چرا این افراد وارد قاچاق و ترانزیت مواد مخدر و جنایت و ترور می شوند و ریشه ای این مشکل را حل کنیم. یعنی اگر این گروه فعلی جیش العدل به هر دلیلی از بین بروند یا بعد از چند دهه عمرشان به سر آید دیگر همچین گروهی نداریم!!!
افروز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
189
130
سایت محترم انتخاب
بنده از خوانندگان هر روزه و منتقد همیشگی شما بوده ام.
اما در مورد این مقاله الحق و الانصاف خوب تحلیل کردید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
من منفی دادم ولی اصولا با نظر این خواننده محترم مخالف نیستم ولی بنظرم هنوز زوده . باید تکلیف کلی مشخص بشه بخصوص زندگی یا شهادت دانایی فرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
14
169
اول باید تکلیف گروهبان یکم وظیفه دانایی فرد مشخص شود .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
56
139
باب گفتگو بایدهمیشه باز باشد شنیدن حرفهای انها هزینه کمتری دارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
93
129
اونها حرمت قرآن رو می فهمند چی هست؟
در عجبم که جمهوری اسلامی چرا با اینها برخورد جدی تری نمیکنه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
109
93
احسنت بر سایت انتخاب
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
48
107
جرا گروهی از ازادی سر بازان ایرانی ناراضی اند؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
57
136
مذاکره فی النفسه کار بدی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
اولا وقتی شما مذاکره می کنید یعنی موجودیت طرف مقابل را پیشاپیش به رسمیت شناخته اید
خود شما آیا یک گروه به معنی واقعی کلمه تروریست را که رسالت خودش را فقط کشت و کشتار به قصد ارعاب و تحریک مردم منطقه بر علیه دولت مرکزی میداند به رسمیت می شناسید؟
برفرض هم قرار باشد باب مذاکره باز شود آیا پیش نیازی ندارد؟ آیا لازم نیست ابتداعا این گروهک اسلحه هایش زا بر زمین بگذارد؟ وضعیت گروگان باقیمانده را معین کند؟ و پس از توبه به درگاه ملت و فقط پس از آن و آنهم نه مذاکره بلکه پاسخگوی خبط های کثیف خود در دادگاه صالحه باشد؟
به خدا که این به عدالت نزدیکتر است والا از این پس هر گروه قاچاقچی پس از گیر افتادن اعضایش، چند سرباز را می رباید - که با این وضعیت نیروی انتظامی هم بسیار کار ساده ایست - سپس ادعای مذاکره و آزادسازی محموله ها و اعضایش را به ازای آزادی سربازان می کند
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
55
109
کاش فرهنگ گفتمان جا بیفتد.
پاسخ ها
ناشناس
| INDIA |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
بله! اما نه فرهنگ گفتگو با تروریست! چون ایران پر از بچه های جسورتر و حرفه ای تر از جیش العدلی هاست و اینکار به همه پیام میده که تروریست بشن تا به خواسته هاشون توجه بشه، بعد اونوقت سنگ رو سنگ بند نمیمونه...
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
84
66
بسیار جامع و خوب بود به خصوص پاراگراف اخر
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
28
72
اگر خدای نکرده یک بار دیگه از این اتفاق ها افتاد شما اقدام می کنی؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
26
85
جناب نویسنده اگر شما تصمیم گیرنده بودی جکار میکردی؟بفرمایید استفاده کنیم.
پاسخ ها
دولت آبادی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
عزیزم . تا بحال دهها نفر بدست اینها شهید شده اند . یه سرچ کنی بد نیست . قطعاً درس عبرتی باید بهشون داده بشه .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
اگه داناي فر برادر خودت بود باز هم اين ادعا رو مي كردي؟مذاكره با كساني كه به راحتي آب خوردن سر ميبرن ظلم به خون كساني است كه در اين راه شهيد شدند.
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
19
63
خب اگه یکی تلاش نکنه که همه میگن چرا سکوت کرده اید. نکنه همدستید.
طرف پای پیاده بلند میشن میرن خواهش وتمنا و به هر زوری شده 4 تا جوون رشید کشور رو رها می کنند هم باز گیر میدین. پس بالاخره چی درسته؟
در ثانی مذاکره چه اشکالی داره. مگر با آمریکا که حامی تمام گروههای تروریستیست مذاکره نمی کنیم؟ ...
درهر صورت از سایت خوب شما تشکر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
17
56
در تروریست بودن این گروه شکی نیست. اما که گفته با تروریست نمیشود مذاکره کرد؟ مگر غیر این است که امریکا و هم پیمانانش در افغانستان پس از آنکه سالها جنگیدند و کشتند و کشته شدند سر آخر مجبور به مذاکره با طالبان شدند؟
عمده ترین علت آنکه این گروه ها در بین بخشی از مردم میتوانند جذب نیرو کنند این باور غلط است که با روش های مسالمت آمیز نمیتوان به حقوق شهروندی و مذهبی دست یافت. اگر ما نشان دهیم که حاضریم در مقابل گروهی که حاضر به زمین گذاشتن تفنگ خود باشد به شکلی متمدنانه برخورد کنیم و از سر تقصیراتشان بگذریم و ... دیگر امثال این گروه توانایی جذب نیرو نخواهند داشت.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
73
66
با کمال احترام و تشکر از علمای اهل سنت و برادران دینی؛
لابد مسئولین استان انتظار دارن دولت یه مشت قاچاقچی و قاتل و جانی رو بنام مذاکره با این گروهک آشغال تروریست آزاد کنه!!! آقای مسئول محترم! خلافکار،خلافکاره! هیچ ربطی هم به مذهب و دین و آیین افراد نداره...بعلاوه پس این وحدتی که همیشه ازش دم میزنیم کجا رفته؟! شما عالم عزیز،بجای اینکه اونارو توجیه کنین،دارین خواسته های ناحق اونارو از دولت مطالبه میکنین؟! امیدوارم دولت فارغ از بحثهای سیاسی و مذهبی،مسائل و جزئیات رو بصورت شفاف در اختیارعموم قرار بده...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
شما لیست افراد و اتهاماتشان که درخواست آزادی آنها شده است، دیده ای ؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
88
64
امیدوارم نظر تمام برادران اهل سنت هم مثل نظر ایشان نباشد
مسعود
|
UNITED STATES
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
45
26
آفرین کاملا به حق گفتید
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
48
35
به نظر می رسد جنابانی که دم از مذاکره با امثال جی ش ها را میزنند فرداروزی صحبت مذاکره با اسراییل و داعش و جبهه النصره را سر خواهند داد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
بی انصاف
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
57
39
انتخاب واقعا حق را گفتی هر چند ... بود.
روستازاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
54
58
یک مشت دزد سرگردنه شدند ازدی خواه؟!! انقلاب ونظام وملت ایران ثابت کردند در سی وجند سال گذشته باج نمی دهند .انهم به چند دله دزد. به نیروهای امنیتی ونظامی وانتظامی باید به جد تذکر داد که سهل انگاری نکنند تا یک مشت دزد سرگردنه اقدام به باج خواهی کنند؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
112
43
منطقه سیستان رو به بسیج بسپارید تا درس عبرتی برای تکفیری های کل عالم باشه .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
56
33
وقتي دم از قرآن ميزنه خندم ميگيره .اگه با اين تروريست ها مذاكره بشه ظلم به قرآن وخون هاي به ناحق ريخته شده است.همه به خوبي ميدونيم آزادي گروگانها به دليل فرستادن قرآن نبوده چون اين انسان هاي كثيف به قرآن اعتقاد ندارن.بلكه به دليل خواسته هاي پس از اون هستش كه اين برادر اهل سنت اعلام كردن.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
33
51
به جای جنگ و خون ریزی بهتر است مذاکره شود. باید دید طرف مقابل خواست منطقی و معقول دارد یا نه؟ مگر ترکها که عبدالاه اوجلان را تروریست می نامیدند مذاکره نکردند.؟ ... این نشان می دهد جان یک سرباز وطن چقدر ارزشمند است. ما با امریکا هم نمی خواستیم مذاکره بکنیم و چقدر علیه اش صحبت کردیم. والان قبول کردیم. بهتر است اول راه کم هزینه انتخاب شود.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
اشتباهي منفي دادم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
45
35
گفتگو با تکفیری های وهابی تروریست و وحشی ؟؟؟؟
گفتگو با کسانی که دستشون به صدها نفر از مردم ایران آلوده است ؟؟ هنوز درد و تألم شهادت سرباز عزیز وطن رو فراموش نکردیم و ... .
جناب مولوی شما چرا ؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
16
58
هر چه بیشتر به این مناطق رسیدگی شود و هر چه از پادرمیانی بزرگان این مناطق برای رفع مشکلات کمک گرفته شود کمتر شاهد این مشکلات خواهیم بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
39
28
اونایی که تو زندانن اگر آدامای درستی بودن کارشون به زندان نمی کشید. این گروهگ بی همه چیز هم اگر اهل مذاکره بود هموطن های بیگناهش رو شهید نمیکرد. انتخاب آمار شهدا رو دربیار .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
22
35
درهرصورت گفتمان بهتر از جنگ و خونریزی است در هر صورتی!
ضمنا باید امنیت مرزها را حفظ کرد دست رشوه بگیران و همدستان تروریستها را از مرزها کوتاه کرد تا کار به اینحا نکشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
14
48
... فکر نمیکنم در این زمان یعنی پس از آزادی گروگانها زدن این حرفها جالب باشد، اگر ایشان را قبول ندارید و یا نداشتید چه احتیاجی به رایزنی بود ، بنظر من گره ای را که با دست باز میشود چه احتیاجی است که با دندان باز کرد ؟ و یادمان نرود که حتی در یک گروگان گیری شهری هم پلیس در ابتدای کار همیشه سعی میکند با مذاکره مشکل را حل کند نه با اسلحه .
دشتی
|
SOUTH AFRICA
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
23
87
مقاله بالا خیلی تند و یکطرفه رفته یک هفته قبل که جان بچه هایمان زیر دندان اینها بود آرام تر حرف میزدید ، اعتدال در امور را فراموش نکنید ، برای حفظ امنیت در مرزها هیچکس بهتر از افراد بومی و محلی نیست لذا لازم نیست با تروریستها صحبت کرد ولی با افراد محلی بله باید نشست و با در گیر کردنشان در مسئله امنیت خودشان راه حل پیدا کرد ، البته هرکسی اسلحه بردارد جوابش اسلحه است ولی هر کس بخواهد حرف بزند باید به حرفش کوش کرد و پاسخ منطقی داد ، رمز موفقیت در سیستان و بلوچستان ایجاد فرصت صنعتی و اقتصادی است و گرنه میشود افغانستان ایران ما هم که گردن کلفتر از آمریکا و کلا غرب نیستیم ، ببینید اینهمه سال همه شان لشکر کشی کردند و دست آخر بعد از اینهمه خون و خونریزی به طالبان فرصت مذاکره دادند یعنی بیشین و بتمرگ یکی است ولی اولی چه میکند و دومی چه ، این تجربه نیروهای محلی را از قبل از انقلاب و بعدش در کردستان داریم ، بجای متهم کردن این و آن بنشینید و عاقلانه به افراد ذی نفوذ محلی مذاکره کنیم تا شاهد پر پر شدن بیهوده سربازانمان نباشیم ، اقتدار در همفکری است ونه دست به اسلحه بردن
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
با کسی که به سر بریدن مردم افتخار میکند مذاکره معنا ندارد غیر از رسمیت دادن به این کار جاهلانه انها باید تقاص خون مردم بیکناه را پس بدهند
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
23
62
من علیرغم احترام زیادی که به سایت انتخاب قائلم، با این نظری که در سایت منتشر شد کاملاً مخالفم.هیچ وقت از خود پرسیده اید در حالیکه مرکز کشت مواد مخدر کشور افغانستان هست،چرا گروههای به قول معروف قاچاقچی و جنایتکار، به جای زندانهای مشهد و تربت جام،زندانهای زاهدان و سراوان را پر می کنند؟جواب را باید در ریشه هایی در لایه های عمیق تر اجتماعی در این مناطق جستجو کرد. گروهی که جنایتکار هستند ولی شعار دینی میدهد و با مقامی دینی مذاکره میکنند پس قابلیت تحقیق بیشتری دارند و مثل لمپن های جنایتکار خیابانی در هند و گواتمالا و مکزیک نباید در یک سطح بررسی شوند.بلکه هم ردیف جنایتکارانی مثل داعش،باید بررسی جامعه شناسی عمیق تری روی آنها صورت پذیرد و ساده انگاری نشود. در چنین حالتی حتی تعریف سنتی عدم مذاکره با گروههای جنایتکار هم میتواند درشرایطی، دستخوش تبصره هایی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
بسیار تحلیل مبتذلی بود مذاکره با کسی که حرمت انسان برایش معنا ندارد سقوط انسانیت است
اشنا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
26
92
چناب انتخاب!
شما بدون در نظر گرفتن علت مشکلات این قوم، یک راست رفتی سراغ آخرش. چه چیزی باعث شده مردم بلوچ ما برن سراغ قاچاق؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا امکاناتی که توی تهران هست توی سیستان و بلوچستان هم هست؟؟ آیا نویسنده ی محترم این مطلب یک بار هم به این استان سفر کرده؟؟؟
فقر و نداشتن امکانات و بی توجهی دولت های قبلی به این استان این مشکل رو به بار اوورده!!! آیا ما مسول رده بالای بلوچ در کشور داریم؟؟ خیر. وقتی این حد از بی توجهی هس انتظاری بیش از این هم نباید داشت!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
مردم خیلی از استانهای ایران مشکلات بدتر از بلوچستان دارند ولی جیش العدل تو اون استانها به وجود نمیاد
ححح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
21
61
...
استان سیستان و بلوچستان همیشه قربانی بی عدالتی از لحاظ امکانات نسبت به استانهای دیگه بوده و وقتی فقر و بی عدالتی باشه دست بیگانه وسط میاد و از جهل و تعصب قومی و مذهبی استفاده می کنه و همچین گروههای تروریستی به وجود میاره ...
دولت و حکومت باید با از بین بردن بی عدالتی زمینه دست اندازی و تفرقه افکنی بیگانه ها رو ازبین ببره وگرنه اگه همین فردا بریم و جیش العدل رو نابود کنیم پس فردا گروه دیگری بوجود میاد و پسین فردا ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
محرومیت دلیل نمی شود که مردم بیگناه رو تررو کنند؟5سرباز بیچاره چه نقشی در محرومیت سیستان وبلوچستان دارند؟در ضمن سیستان نسبت به بعضی استانهای غرب کشوربرخورداذتر است مثلا گاز کشی دارد،دانشگاه بزرگ،دانشگاه پزشکی در مرکز وچند شهر دیگرو...
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
75
40
سپردن نوار مرزی به سپاه قهرمان بی شک عناصر تروریست را نابود خواهد کرد.اگر هر کسی چند نفر را بگیرد و سپس ادعای مذاکره با دولت و باج خواهی کنند سنگ روی سنگ بند نمی شود.
میرزا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
11
70
اول باید بررسی شود چرا پلیس ما به این راحتی خلع سلاح شده است؟ چرا مرزبانان زیر چادر در خواب بوده‌اند و به این سادگی اسیر دست تروریست‌ها می‌شوند؟ چرا فرمانده‌ی پلیس به‌سبب این همه سهل‌انگاری در نادیده‌گرفتن اصول حفاظتی مرزبانان استعفا نمی‌کند؟ این را بدانید که نادیده گرفتن اصول حفاظتی توسط مرزبانان این فرصت را به تروریست‌ها داده است که به آسانی به پایگاه‌های پلیس هجوم ببرند.
من شخصاً از سال 77 تا 79 در سراوان سربازی‌ام را سپری کردم. این‌که سربازان روحیه‌ی کاری ندارند و این‌که سربازان ما اصولاً حرفه‌ای و به قدر کافی آموزش دیده نیستند همگی در خلع سلاح راحت نیروهای خودی اثرگذار است.
اما احترام عالم اهل تسنن جناب مولوی عبدالحمید واجب است. بدانید که استان سیستان و بلوچستان از فقر و بی‌کاری به خودش پیچیده است. این‌ها همه در سرعت‌بخشی به عضویت جوانانی خام‌اندیش و ساده به گروه‌های تروریستی مؤثر خواهد بود. این‌که مولوی عبدالحمید از گروه‌های تروریستی می‌خواهد به مذاکره تن دهند و مطالبات خویش را از راه مذاکره پیش ببرند اقدامی است اگرچه نادرست اما با نیتی درست صورت گرفته است.
منتها فراموش نکنید تا وقتی که نظام سربازی ایران غیرحرفه‌ای است و تا هنگامی که اصول حفاظتی رعایت نمی‌شود و تا آن‌ زمان که فرماندهان پلیس نسبت به این ضعف‌های داخلی پلیس پاسخگوی افکار عمومی نباشند خلع سلاح نیروهای خودی هم‌چون نوشیدن یک لیوان آب خوردن خواهد بود!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
30
18
مذاکره؟؟؟
باید به خاطر جمشید دانایی فر هم که شده، همشون رو اعدام کنن. باید جاشون رو پیدا کنن و اونجا رو بمباران کنن
رضا
|
IRAQ
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
13
70
جناب انتخاب لحن نوشتتون اصلا جالب نبود جناب مولوی گفتن این گروه خواهان مذاکره هستند چرا ما عادت داریمزود قضاوت کنیم مولوی اگه گفتن مذاکره چون دوست ندارند دیگه مادری داغدار بشه همین مولوی نبود به نظرت حکومت میتونست سربازارو آزاد کنند چرا ما همیشه اگر بخوایم تشکر کنیم آخرشم طرفو محکوم میکنیم مذاکره چه ضرری دارد لطفا به بعضی از مفالاتتون بیشتر توجه کنید مولانا هم هر کسی نیست شما به این راحتی محکومش کنید برید مقاله دکتر زیبا کلام بخونید تا بدونید اشکال کار کجاست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
105
45
مولوی عبدالحمید فقط سعی داره تا چهره مخدوش سلفی ها رو کمی بهبود بده همچنین همفکران سلفی رو آزاد کنه
من اقدام ایشون رو اصلا کار خیر و با نیت ازادسازی اسرا نمی دونم
ایشون چطور با گروهک جنایتکار رابطه دارند عجیب نیست ؟ تو را بخدا کمی فکر کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
شما نگاهی بهت بکن منفی های نظر
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
خود مولوی حنفیه و با سلفی ها هم میانه ای نداره فقط شما لطف کن اتهام بزن به ایشون
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
اشتباها" مثبت دادم
مراد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
واقعا برای شما متاسفم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
57
18
متن خیلی به جا و به موقع ای بود
عبدالله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
31
21
جناب مولوی بفرمایید آیا این گروهک آزادیخواه است یا تروریست هنوز خون کشته شدگان به دست ریگی خشک نشده؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
آقای عبدالحمید هم نفرمودند آزادیخواه هستند !
صميمي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
5
28
بنظرم هر كس بهر عنوان بر عليه امنيت ايران و ايراني اسلحه بدست گيرد بايد بسختي سركوب شود اما دولت هم بايد بايد بايد امكان بيان عقايد مختلف را فراهم سازد و آحاد ملت ايران را محترم بشمارد.
نیکان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
7
31
مذاکره با هر شخص و گروهی ، یک توانایی و کاری انسان دوسنانه است .
پاسخ ها
ناشناس
| NETHERLANDS |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
برادر یا خواهر عزیز نیکان ، متاسفانه یا بیشتر خوشبختانه اینچنین نیست ، مذاکره با هر شخص یا گروهی امکانپذیر و منطقی نیست و باعث اشاعه این جرم و بزه منتسبه میگردد. لذا مذاکره شوندگان باید دارای خصوصیات خاصی باشند که در قانون هر کشوری بدان تصریح شده است و مهمترین آن نداشتن برخوردهای مسلحانه وقیام علیه نظام آن کشور است و این اصلا مختص ایران نیست اولین شرط مذاکره ترک مخاصمه و نداشتن مبارزه مسلحانه است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
31
17
وافعا ارتباط دادن جیش العدل با محرومیت استان از اون تفسیر های من درآوردی بود ما چندین استان محروم تو کشور داریم و چندین استان مرزی محروم ولی فقط توی هیچ کدوم از این استان ها جیش العدل ساخته نمیشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
8
39
آقای مولوی که حرف از آزادیخواهی اون گروه نزده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
0
30
اصل اینه که جان افراد کشور حفظ بشه چه مذاکره بشه چه نشه
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
4
29
انصافاً ایران و قدرت های جهانی یه فکری برای این مملکت تروریست پرور پاکستان بکنن اینطوری نمیشه که این ها همه منطقه رو به خطر انداختن....
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
12
17
اگر دولت برای شنیدن مشکلات مردم استان با این گروهک مذاکره کند بر مظلومیت مردم این استان باید گریه کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| NETHERLANDS |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
دقیقا ، این گروهگ چه سمت رسمی در نمایندگی از مردم غیور بلوچ دارند ؟ خود جناب مولوی با سایر علمای محترم اهل سنت منطقه ، با دولت مذاکره کنند حداقل نماینده دینی مردم هستند ، اگر بنا باشد با هر کسی که یک کلاشینکف رو شانه انداخت و چندتا عکس یادگاری گرفت و چندتا تیر در کرد و حتی بفرض آدم هم نکشت ، مذاکره شود و خواسته هایشان را شنید که منطقی نیست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
15
59
در این متن درباره مولانا عبدالحمید منصفاته برخورد نشده است - ایشان نظرش مذاکره بوده به دولت زور نکرده که شما پرخاشگری می کنید
نامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
14
34
با سلام خدمت مردم بلوچستان مردم بلوچ باید بدانند از اقوام ایرانی اند نه عرب ...........
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
مردم بلوچستان از اصیلترین ایرانی ها هستندودر اساطیر هم از سرزمین بلوچستان بعنوان سرزمین مهم ایران نام برده اند
ناشناس
| NETHERLANDS |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
آقای نامی این شما هستید که باید بدانید ایرانی هستید نه عرب
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
9
37
کسانی که فکر می کنند با کشتن افراد تروریسم از بین می رود سخت در اشتباه هستند، قضیه تقریبا برعکس است، باید با تدبیر دیدگاه عمومی را تغییر داد و تروریستها را منزوی کرد.

اینکه جیش العدل به صورت یک طرفی افرادی را آزاد می کند و یک امام جمعه اهل‌سنت از طرف آنها حرفی می زند، نشان می دهد که بسیار بدعمل کرده ایم و چه بسا این گروه تروریستی طرفداران بیشتری پیدا کند و اعمال خشن تری از آن سر بزند.
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
12
36
هيچ انسانى تروريست به دنيا نمى آيد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
8
44
گفتگو همیشه بهتر از جنگ است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
16
50
خیلی عجولانه مقاله نوشتین کاش کمی صبر می کردید.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
46
23
آخه کسی که کلام الله را هم ورق نزده چه طوری به احترام قرآن مرزبانان را آزاد کرده....قران کجا به برادر کشی حرف زده.......انشاالله همتون دستگیرشده به دست ایران میبینیم....انتقام جمشید دانایی فرهارا ازتون می گیریم........
پاسخ ها
سوالی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
شما که معتقدی اونا کلام الله رو ورق نزدن چه جوری اونا را برادر خطاب می کنی ؟ حرفهات با هم در تنا قضه! ضمناً شما انتقا متو چی جوری مگیری ؟ به همان روش اونا ؟ یعنی شما هم در اصل افکار اونارو داری
علی
|
UNITED KINGDOM
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
4
22
شما فقر و وحرومیت رو از سیستان بلوچستان دور کن همه این مشکلات حل میشه!
محمد نارویی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
4
12
عزیزان شما در این استان زندگی نمی کنید
تنها جمله ای که میتونم بگم اینه که حقیقت فقط در جملات آخره
و واقعا متاسفم
کاربر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
20
9
در شآن مولوی نیست بیشتر از این از این گروهک بگوید. تا همینجا بس است! بیشتر از این سوء استفاده میشود.
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
9
7
مذاکره با این گروه تروریستی و ظالم یعنی به رسمیت شناختن و به نوعی ضعف در مقابل این گروهک ضاله ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
16
6
آيا نجات چند تا سرباز كه دم مرز بجاي مرزباني خواب بودند اين همه هياهو دارد!! پس بايد آنها كه در دوران دفاع مقدس جان بركف از ميهن دفاع مي كردند و چند روز خواب نمي كردند بايد در تمام شهرها مجسمه طلا درست كنيم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
9
4
مذاکره کردن با تروریستها اشتباه بزرگی است که نباید هرگز انجام شود این جانیان باید جواب ملت ایران رابدهند
حمید رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
1
7
در صورت مذاکره و انحراف مسیر ترانزیتی قاچاق مواد مخدر از ایران باعث نجات جان بسیاری از پرسنل فداکار مبارزه با مواد مخدر و کاهش اعتیاد در کشور خواهد شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
18
15
جمشید دانایی فرد رو هم به احترام قرآن کشتند؟؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
6
3
انشالله به زودی حساب این گروه رسیده میشه شک نکنید یکم تحمل کنید.
محمدحسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
31
10
سلام
مقاله بسیار جالبی بود
ممنون از سایت انتخاب
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
15
3
البته میشود قاچاقچیان این گروه را آزاد کرد و به آنها اجازه ترانزیت مواد از خاک ایران را فقط به اروپا صادر کرد....گویا این افراد برای اروپاییها بسیار عزیزند....

این کار باعث میشود هم اینها سود کنند هم دولت ما..هم مردم راحت
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
37
12
وقتی جلوی موش ها سر خم کنی ، سوسک ها پررو میشن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
این همه سر سختی کردیم چی نسیبمان شد آقای عزیز
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
تشبیه جالبی نبود.
دانشگاهی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
11
46
اقای مولوی عبدالحمید از تلاش شما و دلسوزیتان تشکر می کنیم. امید واریم خشونت و ظلم هر چه کمتر شود و درایت و عقلانیت جای احساسات و قلدری را بگیرد .
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
27
18
چه مذاکره ای ؟ این درسته که شما چند نفر رو به گروگان بگیری بعد دولت رو مجبور کنی که مذاکره کنه . اصلا همین که گروگان گرفتی قتلت واجبه . با این کارها که نمیشه مذاکره کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
2
8
درحال حاضر گذشته را فراموش كنيد و همه تلاشمان بايد درجهت آزادي دانائي فر باشد حتي اگر خواسته هاي جيش العدل نيز براورده شود . زيرا لحظه ديدار دانائي فر و فرزندش لحظه اي زيبا و تاريخي خواهد بود و مطوئنا اين امر به نفع جيش العدل نيز مي باشد.
رضا 1350
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
2
19
با سلام و عرض احترام به نظرات عزیزان بدانیم اداره یک ناحیه قومی و مذهبی آن هم در کنار مرز و همسایگی با دو کشور متلاطم نیاز به درایت و صلابت و همفکری و تدبیر امور دارد با تکروی مشکلی حل نمی شود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
4
30
باید مذاکره کرد و حرف همه را شنید و باید راه هایی را گذاشت تا مردم از طریق مسالمت امیز اعتراض و حرف خود را بزنند تا مجبور نباشند راههای دیگر را انتخاب کنند
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
5
52
بدانید‏ ‏همان‏ ‏مولوی‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏راحتی‏ ‏بهش‏ ‏توهین‏ ‏میکنید‏ ‏خدمتگذار‏ ‏واقعی‏ ‏جمهوری‏ ‏اسلامی‏ ‏است‏ ‏وتوسط‏ ‏رهبر‏ ‏انتخاب‏ ‏شده‏ ‏است‏ ‏‏ ‏.وکسی‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏آن‏ ‏منطقه‏ ‏نبود‏ ه‏ ‏نمی‏ ‏داند‏ ‏چی‏ ‏به‏ ‏چیه‏ ‏وبدانیدا‏ ‏مناطق‏ ‏سنی‏ ‏نشین‏ ‏را‏ ‏فقط‏ ‏سنیها‏ ‏پاسداری‏ ‏میکنند‏ ‏و‏ ‏فرزندان‏ ‏زیادی‏ ‏را‏ ‏تقدیم‏ ‏کردند‏ ‏تا‏ ‏تو‏ ‏در‏ ‏تهران‏ ‏راحت‏ ‏بشینید
نظرات بینندگان