arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۹ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۳

قطر نامزد مسابقات دوومیدانی 2019 جهان شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قطر نامزدی خود را برای میزبانی مسابقات دوومیدانی جهان در سال 2019 به فدراسیون بین المللی این رشته اعلام کرد.
 
به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه به نقل از یک منبع آگاه در فدراسیون دوومیدانی قطر اضافه کرد: درخواست این فدراسیون برای میزبانی مسابقات دوومیدانی سال 2019 جهان امروز (چهارشنبه) به فدراسیون بین المللی ارایه شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: پیش از این نیز قطر برای کسب میزبانی رقابت های دوومیدانی سال 2017 نامزد شده بود اما برای کسب میزبانی این مسابقات در رقابت با لندن شکست خورد و این برای دومین بار است که قطر درخواست میزبانی پیکارهای دوومیدانی جهان را دارد.

دوره گذشته مسابقات دوومیدانی جهان در سال گذشته میلادی به میزبانی روسیه در شهر مسکو برگزار شد و دوره بعدی این رقابت ها نیز قرار است در سال 2015 به میزبانی چین در شهر پکن برگزار شود.

پیش از این نیز برای کسب میزبانی مسابقات دوومیدانی 2019 جهان، اسپانیا که در سال 1992 بازی های المپیک تابستانی را میزبانی کرد و آمریکا، نامزدی خود را به فدراسیون بین المللی دوومیدانی اعلام کرده بودند.

خبرگزاری فرانسه اضافه کرد: شهر دوحه قطر از تجربه خوبی برای میزبانی مسابقات بین المللی دوومیدانی برخوردار است و این کشور در سال 2010 در مرکز آموزش اسپایر دوحه، رقابت های دوومیدانی داخل سالن جهان را میزبانی کرد.

مسابقات جهانی دوومیدانی پس از بازی های المپیک و جام جهانی فوتبال، بزرگترین رویداد ورزشی جهان است که بیش از دو هزار دونده زن و مرد از 200 کشور در آن شرکت می کنند.

نظرات بینندگان