arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

مرگ سالانه دو و نیم میلیون نفر براثر ابتلا به سرطان در چین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مرکز ثبت سرطان چین اعلام کرد که شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به سرطان در این کشور در آینده سالانه به حدود دو میلیون و 500 هزار نفر خواهد رسید.
 

به گزارش ایرنا، چین اعلام کرد آلودگی های مختلف همچنین باعث خواهد شد سالانه در این کشور سه میلیون و 500 هزار نفر به بیماری سرطان مبتلا شوند.

دولت چین در شهرهای مختلف این کشور برنامه هایی را برای افزایش آگاهی مردم در این زمینه و هشدار نسبت به خطر فزاینده ابتلا به این بیماری آغاز کرده است و کمپین یک هفته ای نیز اخیرا در پکن برای افزایش آگاهی عمومی از پیشگیری و کنترل سرطان برگزار شد.

آماری که روز دوشنبه مرکز ثبت سرطان چین ارایه کرده است نشان می دهد که در هفت سال گذشته سرطان بزرگترین قاتل شهروندان پکن پایتخت این کشور بوده است.

بنا به این گزارش این بیماری یکی از مهلک ترین بیماری ها و خطرناکتری مرض ها برای شهروندان چینی محسوب می شود.

مراکز مبارزه با سرطان در چین تاکید کردند به رغم بهبود استانداردهای زندگی مردم این کشور ابتلا به سرطان نرخ صعودی داشته است.

گزارش ها حاکی است که به طور کلی از سال 2007 میلادی به این طرف بیشترین عامل مرگ شهروندان چینی سرطان بوده است.

بررسی های پزشکان چینی نشان می دهد که انجام ورزش به طور برنامه ریزی شده، استعمال کمتر دخانیات، مصرف نکردن مشروبات الکلی و رژیم غذایی سالم باعث می شود خطر ابتلا به سرطان تا 40 درصد کاهش یابد.

آلودگی محیط زیست و هوا یکی از علت های اصلی شیوع ابتلا به سرطان ریه در چین گزارش شده است.

از میان 75 شهر چین نزدیک به 70 شهر کاملا آلوده معرفی شده اند و یکی از بدترین شرایط برای شهر پکن گزارش شده است که بیش از 20 میلیون نفر جمعیت دارد.

کارشناسان گفته اند که با افزایش سن جمعیت در چین خطر ابتلا به سرطان بیشتر خواهد شد.
نظرات بینندگان