arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۱ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

انتخاب رییس جمهوری لبنان/ فراکسیون المستقبل از نامزدی «سمیر جعجع» حمایت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فراکسیون المستقبل درمجلس نمایندگان لبنان به ریاست « فواد سنیوره » نخست وزیر اسبق این کشور اعلام کرد که درانتخابات ریاست جمهوری از « سمیر جعجع» رییس حزب نیروهای لبنانی حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، « احمد فتفت » عضو فراکسیون المستقبل این خبر را بعداز دیدار یک هیات از حزب نیروهای لبنانی با « فواد سنیوره» اعلام کرد.

وی گفت : ما از برنامه های جعجع برای ریاست جمهوری آینده لبنان مطلع شدیم و بسیاری از مطالبات و خواسته های فراکسیون المستقبل را پاسخگو است و به تقویت حاکمیت و استقلال لبنان و بازآفرینی نقش و جایگاه لبنان کمک می کند.

فراکسیون المستقبل وابسته به حزب جریان المستقبل به ریاست « سعد حریری» است.

فتفت گفت که گروه 14 مارس بطور یکپارچه در انتخابات ریاست جمهوری لبنان حضور پیدا می کند.

هیات حزب نیروهای لبنانی به ریاست « ستریدا جعجع» امروز و دیروز با « میشل عون » رییس جریان ملی آزاد ، « امین الجمیل» رییس حزب الکتائب و « ولید جنبلاط» رییس حزب دروزی سوسیالیست ترقیخواه بطور جداگانه دیدار کرده است.

عون ، الجمیل و جنبلاط تنها اعلام کرده که با هیات نیروهای لبنانی در خصوص شرکت در جلسات پارلمان برای انتخاب رییس جمهوری جدید توافق کرده اند اما حاضر به اعلام حمایت از جعجع نشده و گفته اند که در ساعات و روزهای آینده نظر نهایی خود را اعلام می کنند.

اولین جلسه پارلمان لبنان به ریاست « نبیه بری» قرار است روز چهارشنبه و در صورت به حد نصاب رسیدن برای انتخاب رییس جمهوری جدید تشکیل شود.

اغلب ناظران سیاسی و حزبی معتقدند که در این جلسه رییس جمهوری جدید انتخاب نمی شود و این جلسه تنها برای سنجش حد نصاب و وزن کشی سیاسی نامزدها خواهد بود.

نمایندگان مجلس لبنان تا 4 خرداد ماه فرصت دارند از میان نامزدهای مسیحی مارونی یک تن را به عنوان رییس جمهوری جدید این کشور انتخاب کنند.

تاکنون فقط سمیر جعجع بطور رسمی نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری لبنان را اعلام و برنامه خود را ارائه کرده است.

از میشل عون ، سلیمان فرنجیه ، الجمیل و حتی جان قهوجی به عنوان دیگر نامزدهای احتمالی یاد کرده و ناظران بیشترین شانس را برای میشل عون قائل هستند.

در گروه 14 مارس نیز گفته می شود که جعجع نامزد رسمی است اما الجمیل شانس بیشتری برای انتخاب شدن دارد.
نظرات بینندگان