arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳

شهرداری تهران خانه سیمین و جلال را خرید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قائم‌مقام شهردار منطقه یک تهران از خرید خانه سیمین دانشور و جلال آل‌ آحمد از سوی شهرداری خبر داد.

به گزارش ایسنا، قائم‌مقام شهردار منطقه یک امروز (سه‌شنبه، 9 اردیبهشت‌ماه) در نشست رونمایی از کتاب پرویز پرستویی با اشاره به خرید خانه سیمین دانشور و جلال آل‌ آحمد گفت: دیشب (دوشنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه) خانه سیمین و جلال از سوی شهرداری خریداری شد و قرار است این خانه به «خانه ادبیات» تبدیل بشود.

خانه سیمین دانشور و همسرش جلال آل احمد در بن‌بست ارض، در کوچه رهبری و خیابان دزاشیب قرار دارد؛ خانه‌ای که جلال آن را در زمانی که سیمین دانشور برای تحصیل در انگلستان بود به دست خود ساخت. این خانه سال‌ها محل جمع شدن نویسندگان بسیاری بود و تا زمان مرگ جلال، محل زندگی جلال و سیمین بود. بعد از مرگ جلال هم بار تنهایی سیمین دانشور را به دوش کشید و تا همین امروز نام دکتر سیمین دانشور بر روی زنگ آن به چشم می‌خورد.

این خانه بزرگ و زیبا با حیاط پر از درختان سرسبز و حوض آبی‌اش، با دیوارهای پر از عکس و نقاشی از جلال و سیمین بعد از مرگ سیمین دانشور در سال 90، محل زندگی ویکتوریا دانشور - خواهر سیمین دانشور - و همسرش پرویز فرجام بوده است.

البته این خانه محل مناقشه‌ بازماندگان سیمین دانشور هم بوده است. علی خلاقی، همسر لیلی ریاحی (دخترخوانده و خواهرزاده سیمین)، وصیت‌نامه‌ای را به دادگاه ارائه کرد که بر اساس آن یک‌سوم اموال سیمین دانشور به لیلی ریاحی می‌رسید، اما دادگاه هنوز حکم نهایی‌اش را در این زمینه اعلام نکرده است.

نظرات بینندگان