arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۶۴۴۶
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۳

فرمانده کل سپاه: متأسفانه دولت تاکنون از پیشنهادات و اقدامات بسیج برای اقتصاد مقاومتی استقبال نکرده است

فرمانده کل سپاه گفت: دولت از توان بسیج و سپاه و اتکا به مردم در اقتصاد مقاومتی استفاده کند، متأسفانه دولت تاکنون از پیشنهادات و اقدامات بسیج برای اقتصاد مقاومتی استقبالی نکرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده کل سپاه گفت: دولت از توان بسیج و سپاه و اتکا به مردم در اقتصاد مقاومتی استفاده کند، متأسفانه دولت تاکنون از پیشنهادات و اقدامات بسیج برای اقتصاد مقاومتی استقبالی نکرده است.

به گزارش««انتخاب» به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوره آموزشی شهید بسیجی مولوی مصطفی جنگی زهی که با حضور فرماندهان سپاه های استانی و فرماندهای نواحی مقاومت سراسر کشور در دانشکده شهید مطهری بسیج برگزار شد، گفت: این جمع بخشی از مسئولان نظام هستند که با عشق به ولایت و درک رسالت پاسداری از انقلاب، برای اجرای فرامین ولایت تلاش می کنند.

سردار جعفری اقتصاد و فرهنگ را دو موضوع ماموریت سپاه و بسیج در مقابله با جنگ نرم عنوان کرد و اظهار داشت: اقتدار ملی محور اصلی سخنان رهبری در فرمایشات ابتدای سال بود که با تاکید بر سه عنصر اقتصاد، فرهنگ و علم و دانش دست یافتنی است.

وی ضمن اشاره به سخن امام خامنه ای که فرمودند ملت ایران باید خود را قوی کند، تصریح کرد: ضرورت اقتدار ملی در این شرایط و مذاکرات هسته ای وظایف سپاه را بیشتر می کند و تجربیات زیاد سپاه در زمینه های مختلف، از گذشته تا کنون موجب عملکردی موفق شده است.

فرمانده کل سپاه ضمن تقدیر و تشکر از بسیج به خاطر فعالیت های انجام شده پیرامون اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: متاسفانه دولت از پیشنهادات و اقدامات بسیج برای اقتصاد مقاومتی استقبالی نکرده است و امیدواریم دولت از توان موفق بسیج و سپاه و ظرفیت عظیم مردم در این عرصه ها استفاده کند.

سردار جعفری اهمیت مقابله با جنگ نرم در عرصه فرهنگی را مانند ابتدای انقلاب مهم دانسته و افزود: فعالیت سپاه و بسیج در عرصه فرهنگ نیاز به الزاماتی همچون رویکرد جدید تحولی و تحول ساختاری و مدیریتی دارد که تاکنون بخشی از آنها انجام شده است.

وی هشدار مقام معظم رهبری را پس از جنگ مبنی بر تهدیدات فرهنگی دشمن با تعابیر گوناگون یادآور شده و ادامه داد: جنگ نرم فرهنگی جدیدترین تعبیر ولایت است و امروز خطرات و تهدیدات فرهنگی دشمن توسط جامعه و مسئولین اجرایی کشور حس نمی شود که یکی از وظایف سپاه و بسیج درک و انتقال این حس به دیگران در کشور است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به سخن امام خامنه ای مبنی بر ادامه فعالیت های فرهنگی خودجوش جوانان در سراسر کشور، تصریح کرد: مقابله با تهدیدات فرهنگی وقتی صورت می گیرد که مردم به صورت خودجوش و گسترده وارد شوند همانطور که مردم در عرصه های مختلف برای دفاع مقدس علیه جنگ تحمیلی حضور یافتند.

وی در بیان دیگر الزامات فعالیت های فرهنگی از منظر ولایت خاطرنشان کرد: تشکیل جبهه فرهنگی گسترده و مردمی با تقدم ابتکارات و جوشش های مردمی صورت می‌گیرد.

سردار جعفری گفتمان سازی فرهنگی و الگوسازی را از دیگر الزامات فعالیت های فرهنگی دانسته و تاکید کرد: امام خامنه ای در همین خصوص می فرمایند مختصات فرهنگی که انقلاب برای الگو شدن طلب می کند، کار بسیج است چراکه الگوسازی برای اقشار مختلف، دشمن را آزار می دهد و دست و پای او را می بندد.

گفتنی است در این مراسم، فرزند شهید مولوی جنگی زهی در سخنانی، خون پاک شهیدان بزرگی همچون شوشتری، محمدزاده و جنگی زهی را برای وحدت در کشور در سایه ولایت دانسته و بر ادامه راه شهدا در پیروی از ولایت تاکید کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲۳
غیر قابل انتشار: ۱۷۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
24
86
پیشنهاد خوبه به شرطی که دستوری نباشه!!!!!!!1
mahdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
9
127
كاش سردار طرح هايشان را نيز بيان مي كردند چي هست و كاش به دولت قبلي ارايه مي كردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
6
117
سردار شما از فعالیتهای بسیج در جهت اقتصاد مقاومتی تقدیر کردید ولی نگفتید که این فعالیتها چه بودن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
5
92
حالا پیشنهادات چی بوده؟ ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
6
82
ایکاش ایشان میفرمودنداین پیشنهادها چه بوده است؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
12
139
یعنی بسیج درحال ارائه راهکارهای اقتصادی به دولته؟ اینکه تخصص بسیج نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
5
140
با سلام خدمت سردار
یکی از اقدامات اساسی نیروهای بسیجی برای کمک به دولت خدمتگزار انصراف از دریافت یارانه و تبلیغ منافع این کار میباشد و من ا... توفیق
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
4
87
همین که فعالیتهای اقتصادی سپاه و بسیج شفاف باشد و مانند دیگر بنگاه های اقتصادی در مناقصات و مزایده ها شرکت کنند و مالیات و عوارض بدهند بزرگترین کمک به دولت و اقتصاد مقاومتی است.
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
9
86
کل برادران بسیج میتوانند در مورد نه گفتن به دریافت یارانه بسیجی عمل کنند.وانصراف بدهند.
مستضعف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
6
67
جناب سردار ، هیچ ایرانی وطندوستی منکر خلاقیتها ، فداکاریها و جانفشانیهای عزیزان پاسدار و بسیج در طول جنگ تحمیلی نیست و نمی‌تواند منکر رشادتهای حماسه‌ساز آنها در مقابله با دشمن تا بن دندان مسلح باشد و بی‌شک ،این فرزندان خلف ایران زمین نیز در قبال آنهمه ایثار توقعی از ملت و مردم خود نداشته و ندارند و همین ، راز سربلندی و افتخاری است که تا تاریخ هست ، همراه آنان خواهد بود اما ، هیچ سنخیتی بین نظامیگری بعنوان وظیفه ماهوی سپاه و فعالیتهای اقتصادی این نهاد وجود ندارد ، چه بسا ممکن است ورود به این عرصه برادران پاسدار را از هدف غائی‌شان که همانا حفاظت و صیانت از انقلاب ، دستاوردهای آن و مرزهای میهن اسلامی است بازدارد و مسیر انقلاب را خدای ناکرده از سمت و سوی واقعی منحرف و مجالی برای رشد و نمو ضد انقلاب در کمین نشسته فراهم آورد و فاجعه‌ بیافریند، جناب سردار ، بیش از سی‌و شش سال از وقوع انقلاب اسلامی می‌گذرد ، مملکت از تب و تاب هیجانات انقلاب ، جنگ و تا حدودی دسیسه‌های ضد انقلاب رها شده و امروز تنها دغدغه واقعی رهبری و مردم جنگ نرم است که همت و بسیج همه‌ی نیروهای دلسوز انقلاب برای تقابل با آن را می‌طلبد ، درگیر کردن سپاه بعنوان بازوی توانمند انقلاب در فعالیتهائی که اساساً در حیطه مسئولیت و وظایف ذاتی‌اش نیست علاوه بر ایجاد دغدغه در قلوب حامیان و دلبستگان انقلاب ، در صورت هرگونه ضرر و زیان که اصل جدائی‌ناپذیر هرگونه فعالیت اقتصادیست می‌تواند اذهان عمومی را نسبت به نهاد مقدس سپاه بدبین کند ، تصور عمومی مردم نیز بر این باور است که مقام معظم رهبری نیز چندان علاقه‌ای به فعالیت اقتصادی سپاه و بسیج ندارند و یقیناً معظم‌له نیز به عواقب آن بهتر اشراف دارند ، شاید دولت تدبیر و امید نیز بهمین دلیل از فعالیت سپاه در عرصه اقتصادی استقبال نکرده باشد ...
پاسخ ها
مستضعف 2
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
قطعا همینطور میباشد ؛ بگذارید از جوانان تحصیل کرده که روز به روز به آنها اضافه ممیشود استفاده شود تا این بیماری بیکاری هم ریشه کن شود ، ما همه میدانیم که جناب سردار عزیز به بیکار بودن جوانان ما رضایت ندارند پس بگذارید هرکس به وظیفه خود عمل کند ....
ناشناس
|
Finland
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
5
84
حفاظت از مرزهای کشور وظیفه ای به مراتب مهمتر از فعالیت های اقتصادی و فرهنگی است . فعالیت های اقتصادی و فرهنگی متولیان خود را دارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
بنده با نظر سنجیده و درست شما موافقم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
1
6
در اینگونه برنامه ها و طرحها قاعدتا فرصتهای مناسبی برای بهره برداری وجود دارد و بالاخره هر شخص و نهادی تلاش میکند سهمی داشته باشد شاید دلخوری سردار بخاطر این موضوع هم باشد.
نظرات بینندگان