arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

علت عدم امکان ویرایش در سایت رفاهی مشخص شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: ما با انجام پروژه‎ی ثبت نام فاز دوم هدفمندی یارانه‎ها توانستیم مفهوم عینی شبکه‎ی ملی اطلاعات را در سرعت‎ها و ظرفیت‎های متنوع نشان دهیم.

 

مهندس "نصراله جهانگرد" رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در گفت‎وگو با خبرنگار "سیتنا" در خصوص پروژه‎ی ثبت نام فاز دوم هدفمندی یارانه‎ها، اظهار داشت: ثبت نام اخیر یارانه‎ها بزرگترین پروژه و عملیات ترکیبی فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور بود.

 

وی ادامه داد: تا پیش از این پروژه، چنین حرکتی که به صورت یکپارچه هر شهروند در سرتاسر ایران و در هر زمانی بتواند به صورت آنلاین ثبت نام کرده و یک عملیات پردازش در این حجم انجام دهد، وجود نداشت.

 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه خاطرنشان کرد: اگرچه تا کنون پروژه‎های مشابهی در کشور با این حجم پردازش وجود داشته است، ولی در این پروژه نکته‎ی مهم، همزمانی ثبت نام تعداد زیادی از شهروندان به صورت آنلاین و ورود به سیستم بود.

 

جهانگرد ادامه داد: این تجربه به ما نشان داد که ما در سرتاسر ایران دارای یک گستردگی کامل و ارتباط اینترنتی وسیع برای این نوع ثبت‎‎نام‎ها به صورت همزمان هستیم و در آینده نیز این امکان و قابلیت به صورت گسترده و آنلاین برای ارائه‎ی هر نوع سرویس مشابهی وجود دارد و ما کاملا به این نوع سرویس دهی اعتماد داریم.

 

جهانگرد در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار "سیتنا" در خصوص امکان ویرایش اطلاعات ثبت‎نام کنندگان در سایت رفاهی، گفت: این موضوع ارتباطی به امکان شبکه و نرم افزار ندارد، بلکه این نکته، موضوعی مدیریتی- سیاستی است.

 

وی توضیح داد: در آن زمان تصمیم بر این بود که اجازه‎ی هر نوع عملیات ویرایشی داده نشود.

 

رئیس سازمان فناوری اطلاعات، در ادامه اظهار داشت: ما به عنوان وزارت ارتباطات بستر و زمینه‎های ارائه‎ی سرویس‎های مختلف بر بستر شبکه‎ی ملی اطلاعات را فراهم می‎کنیم و از نقطه نظر کارکردها و پروژه‎ها سایر دستگاه‎ها سفارش دهنده‎ی پروژه خواهند بود.

 

وی، ادامه داد: طبیعتا با اطمینان از پروژه‎ی ثبت نام یارانه‎ها در آینده دستگاه‎ها با سرعت و کیفیت بهتری به این نوع مراودات ملی روی می‎آوردند؛ چراکه این پروژه هم از نظر امنیت ملی و هم از منظر عینیت بخشی به مفهوم شبکه‎ی ملی اطلاعات حائز اهمیت و موفقیت آمیز بود.

 

جهانگرد از انتخابات و سرشماری به عنوان پروژه‎هایی نام برد که امکان اجرای آن بر بستر شبکه‎ی ملی اطلاعات فراهم است.

 

وی در پایان گفت‎وگو با خبرنگار "سیتنا"، گفت: ما با انجام این پروژه توانستیم مفهوم عینی شبکه‎ی ملی اطلاعات را در سرعت‎ها و ظرفیت‎های متنوع نشان دهیم و این سرویس توانست با امنیت کامل و عدم دسترسی خارجی بر روی آن در کشور ارائه شود.
نظرات بینندگان