arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۷ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳

اوباما: به گفت وگوهای صلح خاورمیانه خوشبین نیستم

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه با بیان اینکه هنوز به نفع رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها است که به تلاش برای رسیدن به سازش ادامه دهند، اعتراف کرد که به گفت وگوهای صلح خاورمیانه خوشبین نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه با بیان اینکه هنوز به نفع رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها است که به تلاش برای رسیدن به سازش ادامه دهند، اعتراف کرد که به گفت وگوهای صلح خاورمیانه خوشبین نیست.
 

به گزارش منابع خبری، اوباما، که به کره جنوبی رفته است، روز جمعه در سئول نسبت به ازسرگیری فوری دوباره گفت وگوهای سازش ابراز بدبینی کرد و گفت: نه اسرائیلی ها و نه فلسطینی ها، هیچکدام اراده سیاسی لازم را برای گرفتن تصمیم های دشوار جهت پیشبرد مذاکرات از خود نشان نداده اند.

اوباما که در نشست خبری مشترکی با ˈپارک گیون-هایˈ رئیس جمهوری کره جنوبی صحبت می کرد، توافقنامه آشتی بین تشکیلات خود گردان فلسطینی و گروه حماس را ˈغیر مفیدˈ توصیف کرد و گفت این فقط یکی از گزینش های دو طرف است که کمکی به حل بحران نمی کند.

رئیس جمهوری آمریکا، اسرائیل و فلسطینی ها را به مصالحه سیاسی، فراخواند، اما با این حال پذیرفت انتظار ندارد آنها در چنین مسیری گام بردارند.

رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه گفت وگوهای صلح با فلسطینی ها را در واکنش به پیمان وحدت محمود عباس با گروه حماس به حال تعلیق در آورد.

ایالات متحده آمریکا در تلاش بوده است مذاکرات را به بعد از مهلت تعیین شده 29 آوریل برای پیمان سازش تمدید کند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا به رغم عقب نشینی رژیم صهیونیستی از مذاکرات صلح خاورمیانه یافتن راه حلی برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطینیان را ممکن دانسته بود.

کری پنجشنبه شب در واشنگتن گفت: «همیشه راهی برای پیش رفتن وجود دارد. ما هرگز امید خود را از دست نداده و از تلاش های خود در راه برقراری صلح دست نخواهیم کشید.»

وی با وجود این تصریح کرد که گفت وگوهایی میان طرفین به نقطه دشواری رسیده است.

وزیر خارجه آمریکا در عین حال از توافق میان حماس و فتح ابراز دلسردی کرد.

بگزارش یورونیوز، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، پس از ژاپن روز جمعه وارد سئول، پایتخت کره جنوبی شد و دیدارش از این کشور را با ادای احترام در بنای ملی یادبود جنگ آغاز کرد.

در جنگ کره شمالی و کره جنوبی در نیمه قرن بیستم بیش از 36 هزار سرباز آمریکایی نیز جان باختند.

سفر اوباما به سئول با احتمال چهارمین آزمایش هسته ای کره شمالی و حادثه تلخ غرق شدن کشتی مسافربری «سوول» در آبهای کره جنوبی همزمان شده است.

انتظار می رود وی با بازماندگان 300 قربانی و ناپدید شدۀ این حادثه که اغلب دانش آموزان دبیرستانی بودند، همدردی نماید.

برنامه های هسته ای کره شمالی یکی از محورهای اصلی گفت وگوهای رییسان جمهوری آمریکا و کره جنوبی عنوان شده است.

پارک گیون-های رئیس جمهوری کره جنوبی روز جمعه گفت آمریکا و کره جنوبی توافق کرده اند برای مهار تحریکات کره شمالی، هر اقدام لازمی را انجام دهند.

دولت کره جنوبی هشدار داده است که به نظر می رسد کره شمالی آماده انجام یک آزمایش اتمی در سایت اصلی آزمایش های اتمی خود می شود. یک گروه تحقیقاتی مستقر در آمریکا نیز این ارزیابی را تایید کرده است.

موسسه آمریکا-کره در دانشگاه جان هاپکینز گفت تصاویر ماهواره ای اخیر از سایت پونگی-ری نشان می دهد که فعالیت های اخیر در آنجا احتمالا مربوط به آماده شدن برای آزمایش اتمی است.

این موسسه گفت تصاویر گرفته شده در روز چهارشنبه خودروهایی را نشان می دهد که احتمالا خودروهای فرماندهی و کنترل هستند که پیش از آزمایش اتمی فوریه ۲۰۱۳ نیز در این محل دیده شدند.

رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه به کره شمالی هشدار داد اگر چهارمین آزمایش بمب اتمی را انجام دهد با واکنش سختی مواجه می شود.

باراک اوباما به یک رسانه کره جنوبی گفت پیونگ یانگ از انجام آزمایش اتمی هیچ چیزی بدست نمی آورد به جز آنکه انزوای خود را از جامعه جهانی بیشتر کند.

نظرات بینندگان