arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۵۷۳۸
تعداد نظرات: ۲۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۸ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۳
حاتمی کیا:

فیلم می سازند و نشان می دهند که ایرانی ها دروغگویند، بعد اسکار هم می گیرد، چرا من نباید اعتراض کنم؟/ می گویند «تو که حسابی خورده ای و برده ای»، اعتراضت برای چیست؟/ با پدیده «دوپاسپورته های فرهنگی» مواجهیم

مگر خط مشی من را اسکار تعیین می‌کند؟/ امروزکسی جرات ندارد بگوید برادر من این چه فیلمی است که می سازی؟ تو مثلاً ارزشی هستی. اما شهید آوینی تعارف نداشت و همواره با شهامات تمام، فیلمساران را نقد می کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


ابراهیم حاتمی کیا گفت: یک فیلمی ساخته می‌شود و در آن نشان داده می‌شود که ایرانی‌ها دروغگو هستند و بعد این فیلم در اسکار جایزه می‌گیرد چرا من نباید اعتراض کنم و حرف حق را بزنم مگر خط مشی من را اسکار تعیین می‌کند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر «انتخاب» ؛ وی که در برنامه «راز» حضور یافته بود، با انتقاد از مهاجرت هنرمندان به خارج از کشور و مواجهه با پدیده ای به نام «دوپاسپورته های فرهنگی» گفت: این بحثی که امروز مطرح شده و افراد و هنرمندان دوپاسپورته در فرهنگ وجود دارند نگران کننده است. چرا باید یک هنرمند و فیلمساز یک پایش در این ور مرز و یک پایش در آن ور مرز باشد.

وی با انتقاد از مهاجرت هنرمندان به خارج از کشور گفت: این بحثی که امروز مطرح شده و افراد و هنرمندان دوپاسپورته در فرهنگ وجود دارند نگران کننده است. چرا باید یک هنرمند و فیلمساز یک پایش در این ور مرز و یک پایش در آن ور مرز باشد.

حاتمی کیا با اشاره به ساخت فیلم های غیرارزشی توسط فیلمسازان ارزشی گفت: امروزکسی جرات ندارد بگوید برادر من این چه فیلمی است که می سازی؟ تو مثلاً ارزشی هستی. اما شهید آوینی تعارف نداشت و همواره با شهامات تمام، فیلمساران را نقد می کرد.

این کارگردان مشهور سینما در بخش دیگری از سخنانش گفت: در عرصه سینما همیشه مسئولان عقب‌تر از سینماگران بودند و آنچه سینماگران را اذیت کرده موانعی بوده که بر سر راه آن‌ها قرار گرفته است.

ابراهیم حاتمی کیا با اشاره به آخرین ساخته خود فیلم «چ» گفت: من همیشه به این فکر می‌کردم که فیلم‌هایم با انبوه مخاطب همراه باشد اما اینکه این امر تبدیل به دغدغه اصلی‌ام شود مورد توجه نبوده است.

وی ادامه داد: برای من محتوا جدی‌تر از فرم است و اینکه پیام درست سر جایش بنشیند. هرچند معتقدم که برخی فیلم‌ها در طول زمان جای خود را باز می‌کنند.

حاتمی کیاکه شب گذشته چهارشنبه 20 فروردین  در برنامه راز از شبکه چهارم سیما حاضر شده بود گفت: زمانی که فیلم «چ» را می‌ساختم متوجه بودم که دارم ریسک می‌کنم زیرا خیلی‌ها شناخت‌های متفاوتی از شخصیت چمران دارند و من باید به جنگ این سلیقه‌ها بروم و در آن‌ها نفوذ کنم ضمن اینکه اینجا دیگر دلم نمی‌خواست فکر کنم که آیا تماشاچی با من همراه است یا خیر.

وی در ادامه افزود: من همیشه دوست داشتم به دنبال سوژه‌ها و جاهایی بروم که کمتر درباره آن‌ها صحبت و بحث شده است و احساس کردم دوران اول انقلاب و پیش از آغاز جنگ دوره حلقه مفقوده‌ای است که درباره آن بسیار کم گفته شده است. این دوران دوران بسیار پرتلاطمی بود که تغییرات لحظه به لحظه بوجود می‌آمد و جنگی بود که هر کسی سهم خودش را می‌خواست.

کارگردان فیلم «چ» افزود: اینکه چرا اسم فیلم را «چ» گذاشتم و چمران نگذاشتم این بود که نمی‌شد در فیلم تمام شخصیت چمران را گفت بنابراین به مقطعی از زندگی چمران که خود وی دست نوشته‌ای درباره آن دارد پرداختم. ۴۸ ساعتی که کاملا بر اساس نوشته‌های چمران تحقیقاتی کامل داشت.

وی در ادامه افزود: این مسائل برای خیلی‌ها و به خصوص جوانان تازگی دارد و گروه بسیاری از آن‌ها وقتی که فیلم را دیدند باور نمی‌کردند که چنین اتفاقاتی در کشور افتاده است و متعجب بودند.

وی با اشاره به اینکه درباره چمران کم گفته شده است و بیشتر تصاویر محدودی از او در لباس یک چریک نشان داده شده افزود: برای ساخت این فیلم یا نشان دادن تصویر چمران نیاز به یک عقلانیتی بود که در طول فیلم باید جاری می‌شد زیرا قسمت اول فیلم مذاکره برای صلح و قسمت دیگر جنگ برای صلح است.

حاتمی کیا با اشاره به وضعیت فرهنگی کشور گفت: من زمانیکه «دیده‌بان» را می‌ساختم به وضع موجود نگاه داشتم و این نگاه به وضع موجود در فیلم «مهاجر» نیز وجود داشت. در فیلم «چ» نیز این احساس مسئولیت را داشتم و معتقدم که باید به داشته‌هایمان برگردیم.

وی ادامه داد: سکانداران سینما امروز فراموش کردند که ما باید نسبت به برخی موارد حساس باشیم. اینکه امسال از سوی رهبر انقلاب سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است بسیار مهم است و خدا کند دوستان فقط با یک ابلاغیه و بخشنامه مسائل را تمام نکنند.

حاتمی کیا با اشاره به اینکه خودش را از مدافعین انقلاب می‌داند افزود: دنیای آرمانی و جامعه آرمانی همیشه دشمن‌های بزرگی دارد اما باید ببینیم که این واقعیت امروز در کجای سینمای ما جلوه دارد. فیلم «چ» از نظر من بازگشت به انقلاب است و اگر سینماگران سراغ این بحث‌ها نروند و سراغ این حوزه‌ها نروند معتقدم سینمای ما لطمه می‌بیند.

وی ادامه داد: سینمای ما باید این انرژی را داشته باشد که این موضوعات برایش مساله باشد.

کارگردان «ارتفاع پست» همچنین گفت: ما امروز آنقدر تشکیلات و نهادهای مختلف داریم که هر کسی هر پروژه‌ای که دارد می‌تواند بسازد. یعنی اگر ما را به فارابی راه ندهند می‌توانیم به سازمان تبلیغات یا حوزه هنری برویم. اینکه برخی‌ها می‌گویند به خاطر مشکلات و یا سخت گیری‌ها عطای کار را به لقیش بخشیدیم درست نیست.

وی در ادمه با اشاره به جشنواره فیلم فجر در سال گذشته و همچنین برنامه‌های فرهنگی در سال ۹۳ گفت: امروز باید بنشینیم و با برگزاری سمینار‌ها و نشست‌ها و تحلیل‌ها ببینیم چه اتفاقی دارد در عرصه فرهنگ می‌افتد. اتفاقی که در جشنواره فیلم فجر افتاد من را بسیار ناراحت کرد و من وظیفه داشتم آن حرف‌ها را بزنم.

حاتمی کیا با اشاره به اینکه یک فیلمساز حق دارد که با فیلم‌هایش حرف‌هایش را بزند گفت: زمانیکه من فریاد می‌کشم نشانه یک اتفاق است اما متاسفانه گروهی در پاسخ فریاد و اعتراض من می‌گویند تو چرا معترض هستی. تو که در طی این چند سال حسابی خورده‌ای و برده‌ای.

کارگردان فیلم از «کرخه تا راین» با اشاره به اینکه معتقد به سینمایی است که رابطه تنگاتنگی با مردم دارد گفت: سینمایی که با مردم است ماندگار است و انتظار دارم دوستان این حرف من را تحلیل کنند.

وی ادامه داد: مسئولین فرهنگی همیشه عقب‌تر از ما و سینماگران بودند و ما همیشه با دغدغه فیلم ساختیم و این نگرانی را داشتیم که مبادا مانع ما شوند اما مسئولان همیشه از این می‌ترسیدند که نکند یک اثر سینمایی برای آن‌ها دردسر ایجاد کند.

حاتمی کیا با اشاره به اینکه خوشحال است که مسئولان سینمایی جدید قرار است کار تازه‌ای کنند و ناگفته‌ها را بگویند افزود: امروز باید جریان سینمای انقلاب و دفاع مقدی تحلیل شود و از این امر نترسیم.

وی در ادامه افزود: من همراه چند نفر از دوستان دیگر در زمان جنگ لباس رزمنده‌ها را پوشیدیم کسانیکه بسیاری از آن‌ها شهید شدند انا امروز من فیلمساز شده‌ام و گروهی دیگر از دوستان تهیه کننده و باید مراقب باشیم که چه جوابی در آینده به شهدا باید بدهیم و نباید دچار خودباختگی شویم.

حاتمی کیا با اشاه به عملکرد خوب جواد ظریف وزیر امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور در سیاست خارجی گفت: مدیریت سیاسی و حوزه دیپلماسی با مدیریت جریان فرهنگی متفاوت است زیرا یک دیپلمات می‌آموزد که حتی در یک جا لبخندی بزند و یا حرفی بزند که قلبا قبول ندارد اما در فرهنگ همیشه باید صداقت باشد و نمی‌توان با زبان دیپلماسی رفتار کرد.

کارگردان فیلم «دیده‌بان» ادامه داد: امروز فیلمسازان بسیاری هستند که دلشان می‌خواهد فیلم بسازند و دغدغه انقلاب دارند اما زمانیکه مجال به آن‌ها داده نمی‌شود فیلمساز انقلابی حس قربت می‌کند. حس قربت این نیست که به یک فیلمساز جایزه داده شود یا نه.

وی ب ا اشاره به لزون تحلیل جشنواره فیلم فجر گفت: امروز وقت آن است که جشنواره فیلم فجر را بررسی کنیم و ببینیم آیا این جشنواره برای فجر انقلاب است یا خیر و آیا تمامی فیلم‌های ساخته شده در قالب این جشنواره قرار می‌گیرند.

حاتمی کیا با اشاره به اینکه تمامی مراسم‌ها و جشنواره‌های سینمایی جوایزشان را هدفمند می‌دهند گفت: زمانیکه در اسکار فیلم ضعیفی مانند «۱۲ سال بردگی» جایزه می‌گیرد یعنی اینکه باید فیلمسازان این نگاه را داشته باشند و همچنان دراره تبعیض نژادی فیلم بسازند.

وی با اشاره به بیستم فروردین سالروز شهادت شهید آوینی گفت: امروز جای آوینی بسیار خالی است. وی فردی بود که مانند یک فانوس دریایی ما را در میان امواج متلاطم راهنمایی و هدایت می‌کرد. اوینی منشوری بود که نورهای مختلفی از خود ساطع می‌کرد. وی از مسیرهای مختلف عبور کرده بود و اهل طریقت بود.

حاتمی کیا با انتقاد از کسانیکه آوینی را قاب کرده می‌بینند گفت: آوینی از مسیرهای مختلفی گذر کرده بود و برای شناخت وی باید عقبه و مسری که وی طی کرد را ببینیم و بشناسیم اما متاسفانه فرهنگ رسمی آوینی را در قاب‌های خودش قرار می‌دهد و مسیر‌ها را نمی‌بیند.

وی با اشاره به نگاه آوینی به مساله فرهنگ و هجمه فرهنگی گفت: آوینی معتقد بود که برای مقابله با فرهنگ دیگران باید مانند یک دیده‌بان بر قله کوه اییستاد نه اینکه به درون اتاق‌ها آمد و در را بست. آوینی نگران فرهنگ بود و سال‌ها قبل از ماهواره نگران ماهواره بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۱۸
در انتظار بررسی: ۲۶۷
غیر قابل انتشار: ۸۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
140
609
تکلیف حاتمی کیا با خودشم مشخص نیست.
آقای حاتمی کیا فک میکنی ایرانیا آدمای راستگویی هستن؟پس معلومه تو این جامعه زندگی نکردی که فک میکنی آدمای فیلم جدایی همشون خیالین و توهین آمیز.
البته من مجموعا قبولش دارم،هیچ آدمی کامل نیست
پاسخ ها
رهگذر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
شما فک می کنی کل فیلم هایی که حقایق تلخ جامعه غربی رو میگه اگر ساخته هم بشه و در کیفیت عالی هم باشه تقدیر می گیره؟ اسکار می گیره؟
آرگو اسکار می گیرد جدایی هم اسکار می گیرد، واضح تر از این دیگر نمی شود...
احمدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
سلام دوست عزیز

ینده هم رف شما را کاملا قبول دارم - من حس خوبی ندارم وقتی میرم بین مردم، بازار، فروشگاه و ...

ولی یه مسئله ای هست ، اون هم لینکه ما میخواهین خودمان را با فیلم جدایی به دنیا بشناسونیم؟!!

من کسی هستم که تقریبا تاریخ سینمار ا دنبال میکنم، شما دقت کنی آخرین فیلم کوبریک که یکی از بزرگتزین فیلم سازهای تاریخ سینما است چون در نقد فلسفه و نظام زندگی غربی فیبلم ساخت به خیلی از بهانه ها فیلمش را سانسور کردند، اجازه نمایش های عمومی ندادند ... چرا ؟
چون تصویر زشت و زننده ای را زندگی در غرب نشان می‌داد

حالا فیلم جدایی به اندازه فیلم انتقادی و سیاه نمایی نیست ولی این را منصفانه بپذیریم که در اسکار 2013 و 2012 به دنبال نشان دادن یه جلوه خاص از ایران بودند. اگر صرفا جدایی اسکار گرفته بود این حرف ار خودم قبول نداشتم ولی سال بعد از آن هم به یک فیلم ضد ایرانی و ایران حراسی اسکار داده شده که در مقایسه با سایر فیلم های نامزد شده از سطح کیفیت کمتری برخوردار بود

قبول کنیم این حرف درست است که نباید برای مصرف خارج و با پارامترهای کاملا منطبق بر اسکار و اهداف آن فیلم بسازیم.

خود حاتمی کیا که این حرف را میزنه فیلم آژانس که به نظر خیلی از منتقدین سینمای ایران از طیف های مختلف بهترین فیلم در دوره خودش و شاید در کل تاریخ سینما ایران بوده را به جشنواره های خارجی نفرستاد... دلیلش این بود که گفت این فیلم را فقط یک ایرانی میفهمه ولی غیر ایرانی ها برداشتی کاملا متفاوتی ممکن داشته باشه... این فیلم ها را ماها که ایرانی هستیم میفهمیم و نباید به عنوان معرف کشورمان قرار بگیره حتی آژانس!

هالیوود اگر چند تا فیلم انتقادی از خود و از سبک زندگی غربی بیرون میده ولی جای آن 200 تا فیلم درجه یک دارخ تا غرب را سرآمد تمدن ها و آرمان شهر عالم قلمداد کنه!

یک کورورش ما به اندازه آرنولد در دنیا شناخته شده نیست!

این را قبول کنید که فرهنگ و هنر، اقتصاد و ورزش با سیاست گره خورده است و سیاست مدارن در خیلی از حوزه ها تصرف و دخالت دارند چه در اسکار و چه در فجر!
mohsen
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
آقای حاتمی کیا متاسفانه تمام کارتاشو بازی کرد ومطمئن باشید این آفا اگر خودشو وسط میدان آزادی آتیش بزنه دیگه توجه کسی رو به خودش جلب نمیکنه
"پایان حاتمی کیا"خداحافظ آقای "ح"
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
دقیقا. یک نفر این آقا را به روز کند. در سال 67 مانده است
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اگه در اختتامیه جشنواره فجر یه جایزه ای به این بنده خدا میدادند حالا افتخاری یا اسم دیگری الان این آقا این همه غم فیلم و سینما را نداشت. راستی زمان احمدی نژاد ایشون کجا بودن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
من فکر میکنم حاتمی کیا اصلا جدایی نادر از سیمین رو خوب ندیده و نفهمیده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
87
481
جناب حاتمی کیا به نظر شما هنرمندان باید بمانند و چیزی را بسازند که به آنها دیکته میشود..باید بمانند و حاصل کارشان یا به شدن سانسور و اکران شود ویا حتی بعد از گرفتن پروانه ساخت و نمایش نتواند اکران شود و یا اگر اکران شد به خاطر اعتراض قلیل افرادی از پرده پاییت بیاید...جناب حاتمی کیامشکل مملکت ما فرار افراد نیست فراری دادن افراد است..
پاسخ ها
چراغعلی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
نخیر هنرمندان باید چیزی بسازند که امریکا به آنها اسکار بده
وحید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
آفــــرین آفــــرین ...
واقعا از این جکله ی آخرت خوشحال شدم "مشکل مملکت ما فرار افراد نیست فراری دادن افراد است"
دمت گرم...
آرمین 23
|
NETHERLANDS
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
136
278
کسانی که همه میدانند جیبتان از سوی دولت پر شده باید هم اینجور موضوع بگیرند !! برو آقا جان ..
پاسخ ها
عروس اونا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
یک نقد منطقی میکردی برو اقاجان که منطق نشد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
تا دیروز که تشویقش می کردید که گزارش یک جشن رو ساخته!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اون موقع که گفت به روحانی رای دادم کلی لایک زدین الان اخ شد ؟ جیبشو همین دولت پر کرده دیگه .
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
75
312
رونالدو رو ول کن غضنفر بچسب
یکی اینو بگیره
امیررضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
109
381
باز این شروع کرد. بابا عقده ها تو بذار جای دیگه. یه مدت گیر میدادی به کیارستمی یه مدت فرهادی. بسه اونا دارن فیلمشون رو می سازند تو هم فیلمو بساز. رفتی سر صحنه احراجی های ۳ هیچی اونجا نگفتی که به شعور ملت توهین شده. اینجا پدیده یابی می کنی؟ جدا شما بعد از کرخه تا راین غرور گرفتت. دست از خود بینی بردار آقای کارگردان
پاسخ ها
سوفیا لوره
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
یعنی میگی اگر یکی فیلم بسازه و ایرانی هارا بی فرهنگ و دزد و گدا نشون بده به شعورشان احترام گذاشته ؟
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
112
375
آقای حاتمی کیا با این حرفهایی که زدی کلا نظرم نسبت به شما عوض شد. اولا این تصور شماست که فیلم اسکار گرفته ایرانی ها را دروغگو نشان می دهد. ثانیا همه ایرانی ها (ظاهرا به جز شما) از این اسکار خوشحالند.
پاسخ ها
احمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
به نظر شما احترام میزارم

ولی من نه از اسکار خوشحالم و نه ازفجر!
نمی دونم شاید همه ایرانی ها مثل هم نباشند رفیق؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
76
387
آقاي حاتمي كياي عزيز... مگه حرف غلطي زده آقاي فرهادي؟!
اين فرهنگ دروغ الان چندين ساله كه رايج شده...
يه نگاهي به دوروبرتون بكنين لطفا...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
32
142
آقای حاتمی کیا، برادر ارزشی !
در مورد مستند بودن داستان فیلم صحبت کردید. بد نیست سری به فیلم مصاحبه آقای چمران بزنی که بعد از ماجرای پاوه انجام شده. امیدوارم این مدرک رو تعمداً از قلم ننداخته باشید !؟

http://www.aparat.com/v/IUGvf
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
49
245
جناب حاتمی کیا با اینکه از هنرمندان مردمی هستید ولی سعی کنید در بازی قدرت وارد نشده و از سرنوشت امثال افتخاری و حیایی درس بگیرید فیلم شما هم محبوب ولی حق اینکه شما برای مردم سلیقه تعیین کنید ندارید کشور علاوه بر فیلم ارزشی به اصطلاح شما به فیلمهای اجتماعی نیز نیاز دارد شما حق اینکه فیلمهای اجتماعی را محکوم کنید ندارید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
68
245
حسود هرگز نیاسود...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
45
231
آیینه چون قد تو بنمود راست/ خود شکن آیینه شکستن خطاست.
جنای حاتمی کیا، شما هنوز واقعیت های دردناک جامعه ایرانی را باور نکرده اید.
ضمن اینکه فیلمهای فرهادی ایرانی ها را به چالش نمی کشد بلکه مشکلاتی را نشان می دهد که هر انسانی در هر کجای جهان می تواند با آن روبرو باشد، همانطور که در فیلم "گذشته"، این مشکلات برای فرانسوی ها مطرح می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
آینه گر نقش تو بنمود راست ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
343
75
کاملا موافقم. اسکار اخیر اقای فرهادی چیزی جز توهین به ایرانی ها نبود اما اینم بگم خیلی خوب از بازیگر بازی می گیره و کارگردان لایقیه ولی که حیف.....
پاسخ ها
ناشناس
| CANADA |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
بله من هم موافق ما مردمی فهیم و با گذشت مهربان راستگو مودب و....هستیم فقط نمی دانم چرا از ترس تماشاگران فهیم خانمها حق ورود به استادیوم را ندارن چرا اختلاس زیر میلیارد پول خرد محسوب می شود چرا وقتی می گن مثل همه جای دنیا برای برخورداری از کمک های دولتی مثل یارانه ( در بسیاری از کشورها برگشت از مالیات و ارزش افزوده است) باید راستش را بگویی و اجازه بدهی راستی آزمایی با کنترل حسابت بشود داد همه در می آید و یا برای ثبت نام بچه در منطقه خودت اقدام کنی همه دنبال اجاره نامه قلابی می روند و...... راستی دروغ خیلی بد است و ما شریفیم همه هممون می گی نه از 118 بپرس
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
105
36
عزیزم مثل اینکه از دور عقبی ها... جناب روحانی فرمودند هنرمند ارزشی و غیر ارزشی نداریم یکی که ارزش ها و تعالیم انسانی رو رواج میده با کسی که ضد آنها را به نمایش می گزاره و خیل عظیمی از مردم رو با خودش به قهقرا می بره یکی اند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
یه ضرب المثل داریم که میگه: شنونده باید عاقل باشه
شما منظور رئیس جمهور محترم رو نگرفتید
ارزشی و غیر ارزشی در اینجا منظور ارزش هایی ست که از نظر یه گروه خاص ارزش هست و نقطه مقابل اونها ضد ارزش
فکر میکنم شما نه تنها از دور عقب هستید بلکه جا موندید
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
53
190
این بابا شورشو در اورده دیگه. بدجور داره میسوزه که یک کارگزادان درست حسابی مثل اصغر فرهادی پیدا شده و فیلمایی میسازه که سرش به تنش می ارزه. اصغر فرهادی فعلا توی فیلم سازهای ایرانی تکه و رو دستش کسی نیست بخاطر همینم ابرام آقا بد جور حسودیش شده!
پاسخ ها
امیرحسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
نظر تو اینه که فرهادی بهترین کارگردان هست ولی نظر همه این نیست!به نظر من کیمیایی بهترینه
عزیزیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
39
172
حسادت خوب نیست رقابت کنید!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
29
151
وقتی هنمندان بزرگی همچون مهران مدیری و رضا عطاران و.... مثل شما 24 ساعته رسانه میلی رو در اختیار ندارند و صداشون تو گلو خفه میشه چه انتظاری دارید وقتی رسانه میلی 24 ساعته فیلم شما و ده نمکی رو تبلیغات گسترده میکند و هیچ تبلیغی از فیلم رضا عطاران و بقیه دوستان رو نمیکند چه انتظاری دارید جناب حاتمی کیا چاپلوس.
یک شهروند عادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
12
131
یک سوال از آقای حاتمی کیا دارم امیدوارم صادقانه جواب بدهند:
شما مطمئناً در احوالات شهید چمران مطالعه کردید وبا شناختی بیشتر از امثال من از ایشان فیلم ساختید ، بنظر شما الان اگر آن مرد بزرگ زنده بودند در کجا ومشغول چه کاری بودند؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
26
164
متاسفم متاسفم براي خودم كه به فيلمهاي شما و خود شما آقاي حاتمي كيا علاقمند بودم . فعلا كه دوربين و ميكروفنو همه چي دست شماست و هر چي ميخواين ميگيد كه اين هم از بركاته همين دولت كه اينهمه به وزير ارشادش توپيديد . 8 سال ما ملت دروغ شنيديم 8 سال بي اخلاقي ديديم و متاسفانه اينها همه تو جامعه رواج پيدا كرده ديگه اونوقت شما ميگي فيلم ساختند كه ما رو دروغگو نشون بدن و جايزه بگيرن شما كه ماشالله همه چي در اختيارته فيلم بساز برو اسكار بگير
1982
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
18
103
ایا ایرانی ها مشکل ندارن ایا تمام دنیا همه پاکن نه عمو کارگردان واقعی اونه که واقعیت جامعه رو بگه نه تحریف کنه شما هم ازادین نظرتونو بگید ولی حق ندارید نظرتونو تحمیل کنید
بابک
|
UNITED STATES
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
23
137
بنده به شخصه از اقای فرهادی تقاضا میکنم اسکار خود را به اقای حاتمی کیا تقدیم کند و به این بحث خاتمه دهند از اقای حاتمی کیا هم خواهش میکنم برای یکبار هم که شده یک فیلم جشنواره پسند بسازد تا دست از سر کچل .... بردارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
10
28
نیستند؟
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
30
112
فیلمش نفروخته، ناراحتی شو سر فرهادی خالی می کنه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
15
131
بعضي فيلمها با تمسخر و لودكي در ارتباظ با دفاع مقدس در سينماها عرضه ميشوند و شهرداري تهران براي اين فيلمها بليظ نيم بها تقديم ميكند و امثال اقاي حاتمي كيا اعتراض نميكند
الیاس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
135
40
دمش گرم خیلی خوب گفته.
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
18
103
آقای حاتمی کیا !
شما می توانی اعتراض کنی ولی دیگران هم حق اعتراض دارند. این را فراموش می کنی متاسفانه !
مجتبی
|
-
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
19
113
فیلم می سازند و نشان می دهند که ایرانی ها دروغگویند، بعد اسکار هم می گیرد
اقای حاتمی کیا با تمامی احترامی که بهتون دارم ولی خدا وکیلی به حرفی که زدی باور داری؟ چرا ما ایرانی ها چشم این رو نداریم که موفقیت دیگران رو ببینیم؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
22
91
هر کس وارد سیاست شود محبوبیت خود را از دست می دهد حالا هر چه می خوای بگو.
محمدم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
16
57
راستی از فیلم گزارش یک جشن چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟
هادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
25
97
ضرب المثل است که:
گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه پیف پیف بو میده.
آقای حاتمی کیا که احتمالا باید آقای "ح" خطابتون کنم چون شما هم هنوز کاملا ناشناخته اید، هیچ کس نمیتونه بر برتری تخصصی،شخصیتی و اخلاقی آقای اصغر فرهادی رو بر شما انکار کنه.چرا تو کشور شما بیشتر از هر کسی از موفقیت یک ایرانی در عرصه فیلم و هنر ناراحتید؟؟؟
amir
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
33
105
این مرد کمبود توجه داره
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
خندم گرفت:) راستش اکثر قریب به اتفاق م ایرانیا این مشکل وخیم داریم
جواد آذربایجانی
|
UNITED STATES
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
14
96
این آقا تکلیفش با خودش روشن نیست.جناب حاتمی کیا شماها خیلی هم راستگو تشریف دارید! اصغر فرهادی در جامعه واقعی با نگاه واقع بین فیلم میسازد مثل شما در خیالات فرهنگی سیر نمیکند.درد واقعی این کشور را شما نمیتوانی درک کنی شک نکن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
13
72
مگر واقعيت جامعه ما عمدتا. سرشار از دروغگويي وانواع فسادها نيست. جاقاي حاتمي كيا. كمي چشمانت را باز كن وواقعيتها را ببين
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
13
70
شیر شده...چن سال پیش این اعترضاتو میکرد الان که فضای سیاسی باز شده همه می‌تونن اعتراض کنن
پاسخ ها
زهرا
| UNITED STATES |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
کی گفته همه میتونن اعتراض کنن؟ دیدیم اعتراض کردن و اسمشونو گذاشتین تندرو و بی سواد و...
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
16
79
ما از شما تصویر دیگه ای توی ذهن داشتیم؛ متأسفم که تقریباً اون تصویر تخریب شد!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
13
76
حسود که چشم دیدن موفقیت دیگران را ندارد همان بهتر که برود فیلم امریکایی ها را کپی کند و فیلم " بعد از ظهر سگی " را آژانس شیشه ای بنامد. فیلم اسکار برده ما نمایی از یک واقعیت ساده زندگی است که به زیبایی بسط داده شده و در ضمن همه دروغگو خطاب نشده اند کمی منصف باشید با افتخاراتمان ببالیم لطفا.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
14
77
آقاي حاتمي كيا مثل اينكه ملتفت نيستند كه دروغ در اين كشور نهادينه شده است و آن آقاي فيلم ساز هم به درستي اين را به تصوير كشيده است.
نا شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
20
62
حسودبه فیلمای خودت اسکارنمیدن داری ازاصغرفرهادی انتقادمیکنی
شایان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
8
52
با تمام احترامی که به آقای حاتمی کیا دارم و همیشه به عنوان یک کارگردان آزاده قبولش داشتم و دارم چند نکته را باید بیان نمایم.
1- اولا در فیلم اسکار گرفته دروغ بارها با انقلاب درونی مواجه می شود و دست آخر آن دروغ بیان نمی شود.
2- ثانیا به فرض هم شخصیتی در فیلم دروغ می گوید باید عواقب خوب و بد را در ادامه دنبال کرد و اگر پیامد بدی نداشت انتقاد به جا می باشد. اینگونه دروغ ها از شخصیتی در یک فیلم رئال را هیبت فیلم میبینیم.
3- ثالثا ما به تمام خصایص خوب خودمان( ایرانی ها) معترفیم ولی آیا شما در کشور دروغ تا حالا ندیده اید؟ من به خودم هم میگویم .متاسفانه دروغ و افترا مثل آب خوردن شده است.شما از کودک 6 ساله بپرسید یک دروغ که تا حالا شنیده اید برایتان از خودش و از مسئولین درجه بالا برایتان خواهد گفت.
4-فیلمهایتان خواستنی است و من همیشه دوست دارم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
13
61
آقای حاتمی کیا شما مگه در چه جایگاهی هستی که به خودت اجازه میدی در مورد هر موضوع و هر شخصی اظهار نظر و قضاوت میکنی.فرهنگ و هنر کشور محل تسویه حسابهای شخصی نیست برادر.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
15
58
حسادت چه کارها که با آدم نمیکنه! این آقا یه زمان کارگردان محبوبم بود، ولی الان ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
11
43
آینه چون نقش تو بنمود راست ... خود شکن، آینه شکستن خطاست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
9
69
تو 8 سال گذشته چرا جرات نداشتی سر و صدا راه بندازی آقای کارگردان؟؟؟!!!
چندتا مجسمه که بهتون ندادن ارزش این همه داد و فریاد رو نداره؟؟؟؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
9
50
حاتمی کیا سال هاست که به دست یک گروه افراطی افتاده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
9
58
همین چ یعنی چگوارا بعد هم پوستر شما هم کپی پوستر فیلم چگوارا است .
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
9
54
"چرا باید یک هنرمند و فیلمساز یک پایش در این ور مرز و یک پایش در آن ور مرز باشد".
جناب حاتمی کیا انشالله با ممنوع الخروج شدن و یا مهاجرت کارگردانان مد نظر جناب عالی این مشکل شما حل شده و فرهنگ و هنر کشور بیش از پیش در کنترل جناب عالی و سایر دوستان قرار خواهد گرفت. واقعا متاسفم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
12
48
واقعا جای تاسفه که یه کارگردان این حرف رو بزنه
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
8
34
جناب آقای حاتمی کیا گرچه برخی از انتقادات شما به برخی کارگردانان وارد است اما بهتر نیست بگذاریم در عرصه هنر هر کس به شیوه خود عمل کند؟
شما به شیوه خودتان و دیگران به شیوه خودشان..
هنر نیز یک زبان بین المللی است که نمی توان آنرا تنها محدود به مردمان یک کشور کرد....غذای روح اگر زبان جهانی داشته باشد تاثیر آن دوچندان است نه اینکه فقط یک اقلیتی را مخاطب خود بگرداند..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
9
41
اقای حاتمی کیا از کی تا به حال به این مقدار نسبت به همکاران خودتان حب و بغض پیدا کردید، این چرخش شما چه معنی دارد؟!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
11
75
آقاي محترم كارنامه كاري خودت يه آژانس شيشه اي هست كه ايرانيان را گروگانگير معرفي مي كند يه ارتفاع پسته كه ايرانيا رو هواپيما ربا معرفي مي كند و فيلماي ازين دست، حالا واسه پس زدن رقباي داخليت نميخواد از ايران و ايراني استفاده ابزاري كني شهيد آويني اگر بود قطعاً بي پرده به شما مي گفت حسادت عملي قبيح است.
پاسخ ها
امیررضا
| UNITED KINGDOM |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
به نکته خوبی اشاره کردی
ارش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
12
50
جناب حاتمی کیا شما در اون حدی نیستی که بخوای از اصغر فرهادی ایراد بگیری.شما اینقدر مقرضانه حرف میزنی که مثلا چون تو یک فیلم ایرانی یک ایرانی یه دروغی میگه معنیش اینه که همه ایرانیها دروغ گو هستند پس حتما اگه تو یه فیلم ایرانی یه نفر قاتل باشه یا معتاد یا دزد معنیش اینه که همه ایرانیها اینجوری هستن.دشمنیت به خاطر اینه که فرهادی اسکار گرفته؟خوب عزیز من اگه قرار بود اسکار رو به هر کارگردان بی عرضه ای بدن که دیگه اینقدر اهمیت نداشت.قصه نخور برادر ان شاالله شما هم یه روزی یه جایزه بین المللی میگیری.حسادت بدترین خصلته واسه یه مرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
11
41
جناب حاتمی کیا، گفتن حقیقت شهامت می خواد، آیا دروغگویی و قسم دروغ گفتن یکی از بزرگترین معضلات فرهنگی ما نیست؟؟؟ حسادت
نيما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
10
44
واقعا من نفهميدم مشكل اين آقا چيه! هنرمند هر جاي دنيا دوست داشته باشه ميره چرا فكر مي كني همه چيز بايد به مساله جنگ مطرح باشه امروز هزاران موضوع وجود دارد كه در صورتيكه حل نشود ممكن است از تهاجم نظامي بدتر باشد بيائيد معضلات اجتماعي روز را كار كنيد تا كشور از نظر فرهنگي و اجتماعي به فرپاشي مطلق نرسد.
شهاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
13
46
حاتمی کیا از چشمم افتادی ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
13
49
تو حسودی.
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
24
11
با اینکه حرفهایش را قبول دارم ولی در این شرایط یک جورایی به نفع جبهه ضد دولت تعبیر میشه و اونا حرفای ایشون رو به نفع خودشون مصادره میکنند.. پس آقای حاتمی کیا باید به انتقاد خودش در جمع میانه روها و اصلاح طلبان بپردازن نه در جایی که مصادره به نفع تندروهاست...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
14
47
معلومه حسابی سوختی از اسکار آقای فرهادی. حسادت بسه جناب حاتمی کیا. ملت زندگی می خوان نه جنگ. اگه هنرمندی از زندگی و مشکلات مردم فیلم بساز. ضمنا موفقیت فیلمهای قبلی شما هم بخاطر بازی استاد پرستویی بوده نه شما.
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
9
36
من برای اقای حاتمی کیا احترام فراوانی قایلم و کارهای ایشان را بسیار بسیار دوست دارم اما یک واقعیت تلخ را باید بپذیریم که متأسفانه در جامعه ایرانی امروز دروغ گویی نهادینه شده و جمعی از مردم ما با دروغ زندگی می کنند و حتی متوجه نیستند که دروغ گفتند ! به فرزندان خود به راحتی دروغ می گوییم تا بقیه جامعه . به امید روزی که ایرانی ها بتوانند سرشان را بالا نگه دارند و فیلم بسازند که " ایرانی دروغ نمی گوید "
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
11
48
اقای حاتمی کیا برای اولین بار یک فیلم ایرانی اسکار گرفته و مایه ی افتخار همه ی ما ایرانی هاست مطمئن باش با بهانه های بچه گانه شما و امثال شما چیزی از ارزش این فیلم و هنرمندان آن کم نمیشود.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
10
40
حسود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
9
43
اقا جان هر کسی را به اسکار راه نمیدن چه برسه بخواد جایزه بگیره از چی دارین می سوزین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
58
11
درباره جدایی درست میگوید
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
67
14
حاج ابراهیم کارت درسته!
هادى
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
8
44
ايشان بهتر ميبود توانايى خود را در ساخت فيلمهاى غير از دفاع مقدس كه هيچگونه حمايت مالى ندارند نشان ميداد بعد در باره فيلمهايى كه اتفاقا مايه مباهات سينماى اين مملكت هستند صحبت ميكرد٠به نظر بنده اين صحبت ها از تنگ نظرى و حسادت است و صد البته كه فرصت طلبان هم از ايشان استفاده ابزارى مى كنند٠
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
5
47
لابد اگر در کشور های دیگر فیلم هایی در درباره نزادپرستی، یا خیانت ساخته می شود مردم آن کشور همگی نژادپرست و یا خائنند. یا اگر چند فیلم درباره قاتل های سریالی ساخته شود مردم آنجا همه زودیاک هستند
یکی به آقای حاتمی کیا بگوید که بیش از این خاطره خوش آزانس شیشه ای، روبان قرمز و ... را در ذهن ما خراب نکند
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
10
40
من نمیدانم ؟؟!! چرا و از کی ناراحتی؟؟!!بابا تو هم فیلم ساز بزرگی هستی
"" برای اثبات خود نباید دیگران را نفی کرد""
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
7
37
آقای حاتمی کیا! آیا واقعا دروغ و نفاق درد بزرگ امروز مردم ما نیست؟ آیا این که در فیلم نشان می دهد سرانجام دروغ چیست بد است؟
ضمنا چه کسانی باعث مهاجرت افراد و هنرمندان می شوند؟
تا کی می خواهید فیلم بسازید و بگویید جنگ خوب است و اگر کسی حرف دیگری می زند اشتباه می کند؟
بی نام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
7
31
کاش حاتمی کیا و امثال او قدرت مناظره با یکی مثل فرهادی کیارستمی و هر آدم درست دیگه ای رو داشت که اینطوری یه طرفه و راحت سخنرانی نمی کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
5
17
عكس خبر خيلي تو ذوق ميزنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
7
28
اين آقا طورى از ايرادات فرهنگى و خصوصا سينما صحبت ميكنند كه انگار تازه وارد سينماى ايران شده اند،برادر من سينما و امكانات آن كه كلا در چنبره شماها بوده اتفاقا اگر كاستى هست امثال جنابعالى بايد پاسخ دهيد نه اينكه مدعى هم باشيد٠
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
7
26
طبق نظر ایشان پس بعد از این هیچ بازیکن فوتبالی هم نباید لژیونر شود و فقط باید در لیگ های داخلی بازی کند، و همه فیلم ها هم باید فقط در ژانر و سبک مورد علاقه ایشان ساخته شوند و از ده نمکی گرفته تا فرهادی طبق نظر و با نظارت ایشان فیلم بسازند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
8
16
ضمن قبول بسياري از فرمايشات ايشان بايد عرض كنم كه ساير هنرمندان هم حق دارند دغدغه خود را بگويند ازجمله دروغ نابساماني اجتماعي فقر و بسياري مسائل ديگر و اصلا" مهم نيست كه اسكار داده اند يا خير چرا ملاك را وجود دروغ در سطح جامعه نمي گزاريم كه حلش كنيم و ملاك را اسكار مي گزاريم و بقيه واقعيتها تحت شعاع آن قرار ميدهيم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
4
34
اینکه بسیاری از ما ایرانی ها دروغگو هستیم،کاملاً درسته.
مثلا تو همین ثبت نام یارانه ها.خیلی ها هستند حقوق چند میلیونی در ماه میگیرند ولی تو پر کردن فرم ثبت نام به دروغ مبلغ های دیگری می نویسند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
6
30
چه يهويي ياد شهيد آويني افتادي استاد؟
حمید
|
UNITED KINGDOM
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
23
12
این حرفشو قبول دارم بجای اینکه همش خیانت به همسر وشک و تردید رو توفیلمها بلد کنید یه فیلمی بسازید که بگیم آره ما هم میتونیم در مقابل سرباز رایان فیلم در خوری داشته باشیم ما هم میتونیم چوپان خوب بسازیم ما هم میتونیم تو ژانرای مختلف فیلم درخور داشته باشیم. همه فیلمها شده آپارتمانی
ایمان
|
UNITED STATES
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
11
50
قابل قیاس با اصغر فرهادی نیستی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
54
10
درود بر عمو ابراهیم....
kami
|
GERMANY
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
7
36
مگر این همه فیلم که در باره دروغگویی غربی ها ساخته شد. باعث بد نامی انها شد. بینندگان عقل دارن و به مساءل دیگر هم توجه میکنند
amir
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
7
27
اين بابا دنبال اينه كه در صدر اخبار و تيتر روزنامه ها باشه واسه همين هم حرفاي درخور روزنامه هاي زرد و دوزاري ميزنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
8
28
حاتمی کیا به نظر من یکی از بهترین سینماگران ایرانه اما متاسفانه با این جنجال های اخیرش داره خودشو خراب میکنه. ضمنا فیلم جدایی نادر از سیمین منظورش دروغگویی ایرانی ها نیست. البته اگر عمیق دیده بشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
6
38
کسی نخواسته بگه ایرانیها دروغگو هستن. این فیلم میخواد بگه هر انسان باشرفی چه ایرانی و خارجی ممکنه تو شرایطی قرار بگیره که مجبور شه دروغ بگه.. تا حالا کجا بودی آقای حماسی؟؟؟ به کجات برخورده بدگویی میکنی؟؟ اگه کارت خیلی درسته از فیلم خودت دفاع کن چرا پای بقیه رو می کشی وسط؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
8
32
اقای حاتمی نذار بیشتر از این چشم ها بیافتی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
4
26
آوینی نگران فرهنگ بود و سال‌ها قبل از ماهواره نگران ماهواره بود. :|
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
6
29
چه ایشون یهو انقلابی شدند؟؟؟؟؟!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
6
29
آقای حاتمی کیا این مصاحبه ها باعث فروش فیلم شما نمیشه...با این همه سرو صدایی که کردین از جشنواره تا به امروز فروش شما با تبلیغات تلویزیونی و بلیت های نیم بها و مدارس... واقعا نا امید کننده است.هیچ فکر کردید چرا؟ جواب را خودتون در مصاحبه دادید.
وی ادامه داد: برای من محتوا جدی‌تر از فرم است...
آقای حاتمی کیا این حرف بسیار خطرناک است دوستانی که به طور جدی مطالعه سینمایی دارند می فهمند یعنی چه... برای آقای ده نمکی هم محتوا از فرم مهم تره نتیجه اش شده این فیلمها که می بینید...فرم و محتوا از هم جدا نیستند...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
7
26
آقای حاتمی کیا کاش یک بار از پیله خود به در می آمدید و دنیای جدید این روزها را می دید و می فهمیدید که آقای فرهادی چه افتخاری برای این مردم کسب کردند.اصلا بحث اسکار و شیر و پلنگ نیست برادر من بحث ساخت فیلم خوب و تاثیر گذاره که متاسفانه شما همچنان در دهه 60 به سر می برید...
پاسخ ها
m
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
خوب تو که میگی فیلم خوب و تاثیر گذار ...به چه قیمتی باید این کار رو کرد ؟؟
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
8
28
ظاهراً موفقیت های جهانی اصغر فرهادی باعث حسادت و دشمنی خیلی ها شده. واقعاً تاسف آوره.
پاسخ ها
پ
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
خودت حسودی به بقیه تهمت نزن
رضا پویا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
6
28
من مانده ام آقای حاتمی کیا با این دیدگاه ارزشی چگونه حاضر می شود از فیلم های غربی ایده برداری کند؟
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
6
27
اقای حاتم کیا اگر منظور شان فیلم جدایی نادر از سمین است باید خدمت ایشان عرض کرد که فقط شما اینطور تصور میکنید چون همان یک نفر که از اجبار شوهرش مجبور به دروغ گویی شد حاضر به قسم دروغ نشد. نمیدانم چون کارگردان در خط شما نیست این جور ضایع میکنید یا حسادت از جایزه اسکار
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
5
26
عزیز من وقتی یه فیلمی جهانی ساخته میشه و موضوع کلی ای داره مثلا دروغ ، وجدان یا ... ناید بگی فیلم ساز اومده مردم اون کشورو دروغگو نشان داده در سطح جهانی
خیلی تعبیر ضعیفی بود از آقای حاتمی کیا
...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
6
18
امان از حسادت
شما هم تلاش کنید به خدا موفق میشید اسکار بگیرید
اینقدر همدیگر رو تخریب نکنید . شما که جهره ارزشی هستید چرا؟
محمد
|
GERMANY
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
5
24
نه پس فیلم بسازن بگن همه چی گل و بلبله

خوب وظیفه ی فیلم ساز اینه که مشکلات جامعه رو بیاره جلوی چشم مردم تا شاید خودشونو اصلاح کنند.

همین ثبت نام یارانه ها یه نمونه ی کوچیکشه...دادن اطلاعات اقتصادی غلط یعنی دروغ
قابل توجه آقای حاتمی کیا مردم همین کشور دارن این کارو میکننا نه آمریکا و انگلیس
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
14
7
من برنامه راز ديشب كه جناب حاتمي كيا حضور داشتند رو ديدم. ايشون خيلي حرف ها زدند. اما متاسفانه اينجا فقط به بخش هاي بسيار كمي اشاره شده. مطمعنم اگه برنامه ديشب رو نمي ديدم. با اين چيزي كه شما نوشتيد ‘ الان يه كامنت مي گذاشتم كه حاتمي كيا هم فقط به فكر خودشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
7
20
ما آوینی را قبول داریم ولی قرار نیست کسی بت شود، یعنی الگویی تمام عیار و بدون نقص برای همه در همه زمانها باشد. ضمن آن که همه حقیقت نزد همه نیست، کسی کاملا هم درست بگوید و درست عمل کند و درست فکر کند، بخشی از حقیقت را دارد، قرار نیست همه مثل هم باشند و در سینما همه بازتولید شهید آوینی شوند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
6
21
درفیلم شما هم خیلی راست ها گفته نمی شود
حبیب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
6
24
سوختن هم داره ولی فیلم جدایی رو ببین بعد حرف بزن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
18
8
درود بر هنرمندان مومن و متعهد.
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
6
19
متاسفم برای آقای حاتمی کیا. همیشه جوری دیگر راجع به او فکر می کردم.اما حالا شناختی دیگر از او دارم. او می گوید نباید بگوییم در جامعه ما دروغ یک امر تعمیم یافته است تا خارجیها چیزی نفهمند. بیگانگان مهم نیستند. ما که میفهمیم چه حبر است. شما نمیدانید ؟ خوب است به تحریریه صدا و سیما به پیوندید!
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
7
18
کاش انسان ها برای دیده شدن دست به هر کاری نزنن جناب حاتمی کیا!!!....
بیننده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
6
13
اقای حاتمی کیا شهامات نیست تلفظ درستش شهامت است .هیچ فکر کردی دنبال چی هستی ؟ به چه قیمتی؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
10
16
از پایان جنگ 25 سال گذشته و نسل امروز جوانان هم علاقه ای به فیلمهای زمان جنگ ندارند این حقیقت است که باید فیلمهایی که ساخته میشود باب میل جامعه باشد تا مردم و جوانان تمایل به دیدن داشته باشند ما زمانی میتوانیم بگوئیم که ماهواره بد است که خود حرفی برای گفتن داشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
فیلمهیا اخراجی ها و معراجی ها آژانس شیشه ای درباره دفاع مقدس پرفروشترین هستند شما در کدام جامع هستید؟
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
4
22
برادر جان 8 سال که این بلا ها رو سر فرهنگ مملکت آوردن کجا بودی؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
4
19
آخییی نیست ایرانیها خیلی راستگو تشریف دارند.تنها کسی این حرفو میزنه که ذره ای تو جامعه نگشته باشه.جناب حاتمی کیا تو یه برنامه نشستن و تنها به قاضی رفتن هنر نیست.فرق کارگردان مردمی که اتفاقا اسکار هم میگیره با کارگردانی که هر چه اینطرفتر میره فضای فیلمهاش انتزاعی تر میشه همینه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
5
23
تا نباشد چیزی مردم نگویند چیزکی اقای جاتمی کیا خوب فربه شدی از مال مردم کمتر پاجه خواری کن
کریمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
5
18
شما کاری کنید که از درد مردم ایران کم شود.90 درصد حرفهای شما را مردم درک نمی کنند
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
26
6
براستی این پدیده دو پاسپورته های فرهنگی که جدیدا در کشور براه افتاده شرم آوره.کاش یک روانشناسی میشد ببینیم این پدیده عشق داشتن پاسپورت یک کشور دیگه چرا در بعضی ایرانیان رشد کرده.حاضر هستند به هر ذلتی تن دهند وهر تحقیری را قبول کنند وکلی هم هزینه کنند تا پاسپورت یک کشور دیگه رو در جیبشون داشته باشند.مضحک وشرم آوره واقعا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
39
9
کلا دوستت دارم حاتمی کیای عزیز:)
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
4
31
تو هم با خودت صادق نیستی بابا جانم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
6
26
ابراهیم حاتمی کیا گفت: یک فیلمی ساخته می‌شود و در آن نشان داده می‌شود که ایرانی‌ها دروغگو هستند و بعد این فیلم در اسکار جایزه می‌گیرد چرا من نباید اعتراض کنم و حرف حق را بزنم مگر خط مشی من را اسکار تعیین می‌کند.


این همه بدبختی و دروغ و .... کشکه؟بیدار شو اخوووی
یونس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
6
29
هیچ وقت از حاتمی کیا خوشم نمی آمد.

من به نرخ روز نان نمی خورم!
نان که هیچ آب هم نمی خورم!
اما . ....
پاسخ ها
ااا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
دل به دل راه داره... خخخخخ
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
5
20
این اقام بره کارشو قوی کنه و اسکار ببره ... تا کی حسااادت
صدرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
4
21
اقاي حاتمي كياي محترم فيلم جدايي سيمين از نادر نگفته كه مردم ما دروغگو هستند وبلكه دروغ را مذموم دانسته واين خيلي با سخن شما متفاوته ويك فيلم ارزشي وديني محسوب ميشود
وواقعا فيلمي بسيار خوب وباعث افتخار ملت مسلمان است بخصوص شخصيت اون خانم خدمتكار كه عليرغم فقر مادي حاضر به قسم دروغ نشد
وشما متعلق به انقلاب هستين نه يك جناح افراطي ولطفا جوگير اين جريان نشويد
ممنون
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
4
9
اقاي حاتمي كيا شما متاسفانه شب گذشته با شركت در برنامه راز حزب الله واقعي را ناراحت كرديد وجرا از دهنمكي غيرمستقيم حمايت كردين؟واگر دلخوري هم از كساني داريد ولي استقلال فكري خودتون را حفظ كنيد
نوید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
3
14
آینه گر نقش تو بنمود راست خود شکن آیینه شکستن خطاست
فیلمساز سخنران نیست شما فیلمی بسازید که راستگویی ایرانیان را نشان بدهد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
3
15
اقاي حاتمي كيا دليلي نداره براي خوشايند بعضيها و زدن ٢،٣حرف خوب حقيقت رو قرباني كنيد.اين خيلي حرف غير حرفه اي كه بخاطر اينكه ايرنيها رو دروغكو نشان ميدن .....اين حرف يعني جي فكر كنم شما خواستي براي جبران صحبتهاي دفعه بيشت اين حرفها رو بزني واقعا جالب اينجا معلوم مي شه كي كم أورده جه حرفي براي كفتم داره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
4
25
بی خیال زمان احمدی نژاد چرا زبان باز نکردی ...
چی شده شما هم مثل خیلیا الان زبان بازکردی ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
5
27
سلام برادر حاتمي كيا. توصيه مي كنم از انجام هر گونه مصاحبه و سخنراني خودداري كني و فقط فيلم بسازي. مطمئن باش به دلايل مختلف عمل به اين توصيه برادرانه به نفع دنيا و آخرتت هست!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
4
25
ادم به این فرد شک می کند هر وقت جریان اصلاحات می اید فرهنگ دان این اقا درد می گیرد در هشت سال گذشته وضع سینما و مشایی انگونه بود چرا صدا ایشان در نیامد قابل تامل است ؟
hamid
|
UNITED KINGDOM
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
6
23
حسود هرگز نياسود
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
5
29
آقای حاتمی کیا فیلم جدایی بنظر من دقیقا دست گذاشته روی مهمترین مسئله حال حاضر ایران،اگه شما توی فیلمهاتون به مسائل جامعه نگاه میکنید فرهادی هم دقیقا همینکار رو انجام میده
یه نگاهی به اطرافتون بندازید و ببینید که دروغگویی داره چه بلایی سر فرهنگ میاره
شاید خیلی تلخ باشه اما واقعیت رو نمیشه ازش فرار کرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
4
32
بر عمو جان! برو دنبال یه راه حلال واسه نون در اوردن. این نونا خوردن نداره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
4
17
... شما اگر راست می گویی به جای شعار دادن محصولاتی تولید کن که این همه رذایل اخلاقی حاکم بر جامعه ایرانی را بازگو و برای ریشه کن کردن آن راه حل ارایه کند. آیا تو هنر این را داری که با تولید فیلمهای مرغوب جامعه ایرانهی را به خود جلب کنی و آنها را به سمت و سوی صحیح فرهنگی سوق دهی؟ اگر داری بسم الله، از شعار دادن و فیگور گرفتن و هیاهو به پا کردن و جلب توجه دست بردار و بر کارت متمرکز شو و اینقدر منم منم نکن. مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید. حکایت تو شده حکایت عروسی که رقصیدن بلد نیست میگه زمین کجه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
8
30
اقای حاتمی کیا شما شاید ارزشی باشی ولی دیگر محبوب نیستی.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
6
25
حيف تو نيست كه در نقش مايلي كهن ظاهر بشي؟!
MOHAMMAD
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
5
26
آقای حاتمی کیا اگر منظور شما فیلم جدایی است من از شما یک سوال دارم . آیا مردم ما به طور روز افزون در سطح جامعه به هم دروغ نمی گویند؟ آیا فیلم جدایی چیزی جز خقایق جامعه را مطرح کرده؟؟
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
4
18
این بزرگوار چشه؟!!!!
ححح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
5
23
به نظرم آقای حاتمی کیا دچار تعصب هستند و تعصب بی جا باعث میشه انسان حقایق تلخ رو انکار کنه .
متاسفانه دروغ جزئی از فرهنگ ایرانیها شده ... حالا یه وقت یه آدم عادی با ترکش دروغ به اطرافیانش ضربه می زنه و یه جا یه مسئول با دروغ گفتن همه ی هست و نیست یه جامعه رو نابود می کنه .
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
8
32
درود بر اصغر فرهادی، هنرمند افتخار آفرین ایران زمین
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
7
30
مثل اینکه خیلی زورش میاد اقای فرهادی اسکار گرفته
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
16
13
مهندس فرهاد کاشانی (یکی از مدیران موفق در کالیفرنیا):

از سینمای ایران که ایرانی ها را مشتی گدا و کور و بدبخت و یتیم و در خانه قمرخانم نشان می دهد نیز خسته شده ام. همان فیلم هایی که جایزه های جهانی را نیز می برند تصویر غلطی از ایرانی ها به خارجی ها می دهند

با هر اروپایی و امریکایی که به ایران نرفته اند صحبت کنید اولاً که فرق ما و عرب ها و پاکستانی ها را نمی دانند چیست. اخیراً هم که دیگر دشمن همیشگی امریکا یعنی شوروی سابق وجود ندارد ما شده ایم گوشت توپ کارگردانان سینمای امریکا و همیشه تروریست قیافه ای خاورمیانه ای دارد و به فارسي صحبت ميكند. کارگردانان خودمان که ما را عده ای گدا نشان می دهند و کارگردانان امریکایی هم ما را تروریست نشان می دهند. اگرچه ما هم مثل بقیه کشورها هر دو را داریم ولی این اکثریت جامعه نیست.
...

در پایان امیدوارم که کارگردانان ایرانی به جای فکر کردن به خرس طلایی و نخل طلایی کلاه وطن پرستی بر سر گذاشته و فیلم هایی درست کنند که اطلاعات عموم جهان را راجع به ایران زیاد کنند. اگر قرار است مبالغه بشود چرا در جهت فقر؟ چرا مبالغه در جهت بهتر نشان دادن عموم جامعه نباشد. حتی اگر با دروغ همراه باشد. مگر وقتی که فیلم آمریکایی نشان می دهد که یک کارآگاه آمریکایی فراری دارد واقعاً کارآگاه آمریکایی با حقوق اندکش می تواند فراری بخرد؟ وقتی در سریال آمریکایی نشان می دهند که مدیرعامل شرکت صبح تا شب بیکار است و بدنبال تفریح است اگر یک نمونه چنین مدیرهایی را گیر آوردید جایزه دارید. آمریکا محل سگ دو برای یک لقمه نان است. یک فیلم آمریکایی نشان دهید که این وضعیت را درست نشان داده باشد؟!


متن کانل مقاله رو در سایت ایشان ببینید
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
4
23
اینکه یک کارگردانی که خود را ارزشی می داند به فیلمی مثل جدایی فرهادی اینطور بتازد و ان را بی ارزش جلوه دهد جای تامل دارد! در فیلکهای خود شما آقای حاتمی کیا شخصیتهای حتی خوب، دروغ نگفته اند؟ تاسف بار است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
5
20
یعنی واقعا فکر میکنند که دروغگویی یکی از خصیصه های منفی ایرانیان نیست؟ما که این دروغگویی ایرانیان را با گوشت و خونمان از نزدیک لمس کرده ایم.
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
7
30
این داداش ما تازگی ها خیلی مصاحبه میکنه غلط نکنم می خواد نماینده شه ....
siroos
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
4
17
سلام
جناب حاتمی کیای عزیز
قبل از اینکه عرایضم را بگویم اشاره کنم که من یکی از طرفداران فیلم ها و نوع زبان رسای شما هستم و تمام فیلم های شما بجز چ را دیده ام و بزودی آنرا هم خواهم دیدم
اما برادر من برای اینکه سخنان درست خود را بگویید لزومی به حمله به برنده ی جایزه اسکار نیست ضمن اینکه فیلم برنده اصلا اشاره ای به دروغ ندارد اگر در مورد فیلم قبلی ایشان صحبت می کردید حق با شما بود ولی در این فیلم شخصیت اصلی حتا در موقعی که گفتن حقیقت به ضررش بود به قاضی واقعیت را گفت و حتا به دخترش یاد نداد که آنچه او می خواهد بگوید وشخصیت زن هم بخاطر دروغ دچار عذاب وجدان شدید شد و در نهایت از خیر دیه گذشت و حقیقت را گفت،
مورد دوم اینکه اگر در یک فیلم به دروغ پرداخته شود به این مفهوم نیست که همه دروغگو هستند، ضمن اینکه این دروغ گویی تبدیل به واقعیت زندگی ما شده است، چه بدمان بیاید چه خوشمان بیاید!
ولی در مورد پدیده دو پاسپورتی ها من نیز کاملا با شما موافقم این پدیده شتر گاو پلنگ تبعات بسیار بدی در آینده بر جامعه خواهد گذشت و متاسفانه فقط بخش فرهنگ نیست سیاست ورزش اقتصاد و ... را هم در بر گرفته است
امیدوارم فکری شود.
بهنام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
11
21
الان تو شهامت داااری؟
انوشیروان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
4
29
آقای کارگردان اگر منظورتان فیلم جدایی آقای فرهادی است خدا وکیلی من چند بار این فیلم را دیده ام و هیچگاه به ذهنم خطور نکرد که منظور ایشان این باشد که مردم ایران دروغگو هستند . شما هم در ارتفاع پست جنوبی هایی را به تصویر می کشید که می خواهند هواپیما ربایی کنند آیا منظورتان اینست که جنوبی ها همه تروریستند ؟ از این گونه تحلیل های آبکی دست بردارید . انتخاب لطفا منتشر کن تا جناب ایشان بدانند که ما دیگر در دهه 60 نیستیم
محمدمهدی
|
CANADA
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
38
10
دمت گرم .. خوب از اصغر فرهادی و ده نمکی انتقاد کرد.
واقعا این دو نفر که یه زمانی واسه خودشون یه رقابت کذایی درست کرده بودن فکر میکنن که فراتر از نقد هستن و بعضی از آدمایی که طرفدار اینا میشن دیگه هیچ چیزی رو قبول نمیکنن و فقط دنبال تخریب طرف مقابل هستن . توی انتقاد از همدیگه اصلا ادب و اخلاق رو رعایت نمیکنن و فقط دنبال اثبات خودشون با هر روشی هستن.. کارگردان دوست داشتنی ما آقای حاتمی کیا .. دوست داشتنی تر هم شدی
وحید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
38
10
زنده باد آقای حاتمی کیا. حقا که هم نفس نفس حق شهید آوینی بودی و ماندی !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
39
15
درود بر حاتمی کیا
آقایان می روند با زنان خارجی روبوسی و دست میدهند و به خاطر ضد ایرانی بودن آن فیلم جایزه می گیرند و بعد عده ای غرب زده تهی از غیرت دینی و ایرانی برایش کف می زنند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
به نظر شما برادر بهتر نیست فیلم اخراجی های 1 - 2 - 3 - و معراجی ها برای گرفتن اسکار بره اونجا مطمئنا اونجا با دیدن این فیلم زنان حجابشون رو رعایت میکنند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
خدایا توبه اشتباهی+ زدم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
5
33
تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد. زیاد نمی شناختمش و فکر میکردم عمیقتر از این حرفها باشه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
7
21
خیلی ناراحته.نمی تونه فیلم بین المللی بسازه که مخاطب جهانی داشته باشه حسودیش میشه. فیلم های ملی ش هم با انواع حمایت ها فروش خاصی ندارن.داره به در و دیوار فحش می ده.شما کار خودتو بکن اجازه بده بقیه هم گفتمان خودشون رو داشته باشن
کیوان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
8
28
اگر در فیلم آژانس شیشه ای شما همه مردم قدر ناشناس نسبت به رزمندگان (به جز یک نفر) نشان داده می شوند یعنی چه.؟ کاش بجای حرف زدن بدون فکر قدری هم واقعیت های جامعه را درک می کردیم.
من از فیلمهای آقای حاتمی کیا (آژانس شیشه ای ، ارتفاع پست و از کرخه تا راین ) لذت بردم ولی نمیدانم چرا این اواخر از اظهار نظر های مغرضانه ایشان حالم ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
38
14
دو پاسپورتی ها رو خیلی خوب اومد، هر جا باد بیاد همون طرفی میرن، با بازیگرای هالیودی دست دادن واسشون افتخاره همون طور که بیچاره نشون دادن ایران و ایرانی واسشون افتخاره، جایزه اون ور آبی هم میگیرن و کیف میکنن!
مريم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
6
32
بااين استدلال شماهم بافيلم ازانس شيشه اي به دنيانشان دادي كه مردم ايران كروكانكيرند وابروي ملت ايران رابرديد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
5
17
برای حاتمی کیا خیلی احترام قائل هستم. مهاجرش، از کرخه تا راینش، اژانس شیشیه ای اش با ارزش هستند. از طرفی ایشان همه نقاد بوده اند اما جالب در این یک سال به اندازه تمام دورانش نقد، مخالفت و چرا چرا کرده است؟ چرا در آن سالها به ویژه 8 سال گذشته با آن برخوردهای نا خوشایند با او صدایش به سختی در می آمد. اما حالا از هر تریبونی برای تاختن به وضع موجود استفاده می کند. ما می گفتم ایشان همیشه آزاد و معتدل است اما نه او دارد کم کم چهره واقعی اش را نشان می دهد. کدام چهره؟ ضد اصلاحات و ضد اعتدال بودنش. حرفهای سلحشورماآبانه اش. اما آقای حاتمی کیا شما با این دیدگاهتان در مقابل بزرگانی چون کیمایی، کیارستمی، مهرجویی، تقوایی، فرمان ارا، و شاید اکثریت قاطع جامعه سینمایی یاران ایستاده اید. انها نظر شما را ندارند. از شما سوال می کنم آیا اکثریت جامعه ایران دروغ نمی گویند؟ اول من و بعد خود شما و حتی در خانواده تان باشد. البته همه نه. اما درصد زیادی از مردم متاسفانه این چنینند. من در اطرافیانم فقط یک نفر را می شناسم که خود را آلوده به دروغ نمی کند اما همگی اینگونه اند. بله استاد عزیز بلای امروز م در کنار بی عدالتی، فساد اجتماعی و سیاست زدگی فرهنگ و هنر، دروغ است و بس. حالا چه کسی باید این مصیبت را فریاد بزند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چی کسی؟؟؟؟؟؟؟
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
7
20
12 سال بردگی هم شد فیلم ضعیف؟آفرین به شما
آقای حاتمی کیا چندبار دیگه هم به دنیا بیای هرگز نمیتونی فیلمی مثل 12 سال بردگی بسازی.فیلمی که در پاسداری از شرافت و انسانیت انسانها ساخته شده و به همه ما یادآوری میکند که همه آدمها حق زندگی دارند.
از طرفی در جشنواره فجر و تماشاگران فیلم شما واپس زده شد و تمام ناراحتی شما همینه.
حسادت و حسادت و منم منم رو فراموش کنید.
12 سال بردگی فیلم ضعیففففففف
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
7
22
هر چند سال يه بار هر وقت به حاشيه رونده ميشه شروع ميكنه به تخريب ديگران
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
8
26
بنظرم آقای حاتمی کیا این روزها به شدت دچار دوگانگی فکری و رفتاری شده اند. از یک طرف دوست دارند که در رده روشنفکرها قرار داشته باشند و هر از چندگاهی در تقبیح تندرویها صحبت میکنند و گاها هم وقتی در فضایی مثل برنامه راز قرار یا در جلسات مشابه قرار میگیرند خود را خیلی طرفدار افکار آنها نشان میدهند تا بلکه بهره های احتمالی از هر دو روش را ببرند. لازم است که ایشان بدون مبهم گویی خیلی روشن افکار خود را بیان کنند چرا که با این روش طرفدارای خود در هر دو گروه فکری را از دست خواهند داد.
روح الله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
10
32
یک بار به استادکیارستمی توهین کردی وازاهل هنرتودهنی خوردی...بذارخاطره ی خوشمون از بعضی فیلمات توذهنمون بمونه،...لطفا!!!
ناشناس
|
KUWAIT
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
49
14
حرف حق رو زد.
پاسخ ها
leila
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
اولين جوك بامزه ي سال 93 بود، ممنون!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
6
26
عمو ابراهیم عزیز،
من همیشه تو را انسانی وارسته می دانم،
اما چند سؤال: آیا همه ما ایرانیها راستگو هستیم؟
آیا شما این فیلم را تا به حال دیده اید؟ آیا حرف های شما کمی شعاری نیست؟!
با این منطق، در "آژانس شیشه ای" می گوید ایرانی ها نسبت به رزمندگان و جانبازانشان بی تفاوتند!!
"خاکستر سبز" می گوید ایرانی ها برای چشم چرانی به بوسنی رفته اند!!
"به رنگ ارغوان" می گوید مأموران وزارت اطلاعات در مقابل زنان منفعل عمل می کنند!!
و ...
قطعأ نه اینگونه است نه آنطور که شما می فرمایید!
قضیه این بود که همه ازین خوشحال شدند که "فیلم محبوب مردم ایران" همه جوایز بین المللی را نیز درو کرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
6
22
برادر حاتمی کیا سینماگر انقلابی و متعهد به جایزه فکر نمی‌کند و به جای این که مشغول توهین و حسادت به دیگران باشد به ضعف‌های خودش فکر می‌کند تا شاید بتواند آن‌ها را برطرف کند.
بوشهری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
7
16
آقای حاتمی کیا نشان داد که در این مصاحبه کمی عصبانی است. یعنی یک کارگردان نباید فیلمی بسازه که در آن یک یا چند ایرانی دروغگو هستند. چرا نمی گه در همان فیلم در برابر دروغ ایرانی وجدان پاک ایرانی هم قصه را به پایان برد.چشم بر واقعیت ها ببندیم و عیب خود را نگوییم که هنرمندانه نیست. راستی آن اعتراضی که 20 سال پیش در آژانس شیشه ای بخشی از داستان بود چه نسبتی با حرف های امروز آقای حاتمی کیا داره
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
5
15
ضمن احترامی که برای آقای حاتمی کیا قائلم توجه ایشان را به نکات زیر جلب می نمایم
1- در مساله سینما و فیلمسازی مشابه سایر مسایل فرهنگی هر کس بنا به سلیقه و بر حسب تفکرات خود اقدام به انتخاب و ساخت اثر می کند لذا به هیچ وجه نمیتوان انتظار داشت که همه افراد به سمت موضوع مورد نظر شما رفته و در این جهت فیلم بسازند.
2- معضلات فرهنگی جامعه امروز ... ازمشکلاتی است که پرداختن به آن بسیار ضروری است.
3-براستی چه شد که امروز به این وضع افتاد ه ایم آن هنرمند متعهد و حتی خود شما چرا جرات پرداختن به این معضلات را نداری؟ به نظر شما چرا برخی هنرمندان مجبور به ترک وطن و دو پاسپورتی می شوند؟ هیچ به تقسیم بندی خودی و غیر خودی فکر کرد ه ای؟ چرا فلان شاعر قبل از انتخابات 88 فاضل است ولی بعد از انتخابات می شود رذایل؟
4- برادر عزیز حماسه هایی که جوانان این مرزو بوم برای دفاع از کشور و اسلام آفریدند بسیار عظیم بودولی آیا وظیفه شما بعنوان یک هنرمند متعهد فقط همین فیلمساز ارزشی بودن است. البته چیزی که برای عده ای نان و آب شده است. براستی فکر میکنی انتظار آن عزیزان از شما و امثال شما چیست؟ پس چه کسی رسالت ادامه راه آنها را به عهده دارد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
10
32
اقاي خاتمي كيا برايت تاسف ميخوريم
كجا داري ميري برادر؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
10
22
با احترام به اقاي حاتمي كيا به نظر ميرسد ايشان تحت تاثير بعضي از كيهان نشينان هسنتد.كه هرچه انطرف آب اتفاق مي افتد توطئه بيش نيست ؟.سوال آيا تعريف تمامي دنيا و جوايز داده شده تحت تاثير اين توطئه بوده .به نظر ميرسد ايشان تحت تاثير وجو رسانه اي قرار گرفته.با احترام به ايشان بهتر است از اين فضا خود رابه دور نگهدارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
11
31
آقای حاتمی کیا میشه راحب خوتون حرف بزنید؟
شما کسی نیستی که بخوای درمورد اصغر فرهادی اظهار نظر کنی
شما و امثال شما فقط از سینما حسادت کردنو یاد گرفتید
پس ارزش خودتونو پایین تر نیارین
اگه شماها دغدغه های فرهن و سینما رو دارید نه قدرت نمایی خودتونو با کسانی که در همه عرصه ها از جمله بین المللی موفق بودن همفکری میکردید برای پیشرفت بهتر نه کوبیدن بهتر
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
شما خودت کی هستی که در مورد ابراهیم حاتمی کیا نظر میدی؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
هرکسی می تونه نظرشو بگه به شما چه ربطی داره مگه شما محتسب و داروغه ای؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
7
30
ابراهیم حاتمی کیا گفت: یک فیلمی ساخته می‌شود و در آن نشان داده می‌شود که ایرانی‌ها دروغگو هستند و بعد این فیلم در اسکار جایزه می‌گیرد چرا من نباید اعتراض کنم و حرف حق را بزنم مگر خط مشی من را اسکار تعیین می‌کند.............. حرف بزن چون موهبتيست كه خدا به همگان داده اما قرار نيست هر چه شما مي گويي حرف حق باشد مگر معيار حرف حق شماييد
متحیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
7
23
فیلم میسازن امریکایها آدم میکشن مگه همشون آدم کشن اسکار هم میگیرن
برادر عزیز شما یعنی تا حالا شما خودت به هیچکس دروغ نگفتی این مسله جهانی که در تمام جوامع به چشم میخورد و ایشان به زیباترین طریق بیان کردند (البته کمی تلخ ) به نظر من این گفته شما کم لطفی است فیلمهای ساخته خود شما جدیدا نه در جشنواره موفق بوده و نه در گیشه بجای انتقاد بیهوده از پر افتخار ترین کادگردان سینمای مملکت شما تغییری در نحوه فیلم سازی خودتان دهید تا مثل سابق روی روند موفقیت حرکت کنید
ناشناس
|
AUSTRIA
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
10
30
آقای حاتمی کیای عزیز، جای تعجب است که شما از فیلم زیبای آقای فرهادی چنین برداشت محدودی دارید. نگران نباشید. همه می دانند که دروغ در تمام فرهنگها وجود دارد. خود شما چرا از دروغ و نفاق و منفعت طلبی در میان ایرانیان صحبت می کنید؟!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
12
43
یکی به اینم یه اسکار بده ...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
باید از شمقدری بخوایم براش لابی کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
6
24
شما با امکانات ونهادهای فراوانت فیلم بساز،نخبه ها از سر ناچاری بگذارند بروند،شما طرح پدیده کن،نون بخور.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
9
22
متاسفم آقا ابراهیم . داری از خودت دون کیشوت میسازی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
8
35
حتما شما با ساختن فیلم هایی چون ارتفاع پست و آزانس شیشه ای نشان دادید که ایرانیها گروگانگیرند
----
برو معلوم نیست از کجا پر شدی و اینقدر داری از ده نمکی تعریف میکنی
صادق فولادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
7
3
بسیار فیلم ضعیفی هستش
ناشناس
|
CANADA
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
2
14
آقای حاتمی کیا درسته بعضی از فیلم های بدون سانسورت (خودت فرق بین از کرخه تا راین سینما و پخش تلویزیون را ببین) قابل قبول است ولی خدایی خودت جلوی آیینه وایستا و نگاه کن و بگو من اهل تقیه نیستم ببینم می توانی تو چشم خودت نگاه کنی
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
4
15
بنده می خواستم متنی برای آقای حاتمی کیا بنویسم اما وقتی حجم اعتراضات را در نوشته ها دیدم ، بنظرم رسید از سایت انتخاب خواهش کنم فایل این متنها را برای ایشان ارسال نمایند . خوبست ایشان بداند چه جایگاه محترمی نزد مردم دارد و چه انتظاری از ایشان وجود دارد و نباید براحتی هر صحبت و حرفی را بزند . با سپاس
دوست
|
GERMANY
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
5
21
داداش ابراهیم
می خوای مخ کی و بزنی ؟ کجا گیر کردی؟
واسه چقدر ..........؟
مواظب آخرین حرفت باش
اعتبار هویت این مردم اعتبار چک سفید امضاست برادر
خود را هم بازی ش ها نکن
یه نفر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
22
5
حاتمی کیا جان
صریح حرف نزن
عواقب بدی برات پیش میارن ها
...بعضی ها نون ساز مخالف زدنشون رو میخورن...
ولی تو بگو و نترس
....
فرزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
3
15
دوستان عزیز ، مشکل اینجاست که هرچه به امسال این آدما توجه میشه و ازشون خبر منتشر میشه به این صورت اظهار نظر میکنن ، در صورتی که ما کارگردان هایی داریم مثل آقایان بهرام بیضایی ، عباس کیارستمی ، مسعود کیمیایی ، داریوش مهرجویی ، اصغر فرهادی ، سامان سالور و... که این عزیزان زحمات زیادی برای سینما کشیده اند زمانی که این آقا حتی قوانین فیلم سازی رو هم نمی دونست. کسی که فیلم هاش کپی از سینما هالیوود هست و دم از انقلاب و این چیزها میگه دیگه چه انتظاری ازش میشه داشت خوشبختانه بنده از اول هم از ایشون و کارهاشون خوشم نمیومد و قبولش نداشتم و هم اکنون هم همینطور هست.
ناشناس
|
SWEDEN
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
5
22
تو اول بگو با کیان دوستی پس آنگه بگویم که تو کیستی ،
ابراهیم حاتمی کیای عزیز نگاه کن مسعود ده نمکی داره ازت تعریف می کنه کدوم هنرمند درست و حسابی سینما ده نمکی رو فیلمساز می دونه با اون سابقش ؟!!
خودتو کوچیک کردی و هم سطح ده نمکی من ابراهیم حاتمی کیای "از کرخه تا راین " ، "ارتفاع پست " و " به رنگ ارغوان " رو دوست دارم .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
6
26
حاتمی کیا سلحشور پیوندتان مبارک

به نظر من در جامعه ایران امروز دروغ از اکسیژن هوا فراوانتر است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
5
26
جااان مادرت، یه فیلم بساز فقط کاندیدای اسکار بشه...
اگه بگی همه ایرانیا کچلن هم کسی ناراحت نمیشه!!!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
4
17
سلام انتخاب جان!من از شما هم می پرسم آیا حسادت چیز خوبیست؟!ایشون چه گیری داده به فرهادی،شما تا حالا چند تا مصاحبه از فرهادی علیه ایشون و یا فیلم های ایشون شنیدین یا دیدین؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
4
13
نیاز ادمو وادار میکنه مطابق میل جریان پرقدرت مسلط بر فضای فرهنگی کشور که همه چیز را دارد وهیچ پاسخگو نیست،حرکت کنه..
استاد دانشگاه
|
UNITED STATES
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
7
27
جناب حاتمی کیا از شما بعید بود که خیلی ساده و زود گول بخوری ، با شما چه معامله ای کرده اند که خود را به بهای اندکی فروختی ، کف زدن چند نفر ویا چند و رشکسته سیاسی که بین ملت بزرگ ایران هیچ جایگاهی ندارن ، به یاد بیا ر دوستان هنرمند دیگری که خیلی ارزان پشت به ملت کردن و دیگر بین ملت جای ندارند و نگاه کن به استاد شجریان که تمام بی حرمتی این گروه اندک خوارجی را بجان خرید و نزد ملت قدر شناس سر بلند است و دیگران ..... جنس کارهای شما صاف و ساده و صمیمی است ، خودت باهوش بودی ، با طناب این گروهگ که خود را ته اسلام ومسلمانی وانقلاب را با خود معنا می کنند قاطی نکن که به هوشت شک خواهم کرد و آنگاه خواهی دید که فاصله ای عمیق بین خودت و مردم ایجاد خواهد شد. و اما سینمای ده نمکی ، شما بهتر می دانی اعلام فروش و مشتری جور کردن برای آن از کجا آب می خورد ، پس بگذار مردم دوستت داشته باشند و خودت را فدای ملتت کن و با هیچ چیزی این موهبت خدایی را عوض نکن و با مردم دین دار و قدر شناس باش و بری جوی از این گروهگ خوارج که بین مردم مانند منافقین رسوا و بدنامند .
تــــرنـــــم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
7
22
باز هم آقای طلبکار افاضات نمود؟؟؟
باشه اصلا شما الگوی همه ی هنرمندان؛ خوب شد؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
3
18
انتخاب تو هم خوب بلدی سانسور کنی!پس راجب ده نمکی حرف میزد تو متن چرا نیاوردی!
وحید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
5
28
من شخصا به آقای حاتمی کیا و آثارشون احترم میذارم.
ولی فیلم هایی که من از آقای فرهادی دیدم و میبینم حقایق و البته تلخی های جامعه ی ماست. مثلا "درباره الی" یا "جدایی...".
و متاسفانه در کشور ما تا یکی میا و مشکلات جامعه رو میگه یه سری میان و میگن "به ملت و مردم ایران توهین کردن ..." و به قول شاعر :
هر کسی از ظن خود شد یار من از درون من نجست اسرار من
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
20
10
سایت انتخاب طبق معمول 99 درصد نظرات مورد علاقه خودتون منتشر کردید ولی مخالفین در منفی ها جوابتون رو دادند
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
6
20
یعنی واقعا فیلم دوازده سال بردگی ضعیفه؟ این اقل حالش خرابه
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
8
23
تنها چیزی که میتونم بگم اینه متاسفم از سوختنتون
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
32
19
می دونم الان کلی منفی می خورم ولی اصغر فرهادی هم با اون دست دادن و روبوسی فقط به جریان اصلاحات و ضربه زد و بهانه دست تند رو ها داد اونهم تو جامعه سنتی ایران با اینهمه حساسیت
آقا رفتی اونجا جایزتو بگیر حتما باید روبوسی کنی که بهانه دست یه عده ای بده واسه انتقاد
عقایدت واسه خودت محترم ولی طوری رفتار کن که بهانه دست کسی ندی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
10
26
حالا جرا از فیلم گذشته اصغر فرهادی دفاع نکردی تو اون فیلم که ایرانی ها رو خوب نشون داده و فرانسوی ها رو دروغگو. اونقدر گفتین سیاه نمایی کرده دیگه رفت تو فرانسه فیلم بسازه همه ارانی ها هم الان شدن راستگو شما هم که خدای راستگویی هستی حتما.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
14
41
درود بر اصغرفرهادی عزیز و به امید موفقیت بیشتر این کارگردان دوست داشتنی کشورمون و سوختن اقای حاتمی کیا!
حسود هرگز نیاسود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
12
41
ببینید کار مملکت به کجا رسیده که یک آدم فرهنگی برای مطرح کردن خودش دیگران رو تخریب میکنه
اقای حاتمی کیا امیدوارم فردا روز توضیح قانع کننده ای داشته باشید
قاصدک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
24
13
اگرفرهادی یه فیلم ارزشی میساخت بازبهش اسکار می دادندمشکل اینجاست
فرزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
13
46
اگه آقای فرهادی اسکار گرفتن به خاطر هنرشون در ساخت فیلمهایی با حداق بودجه و امکاناته که تماشاگر رو تا آخرین لحظه میخکوب میکنه و تا چند وقت هم ذهن رو درگیر خودش میکنه کاری که نه شما و نه حتی خیلیها در کشورهای صاحب سینما و سبک از انجام آن عاجزن ،
رسانه ی ملی هم اگه یه جو مرام و معرفت داشته باشه بایستی اجازه بده آقای فرهادی پاسخ شما در همون برنامه بده که اجازه نمیده....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
18
66
حاتمی کیا: ده نمکی تحت ویندوز
حالا که جمع جمعه آقای سلحشور بیا وسط
نظرات بینندگان