arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۴۰۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۸ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۳

پایان شام کاری ظریف و اشتون/وزیر خارجه ایران: قرار شد در مورد موضوعات باقی مانده گفتگو شود

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی به عنوان روسای مذاکره کننده ایران و گروه 1+5، دوشنبه شب در ضیافت شام کاری، محورهای مذاکراتی قابل طرح در مذاکرات وین 3 را مشخص کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی به عنوان روسای مذاکره کننده ایران و گروه 1+5، دوشنبه شب در ضیافت شام کاری، محورهای مذاکراتی قابل طرح در مذاکرات وین 3 را مشخص کردند.
 
به گزارش «انتخاب» ،در این ضیافت شام کاری که در محل دفتر نمایندگی ایران در وین برگزار شد، ظریف و اشتون گزارش ارائه شده از سوی کارشناسان فنی دو طرف حاصل سه روز نشست کارشناسان فنی در روزهای 14 تا 16 فروردین ماه در وین که به ریاست حمید بعیدی نژاد از ایران و استفان کلمنت دستیار خانم اشتون از طرف 1+5 برگزار شد را بررسی کردند.

ظریف و اشتون با بررسی گزارش فنی و کارشناسی ارائه شده از سوی کارشناسان دو طرف محورهای باقی مانده برای انجام مذاکرات با هدف نزدیک تر کردن دیدگاه ها را برای طرح در مذاکرات رسمی وین 3 مشخص کردند.



مذاکرات رسمی ایران و 1+5 صبح روز سه شنبه به ریاست ظریف و اشتون آغاز می شود و در ادامه، نشست های رسمی با حضور معاونان برگزار خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایران بعد از پایان شام کاری با کاترین اشتون در وین، با بیان اینکه امیدواریم بعد از پایان دادن به بحث های فنی و کارشناسی وارد تهیه متن پیش نویس شویم، گفت: تهیه پیش نویس خود از دشوارترین بخش ها است که در مذاکرات سخت آینده با آن مواجه هستیم.
 
محمد جواد ظریف بعد از پایان شام کاری با اشتون که به بررسی گزارش ارائه شده از سوی کارشناسان دو طرف درخصوص تبادل نظر های انجام شده دررابطه با موضوعات فنی و کارشناسی نیز اختصاص داشت، گفت: قرار شد که در مذاکرات دو روز آینده که از ساعت 9 صبح روز سه شنبه آغاز می شود، همه موضوعات باقی مانده مورد تبادل نظر قرار گرفته و بسته شود تا بتوانیم در نشست بعدی که اردیبهشت ماه برگزار می شود وارد مرحله تدوین متن مشترک برای دست یابی به توافق نهایی شویم.

ظریف خاطر نشان کرد: دوشنبه شب با خانم اشتون بحث هایی مفیدی مطرح شد و درباره نحوه ادامه مذاکرات و محورهای مورد بحث باقی مانده در این مرحله گفت وگو کردیم و همچنین ضرورت رعایت احترام متقابل باردیگر مرور و مورد تاکید قرار گرفت.

وزیر امور خارجه افزود: درمورد برخی از موارد که هنوز هیچ بحثی تاکنون انجام نشده از جمله نحوه نظارت ها روز سه شنبه گفت وگو خواهد شد و در برخی موضوعات نیز هنوز نیاز داریم که مقداری وارد جزئیات بیشتری شویم و جزیی تر بحث شود لذا تلاش ما این است که در این مرحله درمورد همه موضوعات باقی مانده یک دور تبادل نظر داشته باشیم.

ظریف با تاکید بر اینکه هنوز متنی به عنوان پیش نویس در مسیر دستیابی به توافق نهایی وجود ندارد، گفت: بعد از این مرحله قرار است وارد تدوین و نگارش متن مشترک شویم که احتمالا بخش دشوار کار خواهد بود

وی یادآور شد که برای دو طرف همچنان موضوعات داخل پرانتز و اختلافی متعددی وجود خواهد داشت که البته طبیعی است و سعی خواهیم کرد برداشت های خود را روی کاغذ بیاوریم.

وزیر امور خارجه ایران در این گفت وگو همچنین بار دیگر در واکنش به قطعنامه ضد حقوق بشری پارلمان اروپا علیه ایران، گفت: روش برخورد با مردم ایران باید براساس احترام و موضع متقابل باشد.

ظریف با بیان اینکه درمورد این موضوع نیز با خانم اشتون گفت و گو کرده است، گفت: همه طرف های مذاکره ما این موضوع را می دانند و اینگونه مسایل به طور حتم مردم ایران را نسبت به هدف و نیات کسانی که از روش های غیر احترام آمیز استفاده می کنند بدبین می سازد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۱
رسول
|
-
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
3
1
زیاد داره کش میخوره
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
رو برنامه است....
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
1
6
احسنت مرد فکور سیاست ایران، امیدواریم ویرانه های بجا مانده از دولت قبل را آباد و ترمیم نمایید، امید مردم به شماست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
1
3
امیدواریم که مذاکرات به نتیجه برسد تا از شر تحریم ها و ورشکستگی اقتصاد و تعطیلی کارخانه ها که مصادف با افزایش بیکاری خلاص شویم انشاله. مردم ایران!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
1
5
سلام
ما مردم ایران اسلامی از آقای ظریف و معاونینش برای پیشرفت میهنمان کمال تشکر را داریم ولی طوری باشد که مردم ایران بیش از این لطمه نخورند و آرزوی موفقیت می کنیم.
نظرات بینندگان