arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۶ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۳

کی روش 12 تا 15 میلیارد تومان می‌خواهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در شرایطی که تیم ملی به جام جهانی صعود کرده و مسئولان فدراسیون هم از توافق با کی روش خبر داده بودند ولی هنوز تمدید قرادادی به صورت رسمی امضا نشده است.

به گزارش فرارو، تمدید قرارداد کارلوس کی روش با فدراسیون فوتبال کشورمان همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد؛در شرایطی که پیش تر گفته می شد فدراسیون با این مربی پرتغالی به توافق رسیده است با این حال کی روش در کنفرانس خبری از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده و حتی گفته صحبتی هم در این زمینه نشده است.

کی روش تیم ملی کشورمان که فراز و فرود زیادی در راه رسیدن به جام جهانی تجربه کرد را به عنوان تیم اول گروه به صورت مستقیم به جام جهانی برد؛ نتایجی که او به همراه تیم ملی ایران در دیدارهای رفت مرحله انتخابی گرفت خیلی ها را برآن داشت تا این مربی را همان زمان از کار برکنار کنند؛با این حال اعتماد مجموعه فدراسیون به کی روش نتیجه داد و این مربی پرتغالی در بازی های برگشت کار بزرگی انجام داد و تیم ملی ایران را از این رو به آن رو کرد.

مربی ای که به زعم برخی کارشناسان داخلی قابلیت های فنی فراوانی نداشت به یکباره مورد حمایت گسترده ای قرار گرفت و کار به جایی رسید تا عزمی جدی برای نگه داشتن کی روش در راس کار تیم ملی صورت بگیرد. البته این عزم تا به اینجا بیشتر در حد حرف بوده و عملا اتفاق ویژه ای نیفتاده است.

کی روش در گفت و گو با مجله «فور فور تو» از آینده اش در ایران اظهار بی اطلاعی کرده و ظاهرا نمی داند که قرار است به عنوان سرمربی ایران به کار ادامه دهد یا نه! این در حالی است که پیش تر اهالی فدراسیون از پیشنهاد تمدید قرارداد به کی روش خبر داده بودند ولی خود کی روش در کنفرانس خبری اش این موضوع را رد کرد.

با این حال علی کفاشیان در گفت و گویی که «تسنیم» به آن پرداخته گفته نزدیک به یک سال است که به کی روش پیشنهاد تمدید قرارداد داده ایم! البته این تناقض ها را تا حدودی هادی آیت اللهی، نائب رییس فدراسیون فوتبال در گفت و گو با «رادیو ورزش» مشخص کرد:«مذاکره عادی با کی روش انجام شده ولی هنوز گفتگوی رسمی با ایشان انجام نشده است زیرا ما باید ابتدا منابع تامین هزینه‌های قرارداد ایشان را به دست آوریم تا بتوانیم پای میز مذاکره با این مربی بنشینیم».

ظاهرا کی روش با شناختی که در این چند وقته از مسئولان فدراسیون پیدا کرده به این نتیجه رسیده تا زمانی که حرفی روی کاغذ پیاده نشود مطرح کردن آن بی فایده است. اما مشکل اصلی فدراسیون فوتبال برای تمدید قرارداد با کی روش چیست؟

12 یا 15 میلیارد تومان؟
مشکل فارغ از منتظر ماندن برای عملکرد کی روش در جام جهانی همان مشکل همیشگی است: بی پولی فدراسیون فوتبال. کی روش به همراه دستیارانش تا اینجا سالیانه 9 میلیارد تومان از فدراسیون فوتبال دستمزد می گیرد. البته این دستمزد به دلار است و طبیعی است که با توجه به نوسانات ارز دستخوش تغییر عمده ای هم می شود.

با توجه به اینکه اصولا برای تمدید قرارداد کمی باید قیمت پیشنهادی فدراسیون بالا برود اهالی فدراسیون تصمیم گرفته اند میزان این رقم را 20 درصد افزایش دهند تا در مجموع رقمی نزدیک به 12 میلیارد تومان به کی روش و همکارانش بپردازند. البته این موضوع فعلا مطرح شده و هنوز چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است.

با توجه به اینکه علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال هم از پیشنهاد 5 میلیون دلاری برای تمدید قرارداد صحبت کرده ظاهرا کی روش برای ماندنش روی این رقم که حدود 15 میلیارد تومان است نظر دارد؛البته نه برای خودش تنها بلکه برای مجموعه کادر فنی. حالا بینابین این رقم مبلغی است که فدراسیون برای تمدید قرارداد کی روش به آن نیاز دارد.

با توجه به اینکه فدراسیون کفاشیان پیش از این نتوانسته رقم های جزئی تر برای تامین هزینه اردوی تیم ملی را فراهم کند بعید است بتواند این رقم سنگین در سال را بپردازد و دقیقا به همین خاطر است که به «صورت رسمی» صحبتی با کی روش برای تمدید قرارداد نمی شود. در واقع فدراسیونی ها منتظر چراغ سبز دولت برای تامین بخشی از این مبلغ هستند تا با کی روش به صورت رسمی وارد مذاکره شوند. موردی که هنوز برای آن منبع درآمدی یافت نشده است تا تمدید قرارداد کارلوس در هاله ای از ابهام قرار بگیرد.
نظرات بینندگان