arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

تنظیم ضربتی بازار خودرو

اعضاي شوراي سياست‌گذاري خودرو با توجه به رشد توليدات خودروسازان؛ در جديدترين جلسه خود بر سر «تنظيم ضربتي بازار» به‌نتيجه رسيده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
اعضاي شوراي سياست‌گذاري خودرو با توجه به رشد توليدات خودروسازان؛ در جديدترين جلسه خود بر سر «تنظيم ضربتي بازار» به‌نتيجه رسيده‌اند.

این در شرایطی است که بازار خودرو کشور از ابتداي امسال با مسائلي مانند توقف شماره‌گذاري از سوي پليس، ناقص بودن توليدات خودروسازان و تجاري نشدن آنها و همچنين مشخص شدن ديرهنگام نرخ بيمه شخص ثالث مواجه بود و این مشکلات، تاخیر در عرضه خودروها و رشد قیمت آنها را به‌دنبال داشت.

در این شرایط، سخنگوي شوراي سياست‌گذاري خودرو با اشاره به افزایش 75 درصدی تولید خودرو در فروردين ماه امسال، از برنامه ضربتی خودروسازان برای تنظیم بازار خبر داده و گفته که این شورا مقرر کرد حداقل 20 درصد توليد شرکت‌های خودروساز به صورت تحويل فوري عرضه شود.

ساسان قرباني در حاشیه جلسه شورای سیاستگذاری خودرو که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد، به خبرگزاري مهر گفته که طبق آمار موجود، برنامه‌ریزی‌ها در ماه‌های گذشته نتیجه داده و مقرر شده است افزایش تولید با برنامه‌های ضربتی خودروسازان، در ماه‌های بعد نیز تداوم یابد.

برنامه جديد شوراي سياست‌گذاري خودرو اين است كه براي تنظيم بازار و پاسخ به نيازهاي مشتريان؛ حداقل 20 درصد توليد خودروسازان به صورت تحويل فوري عرضه شود.

هر چند تصميم اخير شوراي سياست‌گذاري خودرو براي تنظيم بازاري كه اين روزها به دليل كمبود خودرو با قيمت‌هايي كاذب همراه شده است، مناسب به‌نظر مي‌رسد، اما اجراي اين تصميم به عملكرد خودروسازان در عرضه به موقع خودروها بستگي زيادي خواهد داشت.

این در حالی است كه توليدات خودروسازان در فروردين امسال رشدي 73 درصدی داشته، اما تاكنون آثار اين رشد در بازار نمود پيدا نكرده است. با این حساب و با توجه به عملکرد پیشین خودروسازان، مشخص نیست که آیا تضمینی برای اجرای تصمیم اخیر شورای رقابت وجود دارد یا اینکه شرکت‌های خودروساز همچنان به روش خود با مشتریان رفتار خواهند کرد؟
منبع: دنیای اقتصاد
نظرات بینندگان