arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳

این روزها که از هر دری تندرو می بارد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
این‌روزها از هر دری تندرو می‌بارد. از حمله برخی خودسرها به کنسرت موسیقی گرفته تا لغو سخنرانی «سیدحسن خمینی» در دانشگاه بروجرد و برخی حاشیه‌سازی‌ها در آستانه ژنو. تذکر کتبی تابش میان خبرنگاران دست‌به‌دست می‌شود و خودش ساعتی در جمع خبرنگاران درباره ضرورت برخورد با هرگونه فعالیت متمرکز نیروهای خودسر به گفت‌وگو می‌نشیند.

نماینده اردکان می‏‌گوید: «بازگشت خودسرها برای نظام هزینه‌بر خواهد بود و برخورد با نوه امام(ره) اتفاق ساده‌ای نیست که بخواهیم از کنار آن بگذریم، چنانچه وقتی در حرم امام خمینی سال‌های گذشته در هنگام سخنرانی به سیدحسن خمینی توهین شد، مقام معظم رهبری هم به این اتفاق واکنش نشان دادند، اما فراموش نباید کرد که توهین به نوه امام در دولت تدبیر و امید بسیار برای ما نگران‌کننده است. امیدواریم وزیر کشور به سرعت درباره جزییات این موضوع توضیح دهند.»

طراحان تذکری که حالا 40 امضا پای آن ثبت شده، تابش و کمال‌الدین پورموذن هستند. این 40 نماینده در تذکر به وزیر کشور از او خواسته‌اند تا با خاطیان و تعلل‌کنندگان ممانعت از حضور سیدحسن خمینی در همایش برگزاری تبیین اندیشه‌های حضرت امام(ره) در دانشگاه بروجرد و لغو این همایش برخورد کند. نمایندگان معترض در نامه خود تاکید کرده‌اند: «با اعمال فشار گروه‌های افراطی و بعضا خودسر از حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی در این مراسم ممانعت شد و فرماندار و رییس شورای تامین بروجرد که خود باید تامین‌کننده امنیت اینگونه محافل و مجالس باشند، از وظیفه اصلی خویش تخطی و آسان‌ترین راه یعنی لغو مراسم را برمی‌گزینند که استاندار لرستان نیز نسبت به حل مشکل، پیگیری لازم را انجام نمی‌دهد.»

در این تذکر تصریح شده: «جای تاسف دارد در دولتی که گرفتن نگاه امنیتی از جامعه، سرلوحه شعارهای آن است، در بروجرد، شهری که زادگاه حضرت آیت‌الله سلطانی بروجردی است، نواده این بزرگوار و حضرت امام(ره) نتواند به ایراد سخنرانی بپردازند.»احمد بخشایش‌اردستانی، عضو کمیسیون امنیت ملی نیز در گفت‌وگو با «شرق» تاکید دارد که «دولت روحانی باید تکلیف برخورد‌کنندگان با سخنرانی سیدحسن خمینی را مشخص کند. چراکه عدم رسیدگی به برخوردهای اینچنین هزینه دارد و باید مشخص شود در پشت ماجرای این برخورد چه افراد و طیف‌های فکری و سیاسی بوده‌اند.»

همایش ملی تبیین شخصیت علمی امام‌خمینی(ره) قرار بود 16 و 17 اردیبهشت در دانشگاه دولتی آیت‌الله بروجردی(ره) با حضور حجت‌الاسلام «سیدحسن خمینی»، «آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» و حجت‌الاسلام «سیدهاشم رسولی‌محلاتی» برگزار شود که به‌دلیل اصرار برخی بر حذف سخنرانی سیدحسن خمینی، لغو شد. دانشگاه دولتی آیت‌الله بروجردی (ره) روز دوشنبه 15 اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «با کمال تاسف به سبب افراط‌گری افراط‌گرایان و تهدیدهای تشنج‌آفرین آنها و با نهایت شگفتی، برخی مسوولان و تاثیرگذاران این شهر، اصرار بر برگزاری همایش با حذف یکی از سخنرانان همایش (سیدحسن خمینی) را داشتند.»

منبع: شرق
برچسب ها: تندرو ، وزیرکشور ، شرق ، بیانیه
نظرات بینندگان