arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۶۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

حواشی یک نمایش آلمانی در تهران / کمی خجالت بکشید!

مسئولان برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر دانشجویی از ورود بسیاری دانشجویانی که بلیت نداشتند و برای تماشای این اجرا آمده بودند، جلوگیری کردند که منجر به بحث و جدل بین دانشجویان و مسئولان برگزاری جشنواره در تالار «مولوی» شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نمایش «گزارش به آکادمی» به کارگردانی گوستاوآدولف فرانک از کشور آلمان که قرار بود ساعت 17 و 30 دقیقه در سالن کوچک تالار «مولوی» برگزار شود با نیم ساعت تاخیر اجرا شد.

به دلیل سرو صدای ایجاد شده از نمایش «هملت یا سه پسر و یک دختر» به کارگردانی نیکلای گئورگیف از کشور بلغارستان که در ساعت 16 در سالن اصلی تالار مولوی برگزار شد، مسئولان سالن مجبور شدند تا انتهای این اجرا و شروع نمایش «گزارش به آکادمی» نیم ساعت صبر کنند تا تداخل صداها، اختلالی در اجرای نمایش‌ها ایجاد نکند!

مسئولان برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر دانشجویی از ورود بسیاری دانشجویانی که بلیت نداشتند و برای تماشای این اجرا آمده بودند، جلوگیری کردند که منجر به بحث و جدل بین دانشجویان و مسئولان برگزاری جشنواره در تالار «مولوی» شد.

برخی از دانشجویان که در هفدهمین جشنواره تئاتر دانشجویی شرکت کرده‌اند با بیان این که این جشنواره برای ما دانشجویان است و « مبلغ 10 هزار تومان برای دانشجو پول زیادی است و تهیه بلیت با این قیمت برای ما مشکل است» به نحوه برگزاری جشنواره اعتراض کردند.

این دانشجویان اعلام کردند، چرا باید برای تئاتری که در آن بازی می کنیم و پدر و مادرمان می‌خواهند آن را تماشا کنند، بلیت تهیه کنیم! چرا دبیرخانه جشنواره نباید تعدادی بلیت برای دعوت مهمانان در اختیار ما بگذارد؟ چرا باید برای تماشای تئاتر دانشجویی بلیت تهیه کنیم؟

یکی از دانشجویان دیگر با اعتراض به تعیین دو اجرای 120 دقیقه‌ای در یک روز گفت:« من در یک روز دو اجرا انجام داده‌ام و تنها 10 بلیت برای دعوت مهمانانم در اختیارم گذاشتند و از طرفی کسانی که زبان تئاتر جماعت را نمی فهمند را به سالن راه می‌دهند؟!»

دانشجوی دیگر با بیان اینکه حالا که سالن اجرا، صندلی خالی دارد اجاز دهید ما هم وارد شویم،گفت: «حالا که موقعیت آن پیش آمده تا دانشجویان یک تئاتر دست چندم کشور آلمان را ببینند، چرا اجازه نمی‌دهید از این فرصت استفاده کنیم؟!»

مسئولان برگزاری جشنواره از دانشجویان معترض خواستند تالار مولوی را ترک کنند تا سر و صدای آنها در اجرای کارگردان آلمانی خللی وارد نکند و مشکلات‌شان را با دبیر جشنواره که قواعد آن را تعیین می‌کند، بیان کنند.

سرانجام هم دانشجویان با بیان اینکه کمی خجالت بکشید، این طرز برخورد با اهالی هنر نیست تالار مولوی را ترک کردند.

هفدهمین جشنواره تئاتر دانشجویی تا 27 اردیبهشت ماه در تهران در حال برگزاری است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان