arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳

مجری با تعامل دولت و صدا و سیما انتخاب می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس دولت تدبیر و امید تاکنون 2 بار به صورت مستقیم و با حضور در یک برنامه تلویزیونی با مردم گفت‌وگو کرده است و امشب نیز قرار است سومین گفت‌وگوی مستقیم انجام شود.

نخستین گفت وگوی تلویزیونی مستقیم حجت‌الاسلام حسن روحانی با مردم، 19 شهریورماه سال گذشته و تقریباً 3 ماه پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفت. شهیدی فر، پوریامین و عنادی، سه مجری این برنامه بودند. بخش زیادی از سخنان رئیس‌جمهوری در این برنامه درباره گزارش عملکرد 100 روزه شدن دولت و معطوف به توصیف وضعیت کشور، پیش از آغاز به کار دولت یازدهم شد و این‌که دولت تدبیر و امید، چه چیزی را از دولت دهم تحویل گرفته است.

رئیس دولت اعتدال در حوزه داخلی به وضعیت رکود تورمی در کشور، نرخ تورم 39 درصدی، بدهی دولت به پیمانکاران و ضرورت اصلاح قانون بودجه اشاره کرد و در بعد سیاست خارجی نیز از واگذاری مسئولیت اداره مذاکرات هسته‌ای به وزارت امور خارجه و تلاش برای توافق براساس اصول NPT گفت. 16 دی‌ماه 1392 نیز روحانی در یک برنامه مستقیم تلویزیونی دیگر حاضر شد تا گزارش عملکرد دولت خود را به مردم ارائه کند.

اشاره به تلاش دولت برای مهار بحران ناشی از بارش برف سنگین در استان‌های شمالی، نخستین بخش سخنان رئیس‌جمهوری در این برنامه بود و در ادامه روحانی از مشکلاتی که در توزیع سبد کالا بوجود آمده از مردم عذرخواهی کرده و همچنین به ضرورت وحدت در سیاست داخلی، دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای، کاهش نرخ تورم و جذب سرمایه‌های خارجی اشاره کرد.
اما این همه آن چیزی نبود که در این برنامه گذشت. زیرا برخلاف برنامه نخست، گفت وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهوری با مردم با حاشیه‌هایی همراه بود، حاشیه‌هایی که نشان‌دهنده تفاوت رویکرد صدا و سیما نسبت به دولت‌های نهم و دهم و دولت تدبیر و امید بود.

به هر حال پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری، از تعامل دولت و صدا و سیما در انتخاب مجری خبر داد و گفت: «مجریان از میان کسانی‌ که اکنون در صداوسیما مشغول به کار هستند معرفی شده و از دولت نظر‌خواهی می‌شود و با تفاهم میان دولت و صداوسیما، مجریان این برنامه انتخاب می‌شوند.»
نظرات بینندگان