arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۶۱۴۲
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۳
آخرین اخبار از ثبت نام یارانه ها و فاز دوم هدفمندی؛

ثبت‌نام از کدهای "3" برای یارانه در چهارمین روز/تغییرات جدید خانوارها کی اعمال می‌شود؟/سرنوشت قیمت بنزین/ساعت 12 شب پیک ثبت نام/برق دوباره گران نمی‌شود

از نخستین دقایق امروز (شنبه) نام نویسی از سرپرستان خانواری که کد سمت راست شماره ملی‌شان عدد "3" است، آغاز شده و تا ساعت 24 ادامه خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چهارمین روز نام نویسی از متقاضیان دریافت یارانه نقدی آغاز شد.

به گزارش «انتخاب»، از نخستین دقایق امروز (شنبه) نام نویسی از سرپرستان خانواری که کد سمت راست شماره ملی‌شان عدد "3" است، آغاز شده و تا ساعت 24 ادامه خواهد داشت.

متقاضیان باید برای نام نویسی به سامانه refahi.ir مراجعه کرده و با پر کردن فرم‌های ثبت‌نام نسبت به دریافت یارانه نقدی رسما درخواست خود را ارائه کنند.

در پایان روند ثبت‌نام متقاضیان با پیغام "ثبت‌نام شما با موفقیت انجام شد" مواجه خواهند شد که نشان دهنده تایید نهایی این فرایند است. البته به شماره تلفن همراهی که در سامانه refahi.ir ثبت شده نیز یک پیامک خواهد آمد که با دریافت کد چهار رقمی موجود در آن باید منتظر مراحل بعدی ثبت‌نام باشند.

طبق قانون بودجه مصوب مجلس در سال 93 دولت تنها موظف است به خانوارهای متقاضی که نیازمند شناخته شوند یارانه نقدی پرداخت کند.

پیش‌بینی وضعیت رفاهی مردم با اجرای هدفمندی یارانه‌ها

عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان معتقد است: در جریان اجرای سیاست هدفمندسازی، وضعیت رفاهی مردم در کوتاه مدت تغییر محسوسی نخواهد کرد.

محمد محبی، دکتری علوم اقتصادی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: وقتی روند نادرست گذشته متوقف شود در کوتاه مدت شرایط رفاه کم می‌شود اما این کاهش برای بهبود وضعیت اقتصادی و تولید ثروت در آینده لازم است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی در چارچوب برنامه هدمندسازی است زیرا دولت براساس برنامه تحول اقتصادی در چند مرحله یارانه کالاها را برداشته و قیمت آنها را به واقعیت نزدیک می‌کند. اهداف دولت در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، بهبود تامین اجتماعی، کاهش هزینه‌های درمانی، شفافیت سازی قیمت‌ها و تخصیص بهینه منابع تولید است.

محبی با بیان اینکه پرداخت یارانه غیرمستقیم توسط دولت فرصت بهبود شرایط اقتصادی را از بین می‌برد، اظهار کرد: هدفمند سازی در اقتصاد ما یک ضرورت بوده و دولت همچون گذشته نباید بخش عمده درآمد نفت را صرف پرداخت یارانه غیرمستقیم کند زیرا همه افراد جامعه به صورت یکسان از منابع عمومی بهره‌مند نیستند. در آینده با افزایش جمعیت و بالا رفتن قیمت حامل‌های انرژی، دولت دیگر با درآمد نفت قادر به پرداخت یارانه غیرمستقیم نخواهد بود.

وی بیان کرد: اختصاص یارانه غیرمستقیم به کالاهای مختلف به نوعی تخصیص نابهینه منابع اقتصادی است که شفافیت قیمت‌ها را از بین می‌برد. برای تخصیص بهینه منابع باید از سیگنال‌های قیمتی استفاده کرد. توافق عمومی و اجماعی در بین متخصصان و سیاست گذاران اقتصادی برای تغییر این شرایط بوجود آمده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان درباره چگونگی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: دولت باید این اطمینان را به مردم دهد که با حذف یارانه از درآمد کلی خانوار، اگر با هزینه‌های جبران ناپذیری مواجه شوند این امکان وجود دارد که دوباره مشمول دریافت یارانه شوند. در این بخش سهل انگاری شده و این نااطمینانی در مردم وجود دارد.

محبی اظهار کرد: پرداخت نقدی منابع حاصل از تعدیل قیمت‌ها به ظاهر کاری زیبا است اما نقدینگی که به این شکل وارد سیستم اقتصادی می‌شود باعث ایجاد تورم شده و ما را از اهداف اقتصادی و تقویت زیربناها دور می‌کند که به موجب آن به تعهدات دولت در زمینه کمک به بخش تولید عمل نمی‌شود.

امکان ثبت نام یارانه از طریق تلفن همراه

مردم می‌توانند از طریق گوشی تلفن همراه خود به ثبت نام بپردازند.

نصرالله جهانگرد - معاون ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات وزیر ارتباطات - در جریان بازدید وزیر ارتباطات از روند ثبت نام هدفمندی‌ یارانه‌ها در شرکت پست به ارائه توضیحاتی درباره روند ثبت نام در این سامانه پرداخت و عنوان کرد: انجام کاری با این حجم به این شکل قطعا نیازمند کنترل‌های خاص خود است و اگر ما در روز اول هم‌ کندی‌هایی داشتیم دلیل آن به همین موضوع برمی‌گشت.

وی در عین حال عنوان کرد:‌ البته منظور من این نیست که مورد حمله قرار گرفته بودیم اما این را می‌گویم که به هر حال لازم بود این فضا مدیریت شود و از آنجا که صف‌های طولانی برای ثبت نام وجود داشت ما یک یا دو ساعت کمی کندی داشتیم که این مساله موجب برخی نگرانی‌ها شده بود اما این نگرانی‌ها برطرف شد.

معاون وزیر ارتباطات در عین حال خاطرنشان کرد: اکنون مردم حتی می توانند از طریق گوشی تلفن همراه خود به ثبت نام بپردازند. علاوه بر این دفاتر مختلفی در نظر گرفته شده و تیم‌های مختلفی که به روستاها و مناطق مختلف کشور اعزام شده‌اند.

جهانگرد همچنین عنوان کرد: زمانی که شبکه ما در حال فعالیت است، تمام IP آدرس‌هایی که قصد ورود به آن را دارند از طرف ما شناخته و رصد می‌شود و در این میان با برخی افراد که قصد حمله به این سیستم را دارند برخورد خواهد شد. علاوه بر این برای کاربرانی که در خارج از ایران هستند هم امکان دسترسی به این سایت وجود ندارد. به همین دلیل می توان گفت که اگر حمله‌ای نسبت به این سایت صورت می‌گیرد اگر از سوی کشورهای دیگر باشد وارد این سیستم نخواهد شد.

وی عنوان کرد: درباره حملات داخلی هم برخی از آن‌ها به شکل آماتوری بوده و برخی دیگر هم شاید می‌خواستند توان ما را آزمایش کنند اما به هر حال تمام این موارد مانیتور شده و IPهای حمله کننده شناسایی می‌شوند و اگر حملات آن‌ها جدی باشد از طریق سرویس‌دهندگان مربوط به آن IP تذکرهای لازم ارائه خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات همچنین اظهار کرد:‌ البته در هر صورت فضای سایبری فضایی است که به طور دائمی در آن امکان جنگ و اختلال وجود دارد اما با این وجود ما با تدابیر به کار گرفته شده امیدواریم برای این سیستم مشکل خاصی پیش نیاید.

جهانگرد در پاسخ به سوالی که درباره عدم دریافت پیامک پس از ثبت نام مطرح شده بود هم توضیح داد: اگر ثبت نام افراد به درستی صورت گرفته باشد قطعا بلافاصله پس از ثبت نام پیامک تایید را دریافت خواهند کرد و اگر برای فردی این پیامک نیامد قطعا ثبت نام او ناقص بوده و یا فرمش اشکال داشته است البته در برخی موارد ما هم مشاهده کردیم که صاحبان برخی کافی نت‌ها با وجود تاکیدات متعددی صورت گرفته به جای شماره تماس سرپرست خانوار شماره خود را وارد کرده‌اند که این مساله به کافی نت‌هایی که چنین تخلفی را کرده بودند تذکر داده شده است.

محمود خسروی - معاون وزیر ارتباطات - هم که متولی شرکت ارتباطات زیرساخت محسوب می‌شود در این نشست به ارائه توضیحی کوتاه پرداخت و یادآور شد: با هماهنگی و پیش بینی‌های صورت گرفته امیدواریم که در زمینه تامین پهنای باند لازم برای ثبت نام مشکلی وجود نداشته باشد چرا که ما چندین برابر نیاز کشور نیز پهنای باند در نظر گرفته‌ایم و به طور مثال اگر یک STM1 ظرفیت برای این کار لازم بوده ما تا 10 STM1 را فراهم کرده‌ایم تا هیچ خللی در ارتباط با زیرساخت‌های مربوط به این بخش وارد نشود.

حسین مهری - مدیر عامل شرکت پست - هم در این نشست به ارائه توضیحاتی پرداخت و درباره فعالیت‌های شرکت پست در این زمینه توضیحاتی را ارائه کرد.

وی همچنین از بسیج حدود 30 هزار نفر برای ثبت نام در شهرها و روستاهای کشور خبر داد و یادآور شد: اکیپ های سیار در روستاها و نقاط دور افتاده در حال انجام وظیفه هستند و تا حدود 1200 فرم ثبت نام در روستاها توزیع شده است.

برق دوباره گران نمی‌شود/ کمتر از حدی که مجاز بودیم تعرفه را افزایش دادیم

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود اقتصاد برق در سالی که دولت نگاه کاهش تورمی دارد، گفت: وزارت نیرو درصدد تعرفه گذاری جدید در حوزه برق نیست.

هوشنگ فلاحتیان اظهار کرد:‌ با وجود این که قانون گذار به ما مجوز داده بود در سال 92، 38 درصد تعرفه برق را افزایش دهیم، تعرفه تنها 24 درصد گران شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پس از هدفمندی‌ یارانه‌ها و یا تا آخر سال تعرفه برق باز هم افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: پس از افزایش 24 درصدی تعرفه در حال حاضر دولت تصمیم ندارد اقدام دیگری در راستای افزایش تعرفه انجام دهد و ما نیز هم راستا با برنامه ریزی‌های دولت پیش خواهیم رفت.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تاکید کرد: در راستای اصلاح تعرفه برق افزایش 24 درصدی دیده شده و اقدامی دیگری در این زمینه صورت نمی گیرد.

فلاحتیان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با شرایطی که ایجاد می‌شود و با نگاه دولت نسبت به کاهش تورم، اقتصاد برق در سال جاری بهبود پیدا کند.

با وجود مجوز قانونی نسبت به اختیار دولت برای افزایش 38 درصدی تعرفه برق، وزارت نیرو اعلام کرد که تنها تا 24 درصد قیمت برق را افزایش داده و این اقدام در اواخر سال گذشته انجام شد.

حال که در سال جدید قبوض برق با افزایش 24 درصدی تعرفه به گفته وزارت نیرو، به دست مردم می‌رسد دولت تاکید دارد که قیمت برق پس از هدفمندی‌ یارانه‌ها در گام دوم افزایش پیدا نمی‌کند و تا پایان سال ثابت است.

سرنوشت قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها چه می‌شود؟

کمتر از یک هفته دیگر قیمت نهایی بنزین و گازوئیل مصرفی برای سال جاری اعلام می‌شود و برخی صاحبنظران معتقدند بهتر است قیمت بنزین به صورت دو نرخی برای وسایل نقلیه شخصی و عمومی عرضه شود.

بر اساس گفته‌های مسئولان دولتی و صاحب‌نظران بخش نفت کشور و با احتساب افزایش نرخ‌ بنزین و گازوئیل، احتمال می‌رود ‌قیمت جدید این دو حامل به ترتیب حدود 1200 و 550 تومان شود.

حال که مسئولین دولتی و صاحبنظران برای اعلام قیمت بنزین و گازوئیل در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها سکوت کرده‌اند و تنها از افزایش 24 درصدی قیمت حامل‌های انرژی و شیب ملایم افزایش‌ها صحبت می‌کنند مصرف کنندگان نگران وضعیت عرضه سوخت به صورت سهمیه‌ای،‌ تک نرخی و چند نرخی شدن هستند.

در این میان برخی از افزایش قیمت بنزین به صورت تک نرخی و با قیمت هر لیتر 1000 تومان خبر می‌دهند و برخی دیگر نیز بر چند نرخی ماندن سوخت مصرفی همچون روند فعلی تاکید دارند.

به گفته برخی صاحبنظران، بهتر است بنزین آزاد با قیمت‌های جهانی برابری کند چرا که برای رسیدن به قیمت‌های جهانی باید قیمت این حامل تا 60 درصد افزایش یابد.

در این باره، رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی معتقد است: با توجه به قیمت ارز در کشور قیمت بنزین نیز متغیر است .

حسن خسروجردی با بیان اینکه در حال حاضر حداقل 65 درصد از نرخ های بین‌المللی کمتر هستیم، می‌گوید: برای رسیدن به این نرخ‌ها قیمت بنزین بیش از 1000تومان خواهد شد.

به گفته وی، اگر برای عرضه سوخت مصرفی اندکی تخفیف برای برخی وسایل نقلیه قائل شویم، عدالت بیشتری در این باره ایجاد می‌شود.

خسروجردی که معتقد است باید نرخ سوخت مصرفی وسایل نقلیه عمومی با نرخ سوخت وسایل آزاد متغیر باشد، افزود: نباید کسی که پول خرید ماشین را ندارد و یا به هر دلیل وسیله شخصی ندارد به همان اندازه مصرف کننده این وسیله پول بنزین را با صاحب وسیله نقلیه به صورت برابر پرداخت کند.

وی تاکید کرد: باید نرخ بنزین برای همه اقشار و مصرف کنندگان متعادل و هم‌تراز تورم موجود باشد.

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه اگر افزایش نرخ سوخت به 65 درصد قیمت جهانی برسد، قیمت 1000تومان اعلام شده حداقل 40درصد این قیمت می‌شود و با احتساب 65 درصد قیمت سوخت حداقل 1200تومان می‌شود.

به گفته وی، با افزایش قیمت‌ها و تورم ایجاد شده در هر سال باید نرخ سوخت مصرفی نیز متعادل شود.

خسروجردی اظهار کرد: مسئولان دولتی نیز امسال وعده تحقق تورم 25 درصدی را دارند که با این حساب باید حداقل 25 و حداکثر 35 درصد به این نرخ‌ها افزوده شود.

وی معتقد است، بهتر است با حتساب تورم هرساله،‌ نرخ سوخت مصرفی همچون بنزین و گازوئیل به صورت شناور و هر چندماه یکبار افزایش کمی داشته باشد.

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی با اشاره به وعده مسئولان از شیب ملایم افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: این وعده در صورتی محقق می‌شود که افزایش قیمت‌ها سالانه و هر چند ماه یکبار اندکی افزایش داشته باشد نه اینکه هر دو سال یکبار این حامل‌ها دچار افزایش بیش از 20درصدی شوند.

به گزارش ایسنا، برخی صاحبنظران بر این باورند باید قیمت سوخت وسایل نقلیه عمومی به صورت یارانه‌ای و با قیمت‌های کمتر عرضه شود تا همزمان با افزایش نرخ سوخت ،‌نرخ کرایه وسایل نقلیه عمومی و سواری افزایش چند برابری نداشته باشد چرا که این افراد معتقدند برای جلوگیری از اختلال اقتصادی مردم در ابتدای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بهتر است این اقدامات صورت گیرد.

مشخص شدن عدد دقیق انصرافی‌ها در پایان نام نویسی/شرایط شغلی در این مرحله ارزیابی نمی‌شود

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان این‌که نمی‌توان میزان دقیق خانوارهای انصرافی از یارانه را مشخص کرد، اظهار کرد: هرچند تا پایان دوره نام‌نویسی تعداد دقیق انصرافی‌ها معلوم نیست، اما آنچه تاکنون پیشرفته تا حدود قابل ملاحظه‌ای با پیش‌بینی‌های دولت منطبق است.

نرگس نجفی در رابطه با وضعیت ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه اظهار کرد: خوشبختانه در طول روزهای گذشته هیچ مشکل خاصی درباره‌ی نام‌نویسی از سرپرستان خانوار متقاضی در سراسر کشور گزارش نشده است و با توجه به ارتباطات گسترده و دائمی ما با تمامی استانداری‌های کشور می‌توان اعلام کرد روند نام‌نویسی از متقاضیان بدون هیچ اشکال و اختلالی ادامه دارد.

وی با بیان این‌که بانک‌های ملی و رفاه با درخواست خود در کنار شعب حضوری رسمی برای نام‌نویسی دریافت یارانه قرار گرفته‌اند، گفت: از روز نخست اعلام شده تعرفه‌ی نام‌نویسی از سرپرستان خانوار در دفاتر حضوری حداکثر 3500 تومان است. البته مراکز بهزیستی و کمیته امداد به صورت رایگان از مردم نام‌نویسی می‌کند. بانک‌های ملی و رفاه نیز که به صورت داوطلبانه اعلام آمادگی کرده‌اند، با استفاده از قوانین موجود و البته با صلاحدید خود نرخ‌های ثبت‌نامی را تعیین می‌کند.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره‌ی وضعیت یارانه‌ای خانوارهایی که خود را به شکل اختیاری بیمه کرده‌اند نیز تصریح کرد: همان طور که پیش از این اعلام شده است دولت در راستی آزمایی اطلاعات ثبت شده یارانه‌ها از 24 پایگاه اطلاعاتی کسب اطلاع می‌کند که یکی از آنها نیز می‌تواند بیمه باشد، اما فعلا دولت قصد ورود به هیچ یک از مسائل را ندارد و وضعیت نوع بیمه سرپرستان خانوار در این مرحله هیچ نقشی در اختصاص یا عدم اختصاص یارانه به آنها نخواهد داشت.

نجفی در پاسخ به این سوال که آیا شرایط خاصی برای افراد با شغل‌هایی خاص و یا شرایط جسمانی خاص مانند جانبازان نیز در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: همانطور که پیش از این نیز گفته شد دولت در قدم اول بنا بر اعتماد به مردم گذاشته، به این ترتیب که از مردم خواسته شده افرادی که احساس می کنند دریافت یارانه نقدی تاثیر چندانی در زندگی آنها ندارد، با عدم ثبت نام در این مرحله، از یارانه انصراف دهند و سایرین نیز به طور صادقانه نسبت به تکمیل فرمهای ثبت نامی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: لذا در حال حاضر اطلاعات درخواستی جهت ثبت نام صرفا مربوز به تملک ملک مسکونی و میزان درآمدهای خانوار است و موضوع شرایط شغلی یا وضعیت‌های خاص در مراحل بعدی تصمیمات اتخاذ و اعلام خواهد شد. این مساله به آن دلیل اتفاق افتاده که دولت در این مقطع بنایی بر حذف خانوارها ندارد. اگر زمانی چنین اتفاقی بیفتد قطعا برای گروه‌ها با شرایط اقتصادی و اجتماعی خاص راهبردها و راه‌حل‌های مناسب اتخاذ خواهد شد.


ارسال اطلاعات متقاضیان یارانه در لحظه به سازمان هدفمندی /ساعت 12 شب پیک ثبت نام

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اطلاعات ثبت شده متقاضیان در سامانه به صورت لحظه ای در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه ها قرار می دهد.
 

محمود واعظی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان آنکه هدف در 10 روز اعلامی برای ثبت نام متقاضیان تنها ثبت اطلاعات است، افزود: پس از این دوره تصمیم گیری برای قدم بعدی اتخاذ می شود، ضمن آنکه دولت اطلاعات دریافتی افراد را در موارد خاص راستی آزمایی می کند.

وی اظهار داشت: سامانه ثبت نام یارانه برای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها از نظر سخت افزاری و پهنای باند چند برابر مراجعه مردمی است بنابراین مشکلی برای مراجعه متقاضیان در طول 24 ساعت شبانه روز وجود ندارد.

واعظی توصیه کرد: نیازمندانی که خواستار ثبت اطلاعات خود در این سامانه هستند، براساس زمان بندی شخصی درخواست را ثبت کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره پیک ساعت مراجعه متقاضیان به سامانه ثبت یارانه، گفت: این سامانه دارای چندین پیک ساعتی است به نحوی که ساعات 12 شب، 10 تا 11 صبح و سه تا چهار بعد از ظهر بیشترین مراجعه به سامانه انجام می شود اما سامانه در این ساعات نیز پاسخگوی متقاضیان است.

واعظی ادامه داد: در حالی که درصد زیادی از متقاضیان در شهرها برای ثبت نام از اینترنت خانگی و شخصی استفاده می کنند اما در مناطق دورافتاده بیشتر ثبت نام ها از طریق پست بانک، پست و پلیس بعلاوه 10 انجام می دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: هزینه ثبت نام در پست بانک، پست و پلیس بعلاوه 10 سه هزار و 500 تومان و بهتر است متقاضیان برای کاهش هزینه های خود از این مراکز به جای کافی نت بهره گیری کنند.


تغییرات جدید خانوارها کی اعمال می‌شود؟

یکی از اصلی‌ترین سوالات مردم در زمینه نام‌نویسی در سامانه رفاهی، نحوه ثبت تغییرات جدید در خانوارهاست که طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها چهار تغییر تولد، فوت، ازدواج و طلاق باید از اردیبهشت رسما ثبت شود تا خانوارها در قالب جدید، یارانه بگیرند.

چهار تغییر اصلی تولد و فوت، ازدواج و طلاق باعث شده برخی خانوارها هنگام ثبت‌نام در سامانه رفاهی با ابهامات مختلفی مواجه شوند و چگونگی ثبت این تغییرات در فرم‌ها برایشان سوال شود.

از سوی دیگر خانوارهایی هستند که پس از ثبت‌نام جدید در سامانه رفاهی از امکان تصحیح اشتباهات خود سوال دارند و درباره زمان بازگشایی سامانه رفاهی برای وارد کردن اطلاعات صحیح خانواده خود می‌پرسند.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای گروه نخست، تمهیدی اندیشیده تا تغییرات خود را از اردیبهشت ماه رسما ثبت کنند و در قالب جدید، یارانه دریافت کنند.

طبق اعلام سخنگوی سازمان هدفمندی کسانی که تغییرات خانوادگی‌شان در فاصله 22 اسفند 92 تاکنون اتفاق افتاده و در سامانه ثبت نشده می‌توانند برای دریافت یارانه نقدی، اردیبهشت به روال قبل عمل کرده و در قالب خانواده قبلی‌شان یارانه بگیرند و در پایان نام‌نویسی‌ها در این مرحله با ورود به سامانه، تغییرات مدنظرشان را ثبت کنند.

اما تاکنون این سازمان هیچ شرایط خاصی را برای کسانی که اطلاعات اشتباه در سایت وارد کرده در نظر نگرفته است.

طبق اعلام سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها همان طور که پیش از این نیز بارها اعلام شده، سرپرستان خانوار باید زمان نام‌نویسی بیشترین دقت و توجه را داشته و اطلاعات خانوادگی‌شان را کاملا صحیح وارد کنند زیرا هنوز برای کسانی که در فرآیند ثبت‌نام اطلاعاتشان به طور غلط تایید شده، امکان تصحیح در نظر گرفته نشده است.

همچنین نجفی به تمام سرپرستان خانواری که برای نام‌نویسی به دفاتر حضوری یا کافی‌نت‌ها مراجعه می‌کنند، هشدار داده تا در زمان ثبت نام از صحت اطلاعات وارد شده در سامانه اطمینان یافته و در تمامی مراحل ناظر بر فرآیند ثبت اطلاعات در فرم‌ها باشند. در این مرحله با توجه به اینکه تلفن همراه سرپرست خانوار به عنوان تنها راه ارتباطی بین سازمان هدفمندی و خانوار در نظر گرفته شده، دقت در ذکر شماره‌ای صحیح از اهمیت بالایی برخوردار است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۱۹
غیر قابل انتشار: ۶
امیرمحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
1
6
"از آنجا که صف‌های طولانی برای ثبت نام وجود داشت ما یک یا دو ساعت کمی کندی داشتیم" این سخن معاون ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات وزیر ارتباطات را در کنار مصاحبه‌های میدانی خبرنگاران رسانه ملی که هر روز در بخشهای مختلف خبری آن پخش می‌شود و همه‌ی مصاحبه شوندگان بلااستثناء مدعی‌اند از دریافت یارانه نقدی انصراف داده‌اند قرار دهید و شفافیت رسانه ملی در پخش خبر ، اطلاع‌رسانی و صداقت در گفتار و رفتار را در فضای معنوی کشورمان بنظاره بنشینید ، قطعاً این معاون محترم وزیر توسط سایر رسانه‌های دیداری و نوشتاری هم منتشر شده و به اطلاع عموم رسیده است ، حال مردمی که روزانه با مطالعه این رسانه‌ها سروکار دارند چه قضاوتی در مورد مشی و سمت و سوی خبررسانی رسانه ملی خواهند داشت ؟ آیا بی‌اعتمادی عمومی مردم به این رسانه ریشه در همین پارادوکسها ندارد ؟ آیا گرایش بی‌محابای مردم تشنه‌ی اخبار واقعی بسمت کانالهای ماهواره‌ای بی‌دلیل است و صرفاً جنبه‌ی تفرعن و زیاده‌طلبی دارد ؟ مردم دم خروس را ببینند یا قسم حضرت عباس را باورکنند؟ هیچکس تردیدی ندارد که افراد دارای تمکن مالی برای نجات کشور از شرائط فعلی حداقل کاری که می‌توانند بکنند انصراف از دریافت مبلغی است که می‌دانند حقشان نیست اما ، مردم هوشیارند و وقتی با اینگونه تناقضات روبرو می‌شوند احساس می‌کنند اگر انصراف دهند مغبون شده و بازیچه نوعی فریبکاری رسانه‌ای شده‌اند ، واقعاً تا کی باید این وضعیت را تحمل کرد ؟ تا کی باید رسانه ملی که به درست یا غلط صدای دولت و حکومت شناخته می‌شود با این رویه باید اداره شود ؟ اگر این رسانه بدرستی مدیریت نشود می‌تواند موجب ترویج فرهنگی شود که با اصالتهای دینی و ملی ما فرسنگها فاصله دارد ، بعنوان یک ایرانی عاشق وطن آرزو دارم روزی رسانه ملی ما هم مروج راستی ، صداقت ، اعتماد عمومی و از همه بالاتر فرهنگسازی راستین و واقعی شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
9
اقای خسروجردی اندازه جیب شما چقدره بگواندازه جیبت گران شودتایک وقت ضررنکنی اخه دریافتی شماازمتوسط جهانی خیلی بیشتره وجدانامگه نه بیاراستشو بگو افرین
sara
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
12
وقتی یک شبه امتیاز برق در سال 92 پنج برابر شد می خواستید 38 در صد تعرفه برق رو نیز افزایش دهید ؟
محمد زمانی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
1
12
یارانه کجا بوده اینا همش سر کاریه. مثل سابق ملت سر کارند. مسئول سایت چرا صحبت های ما رو منتشر نمیکنید
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
1
13
چرا برخی افراد که شماره همراه اول دارند پیامک دریافت نمیکنند؟
یه بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
2
16
""به گفته برخی صاحبنظران، بهتر است بنزین آزاد با قیمت‌های جهانی برابری کند چرا که برای رسیدن به قیمت‌های جهانی باید قیمت این حامل تا 60 درصد افزایش یابد.""

خواهشا حقوق هایی که به مردم باید بدید هم با حقوق های جهانی برابری کند .
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
1
12
انتخاب جان بقران مطمینم شمارم رو درست وارد کردم ولی هنوز بعد دو روز برام پیام نیومده
خیلی نگرانم

یکی کمک کنه
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
2
11
مگر این دولت باشعار اعتدال ومهارتورم رازمردم رای اعتمادنگرفت پس چراباگران کردن بنزین وبرق خودش به گرانی وتورم دامن می زندوقتی کشور همسایه حدود 40 سال است که قیمتها دست نخورده است وتورمی ندارد چرامادرس نمی گیریم کی می شود هرسال باگران نکردن اجناس و...عیدی به مردم ندهیم؟
بیرانوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
2
12
انتخاب جان این رو چاپ کن
اگر کسی که ثبت نام کرده ولی پیامک کد رهگیری رو دریافت نکرده باید چکار کنه ، اصلا این کد مهم است یا نه ، اگر هست چگونه میتوان این کد رو دریافت کرد
ما که دستمون به این ستاد و سخنگوش نمیرسه لااقل شما این سئوال ها رو ازش بپرسید
علی
|
-
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
15
ببخشید یه سوال دارم لطفا جوابمو بدید
الان یه روزه برا یارانه ثبت نام کردم سیستم هم تائید کرد ولی اس ام اس تائید نیومده. باید چی کار کنم
البته شک کردم که شماره همراه را درست وارد کردم یا نه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
درسته من هم این مشکل رو دارم البته اطمینان دارم که شماره موبایلم درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
منم همین مشکل را دارم. تازه چهار روز گذشته
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
سریعا با 118 تماس بگیرید علی آقا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
0
0
پس کی حقوق ها و در آمدها را به فوب خلیج فارس نزدیک می کنند؟!!!!
محرم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
0
0
سلام من آخر کد ملیم 1 بود 21 ام ثبتنام کردم ولی هنوز برام پیامک تاییدیه نیومده تو رو خدا بگین من باید چی کار کنم؟ شماره رو هم درست وارد کرده بودم همراه اول بود ممنون میشم اگه پاسخ بدید
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
0
1
باسلام وعرض ادب
انتخاب جون خواهشا درمورد پرينت ازفرم ثبت نام يارانم كه كرديم چگونه هست تا ببينيم درست ثبت شده يانه؟
درضمن خواهشااگه اشتباه ثبت شده روش اصلاحشو بگيندتادولت محترم نگه مردم دروغگويند بلكه اشتباه شده ميخاهند درستش كنند حالا سيستم نميذاره
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
0
1
برای تصحیح اشتباهات هم حتما تمهیدی در نظر گرفته شود
عاشق ایران
|
-
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
0
1
آقای خسروجردی شمادولتمردان میدانی اشکال کارتان درکجاست؟ شماها فقط جیب خودتان را می بینید خرید هم که خودتان انجام نداده اید هیجوقت هم دل پردرد مردم رااحساس نکرده اید حقوق چند میلیونی متوجه تورم وگرانی نیست والله بخدا قسم قدر این ملت را بدانید وقتی میگویید بایدحامل های انرژی به سطح جهانی برسد حقوق ودرآمد کارمند وکارگرانت را هم به سطح جهانی برسان چهره تک تک مردم را نگاه کن تامتوجه شوی سوء تغذیه چیه زندگی فقط سیرشدن شکم نیست که البته همان هم به ندرت اتفاق می افتد انسان باید هم ازلحاظ حسم وهم ازلحاظ روح تقویت شود . از سایت انتخاب هم برای چندمین بار می خواهم گفته های بنده رامنعکس نماید .
علی
|
-
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
1
2
ببخشید یه سوال دارم لطفا جوابمو بدید
الان یه روزه برا یارانه ثبت نام کردم سیستم هم تائید کرد ولی اس ام اس تائید نیومده. باید چی کار کنم
البته شک کردم که شماره همراه را درست وارد کردم یا نه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
0
2
یارانه حق مسلم ماست
روحانی یدت باشه
یارانه باید باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
0
2
یارانه و سبد کالا عمر این دولت رو 4 ساله میکنه بالاخره بعد از 30 سال یک دولت 4 ساله تجربه میکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
0
3
شما میگین قیمت های انرژی رو به قیمت های جهانی نزدیک کنیم..من خواهش می کنم دستمزد کارگران و کارمندان رو هم به قیمت های جهانی نزدیک کنید..!
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
0
3
خیلی خوشحال میشم بنزین رو یک شبه کنن لیتری 2000 تومان . نونم گرون کنن. برق و آبم همن طور
یارانه هم به 80 درصد مردم ندن
من که پوستم کلفت شده
شما چطور ؟
نظرات بینندگان