arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

رحمتی: اشتباه کردم؛ اما آدم نکشته ام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
 دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال گفت: شاید اشتباه بود در آن برهه از تیم ملی خداحافظی کردم اما آدم که نکشته‌ام.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی رحمتی در خصوص اینکه صدای علی کفاشیان را ضبط کرده است، عنوان کرد: متأسفانه اکنون باب شده که هر کسی هر حرفی می‌زند بعدا زیر حرف خود زده و من می‌خواهم این بار با صداقت و سیاست حرف بزنم. صداقت به این دلیل که مردم بدانند من چه کسی هستم و چیزی که در ذهن دارند را فراموش کنند و سیاست به این دلیل که تیم ملی ما در آستانه مسابقات جام‌جهانی است و نمی‌خواهم دچار چالش شود.

وی افزود: در خصوص ضبط کردن صدای آقای کفاشیان باید بگویم آن زمان در برهه زمانی حساسی قرار داشتیم. خدا را شکر می‌کنم که تیم ملی توانست به جام‌جهانی صعود کند در غیر این صورت من باید پاسخگوی احساسات 70 میلیون ایرانی می‌شدم.

دروازه‌بان استقلال با اشاره به رابطه‌اش با مربیان پیشین تیم ملی خاطرنشان کرد: با آقای دایی رابطه بسیار خوبی دارم و همین هفته گذشته با ایشان صحبت کردم. با آقای قلعه‌نویی هم 7 سال کار کرده‌ام و او را بیشتر از پدرم می‌بینم. همین جا باید بگویم مصاحبه‌ای که قبلا کرده بودم به هیچ‌وجه در خصوص آقای قلعه‌نویی نبود و منظوری نسبت به ایشان نداشتم چون اگر با کسی مشکل داشته باشم مشکلم را می‌گویم.

رحمتی تأکید کرد: من سابقه زیادی در تیم ملی دارم. از بازی‌های آسیایی بوسان در تیم ملی هستم و 5 سال ذخیره ابراهیم میرزاپور بودم. 77 بازی رسمی برای تیم ملی انجام دادم و اگر بازی‌های غیررسمی را هم حساب کنیم بالای 100 بازی ملی دارم. هیچگاه مصدومیت، بیماری و مشکلات مانع حضور من در تیم ملی نشد و هیچوقت به تیم ملی کشورم پشت نکردم.

وی اظهار داشت: 5.5 سال تا 6 سال به صورت ثابت با جان و دل برای تیم ملی بازی کردم. یکبار هم زمان آقای قطبی مشکلاتی شبیه مشکلات فعلی برایم پیش آمد که آقای قطبی به من گفته بود برای تیم ملی خوب بازی نمی‌کنم اما برای سپاهان خوب بازی می‌کنم.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: زمانی که این مشکل پیش آمد آقای تاج خیلی سریع به قطر آمدند و من جلوی آقای قطبی به آقای تاج گفتم که چه تهمتی به من زده است. همان زمان آقای تاج از من حمایت کرد و گفت که چنین چیزی صحت ندارد که بعد از آن با تیم ملی به تایلند رفتیم و توانستیم 3 بر صفر پیروز شویم، البته تمام این مسائل سوءتفاهم بود و زمانی که آقای قطبی بعد از جام ملت‌ها با بازیکنان تیم ملی خداحافظی کرد من را در آغوش گرفت و گفت اشتباه فکر کرده است.

رحمتی که در برنامه ورزش از نگاه دو حضور یافته بود، با اشاره به خداحافظی‌اش از تیم ملی گفت: روزی که من مصاحبه کردم گفتم شاید نتوانم مقطعی یا در این اردو در خدمت تیم ملی باشم، هیچگاه نگفتم از تیم ملی خداحافظی می‌کنم و در آن زمان یکسری مشکلات بود که نمی‌توانستم در اردوها شرکت کنم.

رحمتی یادآور شد: در آن مقطع یکسری از دوستانی که می‌خواستند به جایگاهی برسند یکسری حرف‌ها را این طرف و آن طرف می‌بردند و حتی قصد داشتند بین من و جواد نکونام که 15 سال دوست بودیم را خراب کنند.

وی در خصوص مشکلاتی که باعث شد نتواند در اردوی تیم ملی شرکت کند، عنوان کرد: بعد از دیدار ایران و لبنان که شکست خوردیم و بعد از دیدار با ازبکستان یکسری مشکلات برای من بوجود آمد. ما در بازی با لبنان 7 نفر از بازیکنان خود را نداشتیم و در آن بازی شکست خوردیم. هنگامی که در هتل می‌خواستیم شام بخوریم آقای کی‌روش بسیار عصبانی بود و همان موقع درخواست کرد صحنه گل را برای او بیاورند. او ابتدا فکر می‌کرد من مقصر هستم اما بعد از دیدن فیلم متوجه شد که مشکلی نبوده است.

رحمتی با بیان اینکه رسانه‌ها بعد از دیدار با لبنان یک ماه علیه او مطلب نوشتند، عنوان کرد: بعد از انتقاداتی که از من شد به خاطر منفعت تیم ملی هیچ حرفی نزدم. بعد از دیدار با ازبکستان هم که شکست خوردیم و شانس ما برای صعود به جام‌جهانی کم شد همه به باشگاه‌ها برگشتیم و من در آن مدت صحبتی از آقای کی‌روش شنیدم که بسیار مؤثق بود و حرف ایشان شبیه به صحبتی بود که آقای قطبی انجام داده بود.

دروازه‌بان استقلال ادامه داد: در آن مدت رسانه‌ها انتقادات زیادی از من کردند و در باشگاه نیز شرایط خوبی نداشتم. فشار زیادی را تحمل کردم و به همین دلیل تصمیم گرفتم که اگر تفکر کی‌روش اینگونه است که من در تیم ملی خوب بازی نمی‌کنم راهکاری برای او بگذارم تا راحت‌تر تصمیم بگیرد. زمانی که خواستم خداحافظی کنم با هیچکس مشورتی نکردم و حتی پیش از بازی با لبنان نیز چنین تصمیمی گرفته بودم.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم گرفتم مدتی در تیم ملی نباشم و در آن مقطع در صحبتی که انجام دادم از قید شاید استفاده کردم اما برخی خواستند تصمیم من را خداحافظی تلقی کنند و حتی در مصاحبه‌ای که با کی‌روش داشتند اولین سوالی که از او پرسیده بودند این بود که رحمتی از تیم ملی خداحافظی کرده است در حالی که من از کلمه شاید استفاده کرده بودم.

رحمتی با تأکید بر اینکه تصمیم اشتباهی گرفته و شاید از ابتدا باید با کی‌روش صحبت می‌کرد، اظهار داشت: بعد از این انتخابات جلسه‌ای 3 نفره با آقای کی‌روش داشتیم که جواد نکونام هم حضور داشت.صحبت‌های ما را جواد ترجمه می‌کرد و آن جلسه را برگزار کردیم. من می‌خواهم بگویم شاید اشتباه بود در آن برهه خداحافظی کردم اما آدم که نکشته بودم.

رحمتی با بیان اینکه بعد از ماجرای خداحافظی‌اش با نمازی در خصوص بازگشت به تیم ملی صحبت کرده است، گفت: آن زمان آقای نمازی به من گفت که کی‌روش از دست من ناراحت نیست و فقط به خاطر مصاحبه‌ای که انجام دادم عصبانی است اما من همان موقع در برنامه نود 3 بار گفتم زمانی که مصاحبه کردم عصبانی بودم و تصمیمی که گرفتم اشتباه بود.

وی اضافه کرد: بعد از این ماجرا به فدارسیون فوتبال رفتم و چندین نوبت با آقای کفاشیان صحبت کردم. او به من گفت که ناراحت نباشم و قرار شد جلسه‌ای رو در رو با کی‌روش داشته باشیم. شاید اگر این اتفاق رخ می‌داد مشکلات زودتر حل می‌شد. من تصمیم اشتباهی گرفتم و قصد داشتم به تیم ملی برگردم.

رحمتی تصریح کرد: همان موقع آقای نبی نامه‌ای را تنظیم کرد و صحبت‌هایی که من در برنامه 90 انجام داده بودم به صورت کتبی تایپ کردند و من 2 نسخه از این نامه را امضا کردم. یک نسخه را به آقای کفاشیان دادم و یک نسخه نیز در اختیار خودم است. آقای نبی بعد از امضای این نامه به من گفت که دیگر مشکلی وجود ندارد اما در لیست اعلام شده تیم ملی حضور نداشتم.

دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال گفت: بعد از اینکه تیم ملی به اردو رفت آقای منصوریان با من تماس گرفت و اعلام کرد که کی‌روش نامه تو را قبول نکرده و قرار شد نامه دیگری را تنظیم کنم. همان موقع آقای منصوریان گفت تا 20 دقیقه دیگر نبی با من تماس می‌گیرد اما من هنوز منتظر این 20 دقیقه و این تماس هستم.

رحمتی یادآور شد: بعد از این اتفاقات متن نامه را منتشر کردند و گفتند که رحمتی و عقیلی قبول نکردند این نامه را امضاء کنند. من از آقای کفاشیان پرسیدم که ماجرا چیست و ایشان گفت ما از طرف شما گفته‌ایم که حاضر نیستید این نامه را امضا کنید.

وی در پاسخ به این سوال که در آن مقطع حاضر بود نامه عذرخواهی را امضا کند یا نه، گفت: در وهله اول نمی‌خواستم نامه را امضا کنم اما بعد که دیدم تیم ملی به من احتیاج دارد، علی کریمی هم با من تماس گرفت و خواست نامه را امضا کنم. من بار دیگر متن نامه را خواندم و دیدم که متن این نامه بسیار تند است و در حد و اندازه کار من نیست. آقای منصوریان و نمازی تماس گرفتند و پیگیر امضای نامه بودند اما من از امضای نامه طفره رفتم و می‌خواستم متن نامه کمی سبک‌تر شود.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: درخواست کردم که با کی‌روش در این خصوص صحبت کنم اما گفتند کی‌روش صحبتی ندارد و اگر نامه را امضا کند دیگر مشکلات حل می‌شود. همان موقع من با آقای کفاشیان صحبت کردم که صدای ضبط شده ایشان موجود است. آقای عزیزمحمدی، حسن‌زاده، علیپور و کفاشیان از من خواستند که این نامه را امضا کنم اما آقای نبی با من هیچ تماسی نداشتند و من هنوز منتظر تماس او هستم. وقتی کفاشیان از من خواست که نامه را امضا کنم به ایشان گفتم روی شما را زمین نمی‌اندازم و مشکلی ندارم.

رحمتی با بیان اینکه قرار شد کفاشیان پیگیر بازگشت من به تیم ملی باشد، عنوان کرد: قرار بر این بود اگر کی‌روش قبول کرد که من به تیم ملی بازگردم نامه را امضا کنم و به اردوی تیم ملی ملحق شوم اما آقای کفاشیان در تماس دوباره‌ای که داشتیم اعلام کرد با آقای نبی صحبت کرده و پیغام را به کی‌روش رسانده است.

وی افزود: من همان موقع با دبی (محل اردوی تیم ملی) در تماس بودم که گفتند کی‌روش در اردو حضور دارد و بسیار عصبانی است. در حالی که او از اردو خارج نشده بود اما آقای کفاشیان به من اعلام کرد که کی‌روش خارج از اردو است و هنوز به اردو برنگشته است، البته شاید به کفاشیان هم اشتباه گفته بودند. اطرافیان کی‌روش به گوش او رسانده بودند که رحمتی نمی‌خواهد نامه را امضا کند و دلیل عصبانیت سرمربی تیم ملی هم همین موضوع بود.

وی خاطرنشان کرد: آخرین باری که در آن روز با آقای کفاشیان تماس گرفته بودم به من گفت که کی‌روش اعلام کرده چون یکی دو روز است می‌گویم می‌آیم یا نمی‌آیم دیگر حضور من در اردو را نمی‌خواهد در حالی که من گفته بودم نامه را امضا می‌کنم و این موضوع را آقای کفاشیان به خوبی می‌داند.

رحمتی گفت: من برادری خودم را نشان دادم و آقای کفاشیان نیز گفت ما این نامه را امضا شده می‌دانیم و بعد از این هم هر کجا که خواستی می‌توانی بگویی نامه را امضا کردی و کی‌روش نخواسته که به تیم ملی برگردی.

وی با اشاره به صعود تیم ملی به جام جهانی تصریح کرد: خیلی خوشحالم که تیم ملی موفق شد به جام‌جهانی برود و بیشتر از همه از پیروزی برابر کره‌جنوبی خوشحالم چون آنها فکر می‌کنند فوتبالشان از ما بالاتر است و زمانی که توانستیم کره را در زمین خودش شکست دهیم برای من لذت‌بخش بود.

دروازه‌بان استقلال با بیان اینکه بعد از صعود تیم ملی به جام‌جهانی کسی سراغ من را نگرفت، یادآور شد: بعد از مدتی با کی‌روش صحبت کردم و این موضوع مربوط به همان جلسه 3 نفره است که نکونام هم در این جلسه حضور داشت. صحبت‌هایمان را انجام دادیم و هیچ مشکلی نبود. این صحبت‌ها را انجام دادم که بگویم رحمتی هیچوقت به تیم ملی پشت نکرد و من حاضر بودم آن نامه را امضا کنم و به اردوی تیم ملی بروم.

رحمتی ادامه داد: اکنون نمی‌خواهم کسی را محکوم کنم و علیه کسی جبهه بگیرم اما می‌خواهم بگویم برای تیم ملی خیلی زحمت کشیدم و تلاش کردم. هیچگاه به خاطر غرورم به تیم ملی پشت نکردم و نخواستم به تیم ملی ضربه بزنم؛ اکنون هم برای تمام بازیکنان و تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت دارم.

وی با اشاره به مصاحبه روز گذشته کارلوس کی‌روش گفت: به کی‌روش حق می‌دهم که در خصوص من چنین تصمیمی بگیرد. باید از او بابت مصاحبه‌ای که روز گذشته انجام داده تشکر کنم اما دوست داشتم صحبت کنم و بگویم که من مقصر نبودم و شاید کسانی که حرف بردند مقصر بودند.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: کی‌روش شخصیتی است که از کشور دیگری به کشور ما آمده است و زیاد با واژه‌های ما آشنایی ندارد. باید بگویم من هیچگاه برای تیم ملی ناز نکردم و این صحبت‌ها را به این دلیل می‌گویم که خیلی‌ها در آن مقطع گفتند چون آقای X قرار است به تیم ملی دعوت شود من خداحافظی کردم اما به هیچ‌وجه چنین چیزی درست نبود.

رحمتی بار دیگر تأکید کرد که برادری‌اش را به تیم ملی ثابت کرده و اظهار داشت: برادری‌ام را زمانی به تیم ملی ثابت کردم که بازی‌های لیگ به اتمام رسیده بود و همه باشگاه‌ها تعطیل بودند اما از من خواسته شد که با تیم امید به مسابقات گوانگجو بروم و با وجود مصدومیت این کار را انجام دادم. آقای طباطبایی شاهد است که من در چه شرایطی تیم امید را همراهی کردم و فکر می‌کنم در یکسال 87 بازی انجام دادم. غلامحسین پیروانی از من خواست که تیم امید را همراهی کنم و چون او مثل پدرم است حرفش را زمین نینداختم.

وی با اشاره به اینکه الگویش ناصر حجازی است، در این خصوص گفت: تنها کسی که افتخار داشته پیراهن ناصر خان را به تن کند من بودم. پیراهن ناصرخان را آتیلا حجازی در فینال جام‌حذفی به من داد و به همین دلیل آن پیراهن را به تن کردم.

به گزارش تسنیم، رحمتی در ادامه صحبت‌های خود به دیدار استقلال و الجزیره اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از بازی با الجزیره آقای زنگا در وسط زمین با من صحبت کرد و گفت که 3 دوره جام‌جهانی مشکل من را داشت و او را با تیم ملی به جام‌جهانی نمی‌بردند اما در آخر با تیم ملی ایتالیا به جام‌جهانی رفت و یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود. بعد از این صحبت‌ها تصمیم گرفتم تجدیدنظری در زندگی‌ام کنم هرچند پیش از این هم تجدیدنظرهایی کرده‌ام. من هنوز جوان هستم و می‌توانم 4 سال دیگر هم برای تیم ملی بازی کنم.

رحمتی در پاسخ به این سوال که خانواده‌اش از دعوت نشدن به تیم ملی ناراحت شده‌اند، گفت: ناراحتی همسرم به این دلیل است که گفت من متوجه 7 ساله شدن پسرم علی نشدم و زمان به دنیا آمدن پسر دومم حضور نداشتم. علت ناراحتی‌اش این بود که می‌گفت این همه سختی کشیده‌ است و اکنون من در تیم ملی نیستم.

وی با بیان اینکه برخی تصمیماتش اشتباه بود و از ابتدا باید با کی‌روش صحبت می‌کرد، یادآور شد: کاش صحبت‌هایم با کی‌روش بدون واسطه بود. من اشتباه کردم که در آن مقطع خداحافظی کردم و البته برخی‌ها نیز صحبت‌های من را برعکس به کی‌روش می‌رساندند. در این بین آقای کفاشیان هم می‌خواست به من کمک کند و شاید حُسن‌نیت داشت اما برخی اطرافیان کی‌روش به من ضربه زدند.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی در خصوص اینکه کی‌روش اعلام کرده اولویت با دروازه‌بان‌هایی است که در صعود ایران به جام‌جهانی نقش داشته‌اند، گفت: من از 8 بازی تیم ملی در دور نهایی جام‌جهانی 5 بازی برای تیم ملی انجام دادم و مراحل قبلی را هم درون دروازه ایستاده بودم اما با این حال بازهم حق را به کی‌روش می‌دهم.

رحمتی در واکنش به اینکه بعد از پیروزی ایران برابر کره‌جنوبی چه شرایطی داشت، عنوان کرد: از پیروزی ایران بسیار خوشحال بودم. اینکه در کنار تیم ملی نبودم تصمیم خودم بود و کسی من را کنار نگذاشته که بغض داشته باشم.

وی با بیان اینکه بعد از بازی دوستانه ایران با عمان که با شکست تیم ملی همراه بود با رحمان احمدی تماس داشته، اظهار داشت: بعد از اینکه تیم ملی به ایران برگشت با رحمان احمدی صحبت کردم و به او گفتم شکست ایران در بازی دوستانه هیچ ایرادی ندارد. حتی بعد از اینکه کی‌روش  اعلام کرد رحمان احمدی دروازه‌بان شماره یک اوست بعد از خانواده رحمان، اولین نفری بودم که با او تماس گرفتم و این موضوع را به او تبریک گفتم اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که بعد از صعود ایران به جام‌جهانی چند نفری علیه من مصاحبه کردند. من مدت‌ها با رحمان احمدی کار کرده‌ام اما نمی‌دانم چه دلیلی داشت که آن صحبت‌ها انجام شد.

دروازه‌بان تیم استقلال ادامه داد: زیاد نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم و اسمی از کسی بیاورم، این موضوع همان سیاستی است که در ابتدا گفتم و نمی‌خواهم تیم ملی در این مقطع وارد چالش شود. مسئله مهمی که روی آن تأکید دارم این بود که گفته‌اند رحمتی به تیم ملی پشت کرده اما این موضوع صحت ندارد.

رحمتی در پاسخ به این سوال که جام‌جهانی برزیل را هم از دست داد و شاید دیگر نتواند در این مسابقات حضور داشته باشد، گفت: جام‌جهانی 2006 با بدشانسی روبرو شدم و مصدومیت کشاله ران باعث شد به جام‌جهانی نروم. در سال 2010 نیز به آن شکل حذف شدیم و این بار نیز چنین اتفاقاتی رقم خورده است؛ شاید تقدیر من اینگونه نوشته شده که فوتبال مهدی رحمتی بدون جام‌جهانی به پایان برسد اما من همیشه امیدوارم.

وی با گلایه از اقدامات صورت نگرفته از سوی رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: دوست داشتم به خاطر اینکه بیشترین بازی ملی‌ام را در زمان ریاست آقای کفاشیان انجام داده بودم، او حداقل کاری که می‌توانست را برای من انجام دهد، فکر نمی‌کنم برگزاری یک جلسه 3 نفره در فدراسیون فوتبال برای آقای کفاشیان کاری داشته باشد.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص عملکرد این فصل خود و اینکه در مقطعی عملکرد خوبی نداشته، خاطرنشان کرد: خیلی‌ها گفتند شاید من به خاطر تیم ملی تمرکز ندارم و به همین دلیل عملکردم خوب نبوده اما باید بگویم ابتدای فصل خودم هم بدنسازی مناسبی انجام نداده بودم.

رحمتی درباره اینکه پیشنهاد 8.5 میلیاردی‌اش صحت داشته یا نه، اظهار داشت: پیشنهاد من 8 میلیارد بود که دقیقا به همین دلیل گوشی خود را خاموش کرده بودم. زمانی که آقای منصوریان می‌خواست با من تماس بگیرد و گوشی من خاموش بود به دلیل همین پیشنهاد بود چون آنها می‌خواستند هرچه سریعتر پاسخ این پیشنهاد را بدهم.

وی در پاسخ به این سوال که بازی‌های جام‌جهانی را از کجا تماشا خواهد کرد، گفت: هنگام برگزاری بازیهای جام‌جهانی در کربلا خواهم بود و بازی‌ها را از آنجا می‌بینم. جام‌جهانی 2006 هم بازی‌ها را از کربلا دیدم.

دروازه‌بان استقلال به برخی کارهای اشتباه خود اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اشتباهات من این بود که بعد از خداحافظی آرمناک پطروسیان به سپاهان رفتم و بعد از چنین دروازه‌بان بزرگی در این تیم بازی کردم.

رحمتی ادامه داد: شاید اکنون همه هواداران انتظار دارند هر دروازه‌بانی که می‌آید مانند ناصر حجازی یا احمدرضا عابدزاده باشد اما چنین چیزی امکان ندارد.
نظرات بینندگان