arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۸۳۵
تعداد نظرات: ۳۶ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفتگو با «انتخاب»:

می گویند در مذاکرات باخته ایم، اما باید دلیل بیاورید/ نقد خوبی علیه دولت نمی بینم/لاریجانی می گفت نباید برای دولت حاشیه درست شود/اکثر اصولگرایان حامی احمدی نژاد نیستند

حجت الاسلام رهبر در واکنش به سئوالی در مورد همایش «دلواپسان» بیان داشت: این خبر را بصورت رسانه ای شینده ام که اسامی چند تن از نمایندگان دور قبل هم در آن دیده می شد، البته این ها آدم های بدی نبودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی رهبر نماینده سابق مجلس و امام جمعه موقت اصفهان در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی «انتخاب» می گوید، در نقدها نسبت به دولت تندروی وجود دارد.

حجت الاسلام رهبر در واکنش به سئوالی در مورد همایش «دلواپسان» بیان داشت: این خبر را بصورت رسانه ای شینده ام که اسامی چند تن از نمایندگان دور قبل هم در آن دیده می شد، البته این ها آدم های بدی نبودند.

وی افزود: نقد به صورت کلی چه از جانب حامیان احمدی نژاد چه از سوی مجلس، باید منصفانه  و سازنده باشد که در نهایت می تواند مفید واقع شود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سخنان روز گذشته روحانی در جمع اساتید دانشگاه اضافه کرد: ما از اول اعتقادمان این بود، مناظره ای در تلویزیون با حضور منتقدان منصف و موافقان مذاکرات هسته ای برگزار شود و مردم هم بشوند.

رهبر ادامه داد: اگر نقد منصفانه باشد، اشکالی ندارد اما اگر با هدف تحریب باشد، درست نیست. آقای لاریجانی در دیدار با نمایندگان دوره ی اول مجلس که بنده هم در آن جمع بودم، گفتند که نباید در این شرایط برای دولت حاشیه درست شود.

وی گفت: مشی رهبری آن است که دولت با غرب مذاکره کند و اتمام حجت کند. اینکه بخواهیم با هم در روزگاری که به دنبال نابودی ما هستند، دربیافتیم خوب نیست.

امام جمعه موقت اصهان با بیان اینکه امیدواریم مذاکرات هسته ای نتیجه بخش باشد تاکید کرد: نقدها و انتقادات باید ناصحفانه، بی طرفانه و دلسوزانه باشد، اما اگر مسئله، مسئله ی تخریب و فضاسازی برای دشمن باشد، این اقدام پسندیده ای نیست.

حجت الاسلام رهبر در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار «انتخاب» در مورد ارزیابی او از انتقادات کنونی نسبت به دولت گفت: در نقدها تندوری دیده می شود، برای مثال اگر در مقاله ای می خواهند مذاکرات را نقد کنند دلیل و استدلال بیاورند، البته روزنامه جای تحلیل است نه این کارها.

وی افزود: این مسائل باید در تلویزیون و با برگزاری میزگردی با حضور موافقان و مخالفان مذاکرات برگزار شود تا وجدان عمومی نیز ناظر آن باشد.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: در روزنامه ها و رسانه ها نقد خوب و استدلالی نسبت به دولت نمی بینم.

حجت الاسلام رهبر تصریح کرد: اکثر منتقدین می گویند خیلی جاها ما باخته ایم، اما این سخنان باید پس از خواندن متن ترجمه شده ی توافق و دیگر مسائل بیان شود و باید دلیل آورده شد.

وی گفت: با این حال، این نقدها فی نفسه مشکل ندارد، چراکه طرف مقابل می فهمد در ایران حواس ها جمع است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه این اقدامات برای پشتیابی از تیم مذاکره کننده نیز هست افزود: طرف مقابل خواهد فهمید که در ایران مردم همچنان با دیده تردید به مذاکرات هسته ای نگاه می کنند.

وی در پاسخ به سئوال دیگر «انتخاب» در مورد مستندسازی علیه رئیس جمهور گفت: اگر این مستندها برای تضعیف و تخریب باشد، کار غلطی است.

امام جمعه موقت اصفهان در واکنش به سئوالی دیگر در مورد ورود مجدد احمدی نژاد به عرصه سیاسی گفت: ما به آن دولت هم نقد داشیتم، هر دولتی نقاط مثبت و مفنی دارد.

وی افزود: با این حال اظهار نظر نسبت به ریاست جمهوری آینده احمدی نژاد هنوز زود است.

رهبر اضافه کرد: همه کسانی در انتخابات مجلس با برچسب اصولگرایی حضور پیدا می کنند، طرفدار و حامی احمدی نژاد نیستند، ممکن است گروهی از ایشان حمایت کنند، امام جمع کثیری این گونه فکر نمی کنند.

وی در پاسخ به سئوال دیگر «انتخاب» منی بر اظهارات روز جمعه علم الهدی گفت: من این سخنان را نشنیده ام اما همانطور که در روایات گفته شده، اصولا نسبت به هیچ کس نباید کلام فیبح و زشت استفاده شود، این دستور شرع مقدس و یک واقعیت است.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: اگر کسی انتقادی به افراد دارد، باید محترمانه باشد، این دستوراتی است که اسلام به ما داده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۱۸
غیر قابل انتشار: ۱۳
رزمنده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
186
11
من با سخنان شما كاملا موافقم اما به نظر شما وقتي عزت يك كشور بخواهد خدشه دار شود آيا بايد سكوت كرديا بايد فرياد كشيد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
عزت ما وقتي خدشه دار شد كه ارزش پول كشورمان طي چند ماه يك سوم شد.
عزت ما وقتي خدشه دار شد كه اختلاسهاي چند هزار ميلياردي پديدار شد.
عزت ما وقتي خدشه دار شد كه ......
اصلا ولش كن گفتن اين حرفها چه فايده اي داره!
دوست رزمنده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
اگر خدشه دار شد حرف شما متین.
اما عزت ما در این دوره خدشه دار نشده که هیچ،نسبت به دولت قبل که چهره ای جگنجو برای ایران متصور کرده بود از بین رفت و عزتمند تر نیز شدیم.
یاعلی
بسيجي اصلاح طلب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
عزت مان درفقر مردم نابود نمي شود؟
عزت مان درپاي تابوت چاوز نابود نميشود؟
حالا بفرماييد عزت كشور كجا خدشه وارد شده؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
عزت از نظر شما یعنی چی؟به نظر شما اینکه قطر 100میلیارد دلار از سهم ما در پارس جنوبی فروخته عزت است؟اینکه در هر زمینه ای از غذا،هواپیما ،خودرو،تادارو گرفته تحریم هستیم عزت است؟اینکه ارزش پول ملی ما از افغانستان هم کمتر است عزت است؟این که به علت تحریم هیچ کشوری در هیچ زمینه ای با ما همکاری نمی کند عزت است؟...
مرتضی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
رزمنده عزیز.سلام اگر اهل جبهه باشی میدانی رزمندگان ضمن اینکه سعی میکنند خود مطالعه کنند و صاحب رای وتحلیل باشند درعین حال گوش به فرمان رهبرند.درحالیکه ولی فقیه از ادامه مذاکرات راضی هستند وبا لفظ تاکید "باید"ادامه آنرا خواهانند پس حتما مصلحتی فراتر از این ظواهر که مخالفان مذاکرات بیان میکنند و قطعا برخی از آنها از سر خیر خواهی برخی دیگر غیر از این است را میبینند .وماباید به این بینش ایمان داشته باشیم.اگرداشتیم دیگر مخالفت با این شدت و الفاظی مثل کودتاو خفت و .....نه شرعا نه قانونا روا نیست .والبته میتوانیم تحلیل کنیم ونظرات خود را در چارچوبهای اخلاقی جامعه واز طریق رسانه ها به سمع و نظر مردم برسانیم.اما اگر اعتقادی به وسعت نظر رهبری نداریم (که قطعا برخی ندارند)حرفی باقی نمیماند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
رزمنده جون عزت یک کشور به عزت ملتش بستگی داره شما وضعیت جوانانی که بیکار نامید و مجرد هستند و مردم پول درمانشان را ندارند وضعیت محیط زیست وضعیت اعصاب مردم را در نظر بگیرید که بخش عمده ی آن مربوط به دولتی است که داعیه ی عزتمندی را با حرفهای حاشیه ای (ودر حد شعار) داشت
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
داشتن يك ملت فقير عزت و افتخار نيست. شوروي براي آمريكا شاخه و شانه كشيد و چين اقتصادش را قوي كرد الان كي موفق است؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
از دری که فقر بیاید ایمان خارج می شود ... عزت بدون ایمان ذلت است نه عزت ...
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
0
95
اگر گوش شنوا دیدید ...سلام ما را هم برسانید !!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
1
83
دلیلی بالاتر از این که تحریمها کم کم برداشته می شود، دست واسطه ها کوتاه می شود و در نتیجه درآمد ما کم می شود؟ با این مسایلی که عرض شد ایا این به صلاح دین و کشور است؟ آیا کوتاه آمدن از ارزشها نیست؟ ایا نباید دلواپس درآمدهای میلیاردی جیبمان باشیم؟
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
0
37
دولت اگر در موضوع های مهمی که مربوط به حقوق شهروندی میشه مماشات کنه وسهل انگاری به خرج بده عقبه بسیار مهمی که دارد یعنی اصلاح طلبها وطرفدارانش را از دست میدهد.به ضرس قاطع میتوان گفت که دولت در این چندماه از همه شعارهایی که درباره حقوق شهروندی وآزادیهای اجتماعی وفرهنگی داده بود به نفع رسیدگی به وضعیت اقتصادی کشور عقب نشینی کرده که متاسفانه از بعد اقتصادی هم به نظر میرسه با سقوط بورس وافزایش شدید دلار در روزهای اخیر ومدیریت بد ثبت نام مجدد یارانه ها نتوانسته موفق باشه.دولت نباید به هیچ عنوان اتحاد خود را با اصلاح طلبان لرزان کند واز پیگیری حقوق شهروندی وآزادیهایی که حق مردم است کوتاه بیاید چون درآنصورتبا یک شکست اقتصادی که دشمنان قسم خورده اش مترصدآن هستند از هم میپاشد.همین چندروزپیش آقای حسینیان به محض اینکه در تحلیلهای خودش ودوستانش به این نتیجه رسیده که دولت بخاطر اجرای فاز دوم یارانه ها وتورمهای ناگزیر آن وافزایش دلار ورغبت کم نشان دادن مردم از انصراف برای مرحله دوم در موضع ضعف در افکارعمومی پشتیبانی کننده اش قرار دارد مصاحبه ای کرده وگفته"فرصت دولت تمام شده است"!!!!!!دولت مطمئن باشد اگر بخاطراینکه دل کسانی مانند ایشان را بدست بیاورد(که درروز موعود به دولت کوچکترین رحمی نخواهندکرد)به وعده ها وجوانانی که بخاطر بدست آوردن آزادی وحقوق شهروندی وبهبود محیط زیست به دولت رای دادند وبرای آن رای جمع کردند پشت کند وبخواهد با به روی خود نیاوردن وخود را به آنراه زدن به اصطلاح خودمان زرنگی کند بازی را باخته.باختی که هزینه آنرا نه فقط دولت بلکه کل کشور ومردمی که به این دولت دل بسته اند خواهند داد.والعاقبه للمتقین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
1
92
قیمت کالاها در هشت سال هفت برابر شد، دلواپس نشدیم، ارزش پول ایران در هشت سال به یک چهارم رسید دلواپس نشدیم، تعداد بیکاران چهار برابر شد اصلا دلواپس نشدیم، صد میلیارد پول نفت گم شد و هفتصد میلیارد به باد رفت کسی دلواپس نشد، پنج هزار نفر مخالف بازداشت شدند و صد تا کشته شدند و صد هزار فراری شدند دلواپس نشدند، سن فحشا به سیزده سال رسید و...، کشور تا پای جنگ رفت و هر جوجه حاکمی در منطقه به ایران و ایرانیت توهین کرد یک نفر از این آقایان دلواپس نشد. وزیر ...خارجه در قبرس چند ساعت ... در فرودگاه بازداشت شد، یک نفر دلواپس نشد، به رئیس جمهور معجزه هزاره سوم در نیویورک گفتند دیکتاتور حقیر کسی دلواپس عزت اسلامی نشد، هشت سال مردم بخاطر هوای آلوده خفه شدند و سن زندگی پائین آمد و طلاق چند برابر شد و این همه خانواده متلاشی شد، یک نفر از این جماعت دلواپس نشدند. حالا که دولت وعده داده دور از چشم شیطان و گوش شیطان کر و زبانش لال احتمالا از این وضع کثافت دربیاید، جماعت کنگره دلواپس‌ها تشکیل دادند. انجمن دلواپس‌ها شامل "کوچک زاده، الهام، رامین، آقا تهرانی، یامین‌پور، قاسم روانبخش، کوثری، محمود نبویان، محصولی، قدیانی، عباسعلی کدخدایی، زهره طبیب‌زاده، مهرداد بذرپاش، جواد کریمی قدوسی" تشکیل جلسه داد و دلواپسی خودش را از اینکه مملکت ممکن است از رنگ ... به رنگ دیگری تبدیل شود نگرانی خودشان را ابراز کردند
پاسخ ها
مجتبی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
ناشناس عشق منی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
برادر من خوب اینام نگران از این هستن که ایران از این گنداب تاریخی سربلند بیاد بیرون...ذهن مرداب گونه بعضی ها نمیتونه شفافیت و زلالی تحمل کنه و از بین میره...پس برای زنده بودن باید تلاش کنن...بهشون حق بدین!
امیرحسین شریعت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
دوست عزیز بسیار زیبا نوشته اید...انسانیت ایرانی ها زیر سوال رفت...کاش بخودشان بیایند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
عالی بود
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
هزار آفرین واضافه فرمایید تورم 11درصدی دولت خاتمی را به 40درصد رساندکسی دلواپس نشد، خرافت وتوهمات به جای حقایق دین نشانده شد کسی دلواپس نشد، تهمت زنی(نمونه ی بارز قانون شکنی) رئیس جمهور به منتقدینش از طریق رسانه ی ملی رگ غیرت گردن کسی را متورم نکرد!و.....
دلواپس ديروز و امروز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
در نابساماني كه مي شود يك شبه بابك زنجاني شد. وقتي همه چيز قانونمند و شفاف شود ديگر نمي شود خيلي كارها كرد كه اين مايه دلواپس است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
2
59
تا زمانی که اصولگرایان با آقایون دلواپس مرزبندی نکنن برای ما با احمدی نژاد (...) فرقی ندارن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
15
9
تمام نعمتها در اصفهان است
البته كه شهر ما هم خوب است
پاسخ ها
اصفهانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
همه جای ایران خوب و پر از نعمته
لیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
2
22
صحیح است
منصور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
45
6
دلواپسان میگویند در مذاکرات باخته ایم و لاغیر
پاسخ ها
رزمنده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
اشتباهي منفي دادم
بسيجي اصلاح طلب
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
دليل تان؟
يك مورد بفرماييد ماهم بدانيم.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
آنها(دلواپسان قلابی) باخته اند به امید خدا ملت برنده است
هالو قنبر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
0
13
در مذاکرات باختیم که باختیم........بهتر از آن بود که مملکت را ببازیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
0
0
15.16 گل گفتی
ناشناس
|
ITALY
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
0
0
ایشون درست میگند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
0
12
آیا یادتان هست که رییس دولت قبلی در فرودگاه برزیل سرگردان بود و هیچ مقام دولتی او را تحویل نمی گرفت و ساعت ها در فرودگاه منتظری مقام دولتی بودند. و برای وقت گذرانی با مردم عادی عکس می گرفتند. پس چرا آن زمان دلواپس نشدید.
چرا از تحقیر کشورمان ناراحت و دلوپس نشدید.
یادتان است که مقامات کشورهای خارجی چقدر وزاری دولت قبل به ویژه رییس دولت را در دنیا تحقیر می کردند . چرا آن وقت دلواپس نبودید.
چرا از حیف و میل بیت المال توسط زالوصفتان امثال زنچانی ها ، مرتضوی ها و... دلواپس نمی شوید.
آیا هیچ دلواپس مشکلات اقتصادی مردم هستید؟
خدا شمارها را نیامرزد که نمی گذارید این کشور به آرامش برسد.
فرهاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
13
1
سلام و سپاس : باخت و برد نسبی است و میتوان آنرا هر طوری که بخواهیم جلوه دهیم ولی وقتی که پای حساب و کتاب باشد و میزان سرمایه گذاری برای انرژی هسته ای که همین آقایان بنیانگذارش بودن را اگر محاسبه کنید و بعد خیلی راحت بیایید تمام آنچه را که غنی سازی کردیم رقیق کنیم چه معنی میدهد ؟
بسيجي اصلاح طلب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
2
21
در هشت سال سياه نتوانستند ذره اي مذاكرات را پيش ببرند وفقط برضد ايران كاركردند والان فشار مياد به اونها كه دولت جديد داره كارشو خوب انجام ميده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
15
2
ما هم می گیم دلیلش رو اما دولت گوش نمی ده. انگ بی سوادی، شناسنامه نداشتن و مانند آن می زنن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
0
1
با نظر آقای رهبر امام جمعه وقت اصفهان موافقم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
1
2
قابل توجه افرادی که همیشه خواهان تنش با دنیا هستند.
برخورد عاقلانه و دیپلماسی فعال آنچنان کارآمد است که حتی برای حزب الله لبنان و فلسطین تاثیر مثبت دارد. در جایی خواندم که سید حسن نصرالله سیاست های خارجی ایران در زمان آقای خاتمی را ستوده بود و اشاره کرده بود که حزب الله بیشترین پیشرفت را در این دوره داشته و آقای خاتمی با تعامل مثبتشان برای اسلام عزت آورده.
نظرات بینندگان