arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۳

کشف يک سياره قابل سکونت در خارج از منظومه شمسي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
گروهی بین المللی از دانشمندان اخترشناس برای نخستین بار، سیاره ای خارج از منظومه شمسی کشف کردند که تقریبا اندازه کره زمین است و در آن احتمالا آب به صورت مایع وجود دارد.

دانشمندان سازمان فضایی آمریکا (ناسا) می گویند این سیاره که آن را کپلر 186 اف Kepler-186f نامگذاری کرده اند و اندازه کره زمین است، به دور یک ستاره کوتوله بسیار کوچکتر و سردتر از خورشید در خارج از منظومه شمسی می چرخد و دمای آن به اندازه ای است که آب می تواند به صورت مایع در آن وجود داشته باشد.

از هزار و هشتصد سیاره خارج از منظومه شمسی که از بیست سال پیش کشف شده است، حدود بیست سیاره در مدار ستاره های خود در حال چرخشند. اما این سیاره ها بزرگتر از کره زمین هستند و به همین سبب است که نمی تواند تشخیص داد این سیارات گازی هستند یا سنگی.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن؛ سیاره ای که به تازگی کشف شده است یعنی کپلر 186 اف، در منطقه ای خارج از منظومه شمسی در فاصله 490 سال نوری از خورشید قرار دارد. در این منطقه، پنج سیاره هم اندازه زمین وجود دارد ولی کپلر 186 اف در منطقه ای قرار دارد که به آن ناحیه قابل سکونت می گویند زیرا احتمال وجود آب در این سیارات بسیار زیاد است.
نظرات بینندگان