arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

اسماعیل پور چهارمین مدال طلای ایران را به گردن آویخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مسعود اسماعیل پور نماینده تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران با شکست نماینده پرقدرت هند، عنوان قهرمانی بیست و هفتمین دوره رقابت های کشتی آزاد 2014 آسیا در شهر آستانه قزاقستان را کسب کرد.

در رقابت های بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) اسماعیل پور دارنده مدال برنز رقابت های کشتی آزاد 2013 جهان در بوداپست مجارستان به مصاف «باجینش باجرانگ» دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از هندوستان رفت که به قدرت از سد این حریف هندوستانی گذشت و عنوان قهرمانی را کسب کرد.

مسعود اسماعیل پور نماینده تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران در وزن 61 کیلوگرم که سابقه قهرمانی در رقابتهای قهرمانی آسیا و جوانان جهان را هم دارد، پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل «بازار بازار قلی یف» دارنده مدال برنز جهان و نفر پنجم المپیک 2012 لندن از قرقیزستان قرار گرفت و با نتیجه 7 بر 2 وی را از پیش رو برداشت.

اسماعیل پوردر مرحله نیمه نهایی در یک کشتی حساس و دیدنی و در حالی که کشتی گیر قزاقستانی از حمایت تماشاگران میزبان و داوران بهره می برد با نتیجه 14 بر 9 مقابل «دولت نیازبیکوف» به پیروزی رسید و فینالیست شد.

در دیدار اسماعیل پور با «نیازبیکوف» قزاق، داوران بسیار تلاش کردند تا کشتی گیر قزاق برنده مبارزه شود اما کشتی گیر قدرتمند ایرانی با شجاعت اجازه نداد تا نیازبیکوف فینالیست شود.

رقابتهای چهار وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا روز گذشته در آستانه قزاقستان به پایان رسید و تیم ملی ایران صاحب سه مدال طلا توسط سید احمد محمدی در 65 کیلوگرم، میثم مصطفی جوکار در 86 کیلوگرم و کمیل قاسمی در 125 کیلوگرم شد و مهران رضازاده در 57 کیلوگرم پنجم شد.
نظرات بینندگان