arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۵۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳

واکنش نوه امام (ره) به اظهارات اخیر یونسی/ ماجرای ماموریت امام به آیت الله اشراقی چه بود؟

سخنان عجیب و بی سابقه حجت الاسلام یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات و دستیار رییس جمهور در امور اقوام، در مورد "پرچم شیر و خورشید"، به جز انکه بهانه به دست جریان تندرو داد تا بار دیگر کلیت دولت را به نقد بکشاند، باعث بروز واکنش هایی از سوی جریان های معتدل نیز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنان عجیب و بی سابقه حجت الاسلام یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات و دستیار رییس جمهور در امور اقوام، در مورد "پرچم شیر و خورشید"، به جز انکه بهانه به دست جریان تندرو داد تا به جای نقد سخنان این فرد منتسب به دولت، بار دیگر کلیت دولت را به نقد بکشاند، باعث بروز واکنش هایی از سوی جریان های معتدل نیز شده است.

به گزارش خبرنگار "انتخاب" ، یونسی درباره نماد شیر خورشید گفته بود: عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست. یونسی در ادامه اظهارات عجیبش ادامه داد: شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود.اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی اشراقی نوه حضرت امام خمینی (ره) در صفحه شخصی اش در فیس بوک ، بدون اشاره به سخنان یونسی، تلویحا به این اظهارات واکنش نشان داد و نوشت: پاکسازی ادارات از مظاهر طاغوتی از جمله آرم ها و نشانه های شاهنشاهی، ماموریت دیگری بود که امام خمینی به عهده ی آیت الله شهاب الدین اشراقی قرار داد./ منبع : کتاب زندگینامه آیت الله شهاب الدین اشراقی ؛ صفحه 255

برخی کاربران شبکه های اجتماعی نیز این بخش از سخنان امام (ره) را بازتاب داده اند که " ما یک «مملکتِ محمدی» ایجاد می‏‌کنیم. بیرق ایران نباید بیرق شاهنشاهی باشد، آرم‌های ایران نباید آرم‌های شاهنشاهی باشد؛ باید آرم‌های اسلامی باشد. از همۀ وزارتخانه‌‏ها، از همۀ ادارات، باید این "شیر و خورشید" منحوس قطع بشود؛ عَلَم اسلام باید باشد. آثار طاغوت باید برود. اینها آثار طاغوت است؛ این تاج آثار طاغوت است؛ آثار اسلام باید باشد"

یادداشت "انتخاب" در این مورد نیز به زودی منتشر می شود.

نظرات بینندگان